• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне пальне (налив)

Завершена

450 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження: 08.01.2024 11:37 - 13.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника

Номер: fd700a587608429cb8007494d7ac8afd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-08-001829-a.b1
Назва: Скарга на рішення замовника
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУЕЛПОСТАЧ" 08644, Київська обл., Білоцерківський р-н, с. Пшеничне, вул. Окружна, буд 1А, fuelpostach@gmail.com, +380974889150 код ЄДРПОУ 45120956, ІПН 451209510027 № UA 09 325365 0000000 2600 30045360 АТ «КРЕДОБАНК» МФО 325365 Вих. № 12/02 від 12 лютого 2024 року Антимонопольний комітет України Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ФУЕЛПОСТАЧ» код ЄДРПОУ: 45120956 Адреса: Україна, 08644, Київська область, Білоцерківський район, село Пшеничне, вул.Окружна, будинок 1-А Замовник: Носівська селекційно-дослідна станція Миронівського інституту пшениці імені В.М.Ремесла Національної академії аграрних наук України код ЄДРПОУ: 14244013 Адреса:17131, Україна , Чернігівська обл., Ніжинський район, село Дослідне, вул. Миру, будинок 1 Номер закупівлі/ідентифікатор та назва предмета закупівлі: UA-2024-01-08-001829-a Дизельне пальне (налив) СКАРГА щодо дій та прийнятих рішень Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ФУЕЛПОСТАЧ” Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-08-001829-a «Дизельне пальне (налив)» (далі - Закупівля). Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЕЛПОСТАЧ” (надалі - Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній закупівлі та згідно Тендерної документації подало свою Тендерну пропозицію. За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником згідно Протоколу №3 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22 січня 2024 року прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем Закупівлі. 8 лютого 2024 року Замовник Протоколом №8 щодо прийняття рішення уповноваженою особою відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстави - ”відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю” та згідно Протоколу №9 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 лютого 2024 року визначив переможцем іншого учасника - ПП "Торговий дім "Чернігівнафтопродукт". Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника безпідставним, прийнятим в порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель та Тендерної документації Замовника, та таким, що порушує законі права та інтересів Скаржника, з огляду на наступне: Згідно абзацу третього пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) та пункту другого Розділу 6 Тендерної документації: “Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. ”. Згідно правових висновків, викладених зокрема в Постанові Верховного Суду від 01.02.2018 року у справі № 922/1999/17, закріплених в тому числі Рішенням Господарського суду у Київській області від 22.092021 року у справі № 911/1117/21: “конструкція «Замовник укладає», а не «Замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на Замовника укласти договір, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами, з переможцем торгів ...”. Проте, замовником у порушення вимог законодавства та тендерної документації не укладено договір зі Скаржником, а після закінчення встановленого Особливостями та Тендерною документацією строку на укладення договору, неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника та визначено переможцем іншого учасника. Згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей (на який посилається Замовник як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.” Варто визначити також, що положення Тендерної документації даної закупівлі не містять жодних посилань/вимог Замовника щодо того, які дія та у який спосіб мають бути вчинені учасником, якого визначено переможцем для укладення договору про закупівлю, яка дія/ бездіяльність учасника, якого визначено переможцем вважатиметься ним “відмовою” від укладення договору, тощо. Скаржник же не відмовлявся від підписання договору, більш того, маючи намір укласти договір та з метою забезпечення реалізації свого права як переможця Закупівлі, 31 січня 2024 року Скаржник надіслав Замовнику на електронну адресу заповнений та підписаний зі своєї сторони Договір поставки (Додаток 4 Тендерної документації Замовника). На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) переписки із Замовником в електронній пошті - Gmail: 06 лютого 2024 року Скаржник, не отримавши зворотнього зв’язку від Замовника щодо підписання договору про закупівлю, надіслав Замовнику також вказаний Договір поставки на підписання Замовнику в електронному вигляді за допомогою програми M.E.Doc. На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) із сайту https://medoc.ua у розділі “Реєстр електронних документів” в особистому кабінеті Скаржника: Вищенаведене свідчить, що Скаржник не лише не відмовлявся від договору про закупівлю, а вчиняв всі можливі від нього дії для комунікації та укладення Договору поставки із Замовником, проте, попри законні очікування та сподівання на правомірну поведінку Замовника, Замовником всупереч вимогам Особливостей та Тендерної документації не укладено договір із Замовником та більш того, безпідставно та неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника. Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника та неукладення з ним договору як з переможцем Закупівлі є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, зокрема визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - “ максимальна економія, ефективність та пропорційність”, “об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі”. Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим, що Скаржника визначено переможцем Закупівлі та він має реальний намір на укладення договору про закупівлю із Замовником. Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення, який зобов’язати Замовника - Носівська селекційно-дослідна станція Миронівського інституту пшениці імені В.М.Ремесла Національної академії аграрних наук України скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» (викладене в Протоколі №8 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 лютого 2024 року) та про визначення Приватного підприємства “Торговий дім "Чернігівнафтопродукт” переможцем Закупівлі (викладене в Протоколі №9 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 лютого 2024 року). Додатки: 1) Документ про здійснення оплати за подання скарги. Директор ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» _______________________ Байло Артем Володимирович м.п.
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.02.2024 14:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 18:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: НОСІВСЬКА СЕЛЕКЦІЙНО-ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ МИРОНІВСЬКОГО ІНСТИТУТУ ПШЕНИЦІ ІМЕНІ В.М.РЕМЕСЛА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ повідомляє, що відповідно до Вашого рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Фуелпостач" та рішення про визначення приватного підприємства "Торговий дім "Чернігівнафтопродукт" переможцем процедури закупівлі — "Дизельне пальне (налив)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-08-001829-a шляхом повернення на кваліфікацію.
Автор: ТОВ "ФУЕЛПОСТАЧ", Артем Байло +380981094037 fuelpostach@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 56d4ab62eeb14cc2b753394af29e605d
Заголовок пункту скарги: Скарга
Опис заперечення: За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником згідно Протоколу №3 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22 січня 2024 року прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем Закупівлі.
8 лютого 2024 року Замовник Протоколом №8 щодо прийняття рішення уповноваженою особою відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстави - ”відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю” та згідно Протоколу №9 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 лютого 2024 року визначив переможцем іншого учасника - ПП "Торговий дім "Чернігівнафтопродукт".
Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника безпідставним, прийнятим в порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель та Тендерної документації Замовника, та таким, що порушує законі права та інтересів Скаржника, з огляду на наступне:

Згідно абзацу третього пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) та пункту другого Розділу 6 Тендерної документації: “Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. ”.
Згідно правових висновків, викладених зокрема в Постанові Верховного Суду від 01.02.2018 року у справі № 922/1999/17, закріплених в тому числі Рішенням Господарського суду у Київській області від 22.092021 року у справі № 911/1117/21: “конструкція «Замовник укладає», а не «Замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на Замовника укласти договір, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами, з переможцем торгів ...”.
Проте, замовником у порушення вимог законодавства та тендерної документації не укладено договір зі Скаржником, а після закінчення встановленого Особливостями та Тендерною документацією строку на укладення договору, неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника та визначено переможцем іншого учасника.
Згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей (на який посилається Замовник як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.”
Варто визначити також, що положення Тендерної документації даної закупівлі не містять жодних посилань/вимог Замовника щодо того, які дія та у який спосіб мають бути вчинені учасником, якого визначено переможцем для укладення договору про закупівлю, яка дія/ бездіяльність учасника, якого визначено переможцем вважатиметься ним “відмовою” від укладення договору, тощо.

Скаржник же не відмовлявся від підписання договору, більш того, маючи намір укласти договір та з метою забезпечення реалізації свого права як переможця Закупівлі, 31 січня 2024 року Скаржник надіслав Замовнику на електронну адресу заповнений та підписаний зі своєї сторони Договір поставки (Додаток 4 Тендерної документації Замовника). На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) переписки із Замовником в електронній пошті - Gmail:


06 лютого 2024 року Скаржник, не отримавши зворотнього зв’язку від Замовника щодо підписання договору про закупівлю, надіслав Замовнику також вказаний Договір поставки на підписання Замовнику в електронному вигляді за допомогою програми M.E.Doc. На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) із сайту https://medoc.ua у розділі “Реєстр електронних документів” в особистому кабінеті Скаржника:


Вищенаведене свідчить, що Скаржник не лише не відмовлявся від договору про закупівлю, а вчиняв всі можливі від нього дії для комунікації та укладення Договору поставки із Замовником, проте, попри законні очікування та сподівання на правомірну поведінку Замовника, Замовником всупереч вимогам Особливостей та Тендерної документації не укладено договір із Замовником та більш того, безпідставно та неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника та неукладення з ним договору як з переможцем Закупівлі є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, зокрема визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - “ максимальна економія, ефективність та пропорційність”, “об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі”.

Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим, що Скаржника визначено переможцем Закупівлі та він має реальний намір на укладення договору про закупівлю із Замовником.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником згідно Протоколу №3 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22 січня 2024 року прийнято рішення про визнання Скаржника переможцем Закупівлі.
8 лютого 2024 року Замовник Протоколом №8 щодо прийняття рішення уповноваженою особою відхилив тендерну пропозицію Скаржника з підстави - ”відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю” та згідно Протоколу №9 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08 лютого 2024 року визначив переможцем іншого учасника - ПП "Торговий дім "Чернігівнафтопродукт".
Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника безпідставним, прийнятим в порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель та Тендерної документації Замовника, та таким, що порушує законі права та інтересів Скаржника, з огляду на наступне:

Згідно абзацу третього пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) та пункту другого Розділу 6 Тендерної документації: “Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. ”.
Згідно правових висновків, викладених зокрема в Постанові Верховного Суду від 01.02.2018 року у справі № 922/1999/17, закріплених в тому числі Рішенням Господарського суду у Київській області від 22.092021 року у справі № 911/1117/21: “конструкція «Замовник укладає», а не «Замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на Замовника укласти договір, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами, з переможцем торгів ...”.
Проте, замовником у порушення вимог законодавства та тендерної документації не укладено договір зі Скаржником, а після закінчення встановленого Особливостями та Тендерною документацією строку на укладення договору, неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника та визначено переможцем іншого учасника.
Згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей (на який посилається Замовник як на підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.”
Варто визначити також, що положення Тендерної документації даної закупівлі не містять жодних посилань/вимог Замовника щодо того, які дія та у який спосіб мають бути вчинені учасником, якого визначено переможцем для укладення договору про закупівлю, яка дія/ бездіяльність учасника, якого визначено переможцем вважатиметься ним “відмовою” від укладення договору, тощо.

Скаржник же не відмовлявся від підписання договору, більш того, маючи намір укласти договір та з метою забезпечення реалізації свого права як переможця Закупівлі, 31 січня 2024 року Скаржник надіслав Замовнику на електронну адресу заповнений та підписаний зі своєї сторони Договір поставки (Додаток 4 Тендерної документації Замовника). На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) переписки із Замовником в електронній пошті - Gmail:


06 лютого 2024 року Скаржник, не отримавши зворотнього зв’язку від Замовника щодо підписання договору про закупівлю, надіслав Замовнику також вказаний Договір поставки на підписання Замовнику в електронному вигляді за допомогою програми M.E.Doc. На підтвердження чого надаємо знімок екрана (скріншот) із сайту https://medoc.ua у розділі “Реєстр електронних документів” в особистому кабінеті Скаржника:


Вищенаведене свідчить, що Скаржник не лише не відмовлявся від договору про закупівлю, а вчиняв всі можливі від нього дії для комунікації та укладення Договору поставки із Замовником, проте, попри законні очікування та сподівання на правомірну поведінку Замовника, Замовником всупереч вимогам Особливостей та Тендерної документації не укладено договір із Замовником та більш того, безпідставно та неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника.
Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника та неукладення з ним договору як з переможцем Закупівлі є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, зокрема визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - “ максимальна економія, ефективність та пропорційність”, “об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі”.

Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим, що Скаржника визначено переможцем Закупівлі та він має реальний намір на укладення договору про закупівлю із Замовником.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)