-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Завершена
540 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 702.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 702.50 UAH
Період оскарження:
05.01.2024 11:02 - 17.01.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
скарга
Номер:
a7d4e76c779f42178069295e8c7d893b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-05-001484-a.c3
Назва:
скарга
Скарга:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до тендерної документації кваліфікаційні критерії, вимоги.docx 09.01.2024 12:41
- 7-1 наказ 5к створення ЦОС.pdf 09.01.2024 12:41
- Особливості.pdf 09.01.2024 12:41
- 37. Постанова про ліцензію.pdf 09.01.2024 12:41
- 7-3 наказ 5 2 к зміна адреси ЦОС +Положення.pdf 09.01.2024 12:41
- ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf 09.01.2024 12:41
- скарга.pdf 09.01.2024 12:41
- скарга.doc.p7s 09.01.2024 12:41
- Тендерна документація - 2024.docx 09.01.2024 12:41
- скарга.doc 09.01.2024 12:41
- скарга.pdf.p7s 09.01.2024 12:41
- рішення від 11.01.2024 № 639.pdf 11.01.2024 17:11
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.01.2024 № 992.pdf 18.01.2024 13:24
- рішення від 17.01.2024 № 992.pdf 22.01.2024 10:52
- Зміни до Тендерної документації_09.01.2024.docx 15.01.2024 15:37
- відповідь_на_скаргу від 15.01.24.pdf.asice.zip 15.01.2024 15:37
- Зміни до Тендерної документації_15.01.2024.docx 15.01.2024 15:37
- відповідь_на_скаргу від 15.01.24.docx 15.01.2024 15:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.01.2024 14:51
Дата розгляду скарги:
17.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.01.2024 17:12
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.01.2024 10:53
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.01.2024 10:53
Вимога
Вирішена
Щодо умов тендерної документації
Номер:
549fb6c804a5426789c77fe46bd96588
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-05-001484-a.c2
Назва:
Щодо умов тендерної документації
Вимога:
Відповідно до вимог Додатку 1 ТД Замовника: «1.3. Доступність приміщення у якому розташовано Центр обслуговування споживачів учасника для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення повинна бути підтверджена висновком/актом спеціально уповноваженого органу (особи) у галузі технічного обстеження будівель та споруд щодо доступності приміщення для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, який надається у складі пропозиції.» ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» зазначає, що ним створено власний Центр обслуговування споживачів за місцезнаходженням: м. Київ, вул. Ю. Іллєнка, 31. Центр обслуговування споживачів ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» відповідає всім вимогам, що встановлені законодавством, здійснює діяльність на підставі Положення про Центр обслуговування споживачів ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ», затвердженого Наказом директора ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ». Стосовно ведення договірних відносин та обміну інформацією та документами зі Замовником, то на теперішній час є різні види засобів комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною, зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань сторонами. ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» також має свою електронну пошту, адреса якої, зокрема, зазначена і на веб-сайті kyiv@yasno.com.ua, за допомогою якої Замовник має можливість здійснювати комунікацію з ТОВ «КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ». Щодо вимоги Замовника, то вона є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Вищезазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Також повідомляємо, що Особливостями скасоване будь-яке підтвердження пунктів 1 та 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявнісь в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід 1.1. Вимога щодо «повинна бути підтверджена висновком/актом спеціально уповноваженого органу (особи) у галузі технічного обстеження будівель та споруд щодо доступності приміщення для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення» прямо порушує законодавчу норму. Отже, Замовник неправомірно встановив такв вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, що ці вимоги Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, а саме: Дані вимоги є для нас, як для Учасника торгів, є дискримінаційними, безпідставними та такими, що не дозволяють нам прийняти участь у даній закупівлі на рівні з іншими учасниками. Державні будівельні норми, включаючи ДБНВ.2.2-40:2018, поширюються на проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та технічне переоснащення існуючих житлових будинків та громадських будівель та споруд. Тобто, жодним чином не стосується постачання електроенергії, що є предметом даної закупівлі. Фактично ж, дані вимоги усувають від участі всіх суб’єктів господарювання, місце провадження господарської діяльності яких не відповідає ДБН В.2.2.-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення. Дана обставина жодним чином не залежить від потенційних учасників, а покладається на забудовників та організації, що займаються капітальним ремонтом. Також, дані вимоги жодним чином не впливають на якість або будь-які інші показники надання послуг, а штучно обмежують участь для потенційних учасників. Даний документ оформлюється за бажанням суб’єкта господарювання на платній основі, що створює фінансове навантаження на нас. Ми не маємо фінансової можливості оформити даний документ та не зобов’язані його оформлювати/отримувати. Якщо ж у висновку експерта буде зазначено, що місце провадження господарської діяльності Скаржника є недоступним для маломобільних груп населення, Скаржник не зможе ані взяти участь в закупівлі, ані здійснити будь-які заходи для усунення даних невідповідностей. Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.01.2024 18:56
Вирішення:
Необхідні зміни будуть внесені до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо Центру обслуговування споживажів
Номер:
7ba15a8a42554b218b8e474a2d557813
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-05-001484-a.c1
Назва:
Щодо Центру обслуговування споживажів
Вимога:
Тендерною документацією передбачено надання учасниками документів про створення Учасником на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів)
Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської / Івано-Франківської області.
Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії):
«8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.»
Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області).
Крім того, тендерною документацією вимагається надати: «Довідку/акт/ інший документ виданий НКРЕКП або її територіальними підрозділами, який підтверджує наявність та функціонування в Учасника Центру обслуговування споживачів (клієнтів) на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської/ Закарпатської/ Івано-Франківської області».
Обов’язок видачі НКРЕКП зазначених довідок або інших документів щодо наявності та функціонування в постачальників електричної енергії не передбачений Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" або Правилами роздрібного ринку електричної енергії.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг №№ 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a).
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу на території Львівської області або суміжних областей – Тернопільської / Рівненської / Волинської / Закарпатської / Івано-Франківської області.
Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.01.2024 18:43
Вирішення:
Необхідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено