Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Завершена
2 910 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 100.00 UAH
Період оскарження:05.01.2024 14:28 - 12.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:dec4a9b755034f7e8bef286323289e52
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2024-01-05-004309-a.c1
Назва:Вимога
Вимога:
Просимо Вас прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників, а саме вимогу з Розділу ІІІ Тендерної документації:
"- Учаснику, який не є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі, необхідно надати документ (копію чинного договору), що підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером, або гарантійний лист виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару;"
Дана вимога дискримінує нас, обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з виробниками (офіційним представником виробника Товару/дилером). Такі вимоги є дискримінаційними стосовно інших учасників Процедури закупівлі, у тому числі Нас.
Ми не маємо прямих відносин з виробником Товару, а закуповуємо Товар в Суб’єктів господарювання котрі мають Договірні відносини з Виробником палива, проте не являються їх офіційним представником виробника Товару/дилером, оскільки у даного виробника відсутні офіційні представники виробника товару/дилера та Сам виробник не надає гарантійних листів.
Зад ля забезпечення можливості постачання товару, Замовник має право застосувати у тендерній документації вимоги, такі як: надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору, які в достатній мірі наддадуть гарантії Замовнику що підтверджує можливість постачання Учасником Товару.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
(далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи вище викладене просимо Замовника прибрати з Тендерної документації: « - Учаснику, який не є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі, необхідно надати документ (копію чинного договору), що підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером, або гарантійний лист виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару;»
Такої ж позиції притримується Антимонопольний комітет України:
Рішення Колегії АМКУ від 29.11.2022 № 7011-р/пк-пз, процедура закупівлі UA-2022-11-15-000124-a
Рішення від Колегії АМКУ від 14.03.2017 № 1207-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2017-02-13-001432-c
Рішення Колегії АМКУ від 04.10.2018 № 10218-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-09-06-001755-a
Рішення від Колегії АМКУ від 03.10.2018 № 10177-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-001075-a
Рішення від Колегії АМКУ від 19.09.2018 №9702-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-000491-b
Рішення від Колегії АМКУ від 21.05.2021 № 11217-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-04-27-005613-c.,
Рішення від Колегії АМКУ від 09.06.2021 № 12978-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-05-05-000882-b.
Рішення від Колегії АМКУ від 10.06.2021 № 13149-р/пк-пз , процедура закупівлі № UA-2021-05-17-014658-b.
Окрім цього просимо привести у відповідність у Додатку 4 тендерної документації наступний пункт:
«Також учасник має подати наступні документи:
1) У разі постачання учасником товару іноземного виробництва -Оригінали або копії, завірені підписом керівника та печаткою, сертифікат походження (переміщення) товару, виданий не раніше 2024р. на товар від виробника або іноземного постачальника мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 590 (дизельне паливо) та/або стандартам EN 228 (автомобільні бензини), які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь). Сертифікат має бути перекладений українською мовою та завірений нотаріально.»
Сертифікат походження слугує саме підтвердженню країни походження а не відповідності нафтопродуктів стандартам EN 590 (дизельне паливо) та/або стандартам EN 228 (автомобільні бензини), та у самих Сертифікатах відсутні посилання на стандарти, у зв’язку з цим просимо дану вимогу привести у відповідність та викласти у наступній редакції :
«У разі постачання учасником товару іноземного виробництва -Оригінали або копії, завірені підписом керівника та печаткою, сертифікат походження (переміщення) товару, виданий не раніше 2024р. на товар від виробника або іноземного постачальника мовою оригіналу, що підтверджує країну Походження, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь). Сертифікат має бути перекладений українською мовою та завірений нотаріально.»
У разі ігнорування порушення наших прав, будемо вимушені звернутися зі Скаргою до Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:09.01.2024 16:07
Вирішення:Уповноваженою особою Комунального підприємства по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради розглянуто Вашу вимогу від 09.01.2024 року, та повідомляю наступне:
Замовник здійснює закупівлі відповідно до вимог Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами та доповненнями) (далі - Постанова № 1178).
Умови закупівлі та вимоги до предмету закупівлі формуються Замовником з урахуванням вимог Постанови 1178, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 зі змінами, та чинного законодавства України.
По-першому питанню
Згідно з частиною 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Розділу ІІІ Тендерної документації:
"- Учаснику, який не є виробником товару, що є предметом цієї закупівлі, необхідно надати документ (копію чинного договору), що підтверджує офіційні взаємовідносини з виробником Товару та/або офіційним представником виробника Товару/дилером, або гарантійний лист виробника Товару та/або офіційного представника виробника Товару/дилера, що підтверджує можливість постачання Учасником Товару;"
Тендерна документація не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, учасник повинен надати правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником товару/дилером, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником. Учасники не повинен бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ. Як «Замовник», має повне право знати походження палива. Шляхом встановлення зазначених умов тендерної документації, Замовник застерігає себе від придбання неякісних товарів, Кожен суб’єкт господарювання, який здійснює постачання палива, в будь-який момент не обмежений в праві на отримання зазначених документів.
Тобто, Замовник не бачить перешкод у Скаржника для отримання зазначених документів.
Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання нафтопродуктами для потреб бюджетної організації, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника.
По-другому питанню
Прийнято постанову Кабміну «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 і від 26.05.2021 № 523» від 10.05.2022 № 555, якою абзац 2 пункту 5 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, викладено в такій редакції:
«Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав — членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та / або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб’єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, — до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів».
Отже замовник під час закупівлі пального має перевіряти:
1.походження палива, наприклад, вимагаючи вантажно-митну декларацію;
2.власника палива, тобто юридичних та фізичних осіб на предмет застосування спеціальних економічних та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції», місце реєстрації та кінцевих бенефіціарних власників.
Тобто вимога Замовника дублюється з положеннями постанови Кабміну № 927 від 01.08.2013 зі змінами, і задовольняючи Вашу скаргу в частині викладення пункту Додатку 4 Тендерної документації в бажаній Вами редакції, суперечитиме чинному законодавству.
Крім того, дії замовника спрямовані на виключення можливості купівлі товару, який походить з Російській Федерації та Республіці Білорусь. Вказівка в сертифікаті походження та/або переміщення товару буде вказуватись виробник або іноземний постачальник, що дозволить встановити наявність або відсутність факту походження товару із вказаних країн.
З огляду на зазначене Ваша вимога підлягає відхиленню