-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля товару за кодом: ДК 021:2015: – 33600000-6 фармацевтична продукція (препарати лікарські: A02BC02-Пантопразол, Pantoprazole порошок для розчину для ін'єкцій 40 мг; M01A E17-Декскетопрофен, Dexketoprofen, розчин для ін'єкцій 25 мг/мл по 2 мл; N05CM18-Дексмедетомідин, Dexmedetomidine, концентрат для розчину для інфузій 100 мкг/мл по 2 мл;J01XX-Інші антибактеріальні речовини, Dioxydine, 10 мг/мл, ампули по 10 мл)
Завершена
2 587 512.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 38 812.68 UAH
мін. крок: 1.5% або 38 812.68 UAH
Період оскарження:
09.01.2024 16:41 - 14.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації.
Номер:
327fdb0be4214b229df3f56853612648
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-09-007315-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації.
Вимога:
Позиція №4 Dioxydine 10 мг/мл, ампули по 10 мл , в тендерній документації, немає жодного аналога в тій лікарській формі та дозуванні, що вказано Замовником.
Тому включення такого лікарського засобу в один лот з іншими ліками - є цілеспрямованим бажанням Замовника звузити коло потенційних учасників, а це є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та, як наслідок, зазначені дії призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників та неефективного використання бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на виділення в окремий лот.docx 13.01.2024 13:58
- Протокол 27 -про надання відповіді на вимогу Ліки.pdf 15.01.2024 16:53
Дата подачі:
13.01.2024 13:58
Вирішення:
«Шановний Учаснику!
Детально розглянувши Вашу вимогу від 13.01.2024 року, щодо можливого встановлення в тендерних документаціях дискримінаційних вимог під час проведення відкритих торгів з особливостями на Закупівлю (за ідентифікатором:
UA-2024-01-09-007315-a), керуючись положеннями п.54 постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова) повідомляємо наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами і доповненнями (далі – Закон).
Закупівля проводиться із врахуванням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, що встановлені статтею 5 Закону.
Відповідно до пункту 39 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 №708 «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі»: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Відповідно до розділу «Окремі частини предмета закупівель (лоти)» листа Мінекономрозвитку «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03 вересня 2020 року № 3304-04-53972-06 (надалі – лист № 3304-04-53972-06) замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Ця норма може застосовуватися для будь-яких предметів закупівлі, де такий поділ можливо здійснити в межах єдиної процедури закупівлі. При цьому, у разі поділу на лоти інформація в ЕСЗ щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником вказується щодо кожного лота та назви класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів).
Розділом «Лікарські засоби» листа № 3304-04-53972-06 передбачено, що «замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою (далі — МНН) лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів».
Таким чином, чинне законодавство України не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Стосовно тверджень потенційного Учасника зазначених в абзаці 7 вимоги повідомляємо наступне.
Пунктом 30 Постанови, встановлено що під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Також в свою чергу, потенційним Учасником не обґрунтовано та не доведено неможливість постачати товар від виробників про яких ним зазначено у вимозі, як і від інших виробників.»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Виділення товару в окремий лот.
Номер:
524a37da33f347959f20454c22f973ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-09-007315-a.a1
Назва:
Виділення товару в окремий лот.
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що об’єднання Замовником в єдиний предмет закупівлі 4 найменування є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та, як наслідок, зазначені дії призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників та неефективного використання бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на виділення в окремий лот UA-2024-01-09-007315-a.docx 10.01.2024 11:59
- Протокол 23-про надання відповіді на вимогу Ліки.pdf 12.01.2024 17:50
Дата подачі:
10.01.2024 11:59
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Детально розглянувши Вашу вимогу від 10.01.2024 року, щодо можливого встановлення в тендерних документаціях дискримінаційних вимог під час проведення відкритих торгів з особливостями на Закупівлю (за ідентифікатором: UA-2024-01-09-007315-a), керуючись положеннями п.54 постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова) повідомляємо наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами і доповненнями (далі – Закон).
Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до пункту 39 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Згідно наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 15.04.2020 №708 «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі»: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів.
Відповідно до розділу «Окремі частини предмета закупівель (лоти)» листа Мінекономрозвитку «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03 вересня 2020 року № 3304-04-53972-06 (надалі – лист № 3304-04-53972-06) замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Ця норма може застосовуватися для будь-яких предметів закупівлі, де такий поділ можливо здійснити в межах єдиної процедури закупівлі. При цьому, у разі поділу на лоти інформація в ЕСЗ щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником вказується щодо кожного лота та назви класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів).
Розділом «Лікарські засоби» листа № 3304-04-53972-06 передбачено, що «замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою (далі — МНН) лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів».
Таким чином, чинне законодавство України не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
Еквівалентом лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації є лікарський засіб, діюча речовина якого (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики абсолютно співпадають з біологічними, токсикологічними, фармацевтичними та терапевтичними властивостями препарату.
Відповідно до наказу МОЗ України від 12.01.2017 № 22 зі змінами і доповненнями передбачено, що Лікарські засоби є фармацевтично еквівалентними, якщо вони містять ту ж саму кількість тієї ж самої діючої речовини (діючих речовин) у тих же лікарських формах та відповідають вимогам однакових або порівнянних стандартів. Фармацевтична еквівалентність не обов'язково передбачає біоеквівалентність, оскільки відмінності у допоміжних речовинах та/або у процесі виробництва можуть призвести до більш швидкого чи більш повільного розчинення та/або абсорбції.
Також, в тендерній документації зазначається міжнародної непатентованої назва лікарського засобу, тобто відсутній посил на конкретний лікарський засіб того чи іншого виробника, дистриб’ютора, що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати лікарські засоби згідно предмету закупівлі.
Окрім того, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із основоположних принципів проведення державних закупівель є принцип максимальної економії. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару.
З метою забезпечення безперебійного здійснення оперативних втручань та забезпечення під час них усіма необхідними медикаментами, та унеможливлення відсутності якогось із перелічених в медико-технічних вимогах лікарських засобів, що призведе до неналежного надання медичної допомоги пацієнтам, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому по лоту.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так