-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги фізичної охорони об’єктів за адесою: 36011, Україна, м. Полтава, проспект Першотравневий, 22)
Завершена
1 207 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 039.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 039.00 UAH
Період оскарження:
09.01.2024 11:23 - 14.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
наявність дискримінаційних вимог
Номер:
2352346695f542c49c9abb4507282d6e
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-09-002298-a.c1
Назва:
наявність дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
У п. 3.1 Додатку №2 Технічного завдання документації Ви чітко зазначаєте про загальну кількість постів – 2 цілодобових пости, один із яких має бути розташований біля головних воріт території Замовника, а інший – біля в’їздної частини території Замовника, шлагбауму (контрольно-пропускний пункт). Тобто, відповідно до норм чинного законодавства, а саме щодо методики розрахунку чисельності окремих категорій працівників на основі норм праці, можна зробити висновок, що для забезпечення одного цілодобового поста охорони (24 години) достатнім є 4 особи, а для двох цілодобових постів – 8 осіб.
У п. 1 Додатку №1 «Кваліфікаційних вимог» Ви виставляєте вимогу про підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що безпосередньо будуть залучені до надання послуг. Окрім персоналу охорони Учасник повинен мати не менше 2 працівників, які виконують функції пов’язані з охороною та будуть залучені для контролю несення служби та не менше 10 охоронників, що мають кваліфікацію не нижче 3-го розряду, та можуть бути залучені для посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та/або заміни при необхідності охоронників на постах.
В протиріччя п.1 Додатку №1, у п. 5 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» (далі - Технічне завдання»), Ви вимагаєте «для одночасного озброєння не менше 18 працівників Учасника, а саме тих, яких планується залучати для контролю несення служби, посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та груп швидкого реагування в кількості не менше трьох з урахуванням мінімального залученого кількісного складу одної групи – не менше двох працівників охорони, для здійснення негайного реагування на тривожні повідомлення з об'єкту охорони, для здійснення негайного реагування на тривожні повідомлення з об’єкту охорони».
Нам, як потенційному учаснику, взагалі не зрозуміло із тендерної документації про яку кількість працівників взагалі йде мова! По логікі, два цілодобові пости мають охоронятися 8-ма охоронниками, але із п. 1 Додатку 1 Тендерної документації вбачається всього 12 чоловік, які можуть бути залучені для посилення постів охорони в нештатних ситуаціях. В п. 5 Додатку 2 тендерної документації вбачається, що для здійснення негайного реагування на тривожні повідомлення з об’єкту охорони мають бути одночасно озброєні аж 18 чоловік, а саме тих, які планується залучати для контролю несення служби, посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та груп швидкого реагування у кількісному складі не менше двох працівників охорони. У нас запитання. А чому не 20 чи 30? Що це за такий важливий об’єкт критичної інфраструктури, який потребує такої наявної «озброєної групи захвату»? І чим передбачена саме така наявність працівників, яка зазначена у п. 5 Додатку №2 тендерної документації?
Крім того, у тому ж п. 5 Додатку 2 Технічного завдання Ви ще й вимагаєте для підтвердження наявності в учасника пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії у кількості 18 одиниць та патронів до них, надати дозвіл на право їх придбання та патронів до них, відповідну видаткову накладну.
Вважаємо дану вимогу про надання дозволу на право придбання 18 пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та патронів до них, а також видаткову накладну на придбання пристроїв та патронів дискримінаційною, абсурдною та такою, що немає ніякого логічного змісту та підґрунтя для її встановлення, а також порушує наші права, як потенційного учасника.
У п. 1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про охорону діяльність» суб'єкт охоронної діяльності має право для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 11 лютого 2013 року № 97 затверджений перелік спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності, в який входять:
-Бронежилети;
-Захисні каски;
-Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії;
-Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії;
-Гумові кийки;
-Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання;
-Електрошокові пристрої*;
-Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*.
Відповідно до ст. 11 Постанови КМУ від 18 листопада 2015 року № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» придбання та зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, здійснюються з урахуванням таких вимог:
1) суб’єкт охоронної діяльності зобов’язаний отримати в установленому законодавством порядку:
-дозвіл на відкриття та функціонування об’єкта дозвільної системи;
-дозвіл на право придбання зазначених пристроїв.
Але ні в ЗУ «Про охоронну діяльність», ані в Постанові КМУ №97 та в Постанові КМУ № 960 не зазначена, яка саме кількість спеціальних засобів, в тому числі пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, має бути в наявності у суб’єкта охоронної діяльності.
За таких Ваших умов, прийняти участь у процедурі закупівлі із наявними 18 озброєними працівниками та наданням документів на придбання 18 пристроїв для відстрілу патронів та патронів до них зможе лише один учасник м. Полтави, у якого дійсно є дозволи на придбання цих 18 пристроїв, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до нас, як потенційного Учасника.
Встановивши вимогу про залучення саме 18 працівників Учасника для здійснення охорони 2 цілодобових постів, Замовник завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників (п.1., ч.1. ст.5 Закону), відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п.3., ч.1. ст.5 Закону). Як приклад, до такого висновку пришла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення №21013-р/пк-пзвід 27.12.2023 по скарзі № UA-2023-01-25-011619-a.b5 пункт 4), яка зобов’язала Замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до документації.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації.
