• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання підгузників для дорослих і пелюшок

Завершена

440 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 203.00 UAH
Період оскарження: 12.01.2024 14:26 - 25.02.2024 00:00
Вимога
Вирішена

Незаконні вимоги документації

Номер: 910cfe630708430a89e0a32207d3de2f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-12-006398-a.b3
Назва: Незаконні вимоги документації
Вимога:
Згідно Додатку 1 документації встановлена вимога про те, що «Походження продукції: США або країн Європи». Відповідно до ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Товар, який ми пропонуємо (пелюшки) мають країну походження Китай. Цей товар відповідає вимогам документації і навіть по якості та своїм характеристикам є кращим, ніж встановлено у вимогах документації. Враховуючи те, що вами встановлена незаконна вимога щодо того, що товар повинен бути виключно з США або країн Європи це обмежує конкуренцію і відповідно ми не маємо можливості взяти участь у торгах. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни в документацію і вилучити незаконну вимогу. У разі не внесення змін, ми будемо звертатися зі скаргою в АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Замовником 23.08.2024року внесено зміни
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: c85c8b57bbee460bad2aa3c73c016db8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-12-006398-a.c2
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2024 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.02.2024 11:57
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконав рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Наталя Кулик +380973061043 telos_manger2@ukr.net

Пункт скарги

Номер: cb841a3369b54063beca7da7b6d4a7d4
Заголовок пункту скарги: Ознайомившись із змістом тендерної документації, вбачається, що Замовником закупівлі встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що в свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, при цьому, що такі учасники мають бажання і можливості прийняти участь у зазначеній закупівлі. Крім того, Замовником встановлені вимоги, що не відповідають чинному законодавству України в сфері публічних закупівель, при цьому порушують законні права та інтереси учасників закупівлі. ТОВ «ТЕЛОС КОМПАНІ» (далі – Скаржник) не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (далі – документація), та вбачає їх такими, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. Замовником порушено статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис заперечення: У наявній в системі завантаженій Замовником тендерній документації в Розділі IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції вказано: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 20.01.2024 до 00.00.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовником визначені умови тендерної документації (далі – документація), в тому числі Додатку 1 такі, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9f6b73e6b8a84fa8b24da664a44d1e1c
Заголовок пункту скарги: Замовником визначені умови тендерної документації (далі – документація), в тому числі Додатку 1 такі, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Опис заперечення: В Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристик» (надалі – Технічна специфікація) вказані наступні дискримінаційні вимоги.

Додаток 1 до тендерної документації
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристик

МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
КОД CPV ДК: 33750000-2 Засоби для догляду за малюками
№ з/п Назва товару Одиниця виміру Кількість
1. 1. Підгузки для дорослих і підлітків –багатошарові вбираючі вироби, які використовуються в якості одноразових засобів для вбирання і утримування сечі/та калу людей, що страждають на нетримання різних ступенів тяжкості, повітропроникні.
2. Зовнішній шар підгузка з нетканого матеріалу.
3. Внутрішній шар підгузка містить гелеутворюючі вологопоглинаючі речовини (суперсорбенти), швидко поглинає і розподіляє вологу у внутрішні шари.
4. Бічні частини поліпропілен-нетканний матеріал.
5. Фіксуючі елементи у вигляді липучок (гачками).
6. Індикатор наповнення.
7. Поглинання не менше 2407 мл. (Стандарт ISO11948-1).
Розмір L, обхват талії / стегон не меньше 120см не більше 150см +/-15%.
8. Кількість штук в упаковці: 30 шт 9900
2 Одноразові нестерильні поглинаючі гігієнічні
пелюшки, призначені для додаткового захисту постільної білизни і крісел, використовуються в цілях гігієни при догляді за хворими з нетриманням; при проведенні діагностичних і гігієнічних процедур.
Верхній шар нетканий матеріал, забезпечує комфортне м'яке прилягання до тіла і запобігає алергічним реакціям.
Внутрішній (абсорбуючий) шар.
Зовнішній шар неткана плівка, надійно захищає від протікання при заповненні рідиною внутрішнього шару, тим самим гарантуючи сухість білизни.
Розміри [мм]: загальна довжина: 900 ±10%, загальна ширина: 600 ± 10%. Поглинання по ISO 11948-1: не менше 2719 +/- 15% мл. Упаковка 30шт. шт 9900

