• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15860000-4-Кава, чай та супутня продукція (чай чорний, чай каркаде)

Чай чорний, чай каркаде

Завершена

115 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 575.00 UAH
Період оскарження: 05.01.2024 21:05 - 12.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Неправомірна дискваліфікація СТ "СТАР"

Номер: ddb3cbbf0d35442b86d06c27f80bd8f4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-05-006446-a.c1
Назва: Неправомірна дискваліфікація СТ "СТАР"
Вимога:
Замовником, відповідно до Протоколу № 13-КВ від 18.01.2024 було відхилено нашу пропозицію та відмовлено у визнанні переможцем Відкритих торгів з особливостями згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - код Д К 021:2015 15860000-4-Кава, чай та супутня продукція (чай чорний, чай каркаде), номер закупівлі UA-2024-01-05-006446-a через відсутність подання необхідних документів, а саме: - відсутня довідка щодо кінцевого бенефеціарного власника; - відсутня довідка відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»; - відсутня довідка відповідно до п. 47 Особливостей (окрім абзацу 14) - відсутній гарантійний лист про те, що товар не має походження з російської федерації/республіки білорусь. Наголошуємо, що рішення зазначене в протоколі розгляду щодо прийняття рішення уповновноваженою особою Замовника, яким відхилено пропозиції та відмовлено у визнанні переможцем СТ «СТАР» – є неправомірним та неаргументованим, таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і порушує права СТ «СТАР». З огляду на вищевикладене, СТ «СТАР» наводить обґрунтування наявності порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішень, дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, а саме неправомірна дискваліфікація СТ «СТАР»: - частиною 2 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), ст. 46 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі-Особливостей) передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність). Так, в рішенні Замовника не зазначено інформації: по-перше - відповідної норми Закону на підставі якої відбувається відхилення; по-друге - умови тендерної документації, якій тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають; в трете - інформація проте у чому саме полягає така невідповідність. Також слід зазначити, що Замовником в тендерній документації розділ V. Оцінка тендерної пропозиції п.3. Відхилення тендерних пропозицій пп. 5.3.3 також зазначено посилання на вищевказану норму, а саме: ч.2 ст.31 Закону України та ст. 46 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 Особливостей. Вищенаведене вказує на порушення Замовником ч.2 ст.31 Закону та умов зазначених у тендерній документації. Відповідно до п.16 ст.29 Закону, ст.43 Особливостей та пп. 5.1.9. п.1. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію розділом V. тендерних пропозицій, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностеq в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовником також порушено та не виконано вимоги вищевказаної норми Закона, у частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій. В свою чергу, відповідно до п.5 ст.17 Закону, ст.47 Постанови, тендерної документації пп.3.5.5. п.5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме: - замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. - замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пункті 47 (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Отже, стосовно відсутності довідки щодо кінцевого бенефеціарного власника, зазначаємо: доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), є вільним, в ЄДР вказана інформація про кінцевих бенефіціаров, які є громадянами України. Також при поданні тендерної пропозиції в електронній системі закупівель СТ «СТАР» самостійно задекларовано, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів). Щодо відсутності довідки відповідно до ст. 17 Закону та довідки відповідно до п. 47 Особливостей (окрім абзацу 14), повідомляємо, що дана інформація самостійно задекларована СТ «СТАР» при поданні тендерної пропозиції в електронній системі закупівель, відповідно до умов тендерної документації та нормативних актів. Слід зазначити, що Гарантійний лист про відсутність підстави, визначеної у абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, який вимагався пп. 3.5.6. п. 5. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, надано СТ «СТАР» у складі тендерної пропозиції. Стосовно гарантійного листа, про те, що товар не має походження з російської федерації/республіки білорусь, зазначаємо: СТ «СТАР» зареєстровано в Україні, є українським виробником який має зареєстровану ТМ «Magnet», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію ТМ. Наявність сертифікату відповідності (надано СТ «СТАР» у складі тендерної пропозиції) та сертифікату системи управління безпечності харчовими продуктами з виробництва кави та чаю (надано СТ «СТАР» у складі тендерної пропозиції), виключає походження продукції з рф або рб, та підтверджує, що СТ «СТАР» є саме українським виробником. Переможцем, відповідно до Протоколу № 13-КВ від 18.01.2024 визначено учасника торгів - ФОП Придатко Андрій Іванович з ціновою пропозицією 84035,00грн., що на 30965,00грн. менше оголошеної вартості закупівлі. Зазначаємо, що первинна пропозиція ФОП Придатко Андрія Івановича складала 104 144,80 грн., коли первинна пропозиція СТ «СТАР» складала 86060,00грн., за рахунок чого і відбулось у подальшому зменшення пропозиції ФОП Придатко Андрій Івановича, та з огляду на незаконну дискваліфікацію, кінцева пропозиція СТ «СТАР» була меншою за пропозицію ФОП Придатко Андрія Івановича. Згідно даних ЄДР ФОП Придатко Андрій Івановича зареєстрований Волинська обл., Ковельський р-н, селище міського типу Ратне. Відповідно даних Аналітики участі ФОП Придатко Андрій Івановича у Публічних закупівлях найбільшим замовником ФОП Придатко Андрій Івановича є Забродівська сільська рада, з огляду на вищевикладене, а також у зв’язку з неаргументованою та неправомірною дискваліфікацією СТ «СТАР» можливо дійти висновку, щодо наявності лобіювання переможця ФОП Придатко Андрій Івановича в особистих цілях. Дискваліфікація СТ «СТАР» Замовником, є безпідставним та приводить до прийняття незаконного рішення про відхилення нашої пропозиції. Вимагаємо скасувати рішення про дискваліфікацію СТ «СТАР» та визначення переможцем торгів ФОП Придатко Андрій Івановича. У разі не виконання зазначених вимог ми, як учасник з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, залишаємо за собою право звернутись до Державної аудиторської служби з метою ініціювання проведення перевірки щодо оцінки ефективного використання державних грошових коштів, а також інших державних (правоохоронних) органів щодо можливих зловживань при здійсненні державних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник. Щодо того, що «Замовником не вказано підстав для відхилення тендерної пропозиції» – вони прямо були зазначені у протоколі №13-КВ від 18.01.2024р», а саме: - відсутня довідка відповідно до ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі»; - відсутня довідка відповідно до п. 47 Особливостей (окрім абзацу 14) (зазначена у п. 3.5.5. тендерної документації); - Довідка щодо кінцевого бенефеціарного власника (зазначена у п. 1.5.2. тендерної документації); - гарантійний лист про те, що товар не має походження з російської федерації/республіки білорусь (зазначений у п. 1.5.3. тендерної документації). Усі підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника були вказані відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Тендерної документації Замовника, тобто додаткових умов для відхилення, які прямо не вказані у вище перерахованих критеріях з Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 та Тендерної документації, не застосовані. Щодо вимоги «інформація про те у чому саме полягає така невідповідність» повідомляємо, що дані документи (а саме довідки та гарантійні листи) необхідно було завантажити Учасником у складі його Тендерної пропозиції на етапі подання даної пропозиції згідно ст. 20 та ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» та в період до закінчення строку подання тендерних пропозиції згідно п. 4.1.1. Тендерної документації. Щодо «порушення Замовником ч.2 ст.31 Закону» повідомляємо, що гарантійний лист про те, що товар не має походження з російської федерації/республіки білорусь (зазначений у п. 1.5.3. тендерної документації) є вимогою, яка підпадає під «2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації», адже немає підтвердження від Учасника щодо походження предмету закупівлі. У разі, якщо Учасник є виробником товару, то він, згідно Додатку №2 Технічна специфікація: «у разі якщо учасник є виробником продукції, що пропонується, надати у складі тендерної пропозиції довідку (у довільній формі) про назву виробника та ПІП відповідального за виробничий процес із зазначенням контактного телефону такої особи», чого Учасником не було виконано також. Щодо «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції... він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» повідомляємо, що згідно п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Також відповідно до п. 43 Особливостей «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) Учасник у складі Тендерної пропозиції не надав документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, тобто Замовник згідно цих норм не міг розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Щодо «замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пункті 47» та «замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”» повідомляємо, що згідно цього ж п. 47 «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції», що дає можливість Учаснику не проходити різні інстанції для отримання відповідних довідок. Натомість дана норма не дає можливості Замовнику ознайомитись з цією інформацією через відсутність відповідного функціоналу майданчика, через який проводяться торги. Відповідно Учасник може завантажити довідки у довільній формі щодо підтвердження відсутністі підстав, визначених у пункті 47 Особливостей (один з варіанів подання подібних довідок описаний на Приклад довідки по статті 17 Закону "Про публічні закупівлі" (prozorro.org)). Щодо «Наявність сертифікату відповідності (надано СТ «СТАР» у складі тендерної пропозиції) та сертифікату системи управління безпечності харчовими продуктами з виробництва кави та чаю (надано СТ «СТАР» у складі тендерної пропозиції), виключає походження продукції з рф або рб, та підтверджує, що СТ «СТАР» є саме українським виробником» повідомляємо, що Учасник мав надати довідку у довільній формі з цією інформацією. Також відповідно до Додатку №2 Технічна специфікація: «у разі якщо учасник є виробником продукції, що пропонується, надати у складі тендерної пропозиції довідку (у довільній формі) про назву виробника та ПІП відповідального за виробничий процес із зазначенням контактного телефону такої особи», чого Учасником не було виконано також. Щодо «наявності лобіювання переможця ФОП Придатко Андрій Івановича в особистих цілях» повідомляємо, що ФОП Придатко Андрій Іванович у 2024 році брав участь у Відкритих торгах з особливостями, оголошених Замовником, а саме: UA-2024-01-03-005825-a (переміг ФОП Придатко Андрій Іванович), UA-2024-01-05-006364-a (переміг ФОП Придатко Андрій Іванович), UA-2024-01-05-006470-a та UA-2024-01-03-005867-a. Також відбувались торги по Запит цінової пропозиції (де брав участь ФОП Придатко Андрій Іванович), а саме: UA-2024-01-04-005345-a (переміг ФОП Придатко Андрій Іванович). Як з цього видно, ФОП Придатко Андрій Іванович практично не бере участі у торгах (у порівнянні з загальною кількістю проведених торгів по закупівлі продуктів харчування у 2024році, детальну інформацію по яких можна знайти за посиланням Головна | Prozorro), до того ж переміг лише у двох Відкритих торгах з особливостями та у одному Запиті цінової пропозиції. Скарг та уточнень по переможцях з усіх вище перерахованих Відкритих торгах з особливостями не було, що вказує на їх проходження та завершення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови №1178 та Тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено