-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія.
Завершена
8 075 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 375.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2024 15:50 - 19.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Надання листа НКРЕКП
Номер:
5c681ed0ddf14f2ea1c200916b5d5089
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-12-008864-a.a2
Назва:
Надання листа НКРЕКП
Вимога:
Шановний Замовнику!
У додатку 4 до тендерної документації, в розділі «Інші документи, що має надати учасник» наявна вимога до учасника:
«Підтвердити листом відповідного контролюючого органу (НКРЕКП) дотримання вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312,в частині наявності та функціонування у учасника центрів обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційного центру, кол-центру, веб-сайту та положень пункту 9.6.1, 9.6.2 гл.9,6 розділу ІХ цих Правил, що видається на підставі проведення перевірок. За результатами детального аналізу стану функціонування енергетичних ринків Уряд України своїми рішеннями від 13 травня 2022 року та 27 серпня 2022 року надав право НКРЕКП протягом періоду воєнного стану проводити позапланові невиїзні перевірки та планові невиїзні перевірки відповідно 6 грудня 2022 року КМУ прийняв зміни до постанови №303, які надають можливість НКРЕКП проводити також й позапланові виїзні перевірки.»
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають наявності вищезазначеного документу.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині.
Вищезазначене чітко викладено у рішеннях КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
- № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 (UA-2023-08-14-014436-a),
- № 14088-р/пк-пз від 05.09.2023 (UA-2023-08-17-012915-a)
- № 20482-р/пк-пз від 19.12.2023 (UA-2023-12-04-019372-a);
- № 20920-р/пк-пз від 26.12.2023 (UA-2023-12-11-018310-a);
- № 20912-р/пк-пз від 26.12.2023 (UA-2023-12-13-015491-a);
- № 20905-р/пк-пз від 26.12.2023 (UA-2023-12-13-004876-a);
- № 21029-р/пк-пз від 27.12.2023 (UA-2023-12-14-014413-a)
І це далеко не повний перелік подібних рішень, практика АМКУ однозначно на боці Законодавства, тому вимагаємо виключити незаконні вимоги з тендерної документації, в інакшому випадку будемо змушені звернутися до АМКУ.
Дана вимога є незаконною та такою, що ПІДЛЯГАЄ ВИЛУЧЕННЮ З ТЕНДЕРНОЇ
ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2024 16:17
Вирішення:
Відповідно до Вашої вимоги, Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Надання протоколу перевірки показників якості електроенергії
Номер:
5612cb2776144ea099bc1fdc9a2f2219
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-12-008864-a.b1
Назва:
Надання протоколу перевірки показників якості електроенергії
Вимога:
Шановний Замовнику!
В додатку 3 до тендерної документації «Технічна специфікація» наявна вимога до учасників: «На підтвердження відповідності та дотримання національного стандарту учасники повинні у складі своїх тендерних пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014. Дослідження повинні бути проведені на території оператора системи розподілу, який обслуговує Замовника. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі тендерної пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом.»
На сьогодні взаємовідносини, які виникають у процесі продажу і купівлі електричної енергії на роздрібному ринку електричної енергії між операторами системи розподілу або постачальниками електричної енергії та споживачами, регулюються Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 14 березня 2018 року № 312 (далі – ПРРЕЕ), Кодексом систем розподілу, затвердженим постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі – КСР).
Аналізуючи вказані нормативно – правові акти, до обов’язків Оператора системи розподілу серед інших, відносяться дотримування показників якості електропостачання, які характеризують рівень надійності (безперервності) електропостачання, комерційної якості надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, а також якості електричної енергії, перелік та величини яких затверджено Регулятором (НКРЕКП).
Варто зазначити, що електрична енергія виробляється з енергії атому, вугілля, мазуту, природного газу, із сонця, вітру, води, тощо. Вироблена електрична енергія передається через мережі оператора систем розподілу (ОСР) та оператора системи передачі (ОСП), де міксується і потрапляє в об’єднану енергосистему України. До споживача електрична енергія потрапляє по такому технологічному ланцюжку: виробник > ОСП > ОСР > споживач. Тобто фактично постачальник не бере участь у технологічному процесі електрозабезпечення. В свою чергу оплата відбувається за іншим ланцюжком: споживач > постачальник > виробник/трейдер.
Вказане підтверджується положеннями підпунктом 3 пункту 11.4.4 глави 11.4 розділу XI Кодексу системи розподілу (КСР), яким передбачено, що комерційна якість надання послуг з розподілу характеризує якість взаємовідносин ОСР зі споживачем, в тому числі щодо забезпечення належної якості електричної енергії. При цьому розгляд претензій та скарг споживачів щодо показників якості електричної енергії, здійснюється відповідно до вимог розділу XIII КСР.
Щодо комерційного обліку, то згідно із положеннями пункту 2.1.1 глави 2.1 розділу II Кодексу комерційного обліку, комерційний облік електричної енергії на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (ОСП у ролі АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ОСР або іншим суб’єктом господарювання, який має на це право як постачальник послуг комерційного обліку). Отже, постачальник електричної енергії не несе відповідальності за облік електроенергії.
Підсумовуючи викладене, за якість електричної енергії, яка потрапляє в мережу відповідає виробник, а за якість електричної енергії, яка потрапляє на об’єкти споживача відповідає ОСР як остання ланка в ланцюжку перед об’єктами споживача.
Враховуючи вищевказане, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання Учасником протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2024 13:15
Вирішення:
Відповідно до Вашої вимоги, Замовником будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено