• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревинна тріска

Завершена

7 665 942.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 329.71 UAH
Період оскарження: 10.01.2024 11:56 - 16.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

вважаємо що Замовник допустив дискримінаційний підхід до оцінювання пропозицій учасників. За рівних умов оцінювання вартість за одиницю товару в пропозиції ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ " є на 20% дорожчою ніж пропозиція наступного учасника.

Номер: f433a041bd944aa8b7d81df441bba4bf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-10-003225-a.b1
Назва: вважаємо що Замовник допустив дискримінаційний підхід до оцінювання пропозицій учасників. За рівних умов оцінювання вартість за одиницю товару в пропозиції ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ " є на 20% дорожчою ніж пропозиція наступного учасника.
Вимога:
Вважаємо що Замовником застосовано неоднозначний підхід до оцінювання пропозицій а відтак прийнято суперечливе рішення щодо вибору переможця даної закупівлі. Відповідно до оголошення про закупівлю Замовник оголосив відкриті торги на закупівлютовару та визначив очікувану вартість з урахуванням ПДВ. Зауважимо, що тендерна документація замовника не містила чітких положень, яким чином будуть оцінювати пропозиції учасників, але включала вимогу про подачу пропозиції за формою, яка передбачає, що пропозиції повинні бути подані з ПДВ. Оскільки предмет закупівлі є товар що є об`єктом оподаткування ПДВ, при визначенні ціни продажу товару, Замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена замовником із врахуванням ПДВ. Участь у даних торгах прийняли два учасника. Замовником було акцептовано пропозицію учасника – ФОП (платника єдиного податку 2 -група), не зареєстрованого платником ПДВ. Натомість другий учасник у формі ТОВ і водночас платник ПДВ не погоджується з таким рішенням Замовника та вважає, що пропозиція ФОП-переможця серед іншого не відповідає вимогам тендерної документації, бо ціна нашої пропозиції в випадку зазначеня без ПДВ є значно нижчою від пропозиції переможця, а сума сплачених нами податків в даному випадку перевищувала б 1275000,00 грн – це лише ПДВ, плюс податок на прибуток 18%, в той час як ФОП платник єдиного податку за аналогічних умов сплачує на користь держави 17640,00 грн єдниного подаку за календарний рік!!! А решту суми понад 7,0 мільйонів гривень отримує як чистий прибуток на свою користь. Аналогічне питання було неодноразово предметом розгляду органу оскарження та в судах загальної юрисдикції. Так позиція Верховного Суду в аналогічній ситуації Справа № 904/1143/19 від 24.06.2020 року ґрунтується на позиції колегії антимонопольного комітету № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 року. «Оскільки предмет закупівлі є об`єктом оподаткування ПДВ, Замовник цієї закупівлі також є податковим агентом платником податку на додану вартість, то при визначенні очікуваної ціни продажу товару, Замовник включив до неї передбачені законодавством податки й збори (ПДВ), відповідно в оголошенні про закупівлю очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником із врахуванням ПДВ. Зауважимо, що в тендерній пропозиції ФОП зазначено ціну за одиницю продукції та загальну вартість без ПДВ, оскільки відповідно до витягу із реєстру платників єдиного податку ФОП є платником єдиного податку другої групи (для якої законом передбачені певні обмеження по видам діяльності та обсягам постачання), та звісно він не є платником ПДВ. При цьому судами зазначено, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників потрібно приймати методику порівняння повних відпускних цін учасників, незалежно від того, який режим оподаткування застосовує учасник. У рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 визначено позицію щодо методики оцінки цінової пропозиції, а саме зазначено, що в разі якщо учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію, не є платником ПДВ, то тендерний комітет приймає для оцінки цінові пропозиції наступних учасників без врахування ПДВ. Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційними. При цьому, незалежно від того, чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, у звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ. Отже, з урахуванням судової практики справа № 904/1143/19 від 24.06.2020 року та позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016 року, вважаємо що Замовник допустив дискримінаційний підхід до оцінювання пропозицій учасників. За рівних умов оцінювання вартість за одиницю товару в пропозиції ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ " є на 20% дорожчою ніж пропозиція наступного учасника. Просимо скасувати суперечливе рішення про обрання переможцем даної закупівлі учасника ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ ".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Ваша вимога щодо скасування рішення про обрання переможцем даної закупівлі учасника ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ" через дискримінаційний, на вашу думку, підхід до оцінювання цінових пропозицій учасників, які мають різні режими оподаткування (платник та не платник ПДВ) розглянута та повідомляємо. Порядок та умови проведення публічних закупівель врегульовані Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Відповідно до пункту 15 статті 1 Закону найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція/пропозиція - тендерна пропозиція/пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій/пропозицій відповідно до статті 29 цього Закону. Згідно пункту 1 статті 29 Закону оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Пунктом 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено, що найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Найбільш економічною вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо Учасник є платником ПДВ). Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі вцілому. Пункт 37 статті 1 Закону визначає поняття учасника процедури закупівлі як фізичної особи, фізичної особи - підприємця чи юридичної особи - резидента або нерезидента, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. З перелічених вище норм Закону можна зробити висновок, що до учасників процедур закупівель не ставляться певні вимоги щодо їх поділу на основі податкового критерію. Статтею 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, максимальна економія та ефективність. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Окрім того, Учасники може ознайомитися з роз'ясненням на сайті Міністерства економіки України щодо схожих питань у розділі "Консультації з питань публічних закупівель" (відповідь на запит 205/2023) та Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.03.2017 №1052-р/пк-пз де у п.4 розглядалося питання оцінки тендерної пропозиції учасників платників та неплатників ПДВ. Зважаючи на вищевикладене, ваша вимога щодо скасування рішення про обрання переможцем даної закупівлі учасника ФОП "СТЕПАНЮК ОЛЕКСІЙ ЯКОВИЧ" відхиляється.
Статус вимоги: Відхилено