-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з виготовлення книг – ДК 021:2015 - 79820000-8 Послуги, пов’язані з друком (Друк книг – ДК 021:2015 - 79823000-9 - Послуги з друку та доставки надрукованої продукції)
Завершена
246 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.8% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.8% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
05.01.2024 21:24 - 11.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Номер:
1762b88abb54428ea6a0ac64e566958b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-05-006474-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
1. Пунктом 7 «Кваліфікаційних вимог до учасників та способу їх підтвердження» (додаток 2 Тендерної документації) передбачено надання Листа-згоди на обробку персональних даних осіб, які будуть залучені до підготовки, підпису пропозиції та договору, за результатами проведеної закупівлі. Згідно частини 6 статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди. А значить лист-згода повинна подаватися від імені фізичної особи, дані якої надаються в складі тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Бук-Друк» не надано листа-згоди на обробку персональних даних директора ТОВ «Бук-Друк» Євенка Олексія Олексійовича.
Необхідно зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи те, що усунення вимоги щодо надання листа-згоди на обробку персональних даних директора ТОВ «Бук-Друк» Євенка Олексія Олексійовича, не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник повинен був звернутися до скаржника з вимогою про усунення даної невідповідності та надати скаржнику час на виправлення виявлених замовником невідповідностей, а саме 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У будь-якому випадку замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
2. За даними представлених матеріалів, громадянин Євенок Олексій Олексійович (РНОКПП 2751810818) є одним із засновників ТОВ «Бук-Друк» (частка 99,95 % статутного капіталу) та директором цього товариства.
Також громадянин Євенок Олексій Олексійович (РНОКПП 2751810818) є фізичною особою-підприємцем.
Згідно представленої копії договору оренди обладнання №3/01 від 05 січня 2024 р., зазначений договір укладено між ФОП Євенок Олексій Олексійович (РНОКПП 2751810818) та ТОВ «Бук-Друк» в особі директора Євенка Олексія Олексійовича.
Таким чином, має місце реалізація службових/представницьких повноважень стосовно себе, що є реальним конфліктом інтересів громадянина Євенка Олексія Олексійовича.
Вказана реалізація громадянином Євенком Олексієм Олексійовичем службових/представницьких повноважень стосовно себе становить суперечність між його приватним інтересом та службовими повноваженнями громадянина Євенка Олексія Олексійовича.
Оскільки громадянин Євенок Олексій Олексійович (РНОКПП 2751810818) є особою, яка постійно обіймає посаду директора ТОВ «БУК-ДРУК» і ця посада пов’язана з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків у юридичній особі приватного права (якою є ТОВ «Бук-Друк», посада директора ТОВ «Бук-Друк» відповідає посадам, зазначеним у пункті 3 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»), то укладення договору оренди обладнання №3/01 від 05 січня 2024 р. між ФОП Євенок Олексій Олексійович (РНОКПП 2751810818) та ТОВ «БУК-ДРУК» в особі директора Євенка Олексія Олексійовича порушує обмеження, встановлені статтею 22 Закону України «Про запобігання корупції» і не може бути допустимим.
Крім зазначеного вище, вказаний договір оренди обладнання №3/01 від 05 січня 2024 р. укладено саме в день оголошення тендеру, що викликає обгрунтовані додаткові сумніви щодо готовності ТОВ «Бук-Друк» виконати замовлення з належною якістю у встановлений термін.
Відповідно до частини дев’ятої статті 29 Закону, після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Статтею 22 Закону встановлено перелік відомостей, які повинні бути в тендерній документації.
Відповідно до Додатку №2 до тендерної документації замовника встановлені наступні вимоги:
«Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді (у форматі: pdf., ipg або doc.) в складі своєї пропозиції наступні документи:
13. Довідка в довільній формі про наявність достатньої кількості обладнання та матеріально-технічної бази, які необхідні для виконання зобов’язань по договору (у довідці необхідно зазначити:
- тип обладнання, машин, механізмів, устаткування тощо;
- марку та термін експлуатації (років);
- стан (нова машина, справний, поганий), а також наявна кількість
- власне, оренда, лізинг, послуги тощо (у кого) та ким поставляється (якщо обладнання не власне)).
* Замовник (Видавництво) має право перевірити у переможця торгів наявність реально існуючого обладнання, вказаного в довідці, та його технічні спроможності для виконання замовлення.
14. Документи, що підтверджують право власності на обладнання (копію технічного паспорту, товарних чеків, інвентарної картки тощо). Якщо обладнання орендоване – надати копію договору оренди з додатками, якщо такі існують».
На виконання вимог замовника, учасником у складі тендерної пропозиції надано договір оренди обладнання №3/01 від 05 січня 2024 р., чим виконано вимоги замовника.
Замовник не має права втручатися в порядок ведення своєї діяльності учасниками процедур закупівлі.
У відповідності зі статтею 42 Конституції України «кожний має право на підприємницьку діяльність, не заборонену законом». Тому підприємства мають право без обмежень приймати рішення і здійснювати самостійно будь-яку діяльність, яка не суперечить чинному законодавству. Держава не має права втручатись у порядок ведення господарської діяльності суб’єктами господарювання, зокрема в частині обмеження вимог щодо свободи укладання договорів із контрагентами. Цивільним кодексом України за статтею 627 передбачено: «Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості».
У будь-якому випадку замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
3. Пунктом 11 «Кваліфікаційних вимог до учасників та способу їх підтвердження» (додаток 2 Тендерної документації) передбачено надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про безпечність продукції для здоров’я людини. Ця вимога передбачена тендерною документацією на основі виробничого досвіду замовника, який вважає, що ця вимога залишається актуальною не дивлячись на те, що про її (такої вимоги) обов’язковість на поточний день прямо в законі не зазначається.
Вимогу пункту 11 додатку 2 Тендерної документації ТОВ «Бук-Друк» не виконано.
Необхідно зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи те, що усунення вимоги щодо надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про безпечність продукції для здоров’я людини, не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник повинен був звернутися до скаржника з вимогою про усунення даної невідповідності та надати скаржнику час на виправлення виявлених замовником невідповідностей, а саме 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У будь-якому випадку замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію скаржника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей.
4. Пунктом 18 «Кваліфікаційних вимог до учасників та способу їх підтвердження» (додаток 2 Тендерної документації) передбачено надання довідки про наявність досвіду виконання аналогічних договорів із зазначенням: найменування контрагента; предмету договору; номеру та дати укладення договору; контактних осіб замовників (прізвище та контактний телефон); стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір). Цей пункт тендерної документації не виконано належним чином, оскільки такої довідки ТОВ «Бук-Друк» не надало.
Надання копій двох листів-відгуків з однією організацією не є належним виконанням зі сторони ТОВ «Бук-Друк» зазначеного пункту 18 додатку 2 Тендерної документації.
Необхідно зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи те, що усунення вимоги щодо надання довідки про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник повинен був звернутися до скаржника з вимогою про усунення даної невідповідності та надати скаржнику час на виправлення виявлених замовником невідповідностей, а саме 24 години з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Щодо листів-відгуків з однією організацією необхідно зазначити наступне.
Умовами Додатку 2 до Тендерної документації встановлено: «Учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді (у форматі: pdf., ipg або doc.) в складі своєї пропозиції наступні документи: 19. Позитивні листи-відгуки від контрагентів, зазначених у довідці, у довільній формі, зміст яких підтверджує якісне виконання договору, із значенням номеру та дати укладення такого договору».
На виконання вимог замовника, учасником у складі тендерної пропозиції надано копії двох листів-відгуків, чим повністю виконано вимогу замовника. (аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні №9224-р/пк-пз від 27.04.2021 р. за результатами розгляду скарги UA-2021-02-15-004102-a.b4)
З огляду на вищезазначене, вважаємо, що замовник зловживає своїми правами, порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовник здійснює необ’єктивну та упереджену оцінку пропозиції скаржника.
Рішення про відхилення пропозиції підлягає скасуванню.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме: недискримінація учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 22.01.2024 18:02
- 07 Лист пояснення СЕС.pdf 22.01.2024 18:02
- Протокол УО 4-24_відхил.doc 22.01.2024 18:02
- рішення від 24.01.2024 № 1455.pdf 24.01.2024 16:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.01.2024 № 2047.pdf 02.02.2024 12:46
- рішення від 01.02.2024 № 2047.pdf 06.02.2024 11:56
- Пояснення.doc 25.01.2024 15:41
- Пояснення.pdf 25.01.2024 15:41
- Протокол УО 12-24_виконання_АМКУ.doc 06.02.2024 16:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2024 18:04
Дата розгляду скарги:
01.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.01.2024 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.02.2024 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.02.2024 р № 2047-р/пк-пз рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Бук-Друк» та про визначення Приватного підприємства «Видавництво “Фенікс”» переможцем процедури закупівлі UA-2024-01-05-006474-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі