• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин, дизельне паливо

Завершена

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 600.00 UAH
Період оскарження: 10.01.2024 17:02 - 15.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга в АМКУ

Номер: 959760e81ffa437fa06a5bfd080ec7e8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-008957-a.a1
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Скарга в АМКУ
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2024 17:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.02.2024 13:53
Автор: ТОВ "Нафтогруппа-2005", Кітіцин Юрій Геннадійович +380674309475 bv2005@ukr.net

Пункт скарги

Номер: b06e949cdff2496a86bea951b9db7e03
Заголовок пункту скарги: Скарга в АМКУ
Опис заперечення: згідно додатку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики товару Ліцензія або дозвільні документи
Опис суті пункту скарги: № ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 1 розділу 3 Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу щодо підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:


«- копії ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на всі АЗС через які буде здійснюватися продаж палива в Вінницькій області, яких повинно бути не менше 15 штук в Вінницькій області (для юридичних осіб, для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців)»(цитата).

Встановлення Замовником торгів вимоги щодо наявності не менше 15 автозаправних станцій (АЗС) у Вінницькій області створює за собою певні питання з точки зору конкуренції та обґрунтованості такої вимоги.

Хочемо зауважити, що Замовник торгів ні яким чином не обґрунтовує навіщо йому 15 штук заправних станцій в Вінницькій області.

По-перше, здається неочевидним, чому саме кількість у 15 АЗС є критичною для задоволення потреб Замовника. Якщо потреба Замовника обмежується лише кількома конкретними місцями постачання палива, то вимога про наявність значно більшої кількості АЗС може виглядати надмірною і не відображати реальних потреб Замовника.

Фактично біля Замовника знаходяться дві заправні станції Скаржника та Переможця на який і буде здійснювати заправляння Замовник торгів.

По-друге, встановлення такої вимоги обмежує коло потенційних учасників закупівлі, відсікаючи менші компанії, які не мають широкої мережі АЗС. Це призводить до обмеження конкуренції та спотворення ринкових умов.

По-третє, така вимога створена спеціально під одного учасника ринку, що є порушенням принципів чесної конкуренції та рівності учасників перед законом.

Тобто тендер прописаний навмисно з метою усунення конкуренції в торгах, саме умова щодо наявності не менше 15 АЗС в Вінницькій області, під дану умову реально підходить лише ПП "ОККО-СЕРВІС".

Таким чином Замовник торгів під час здійснення закупівлі усуває конкуренцію.

Отже, враховуючи ці фактори, вимога Замовника щодо наявності не менше 15 АЗС у Вінницькій області є такою, що порушує принципи справедливої конкуренції, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
2. Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації
Замовник торгів встановив вимогу щодо підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:

«- копії дійсних сертифікатів якості та/або паспортів якості, та/або декларацій відповідності на товар, що є предметомзакупівлі, а також протокол випробування виданий не раніше дати оголошення торгів»(цитата).

Замовником торгів було чітко встановлено вимогу до учасників надати документи, які підтверджують якість та відповідність технічних характеристик предмету закупівлі. Зокрема, згідно з тендерною документацією, потрібно було надати копії сертифікатів якості, паспортів якості або декларацій відповідності, а також протоколи випробувань, які були видані не раніше дати оголошення торгів.
Однак, у поданій тендерній пропозиції Переможця містяться сертифікати відповідності, паспорт якості, декларації відповідності на один товар – «Паливо дизельне EORODISEL», в той час як протоколи випробувань були надані на інший товар – «Паливо дизельне Євро». Це означає, що документи, які мали б підтверджувати відповідність товару вимогам Замовника, були неповними і розподілені між двома різними товарами.

Протокол випробувань на інший товар файл «scan» палива дизельного Євро:



Таким чином фактично ми маємо два різних товара, на які не має повного пакету документів згідно тендерної документації.

Використання слова "та" у вимозі Замовника свідчить про необхідність надання повного пакету документів на конкретний товар, який пропонується в рамках торгів. Не можна надавати документацію, яка підтверджує якість одного товару, а протоколи випробувань – на інший. Така ситуація свідчить про невідповідність пропозиції Переможця встановленим вимогам тендерної документації, що є підставою для її відхилення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Пункт 1 розділу 3 Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу щодо підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:


«- копії ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на всі АЗС через які буде здійснюватися продаж палива в Вінницькій області, яких повинно бути не менше 15 штук в Вінницькій області (для юридичних осіб, для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців)»(цитата).