Вимагаємо вимогу щодо одночасного озброєння не менше 18 працівників Учасника, а саме тих які плануються залучатися для контролю несення служби, посилення постів охорони в нештатних ситуаціях та груп швидкого реагування в кількості не менше трьох з урахуванням мінімального залученого кількісного складу одної групи – не менше двох працівників охорони, для здійснення негайного реагування на тривожні повідомлення з об'єкту охорони) та надання дозволів на право їх придбання та патронів до них та відповідної видаткової накладної виключити з тендерної документації як таку, що є дискримінаційною та необґрунтованою, та привести тендерну документацію до відповідності.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол №21 від 12.01.2024 відповідь.pdf 12.01.2024 15:46
Дата подачі:
10.01.2024 12:16
Вирішення:
Шановний Учаснику! Процедура закупівлі здійснюється Замовником задля отримання якісних та безперервних послуг з охорони, що відповідають вимогам законодавчих та нормативних документів з охоронної діяльності а також реальним (фактичним) умовам та особливостям періоду воєнного стану у державі. При визначенні та формулюванні умов тендерної документації замовник керувався ч. 3 ст. 5, ст.16, ч. 3 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” та норм особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням особливостей об'єктів, що підлягають охороні. КП “Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради” є лікарняним закладом обласного рівня з окремими режимними обмеженнями щодо внутрішньо-об’єктового та перепускного режимів, з наявністю на території особливо важливих об'єктів. Виходячи з цього замовник потребує посиленої і надійної охорони. Замовник вважає наявність у суб'єкта охоронної діяльності (потенційного постачальника послуг) спецзасобів, зокрема зброї, дозволеної відповідним законодавством, одним з головних елементів забезпечення надійної охорони об'єктів, попередження правопорушень та злочинів, їх припинення у разі скоєння. Тому замовник передбачив в тендерній документації умову щодо наявності в учасника закупівлі пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами не смертельної дії (надалі — пристрої), придбання, зберігання та використання яких дозволено суб'єктам охоронної діяльності відповідно до постанови КМУ від 11.02.2013 р. №97 та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності (п. 11).
Викладена у п. 5 додатку 2 умова щодо наявності в учасника можливості одночасного озброєння пристроями не менше 18 працівників стосується (відповідно до п. 1 розділу “Вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід” додатку 1 до ТД), двох працівників, які виконують функції пов'язані з охороною та будуть залучені для контролю несення служби та не менше 10 охоронників, що можуть бути залучені для посилення постів охорони в нештатних ситуаціях, а також охоронників трьох груп швидкого реагування, наявність яких в учасника передбачається п.2.5 додатку 2.
Виходячи з викладеного замовник рахує, що зазначена вище вимога є обґрунтованою. Крім того слід відмітити, що кожний суб'єкт охоронної діяльності має право на придбання та використання пристроїв без обмеження їх кількості у встановленому законодавчими та нормативними документами порядку з цього питання.
Що стосується вимоги п. 2.5 додатку 2 до ТД відносно наявності в учасника не менше трьох груп швидкого реагування (ГШР) повідомляємо наступне: замовник не вимагає використання трьох ГШР виключно для охорони власних об'єктів, а передбачає залучення ГШР лише при виникненні надзвичайних ситуацій, враховуючи що на об'єкті з великою територією та кількістю приміщень буде знаходитися на чергуванні лише два охоронника, на яких ще й покладається контроль за пропускним режимом на об'єкті. Беручи до уваги, що ГШР суб'єктів охоронної діяльності задіяні в основному для реагування на тривожні повідомлення з об'єктів, будинків, квартир громадян та інших приміщень, що охороняються за допомогою пультів централізованого спостереження, замовник з метою гарантування термінового (в термін до 5 хвилин) виїзду ГШР на об'єкт при виникненні надзвичайних подій передбачив в ТД умову щодо наявності в учасника не менше трьох ГШР, охоронники яких мають бути озброєні пристроями.
Відносно Вашого питання щодо кількості працівників охорони, залучених для надання послуг, пояснюємо наступне: кількість персоналу, що буде задіяний для безпосереднього несення служби на двох цілодобових щоденних постах на об'єктах замовника повинна відповідати вимогам законодавства щодо норм тривалості робочого часу.
У період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136 (далі — Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 р. № 389. На період дії воєнного стану норми Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України. Згідно із положеннями частини 6 статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми ст. 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), ч.ч. 3 – 5 ст. 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), ст. ст. 71 – 73 (святкові і неробочі дні) КЗпП.
Приймаючи до уваги, що кількість годин охорони одним постом за весь період надання послуг (11 місяців) складає 8040 годин та норму робочого часу одного працівника охорони за вказаний період (239 робочих днів х 8 годин = 1912 годин) — розрахункова кількість працівників на один пост складає (8040 год/1912год) — 4,21 одиниці. З урахуванням відпусток та лікарняних для закриття одного поста оптимальна необхідна кількість працівників — 5 чол., відповідно на два пости 10 чол. З урахуванням необхідності посилення охорони об'єкту в нештатних ситуаціях, при настанні надзвичайних подій, а також імовірність високої плинності персоналу в умовах воєнного стану, мобілізаційних процесів замовник передбачив в ТД вимогу щодо наявності в учасника необхідного резерву підготовленого, кваліфікованого персоналу в кількості 10 охоронників, а також двох працівників для контролю постів з метою забезпечення належного надання охоронних послуг.
Відносно згаданого Вами рішення АМКУ по окремій закупівлі охоронних послуг слід відмітити, що дане рішення №21013-р/пк-пз від 27.12.2023 відсутнє, а інші рішення по цій закупівлі не мають безпосереднього відношення до зазначеного у Вашій вимозі питання щодо можливості та законності озброєння працівників суб'єкта охоронної діяльності.
Враховуючи викладене вище замовник не вважає наявні в ТД вимоги щодо кількості персоналу охорони для надання охоронних послуг та його екіпірування дозволеними законодавством спецзасобами, зокрема пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами не смертельної дії, не обґрунтованими та дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено