-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сіль технічна кам'яна
Завершена
1 080 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 400.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2024 12:50 - 19.01.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
71cba23c97a54510a0773bfe2a24edf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-12-003980-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Замовником випманається подання наступних сертифікатів:
Сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001:2015) – на виробника товару та на учасника (якщо документ потребує перекладу, сам переклад повинен бути нотаріально засвідченим).
- Сертифікат на систему екологічного управління (ISO 14001:2015) - на виробника товару та на учасника (якщо документ потребує перекладу, сам переклад повинен бути нотаріально засвідченим).
- Сертифікат ISO 45001 «Системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці» на Учасника.
- Сертифікат ISO 28001 «Системи управління безпекою ланцюжка постачання» на Учасника.
Звертаємо увагу, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Отже, подання вказаних сертифікатів звужує коло потенційних постачальників та всновлює дискримінаційні умови.
Просимо виключити відповідні положення із тендерної документації та усунути ГРУБЕ порушення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2024 22:41
Вирішення:
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Умовами Додатку 1 до тендерної документації (Технічні (якісні) вимоги до предмету закупівлі) визначено, що учасники в складі пропозицій повинні надати певні ISO сертифікати, які на нашу думку не є дискримінацією і не звужують коло учасників, так як на ринку присутні постачальники та виробники з даними сертифікатами. Навіть навпаки – наявність зазначених ISO сертифікатів підвищує якість та надійність постачальника.
Також наголошуємо на тому, що жоден суб’єкт підприємницької діяльності не обмежений в отриманні таких сертифікатів, які, тим паче, отримуються запитом на виробника товару та у відповідні організації і будуть готові за 2-3 дні. У Вас є час отримати дані сертифікати.
Виходячи з вище сказаного та за відсутності належного обґрунтування, яким чином вимога в ТД порушує право на участь в процедурі закупівлі, а точніше не містить жодних аргументованих пояснень, що учасник не може отримати відповідні документи чи йому відмовлено в отриманні таких документів, і що виробник товару, який має на меті запропонувати Скаржник, не має таких сертифікатів, приймаємо рішення про відмову у задоволенні вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.01.2024 12:58