• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (Код ДК 021:2015 – 09310000-5 — Електрична енергія)

Торги відмінено

399 998.17 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 999.98 UAH
Період оскарження: 08.01.2024 10:25 - 07.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 3c349e4aed1640d19f5937b1a0ec3784
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-08-000852-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
на дискримінаційні умови тд
Дата розгляду скарги: 23.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.01.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.01.2024 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення АМКУ виконано (відповідні зміни внесено в тендерну документацію)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАТУС ЕНЕРГО", Паньків Ярослав Андрійович 380982254677 statusenergo@ukr.net http://statusenergo.com.ua
Вимога
Є відповідь

наявність в учасника на території Полтавськой обл. власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів

Номер: 53b7eb2e345e4aca90f05a831c514af8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-08-000852-a.c1
Назва: наявність в учасника на території Полтавськой обл. власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів
Вимога:
В Тендерній Документації Замовником вимагається надати: "довідку про наявність в учасника на території Полтавської області власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів". ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" звертає увагу на те, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» створено власний Центр обслуговування споживачів за місцезнаходженням: 40004, м. Суми, вул. Реміснича, 35. Центр обслуговування споживачів ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" відповідає всім вимогам, що встановлені законодавством, здійснює діяльність на підставі Положення про Центр обслуговування споживачів. Стосовно ведення договірних відносин та обміну інформацією та документами зі Замовником, то на теперішній час є різні види засобів комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною, зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань сторонами. У ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" наявний досвід виконання аналогічних договорів з замовниками, які так само територіально віддалені від місцезнаходження ТОВ "ЕНЕРА СУМИ". Проте це жодним чином не перешкоджало надійному виконанню таких договорів. Проте Замовником встановлені такі вимоги, які дозволяють взяти участь в закупівлі виключно постачальникам, які розташовані на території Полтавської області, або тим які створюють Центри обслуговування споживачів в кожній області України, що не передбачено жодним нормативно-правовим актом в Україні. У зв’язку з цим, відповідаючи вимогам законодавства в частині створення і функціонування Центру обслуговування споживачів (клієнтів) та маючи можливість здійснювати діяльність з постачання електричної енергії споживачу (Замовнику), ТОВ "ЕНЕРА СУМИ" не зможе взяти участь у закупівлі через встановлення Замовником в тендерній документації дискримінаційних вимог. Просимо внести зміни до тендерної документації і виключити вимоги, які територіально дискримінують учасників, зокрема і ТОВ "ЕНЕРА СУМИ".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості). Терміни, які використовуються в цій документації, вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях. Надійшло питання від потенційного учасника процедури закупівлі, яке містить питання щодо надання відомостей визначених пунктом 15 Розділу І Додатку 3 до Тендерної документації. Учасник вважає вимогу тендерної документації, стосовно наявності на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (далі – ЦОС) або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області дискримінаційною «Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Полтавської області, м. Полтави постачальників з інших регіонів України. Свою вимогу учасник обґрунтовує тим, що пункт 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила) надає електропостачальникам право вибору у створенні структурного підрозділу або покладанні обов’язків на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50 000 споживачів. Крім цього учасник вважає, що в профільному законодавстві України відсутні вимоги та прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється постачання або планується постачання електроенергії. Враховуючи викладене учасник вважає, що виконання такої вимоги замовника є виключним правом, а не його обов’язком. Виходячи з того факту, що з початком збройної агресії Російської Федерації в Україні з березня 2022 року Замовник виконує завдання з розміщення осіб визначених п. 17 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», установа несе відповідальність за організацію безперебійного постачання електричної енергії на свої об’єкти. З метою недопущення безвідповідального ставлення потенційних постачальників електричної енергії та недотримання вимог постачання електричної енергії, забезпечення комерційної якості наданих послуг, вчасного та повного інформування Споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень щодо положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків зі Споживачем, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання, Замовником встановлено відповідні вимоги щодо ЦОС та/або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області. Так, наприклад, пунктом 8.3.3. згаданих учасником Правил визначено, що під своєї діяльності, зокрема розгляду отриманих від споживачів звернень (скарг/претензій), учасники роздрібного ринку мають дотримуватися розроблених стандартів/вимог/процедур. Стандарти/вимоги/процедури, які розробляються учасниками роздрібного ринку, мають відповідати таким вимогам: надавати можливість споживачу подавати звернення/скарги/претензії в усній формі (за допомогою телефону або під час особистого прийому відповідальному працівнику учасника роздрібного ринку) та/або письмовій формі (включаючи засоби електронного зв’язку); надавати можливість споживачам з обмеженими можливостями отримувати інформацію, подавати звернення/скарги/претензії у зручний для них спосіб. Зазначена вимога встановлена Замовником з урахуванням принципів здійснення публічних закупівель, що містяться в статті 5 Закону, та жодним чином не містить дискримінаційного забарвлення. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Насамперед, необхідно розуміти, в чому полягає принцип недискримінації учасників, а також які умови можуть вважатися дискримінаційними. Європейський суд з прав людини визначає дискримінацію як відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації. Повідомляємо, що у розділі І Додатку 3 до Тендерної документації в примітках: У разі неможливості надання/ненадання учасником будь-якого документа у складі пропозиції - учасник повинен надати замість нього лист пояснення з зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти. Вважаємо, що вимога не є специфічною до предмета закупівлі, або до учасника, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг, а встановлена лише з метою недопущення безвідповідального ставлення потенційних постачальників. Зважаючи на викладене вважаємо вимогу обґрунтованою та змушені її відхилити.
Статус вимоги: Відхилено