Опис обґрунтування

Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вказані вище вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки кожен виробник може по різному описати підгузник, який виготовляє, проте вказані ознаки жодним чином не впливають на основні характеристики товару (розмір, обхват стегон, поглинання) та його цільове призначення.
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузник та пелюшки торгової марки «TENA».
Вказані вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки кожен виробник може по-різному описати свій товар, який виготовляє, проте вказані ознаки жодним чином не впливають на основні характеристики товару (розмір, обхват стегон, поглинання) та його цільове призначення. Тому, кожен учасник, який міг би запропонувати еквівалент товару нахабно позбавлений цього права, бо не матиме можливість підтвердити відповідність УСІМ В СУКУПНОСТІ вимогам до товару.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника та торгової марки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Повідомляємо про те, що Скаржник є потенційним учасником, який спроможний поставити товар за договором про закупівлю у повному обсязі.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо технічних вимог до предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації.
Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що найпоширеніші підгузники не відповідають вимозі Замовника щодо обхвату талії та стегон, що наведено нижче:

№ п/п Найменування Вимоги замовника Технічна характеристика MoliCare Slip super Технічна характеристика SUPER SENI Технічна характеристика
ID SLIP Технічна характеристика
TENA SLIP Plus Технічна характеристика
EVA OPTIMA hospital Технічна характеристика
Dailee Care Super
1 Підгузки для дорослих і підлітків обхват талії / стегон не меньше 120см не більше 150см +/-15%

(нижня межа 120 см +/- 15% = від 102 до 138 см та
150см +/-15% = від 127,5 до 172,5 см) Обхват талії та стегон 120-150 см Обхват талії та стегон 100-150 см
Не відповідає Обхват талії та стегон 115-155 см
Не відповідає Обхват талії та стегон 90-145 см
Не відповідає Обхват талії та стегон 90-145 см
Не відповідає Обхват талії та стегон 100-150 см
Не відповідає


При цьому вказаний Замовником параметр не менше 120см не більше 150см +/-15% суперечить один одному. Оскільки, вказано що нижня межа має бути не менше 120 см, то як при цьому може бути -15%?!?!?! І аналогічно, Замовником вказано, що верхня межа має бути не більше 150см, то як при цьому може бути +15%?!?!?!

Також, провівши порівняльну характеристику властивостей найпоширеніших пелюшок виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що найпоширеніші торгові марки пелюшок не відповідають вимозі Замовника щодо поглинання, що наведено нижче:

№ п/п Найменування Вимоги замовника Технічна характеристика MoliCare Slip super Технічна характеристика SENI Технічна характеристика ID Технічна характеристика TENA Технічна характеристика Dailee
1 Одноразові нестерильні поглинаючі гігієнічні
пелюшки Поглинання
не менше 2719 +/- 15%

(2719 - 15% = 2311,15
2719 + 15% =
3126,85 Поглинання
2719мл Поглинання
2000 мл
Не відповідає Поглинання 1125 мл
Не відповідає Поглинання
1350 мл
Не відповідає Поглинання
1740 мл
Не відповідає

Аналогічною є ситуація і з пелюшками. Оскільки Замовником вказано «Поглинання не менше 2719 +/- 15%» , то як при цьому може бути -15%?!?!?!

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене та те, що немає жодних підгузників інших виробників та торгових марок, які б відповідали усім в сукупності вимогам зазначених Замовником у Додатку 1, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua Водночас, звертаємо увагу Колегії на те, що одним із підтвердження того, що еквіваленту товару, який вимагає замовник не існує, можуть бути додатки до даної скарги, які отримані шляхом аналізу сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозорро.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником

скарга

Номер: 92608b947f0742179726e173245599c4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-12-006398-a.a1
Назва: скарга
Скарга:
встановлення дискримінаційних вимог
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.01.2024 17:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.01.2024 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник виконав рішення АМКУ.
Автор: ТОВ "ТЕЛОС КОМПАНІ", Наталя Кулик +380973061043 telos_manger2@ukr.net