• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичні матеріали (Стоматологічні матеріали; матеріали для пломбування зубів; пломбувальний цемент)

Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 2 до тендерної документації.

Завершена

573 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 866.75 UAH
Період оскарження: 10.01.2024 12:15 - 15.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

щодо вимог до предмету закупівлі

Номер: bde53ccac7db4d0283d6398948e5c193
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-003551-a.c2
Назва: щодо вимог до предмету закупівлі
Вимога:
Ознайомившись з документацію Замовника, зазначаємо, що деякі медико-технічні характеристики до замовленого товару потребують уточнення. Так, згідно вимог Замовника в Додатку№ 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі Медичні матеріали (Стоматологічні матеріали; матеріали для пломбування зубів; пломбувальний цемент) (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 33140000-3 - Медичні матеріали) серед Обов’язкових вимог до предмета закупівлі за п.4: вказано наступне: «4. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником (еквівалентом виробів медичного призначення - є вироби медичного призначення розміри, комплектація, матеріали, градація та інші стандартні характеристики товару абсолютно співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі), а також, вказано: «Стандартні характеристики еквіваленту товару, на який відбувається заміна, повинні відповідати вимогам діючих стандартів щодо даних товарів. Запропонований товар повинен відповідати всім вище наведеним вимогам. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника…» . Отже, Замовник не заперечує надання учасниками еквівалентного товару. При цьому, по кожній окремій позиції предмету закупівлі встановлено вимоги щодо чіткого зазначення кількості грам замовлених матеріалів. Слід зазначити, що вимогам щодо конкретної кількості грамів матеріалів можу відповідати конкретні виробники, що є неправомірним по відношенню до учасників, які можуть представити еквівалентний товар, але у іншій кількості грамів, інших виробників. Якщо учасники торгів можуть запропонувати Замовнику аналогічний матеріал з більшою кількістю грамів, при відповідності усім іншим технічним характеристикам (що значно вигідніше і економніше для Замовника), виходить, що вони обмежені у можливості взяти участь у процедурі закупівлі, так як, запропоновані еквіваленти виробів медичного призначення, можуть бути розглянуті Замовником як такі, що не відповідають всім наведеним вимогам, що заявлені в технічній специфікації Замовника. Таким чином, пропозиції таких учасників можуть бути відхилені як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації, і це є неправомірним по відношенню до потенційних учасників торгів. Замовником не доведено, що при поставці матеріалів в інших грамах, при відповідності усім іншим технічним характеристикам, це будь-яким чином вплине на суттєві технічні характеристики самого матеріалу та не буде відповідати потребам Замовника відносно якості товару, що заявлена в технічній специфікації Замовника, щодо стандартних характеристик товару, на який відбувається заміна та вимогам діючих стандартів щодо даного типу товарів. Наводимо приклад розгляду даного питання на Колегії Антимонопольного комітету (скарга від 19 травня 2023 № UA-2023-05-15-006894-a.b1), в результаті чого Замовником були внесені відповідні зміни та викладено в новій редакції тендерну документацію, зокрема в Додатку 2 Документації, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме вказано наступне: «При цьому запропонований учасником еквівалент товару за об’ємом фасування повинен бути не гіршим (не меншим) ніж встановлено згідно з умовами тендерної документації.» Таким чином, Замовником (закупівля UA-2023-05-15-006894-a ) були усунені порушення, зазначені у Скарзі (Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7733-р/пк-пз від 31.05.2023). Тому, з метою недопущення дискримінації по відношенню до всіх учасників процедури Закупівлі просимо встановити діапазон грам у розрізі «не менше» та додати визначення «не гіршим або кращим», що дозволить пропонувати еквівалент товару, що за своїми медико-технічними характеристиками має значно кращі медико-технічні характеристики, притаманні новітнім сучасним матеріалам даного типу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учасник! Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. При плануванні здійснення закупівлі Замовником визначена потреба в певних медичних виробах, керуючись принципом максимальної ефективності, виходячи з наявного досвіду використання тих чи інших виробів, враховуючи також зручність під час проведення відповідних маніпуляцій . Процедура вибору медичного виробу як предмету закупівлі здійснюється згідно складному алгоритму, що ґрунтується на ієрархії чинників: клінічних, економічних, соціальних та ін. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей.При цьому згідно зі статтею 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та кількість товару і місце його поставки. Тендерна документація підготовлена Замовником у відповідності до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Зазначаючи необхідну кількість товару, замовник керується власною потребою. При цьому постачальник може запропонувати конкретно визначений товар у певній упаковці. Кількість товару, запропонованого учасником у певній упаковці, може перерахована загальній кількості товару, необхідного замовнику, з огляду на фасування, закладене технологічно. З урахуванням зазначеного вище, найменування предмета закупівлі та детальний опис предмета закупівлі, які встановлені відповідно до Додатку №2 («Технічний опис предмету закупівлі») тендерної документації, відповідає річному плану закупівлі, та мають певні конкретні технічні характеристики предмета закупівлі, які не передбачають можливість бути визначеними в якихось границях чи діапазонах. Враховуючи вищевикладене, зміни до Технічного опису предмету закупівлі вноситись не будуть.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА

Номер: bc483a0318e547d59b7682b3f502e13d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-003551-a.a1
Назва: ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник, уважно вивчивши медико-технічні вимоги до замовленого товару, постає питання щодо вимоги по позиціi медико-технічних вимог Замовника, роздiл Обов’язкові вимоги до предмета закупівлi , пункт №6 , а саме : З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника/дилера/дистриб'ютора/офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, а також назву предмета закупівлі. Гарантійний лист надається першому потенційному Учаснику закупівлі, хто звернувся до офiцiйного представника,дилера,дистриб'ютора. Як правило, іншим потенційним Учасникам закупівлі, які звернулися до цього представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником, даний гарантійний лист вже не надається. У результаті цього, потенційні учасники опиняются в нерівних умовах, адже коло потенційних учасників значно скорочується до одного учасника, що веде до дискрімінації інших учасників. Такі листи є обмеженням конкуренції, адже, по факту лише учасник, який має змогу надати такий лист або першим отримати цей лист, має змогу приймати участь у закупівлі. Оскільки чесна та прозора конкуренція є одним з ключових принципів системи державних закупівель, просимо змінити умови даної закупівлі, шляхом видалення даної вимоги з тендерної документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Ознайомившись з вимогою учасника з приводу не згоди з п.№6 роздiлу «Обов’язкові вимоги до предмета закупівлi» Додаток 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі», а саме: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника/дилера/дистриб'ютора/офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, а також назву предмета закупівлі», повідомляємо наступне: Встановлення Замовником вимоги надання гарантійних листів від виробників, стосується всіх учасників закупівлі і не обмежує ніяких прав. Кожен учасник може постачати товари від будь яких виробників і відповідно від будь якого виробника надати гарантійний лист. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога про надання учасниками гарантійних листів є багаторічною практикою багатьох медичних закладів в Україні. Внесення зазначеної вимоги до тендерної документації спрямовано на забезпечення реального виконання учасниками, які надають свої пропозиції, умов укладених договорів з поставки товарів, на реальне оцінювання своїх можливостей поставити товар. Затримка в поставці або недопоставка товару, поставка неякісних товарів призводять до негативних наслідків. Тому нашому підприємству необхідне підтвердження того, що учасник належним чином спланував свої фінансові можливості, а виробник– свої виробничі можливості. Жодних обмежень щодо суб’єктів господарювання від яких учасник може отримувати зазначений гарантійний лист в тендерній документації не встановлено. Таким чином, вимога щодо надання учасником гарантійного листа виробника або його представника що підтверджує можливість поставки товару, який є предметом закупівлі, не суперечить нормам Закону.
Статус вимоги: Відхилено