-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
424 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 124.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 124.00 UAH
Період оскарження:
08.01.2024 14:32 - 13.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
7dcb9016ea0342a1bc4b868c816b2410
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-08-003921-a.a1
Назва:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Шановний Замовник! Тендерною документацією передбачено надання: 1.Довідка про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/ Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської / Івано-Франківської області. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області». Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, просимо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів. Звертаємо увагу Замовника, що умовами його ж тендерної документації встановлено: «Відповідно до п.29 Особливостей, У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються (п.1 - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; п. 2 - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід). У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі», що свідчить про порушення та встановлення дискримінаційної вимоги в супереч ЗУ «Про публічні закупівлі» та Правиа роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. 2. Затверджена у встановленому законодавством порядку посадову інструкцію посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Просимо уточнити щодо посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області: - Інструкція має передбачати виконання посадових обов’язків конкретно і виключно на території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області? Якщо так, просимо надати роз’яснення з посиланням на Цивільний кодекс України та Трудовий кодекс Украйни (КЗпП), о підтвердять законність встановлення даниої вимоги. Якщо, все ж таки, Замовник передбачає надання посадової інструкції посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, відповідно до статті 29 КЗпП, частини 1 ст. 21 КЗпП, частини четвертою ст. 21 КЗпП, без прив’язки до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, Звертаємо увагу, що зазвичай, трудові обов’язки працівника розробляються роботодавцем на підставі особливостей штатного розпису та кваліфікаційних характеристик, що визначають перелік основних робіт, які властиві тій або іншій посаді (професії), та забезпечують єдність у визначенні кваліфікаційних вимог щодо певних посад (професій). Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти зазначену вимогу коректно, без прив’язки до території Львівської області або суміжних областей - Тернопільської/Рівненської/Волинської/Закарпатської/Івано-Франківської області, що усуне її дискримінаційний характер.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2024 10:30
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Шановний учаснику, дякуємо на ваше звернення.
Уповноваженою особою буде враховані ваші вимоги при внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено