-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 18820000-3 Спортивне взуття (шиповки для бігу, кросівки)
Завершена
132 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 320.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 320.00 UAH
Період оскарження:
05.01.2024 16:21 - 11.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
прошу Замовника не порушувати законодавство й проводити закупівлю згідно єдиних правил
Номер:
0d82ba9114fa494390fa5a88abc809f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-05-005695-a.c1
Назва:
прошу Замовника не порушувати законодавство й проводити закупівлю згідно єдиних правил
Вимога:
ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ 24 ГОДИН НА УСУНЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ
Щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей
Міністерство економіки України на численні звернення суб’єктів сфери публічних закупівель щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей повідомляє.
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Частиною шістнадцятою статті 29 Закону визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Слід відмітити, що зазначена вище норма Закону була введена в дію Законом України від 19.09.2019 No 114-ІХ “Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель” та розроблялася, ураховуючи практику застосування закупівельного законодавства. Так, надання учаснику права на усунення невідповідностей протягом 24 годин дозволяє замовнику не відхиляти за невідповідності умовам тендерної документації ті тендерні пропозиції, які є найбільш економічно вигідними за результатами електронного аукціону, але містять незначні помилки (неточності), які не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі, а отже у такий спосіб може бути збережена найкраща ціна тендерної пропозиції, яка є найбільш економічно вигідною.
З огляду на зазначене, для застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей слід врахувати наступне:
1. Надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, є обов’язковою вимогою для замовника за умови, що тендерна пропозиція містить невідповідності, які стосуються саме кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а також підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
2. У разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція має відхилятися відповідно до підстав, визначених у статті 31 Закону, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, без застосування механізму 24 годин на усунення невідповідностей.
3. Визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та вимог, встановлених в тендерній документації, керуючись принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону, та переліком інформації та/або документів, передбачених частиною шістнадцятою статті 29 Закону.
4. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, може розміщуватися щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі один раз, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Своєю чергою, згідно з абзацом першим частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У разі якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у відповідності до абзацу шостого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Отже, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин, та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим в тендерній документації.
Водночас зазначаємо, що виходячи зі змісту частини десятої статті 11 Закону, рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Оформлення протоколів уповноваженої особи здійснюється замовником самостійно у довільній загальноприйнятній у діловодстві формі.
При цьому згідно з частиною другою статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, зокрема підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол відхилення.pdf 23.01.2024 10:56
Дата подачі:
19.01.2024 14:17
Вирішення:
Щодо відповіді на вимогу Учасника
Порядок денний:
1. Про відхилення вимоги учасника ФОП Кутенкова О.О.
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення вимоги.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до вимоги ФОП Кутенкова О.О. від 19.01.24, 14:17 за ідентифікатором: UA-2024-01-05-005695-a.c1 Щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей за предметом закупівлі ДК 021:2015 18820000-3 Спортивне взуття (шиповки для бігу, кросівки), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-01-05-005695-a (надалі - Закупівля).
Як зазначено в абзаці другому пункті 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Так, у своїй тендерній пропозиції, а саме у Додатку 2, таблиці другій Учасник вказав незрозумілі моделі\бренди: шиповок, що стосується позиції 6 та кросівок - позиція 7, що стало причиною зміни найменування товару. Неможливо встановити які саме моделі, якої специфіки будуть поставлені Замовнику. Таким чином тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Також, відповідно до Додатку 1 тендерної документації Замовника, а саме п.1 пп.1.1 Учасник у своїй тендерній пропозиції не надав заповнену довідку, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), (аналогічними вважаються договори з поставки товарів, аналогічних предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 18820000-3 - Спортивне взуття (шиповки для бігу, кросівки)) та пп.1.2 копії договору (договорів) та видаткових накладних/актів за договором (договорами), зазначеним учасником у довідці, або інші документи, які підтверджують його (їх) повне виконання (наприклад: позитивний лист-відгук у довільній формі від контрагента, зазначеного у довідці, зміст якого підтверджує виконання договору, зазначеного у довідці (лист-відгук повинен містити посилання на договір, зазначений учасником у довідці)).
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника Закупівлі ФОП Кутенкова О.О., Замовник виявив, що пропозиція Учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, яка вказує на те, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З огляду на це, замовник має відхилити вимогу даного Учасника.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до абзацу другого пункту 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити вимогу учасника ФОП Кутенкова О.О. на підставі абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про відхилення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено