• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))

Торги не відбулися

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 000.00 UAH
Період оскарження: 09.01.2024 17:17 - 06.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі

Номер: c192e2da806a487d822e2ad70da29f21
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.b6
Назва: Скарга в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі
Скарга:
Замовник повторно прийняв незаконне рішення про визначення переможця закупівлі
Дата розгляду скарги: 23.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.04.2024 15:01
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2024 10:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7228 -р/пк-пз від 23.04.2024 рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛПАЛЕТИ Україна переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-09-007720-a скасоване.
Автор: ФОП Конопельнюк Юлія Василівна, Конопельнюк Юлія Василівна +380668988686 KYulia1988@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 651b0f16d52e44a7b5627409aad14b78
Заголовок пункту скарги: Замовник незаконно визначив переможця
Опис заперечення: Замовник незаконно визначив переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Замовник повторно надав можливість усунути невідповідність у тендерній пропозиції учасника
Опис суті пункту скарги: Зобов’язати замовника КП Бродитеплоенерго скасувати рішення про визнання переможцем ТзОВ «Олпалети Україна» за торгами ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо (гранули паливні з деревної сировини (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), ідентифікатор закупівлі - UA-2024-01-09-007720-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо (гранули паливні з деревної сировини (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))

Номер: 3cbf815f1a7f4914bf7199c8f50a3365
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.c5
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо (гранули паливні з деревної сировини (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))
Скарга:
Замовник всупереч вимогам законодавства та тендерної документації визначиу Учасника переможцем торгів
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.03.2024 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5103-р/пк-пз від 20.03.2024 рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛПАЛЕТИ Україна переможцем процедури закупівлі — "ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-09-007720-a скасоване.
Автор: ФОП Конопельнюк Юлія Василівна, Конопельнюк Юлія Василівна +380668988686 KYulia1988@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 5351ec8b52d54f8db2d2fe0647960a13
Заголовок пункту скарги: Учасник-Переможець не надав документального підтвердження відповідності його пропозиції тендерній документації
Опис заперечення: Учасник-Переможець не надав документального підтвердження відповідності його пропозиції тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: В Учасника-Переможця відсутні документи що вимагалися тендерною документацією
Опис суті пункту скарги: У звязку із відсутністю документів в тендерній пропозиції Учасника-переможця, які вимагалися тендерною документацією зобовязати Замовника скасувати рішення про визначення переможця
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо (гранули паливні з деревної сировини (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))

Номер: 4ba49e78b82d490d9646aa9256086eb1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.c4
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року на протокольне рішення № б/н уповноваженої особи від 06.03.2024 року про визнання переможцем процедури закупівлі за процедурою закупівлі ДК 021:2015: 09110000-3 - Тверде паливо (гранули паливні з деревної сировини (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо))
Скарга:
Замовник всупереч вимогам чинного законодавства прийняв рішення про визначення переможцем Учасника торгів
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 11.03.2024 13:28
Автор: ФОП Конопельнюк Юлія Василівна, Конопельнюк Юлія Василівна +380668988686 KYulia1988@ukr.net

Пункт скарги

Номер: a633600264464851a471eb987ea87a82
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція Учасника-переможця не відповідає умовам тендерної документації
Опис заперечення: У складі тендерної пропозиції Учасник-Переможець не подав та не підтвердив документально вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: У складі тендерної пропозиції Учасник-Переможець не подав та не підтвердив документально вимог тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У звязку з прийняттям Замовником незаконного рішення про визначення переможця зобовязати Замовника скасувати рішення про визнання Учасника-Переможцем
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Без відповіді

Скасування незаконного рішення про визначення переможця

Номер: 9714965706a7475f834270639db5a0f0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.b3
Назва: Скасування незаконного рішення про визначення переможця
Вимога:
Вимагаємо скасувати незаконного рішення про визначення переможця
Пов'язані документи: Учасник
Вимога
Відкликано скаржником

Скасування незаконного рішення про визначення переможця

Номер: 05aad6b5b104410ab4ef0282cdba434a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.c2
Назва: Скасування незаконного рішення про визначення переможця
Вимога:
Вимагаємо скасувати рішення про визначення переможця
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: не додані документи
Дата скасування: 07.03.2024 15:57
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: 155198712129419c935bd0769ca50ae5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-09-007720-a.b1
Назва: СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
КП Бродитеплоенерго було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-01-09-007720-a. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. На момент написання скарги кінцевим строком подання пропозицій є 17.01.2024, таким чином скарга подана у відповідний строк. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. Відповідно до п. 1 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а самешляхом завантаження: 7)Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (сформаваний не раніше 2024р.). Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 № 1422 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації" відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Враховуючи наведене, тендерна документація в цій частині не узгоджується з вимогами ч. 4 ст. 22 Закону, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема видалити вимогу щодо надання Витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (сформаваний не раніше 2024р.). Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1422-2022-%D0%BF#Text) Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 2. Відповідно до п. 4 Розділу Результати торгів та укладання договору про закупівлю тендерна пропозиція містить наступну інформацію: «Проєкт договору (порядок його змін) та істотні умови Договору про закупівлю наведено у Додатку 3 до тендерної документації. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: - зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; - погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; - покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; - продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; - погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); - зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; - зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Інформуємо орган Оскарження, що відповідно до п. 19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Враховуючи наведене, тендерна документація в даній частині не узгоджується з вимогами п. 19 Особливостей, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника, а саме, не містить наступну істотну умову, що обов’язково включається до договору про закупівлю, а саме: 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 2 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2.Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 3. Відповідно до п. 5 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція містить наступну вимогу: Учасники фізичні особи-підприємці подають податкову декларацію. Звертаємо увагу органу оскарження, що відповідно до пп. 49.18.3 ст. 49 ПКУ, Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: 49.18.3. календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом 49.18.4 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Таким чином, подати декларацію треба протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Таким чином, останній день подання звітності для ФОП – першої та другої груп – 29 лютого 2024 року (четвер). Інформуємо, що ФОП Бабурнич Н.І. є новоствореною фізичною особою-підприємцем, яка взята на облік платників єдиного податку від 01.08.2023 року. Отже, дана вимога щодо надання «податкової декларації» є такою, що дискримінує Учасника адже на момент прийому пропозицій Учасник не має змоги надати податкову декларацію. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема видалити вимогу про наступе: «Учасники фізичні особи-підприємці подають податкову декларацію». Також, Замовник не надав обґрунтування у тендерній документації про необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 3 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2.Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 3. ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1206) 4. Витяг з реєстру платників єдиного податку від 08.08.2023 року. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 4. Відповідно до Додатку 3 тендерної документації (Проєкт договору) містить наступні вимоги: 2.4. Приймання Товару за кількістю і якістю оформляється видатковою накладною та актом приймання передачі. Товар вважається поставленим Постачальником: - по кількості, у відповідності з фактично одержаною представником Замовника кількістю; - по якості, у відповідності з якістю, вказаною у посвідченні якості відправника з урахуванням вимог п. 2.1 Договору. 4.2. До видаткової накладної Замовнику додаються наступні документи: - товаро - транспортні накладні перевізника; -акт приймання-передачі; - сертифікати якості /або паспорт якості/або інші документи про якість на товар. Звертаємо увагу органу оскарження на наступне, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для такого товару, як ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а саме: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранул паливні з деревинної сировини». Станом на сьогодні національним стандартом для даного виду товару є ДСТУ 8358:2015. Вищевказаний стандарт передбачає вичерпний перелік документів, які надаються під час поставки товару, а саме: П.13.1. та п.13.2.Розділу 13 ДСТУ 8358:2015 передбачає надання: 13.1. «Брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. 13.2. Кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують доку¬ментом про якість установленої форми, в якому вказують: — назву й умовне позначення брикетів або гранул; — призначеність брикетів або гранул; — специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); — вид спожиткового паковання; — номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; — загальну масу партії (її частини) нетто; — номер партії; — дату виготовлення; — позначення цього стандарту; — номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; — вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; — гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; — номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Таким чином, ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання таких документів, як: посвідченні якості відправника, сертифікати якості /або паспорт якості. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку №3 (Проєкт договору) тендерної документації, зокрема вимогу:«2.4. Приймання Товару за кількістю і якістю оформляється видатковою накладною та актом приймання передачі. Товар вважається поставленим Постачальником: - по кількості, у відповідності з фактично одержаною представником Замовника кількістю; - по якості, у відповідності з якістю, вказаною у посвідченні якості відправника з урахуванням вимог п. 2.1 Договору.» Викласти в наступній редакції: «2.4. Приймання Товару за кількістю і якістю оформляється видатковою накладною та актом приймання передачі. Товар вважається поставленим Постачальником: - по кількості, у відповідності з фактично одержаною представником Замовника кількістю; - по якості, у відповідності з якістю, вказаною у документі про якість з урахуванням вимог п. 2.1 Договору.» та вимогу п.4.2. До видаткової накладної Замовнику додаються наступні документи: - товаро - транспортні накладні перевізника; -акт приймання-передачі; - сертифікати якості /або паспорт якості/або інші документи про якість на товар. Викласти в наступній редакції: «4.2. До видаткової накладної Замовнику додаються наступні документи: - товаро - транспортні накладні перевізника; -акт приймання-передачі; - документ про якість на товар.». Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 4 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2.Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ДСТУ 8358:2015. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 5. Відповідно до п.6 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна документація містить вимоги до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: Позиції Опис Найменування товару ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ Вимоги щодо якості Якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів ДСТУ 8358:2015 (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо). Довідку, складену учасником в довільній формі, про дотримання заходів із захисту довкілля. Виробник гарантує відповідність якості гранул вимогам технічних умов при умові дотримання транспортування, зберігання, та застосування. Гарантійний строк придатності гранул 2 роки від дати виготовлення. Технічні характеристики діаметр пелети паливної 6 мм довжина 3 - 40 мм вологість не більше 8% зольність не більше 0,7% теплота згоряння - не нижче 17,65МДж/кг, (4219 ккал/кг) Упаковка беги по 1 т. У складі пропозиції подати технічний опис товару, що пропонується до поставки, згідно заявлених характеристик Замовника. Сировина - хвоя +тверда порода в пропорції 70 % + 30 %. У складі пелет не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші). Інші вимоги Учасник самостійно здійснює зберігання товару та доставку. У складі пропозиції подати: Сертифікат відповідності на товар. Протокол випробувань на вміст питомої активності радіонуклдів. Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції. Протокол випробувань на гранули паливні. Кількість 500 тон Місце поставки Львівська обл., м. Броди, вул. Гончарська, 3а, 80600 Тижнева поставка в обсязі 25т , збільшення/зменшення (коригування) тижневого обсягу поставок здійснюється замовником шляхом надсилання електронного повідомлення на адресу учасника. 5.1. Щодо «Найменування товару: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ» Звертаємо увагу органу оскарження на наступне, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для такого товару, як ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а саме: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранул паливні з деревинної сировини». Станом на сьогодні національним стандартом для даного виду товару є ДСТУ 8358:2015. Вищевказаний стандарт у п.4.2. Розділу 4 містить класифікацію гранул паливних, а саме: 4.2 Гранули паливні класифікують: — за породами деревини: — з деревини хвойних порід; — з деревини листяних порід; — з деревини хвойних та листяних порід; Таким чином, Замовником визначено найменування товару із порушенням вимог ДСТУ 8358:2015, адже дане ДСТУ не передбачає такої класифікації гранул, як: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а передбачає вичерпний перелік порід деревини, а саме: — з деревини хвойних порід; — з деревини листяних порід; — з деревини хвойних та листяних порід; Отже, дана вимога щодо найменування товару: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ є такою, що дискримінує Учасників адже ДСТУ не передбачає такої назви для товару. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема встановити найменування товару у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, а саме: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ: — з деревини хвойних порід або — з деревини листяних порід або — з деревини хвойних та листяних порід. Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника із конкретною назвою, а саме: ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, що не відповідає ДСТУ 8358:2015 та що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника змінити найменування товару, аби участь у торгах могли взяти якомога більше суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржник. 5.2. Щодо: «Вимоги щодо якості: Якість товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів ДСТУ 8358:2015 (ГОСТ, ДСТУ, ТУ тощо). Довідку, складену учасником в довільній формі, про дотримання заходів із захисту довкілля. Виробник гарантує відповідність якості гранул вимогам технічних умов при умові дотримання транспортування, зберігання, та застосування. Гарантійний строк придатності гранул 2 роки від дати виготовлення.» Звертаємо увагу органу оскарження на наступне, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для такого товару, як ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а саме: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранул паливні з деревинної сировини». Станом на сьогодні національним стандартом для даного виду товару є ДСТУ 8358:2015. Вищевказаний стандарт у п.14.2. Розділу 14 містить наступну інформацію: «14.2 Гарантійний строк зберігання брикетів або гранул — 1 рік від дати їхнього виготовлення.» Таким чином, Замовником визначено «Гарантійний строк придатності гранул 2 роки від дати виготовлення» із порушенням вимог ДСТУ 8358:2015, адже дане ДСТУ не передбачає такого гарантійного строку, як 2 роки від дати виготовлення. Отже, дана вимога щодо «Гарантійний строк придатності гранул 2 роки від дати виготовлення» є такою, що дискримінує Учасників адже ДСТУ не передбачає зазначеного гарантійного строку. З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема встановити гарантійний строк у відповідності до вимог ДСТУ 8358:2015, а саме: «Гарантійний строк зберігання гранул — 1 рік від дати їхнього виготовлення.» Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, шляхом внесення змін до гарантійного строку зберігання гранул та викласти в наступній редакції: «Гарантійний строк зберігання гранул — 1 рік від дати їхнього виготовлення.», - аби участь у торгах могли взяти якомога більше суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржник. 5.3. Щодо: «Технічних характеристик: «діаметр пелети паливної 6 мм довжина 3 - 40 мм вологість не більше 8% зольність не більше 0,7% теплота згоряння - не нижче 17,65МДж/кг, (4219 ккал/кг) Упаковка беги по 1 т. У складі пропозиції подати технічний опис товару, що пропонується до поставки, згідно заявлених характеристик Замовника. Сировина - хвоя +тверда порода в пропорції 70 % + 30 %. У складі пелет не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші).» Звертаємо увагу органу оскарження на наступне, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для такого товару, як ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а саме: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранул паливні з деревинної сировини». Станом на сьогодні національним стандартом для даного виду товару є ДСТУ 8358:2015. Вищевказаний стандарт передбачає наступні параметри для товару, а саме: Таким чином, Замовником визначено «Технічні характеристики» із порушенням вимог ДСТУ 8358:2015, адже дане ДСТУ не передбачає параметрів та вимог, які передбачено Замовником. Враховуючи вимоги ДСТУ 8358:2015 просимо викласти технічні характеристики з врахуванням ДСТУ 8358:2015, а саме: Вимоги Замовника Пропозиція учасника щодо внесення змін з врахуванням ДСТУ 8358:2015 діаметр пелети паливної 6 мм діаметр гранули паливної деревинної: від 4 до 24 мм; довжина 3 - 40 мм довжина від 3 до 49 мм вологість не більше 8% вологість не більше ніж 10 % зольність не більше 0,7% зольність не більше ніж 1,0 % теплота згоряння - не нижче 17,65МДж/кг, (4219 ккал/кг) теплота згоряння - не передбачена для гранул паливних. Даний показник передбачений лише для БРИКЕТУ. Видалити дану вимогу задля відповідності ДСТУ 8358:2015. Упаковка беги по 1 т. Гранули мають бути упаковані в папір згідно з ГОСТ 2228 або іншими чинними нормативними документами пакети чи паперові мішки згідно з ГОСТ 7796 або іншими чинними нор¬мативними документами. Допускають пакування гранул у полімерні пакети або мішки, обумовлені в контракті. У пакеті або в мішку мають бути упаковані гранули тільки одного виду. Маса нетто спожиткового паковання має бути від 3 кг до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси ±1,5 %. У складі пропозиції подати технічний опис товару, що пропонується до поставки, згідно заявлених характеристик Замовника. Звертаємо увагу органу оскарження на те, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання В СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА технічного опис товару, що пропонується до поставки, згідно заявлених характеристик Замовника. Видалити дану вимогу задля відповідності ДСТУ 8358:2015. Сировина - хвоя +тверда порода в пропорції 70 % + 30 %. Звертаємо увагу органу оскарження на те, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає такого параметру та вимоги, як: «Сировина - хвоя +тверда порода в пропорції 70 % + 30 %.» Видалити дану вимогу задля відповідності ДСТУ 8358:2015. У складі пелет не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші).» У складі пелет не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші).» Отже, зазначені вище вимоги щодо «Технічних характеристик» є такими, що дискримінує Учасників адже ДСТУ не передбачає зазначених Замовників параметрів та характеристик для товару. Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника із конкретними технічними характеристиками, які встановлені замовником, що не відповідає ДСТУ 8358:2015 та що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника змінити технічні характеристики, аби участь у торгах могли взяти якомога більше суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржник та викласти технічні характеристики в наступній редакції, з врахуванням вимог ДСТУ 8358:2015, а саме: Технічні характеристики діаметр гранули паливної деревинної: від 4 до 24 мм; довжина від 3 до 49 мм вологість не більше ніж 10 % зольність не більше ніж 1,0 % Гранули мають бути упаковані в папір згідно з ГОСТ 2228 або іншими чинними нормативними документами пакети чи паперові мішки згідно з ГОСТ 7796 або іншими чинними нор¬мативними документами. Допускають пакування гранул у полімерні пакети або мішки, обумовлені в контракті. У пакеті або в мішку мають бути упаковані гранули тільки одного виду. Маса нетто спожиткового паковання має бути від 3 кг до 36 кг з граничними відхилами від номінальної маси ±1,5 %. У складі пелет не допускаються сторонні матеріали (такі як клей, пластмаси, мінеральні домішки, металеві включення та інші).» 5.4. Щодо: «Інших вимог: Учасник самостійно здійснює зберігання товару та доставку. У складі пропозиції подати: Сертифікат відповідності на товар. Протокол випробувань на вміст питомої активності радіонуклдів. Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції. Протокол випробувань на гранули паливні.» Звертаємо увагу органу оскарження на наступне, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально- побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі відповідно до тендерної документації Замовника є: код ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)), відповідно до обраного коду ДК - Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен керуватися відповідним Національним стандартом для такого товару, як ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ, а саме: ДСТУ 8358:2015 «Брикети та гранул паливні з деревинної сировини». Станом на сьогодні національним стандартом для даного виду товару є ДСТУ 8358:2015. Звертаємо увагу органу оскарження на те, що ДСТУ 8358:2015 не передбачає наявність та надання В СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА наступного переліку документів, який встановлено Замовником, а саме: Сертифікат відповідності на товар. Протокол випробувань на вміст питомої активності радіонуклдів. Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції. Протокол випробувань на гранули паливні. Вищевказаний стандарт передбачає вичерпний перелік документів, які надаються ЛИШЕ під час поставки товару, а саме: П.13.1. та п.13.2.Розділу 13 ДСТУ 8358:2015 передбачає надання: 13.3. «Брикети або гранули приймають партіями. Партією вважають кількість брикетів або гранул однієї марки, типу, розмірів, що виготовлені за один календарний період, за однією технологією та з однорідних сировинних матеріалів. Кожну партію супроводжують одним документом про якість. 13.4. Кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують доку¬ментом про якість установленої форми, в якому вказують: — назву й умовне позначення брикетів або гранул; — призначеність брикетів або гранул; — специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); — вид спожиткового паковання; — номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; — загальну масу партії (її частини) нетто; — номер партії; — дату виготовлення; — позначення цього стандарту; — номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; — вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; — гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; — номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Таким чином, ДСТУ 8358:2015 не передбачає надання У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА таких документів, як: Сертифікат відповідності на товар. Протокол випробувань на вміст питомої активності радіонуклдів. Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції. Протокол випробувань на гранули паливні. Отже, зазначені вище вимоги щодо «Інших вимог» є такими, що дискримінують Учасників адже ДСТУ не передбачає зазначених Замовників вимог щодо надання в складі пропозиції перелічених вище документів. Враховуючи наведене, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги про те, що: « У складі пропозиції має подати: Сертифікат відповідності на товар. Протокол випробувань на вміст питомої активності радіонуклдів. Сертифікат на вміст радіоактивних речовин в продукції. Протокол випробувань на гранули паливні.» задля відповідності ДСТУ 8358:2015. 5.4. Відповідно до п.6 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна документація містить вимоги до інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: «Тижнева поставка в обсязі 25т , збільшення/зменшення (коригування) тижневого обсягу поставок здійснюється замовником шляхом надсилання електронного повідомлення на адресу учасника.». Відповідно до Закону України «Про правила дорожнього руху П.п.22.1. п.22 Перевезення вантажу передбачає: Маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу. Учасник буде здійснювати перевезення вантажу на фурі. Згідно Закону України «Про правила дорожнього руху» (пункт 22.5) і Правил перевезення негабаритних вантажів, загальна фактична маса автопоїзда не повинна перевищувати 38 т. Звертаємо увагу органу оскарження на наступне: Скаржником було здійснено розрахунок відповідно до якого, доводимо до відома, що: Тягач ( «голова») важить 7-7,5 тонн, напівпричіп важить приблизно 7,5 тонн (все залежить від моделі транспортного засобу). Таким чином, сумарна вага тягача і порожнього напівпричепа становить 14-15 тонн. З цього випливає, що фура може перевозити від 23 (38 - 15) до 24 (38 - 14) тонн вантажу. Як правило, стандартний напівпричіп має три осі, тому в ньому можна перевозити не більше 22 тонн вантажу, інакше буде перевантаження, що веде до накладання штрафів! Якщо буде зафіксовано перевищення ліміту, то застосовуватимуться наступні штрафи: • До 10% - 8,5 тис. грн. • Більше на 10-20% – 17 тис. грн. • Більше на 20-30% - 34 тис. грн. • Більше на 31% і вище – 51 тис. грн. Отже, дана вимога щодо «Тижневої поставка в обсязі 25т» є такою, що дискримінує Учасника адже призводить до порушення Закону України «Про правила дорожнього руху». З огляду на викладене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, зокрема викласти вимогу в наступній редакції: «Тижнева поставка в обсязі 24 т , збільшення/зменшення (коригування) тижневого обсягу поставок здійснюється замовником шляхом надсилання електронного повідомлення на адресу учасника.». Також, Замовник не надав обґрунтування у тендерній документації про необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 5 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2.Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ДСТУ 8358:2015. 5. Закон України «Про правила дорожнього руху» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text). Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічними предметами та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). Перелік документів (доказів): 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 09.01.2024 року; 2.Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ДСТУ 8358:2015. 5. Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1422-2022-%D0%BF#Text) 6.ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1206) 7. Витяг з реєстру платників єдиного податку від 08.08.2023 року. 8. Закон України «Про правила дорожнього руху» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text). Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей. ФОП Бабурнич Натлія Іванівна просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 09110000-3 -Тверде паливо (ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ (ДК 021:2015: 09111400-4 - Деревне паливо)) Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-01-09-007720-a. 3) Зобов’язати Замовника – КП Бродитеплоенерго – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги, м.п. Бабурнич Наталія Іванівна
Дата розгляду скарги: 24.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.01.2024 18:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.01.2024 16:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень процедури закупівлі, зазначених у рішення Комісії АМКУ №1463-р/пк-пз від 24.01.2024 щодо Закупівлі, замовник вніс зміни до тендерної документації.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Наталія Іванівна, Наталія Бабурнич 380675573132 baburnych2001@icloud.com