Послуги з охорони надаються за об'єктами: - Відділ «Палац Лозинського» м. Львів, вул. Стефаника, 3; -Відділ «Палац Потоцьких» м. Львів, вул. Коперника, 15; - «Музей- заповідник «Русалка Дністрова» відділу «Музей книги» м. Львів, вул. Коперника, 36; - «Музей староукраїнської книги» відділу «Музей книги», Музей модернізму відділу «Музей модернізму», м. Львів, вул. Коперника, 15; - Сектор «Музей Івана Георгія Пінзеля» м. Львів, вул. Личаківська, 2-а; - Відділ «Музей -заповідник «Золочівський замок» Львівська обл., Золочівський р-н, м. Золочів, вул. Тернопільська, 5; - Відділ «Музей - заповідник «Підгорецький замок» Львівська обл., Золочівський р-н, с. Підгірці, вул. Замкова, 1; - Відділ «Музей - заповідник «Олеський замок» Львівська обл., Золочівський р-н, смт. Олесько, вул. Замкова, 30, вул. Замкова, 27; - Відділ «Музей - заповідник «Жовківський замок» Львівська обл., Львівський р-н м. Жовква, площа Вічева, 2; - Сектор «Музей - заповідник «П'ятничанська вежа» Львівська обл., Львівський р-н, с. П’ятничани, вул. Замкова, 40.
Завершена
17 366 400.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 173 664.00 UAH
Період оскарження:09.01.2024 11:43 - 28.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:c6e972ac49ce40718abcdaa206df5f9e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2024-01-09-002672-a.b2
Назва:Вимога про усунення порушень законодавства в сфері публічних закупівель
Вимога:
Постановою КМУ від 21 листопада 2018 р. № 975, затверджено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (далі- Категорії).
Відповідно до п.2 вищезазначеної постанови, «у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах».
До п.10 Категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, відносяться музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
До Переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388, включено Львівську національну галерею мистецтв імені Б.Г. Возницького (МКІП).
Положення про Державний реєстр національного культурного надбання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1992 року № 466.
Наказом Міністерства культури і мистецтв України від 25.10.2001 № 653 визначено Порядок занесення унікальних пам'яток Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання (далі-Порядок). Відповідно до п. 1.4 Порядку, власники унікальних пам'яток незалежно від форм власності проводять роботу щодо виявлення і включення їх до Державного реєстру, забезпечення їх обліку та зберігання. Пунктами 3.1.-3.2. Порядку встановлено, що роботу з виявлення і занесення унікальних пам'яток Музейного фонду України до Державного реєстру проводять музеї всіх форм власності та інші власники унікальних пам'яток. Робота з відбору унікальних пам'яток Музейного фонду України до Державного реєстру проводиться за планом, що затверджується їх директорами.
Відповідно до п. 3.15. Порядку, Переліки пам'яток, які рекомендовано для занесення до Державного реєстру надсилаються музеями на розгляд: Міністерства культури і мистецтв України або іншого центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить музей, - для музеїв, заснованих на державній формі власності; відповідного структурного підрозділу місцевого органу виконавчої влади - для музеїв, заснованих на комунальній і недержавній формах власності. Згідно п.3.18. Порядку, підставою для занесення пам'яток до Державного реєстру є наказ Міністерства культури і мистецтв України, який разом з науково уніфікованим паспортом і переліком пам'яток Музейного фонду України, занесених до Державного реєстру залишається у Міністерстві культури і мистецтв України.
Замовником, упродовж тривалого часу, не було проведено відповідної роботи та не внесено предмети державної частини Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання.
Львівська національна галерея мистецтв сьогодні – один з найбагатших музеїв України, збірка якого налічує понад 64 тисячі творів світового та національного мистецтва, від античних часів до наших днів. До найбільш вартісних належать колекції європейського мистецтва, львівської скульптури, українського портрету ХVІ-ХІХ ст., ікон та меблів. Музей володіє унікальними за своєю значущістю творами польських та австрійських художників.
Постановою КМУ від 28 жовтня 2015 року №877 затверджено Положення про Національну поліцію, згідно якого Національна поліція здійснює охорону об’єктів права державної власності у випадках та порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, а також бере участь у здійсненні державної охорони. Крім того, відповідно до п.18 Інструкції про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 7 липня 2017 року №577 передбачено, що наряди поліції охорони під час несення служби використовують та застосовують: вогнепальну зброю; спеціальні засоби, які є необхідними для надання послуг на об’єкті замовника.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року №834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» (далі – Постанова), затверджено перелік органів поліції охорони, що утворюються як територіальні органи Національної поліції, серед яких є Управління поліції охорони у Львівській області.
Управління поліції охорони у Львівській області є територіальним органом Національної поліції та діє на підставі Закону України «Про Національну поліцію», постанови Кабінету Міністрів України від 13 жовтня 2015 року № 834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» від 21 листопада 2018 р. № 975 та наказу Національної поліції від 6 листопада 2015 року № 59 (зі змінами) «Про затвердження положення про Управління поліції охорони у Львівській області»
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького у даному випадку повинна була застосувати переговорну процедуру закупівлі або укласти договір про закупівлю без застосування відкритих торгів на фізичну охорону зазначених об’єктів з Управлінням поліції охорони у Львівській області.
На підставі вищенаведеного, вважаємо, що Замовником навмисно не було проведено відповідної роботи та не внесено предмети державної частини Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання, а відтак проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі послуг з охорони об’єктів Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького та можливе укладення договору на охорону із суб’єктом охоронної діяльності, який не має повноважень на охорону об’єктів, що підлягають обов’язковій охороні підрозділами поліції охорони за договорами приведе до порушень чинного законодавства України, зокрема:
- частини 2 статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність»;
- підпункту 13 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»;
- пункту 10 Категорій об’єктів, державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975;
- частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами.
Питання
1.Чому Замовником, упродовж останніх років, не проводиться робота по внесенню предметів державної частини Музейного фонду України Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького до Державного реєстру національного культурного надбання?
2. У період з 2018 до початку 2021 року Замовник дотримувався вимог затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975 та укладав договори із підрозділом поліції охорони на підставі проведеної переговорної процедури. Чому з 2021 року до теперішнього часу грубо порушуються вимоги чинного законодавства? Які за цей час відбулись зміни у нормативній баз в частині охорони держаних музейних закладів та галерей?
3. Чому Замовником, всупереч вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, проводяться відкриті торги з особливостями, за наявності підстав для проведення переговорної процедури закупівлі або укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на фізичну охорону зазначених об’єктів?
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:14.01.2024 18:04
Вирішення:Відповідь на Вимогу від Управління поліції охорони у Львівській області
14.01.2024 18:04 UA-2024-01-09-002672-a.b2
Відповідно до законодавства України забезпечення охорони музеїв є одним із основних напрямів національної музейної політики.
Для створення музею засновники повинні забезпечити, зокрема, умови для охорони музею, оснащення його засобами охоронної та пожежної сигналізації (статті 3, 7 Закону України «Про музеї та музейну справу»). Згідно статті 1 цього ж Закону охорона музеїв - система правових, організаційних та фінансово-економічних заходів, що забезпечують недоторканність музейного приміщення і музейного зібрання.
Крім того, відповідно до статті 13 Закону України «Про музеї та музейну справу» сума витрат на забезпечення охорони музеїв обов'язково визначається в державному та місцевих бюджетах і вноситься до переліку захищених статей видатків загального фонду бюджетів. Згідно зі статтею 29 цього ж Закону, держава гарантує забезпечення охорони музеїв державної та комунальної форм власності.
Галерея як бюджетна установа в розумінні бюджетного законодавства може здійснювати платежі протягом бюджетного періоду на підставі договорів, укладених відповідно до бюджетних призначень в межах наданих бюджетних асигнувань.
Згідно пункту 3.4 Статуту Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького (далі – Галерея), затвердженого наказом МКІП від 13.10.2020 № 2185, Галерея володіє відокремленим майном, має самостійний баланс та право від свого імені укладати договори (угоди), мати та набувати майнові, особисті немайнові права та нести відповідні зобов'язання, бути позивачем та відповідачем у судах, господарському та третейському судах.
Укладання Галереєю договорів здійснюється відповідно до вимог Цивільного, Господарського, Бюджетного кодексів України та Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, інших законодавчих та нормативно-правових актів.
Так, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Галерея як замовник в процесі планування закупівель визначає відповідні предмети закупівлі та здійснює закупівлю товарів, робіт і послуг шляхом укладання договорів окремо за кожним предметом закупівлі.
Галерея впродовж 2017-2023 років намагається перевести процес формування ціни на послуги з охорони музейних об’єктів і музейних цінностей в публічну площину, використовуючи конкурентні механізми законодавства у сфері публічних закупівель та здійснювати закупівлі, дотримуючись наступних принципів, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Правова позиція Галереї, крім іншого, ґрунтується також на позиції органу управління, викладеній у листі Мінкультури України від 26.01.2017 № 203/10/13-17 щодо питань організації охорони, рішенні Рахункової палати від 24.1 1.2015 № 9-1 «Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених Міністерству культури України на збереження історико-культурної спадщини в заповідниках, здійснення заходів з охорони, паспортизації, інвентаризації та реставрації пам'яток культурної спадщини», згідно якого керівники установ мають право приймати рішення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю послуг охорони громадського порядку та громадської безпеки (фізична охорона) на принципах рівної конкуренції між державними та недержавними охоронними структурами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 затверджено категорію об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, в тому числі музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 №1388 Галерею, а також її музеї віднесено до переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України, однак не внесено до Державного реєстру національного культурного надбання.
Беручи до уваги вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 №1388 та вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в Галереї відсутні правові підстави для проведення переговорної процедури закупівлі або укладення договору про закупівлю без застосування відкритих на фізичну охорону як заначено у Вимозі.
Статус вимоги:Відхилено
declined
declined
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з охорони об’єктів)»
Номер:558785bb90c34903968e471c1b351e8e
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2024-01-09-002672-a.b1
Назва:Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі «ДК 021:2015 - 75240000-0 Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку (Послуги з охорони об’єктів)»
Дата прийняття скарги до розгляду:13.01.2024 13:29
Дата розгляду скарги:22.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:16.01.2024 18:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:25.01.2024 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:За результатами розгляду, прийнятого Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішення від 22.01.2024 (далі – Рішення), Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького по закупівлі № UA-2024-01-09-002672-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині Рішення, внесла зміни в тендерну документацію та оприлюднила на веб-порталі Уповноваженого органу.
Додаток: ПЕРЕЛІК ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ для процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-09-002672-a) на 2 арк. в 1 прим.
Автор:Управління поліції охорони у Львівській області, Костів Андрій Ігорович +380671734636 udso.lviv.vos@gmail.com