Замовником торгів було чітко встановлено, що учасники повинні надати копії ліцензій на роздрібну торгівлю пальним, і це було обов'язковою умовою для виконання договору. Зазначалось, що має бути не менше 15 таких ліцензій в Вінницькій області. Однак, у складі пропозиції Переможця була відсутня необхідна ліцензія на роздрібну торгівлю.

Вимагалось надання ліцензії на роздрібну торгівлю, в складі пропозиції Переможця відсутня ліцензія на роздрібну торгівлю.

Замість вказаної ліцензії Переможець подав документ, який підтверджує наявність ліцензії на оптову торгівлю. Це значно відрізняється від вимоги Замовника і не може вважатися еквівалентною заміною чи виконанням встановлених умов.

Переможець на виконання вимоги про усунення поршень надав файл «Ліцензія оптова торгівля.pdf» в якій міститься ліцензія на оптову торгівлю.



Відсутність у пропозиції Переможця копії ліцензії на роздрібну торгівлю являє собою пряме порушення вимог тендерної документації. Згідно з принципами Закону України «Про публічні закупівлі», пропозиції учасників повинні повністю відповідати встановленим критеріям. Ненадання необхідних ліцензій є достатньою підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки вона не відповідає важливим вимогам, визначеним в документації торгів.
4. Пункт 1 розділу 3 Тендерної документації Замовник торгів встановив вимогу щодо підтвердження технічних, якісних характеристик предмету закупівлі, а саме:


«- копії ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на всі АЗС через які буде здійснюватися продаж палива в Вінницькій області, яких повинно бути не менше 15 штук в Вінницькій області (для юридичних осіб, для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців)»(цитата).

Замовник торгів чітко встановив вимогу до учасників закупівлі щодо надання копій ліцензій на роздрібну торгівлю пальним на всі автозаправні станції (АЗС) у Вінницькій області, зазначивши, що їх кількість має бути не менше 15. Ця вимога відіграє ключову роль у підтвердженні здатності учасника забезпечити необхідний обсяг постачання палива.
У відповіді на вимогу про усунення порушень, Переможець надав файл «Перелік АЗС.pdf», в якому вказано, що АЗС належать ТОВ «Окко-драйв» та ТОВ «Окко-лайт». Проте у складі пропозиції відсутні ліцензії на роздрібну торгівлю від цих компаній.
Відсутність ліцензій на роздрібну торгівлю від компаній, які володіють вказаними АЗС, являє собою пряме невиконання вимог Замовника. Згідно з принципами Закону України «Про публічні закупівлі», кожен учасник повинен чітко відповідати умовам тендерної документації. Ненадання вимаганих ліцензій є достатньою підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки вона не відповідає критично важливим критеріям, які були визначені в документації торгів.

5. Додаток № 3 Замовник торгів встановив вимогу щодо підтвердження наявності кваліфікаційного критерію, а саме:

«Учасник в складі своєї пропозиції повинен подати додатково інформацію (довідка, складена учасником в довільній формі) про перелік власної(их) та/або орендованої(их) та/або партнерської(их) автозаправної(их) станції(ій) в Вінницькому районі Вінницької області, на яких буде здійснюватися заправка пальним автомобільного транспорту замовника по талонам (вказати місцезнаходження та номери контактних телефонів таких АЗС)»(цитата).

Формулювання вимоги Замовника торгів щодо надання контактних номерів телефонів у множині явно вказує на необхідність подання декількох контактних номерів. Це може бути обґрунтовано потребою забезпечити надійний та постійний зв'язок з постачальником, а також можливістю оперативно вирішувати будь-які питання, які можуть виникнути в процесі виконання договору.

Замовник торгів вказав дану вимогу, щодо номерів контактних телефонів в множини, що прямо вказує на те, що контактних телефонів повинно бути не менше 2 для того, щоб відбулась множина та відповідність вимозі Замовника.

В файлі «Перелік АЗС.pdf», наданому Переможцем, вказано лише один номер телефону по Вінницькому району та загалом лише один номер для всіх АЗС. Це прямо суперечить вимозі Замовника щодо надання кількох контактних номерів.


Така ситуація може створити перешкоди для ефективного спілкування з Переможцем і, як наслідок, може негативно вплинути на процес постачання та вирішення потенційних проблем. Відсутність більше ніж одного контактного номера не відповідає встановленим Замовником умовам тендерної документації. Згідно з основними принципами Закону України «Про публічні закупівлі», пропозиції учасників повинні чітко відповідати встановленим вимогам. Таким чином, пропозиція Переможця повинна бути відхилена, оскільки вона не відповідає критичним критеріям, визначеним у тендерній документації.

Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір