• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Мікробіологічні дослідження

85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Мікробіологічні дослідження)

Завершена

1 286 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 431.00 UAH
Період оскарження: 04.01.2024 14:31 - 11.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: d9388d831fdf4d48b4273553f82dbdd2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-04-004073-a.a5
Назва: Вимога
Вимога:
Замовником - КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯГОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЯГОТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Мікробіологічні дослідження) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-04-004073-a) (далі – Процедура закупівлі). Згідно оголошення в електронній системі закупівель про проведення відкритих торгів UA-2024-01-04-004073-a, вид предмета закупівлі: Послуги, назва предмета закупівлі: Мікробіологічні дослідження, Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні, а не товари. Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що Учасник процедури закупівлі може залучити спроможності субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг. Пункт 18 частини 2 статті 22 Закону зобов’язує Замовника встановити вимогу в тендерній документації про зазначення Учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг. У тендерній документації, а саме у пункті 7 «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт чи послуг)» розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції», Замовником зазначено, що залучення субпідрядника не передбачено. Отже, замовник, встановивши умову в тендерній документації щодо незалучення субпідрядника, порушує імперативну норму Закону. Норми Закону передбачають, що в разі закупівлі робіт або послуг замовник обов’язково повинен врахувати можливість учасника залучати спроможності субпідрядників / співвиконавців. Не врахувавши положення Закону, Замовник порушує норми чинного законодавства. Таке порушення унеможливлює подання належно сформованої тендерної пропозиції. Також наведемо приклад позитивного рішення Колегії з цього питання за №18835р/пк-пз від 17.08.2021, оголошення № UA-2021-07-20-006296-b. З урахуванням викладеного, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та внести зміни до тендерної документації шляхом зазначення Замовником, що Учасник процедури закупівлі може залучити спроможності субпідрядників / співвиконавців у випадку закупівлі робіт або послуг.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: До Тендерної документації внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 4b805c3131b64e29b390048f63b63dec
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-04-004073-a.b4
Назва: Вимога
Вимога:
порушення вимог чинного законодавства
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Учасник зазначає, що Замовником під час оголошення Процедури закупівлі на 2024 рік нібито допущено порушення: не враховано Постанову Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій». Вказаний довод Учасника не ґрунтується на законодавстві, виходячи з помилкового тлумачення Учасником норм права. Вимога про "наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015;", що була передбачена Постановою від 21 квітня 2023 року № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (скорочено – ПМГ)», виключена згідно Постанови КМУ від 22.12.2023 №1394 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного населення у 2024 році». Разом з тим, вищевказана постанова КМУ від 22.12.2023 №1394 набирає чинності поступово. Так, пунктом 6 вказаної постанови передбачено, що ця постанова набирає чинності з 01.01.2024 (у тому числі виключення абзацу шостого підпункту 1 пункті 1 додатка 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за ПМГ "наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015;"), крім абзаців четвертого і п'ятого підпункту 2 пункту 1 Змін, затверджених цією постановою (які доповнюють договір про медичне обслуговування населення за ПМГ вимогою "наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 15189:2022"), які набирають чинності з 01.01.2025. Таким чином, з 01.01.2024 не є обов'язковою вимога про: "наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015", а вимога про: "наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 15189:2022" буде обов'язковою з 01.01.2025.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 6c3b574286164de9a05d9fa01d5b36e6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-04-004073-a.b3
Назва: Вимога
Вимога:
Замовником - КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯГОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЯГОТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Мікробіологічні дослідження) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-04-004073-a) (далі – Процедура закупівлі). Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII – технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Відповідно до технічної специфікації щодо предмету закупівлі Додатку 2 до тендерної документації Замовником зазначено найменування послуг з зазначенням автоматичної ідентифікації бактерій та грибів до виду методом MALDI-TOF MS. Існує безліч способів виявлення, характеристики та ідентифікації мікроорганізмів, таких як: Мікроби можуть бути ідентифіковані з унікального масового спектру, отриманого при його аналізі за допомогою матриці за допомогою лазерної десорбції/іонізації часу польоту мас-спектрометрії (MALDI-TOF). Мікроби можуть бути ідентифіковані шляхом визначення їх ліпідних композицій, використовуючи метилові ефіри жирних кислот (FAME) або аналіз жирних кислот, отриманих фосфоліпідів (PLFA). Протеомний аналіз, дослідження всіх накопичених білків організму, також може бути використаний для ідентифікації бактерій. Глікопротеїни в плазматичній мембрані або структурах клітинної стінки можуть зв'язуватися з лектинами або антитілами і можуть використовуватися для ідентифікації. Отримання правильного результату мікробіологічного дослідження, тобто ідентифікація відповідного збудника, значною мірою залежить від того, наскільки правильно проведено забір матеріалу для дослідження, від відповідного зберігання та транспортування зразка, аж ніяк не метод ідентифікації мікроорганізмів. Відповідно до встановленої Замовником вимоги участь у даній Процедурі закупівлі можуть взяти участь лише ті учасники, в яких є автоматична система ідентифікації мікроорганізмів, яка використовує технологію MALDI-TOF MS, а учасники в яких наявне інше високотехнологічне обладнання з іншим методом ідентифікації мікроорганізмів позбавлені участі. У зв’язку з вищевикладеним, зазначення методу ідентифікації MALDI-TOF MS в назвах досліджень є дискримінаційною вимогою. В той же час, частина 3 статті 5 Закону прямо забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а частина 4 статті 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». З метою захисту прав Учасників торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників та економії державних коштів у період дії правового режиму воєнного стану в Україні, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити з найменування послуг "Автоматична ідентифікація бактерій та грибів до виду методом MALDI-TOF MS."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У Додатку 2 до тендерної документації Замовника після фрази «методом MALDI-TOF MS» додано вираз «(або еквівалентним)».
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 80a80cdc827a4afea5710fac787dd1c6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-04-004073-a.a2
Назва: Вимога
Вимога:
Замовником - КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯГОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЯГОТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Мікробіологічні дослідження) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-04-004073-a) (далі – Процедура закупівлі). Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)): 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до п. 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовником зазначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає Сертифікат визнання вимірювальних можливостей з усіма додатками. Умова тендерної документації щодо надання учасниками саме Сертифікату визнання вимірювальних можливостей з усіма його додатками, встановлена Замовником, є дискримінаційною з наступних підстав. На сьогоднішній день в Україні єдиний законодавчо визначений порядок визнання вимірювальних можливостей лабораторій відсутній, у зв’язку з чим випробувальні лабораторії отримують різні документи від різних державних органів та установ, але які однаково підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання ( наприклад, свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про атестацію). Замовник вимагає документ, отримання якого не є обов’язковим згідно чинного законодавства, порядок отримання якого законодавчо не визначений і, при цьому відкидає можливість прийняття інших документів, що засвідчують спроможність лабораторій проводити медичні дослідження. В той же час, частина 3 статті 5 Закону прямо забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а частина 4 статті 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». З урахуванням викладеного, вважаємо, що дана вимога тендерної документації має бути виключеною з умов тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У Додатку 2 до тендерної документації Замовника п.6 «Учасник у складі тендерної пропозиції надає Сертифікат визнання вимірювальних можливостей з усіма додатками» видалено.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 3a5b1c090ac242cf81123e95d2180e01
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-04-004073-a.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Замовником - КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ЯГОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ЯГОТИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Мікробіологічні дослідження) (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-04-004073-a) (далі – Процедура закупівлі). Замовником під час оголошення Процедури закупівлі на 2024 рік допущено порушення. А саме, не враховано Постанову Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 376 «Про внесення змін у додаток 3 до Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій». Наголошуємо, що Надавач протягом строку дії договору відповідно до законодавства зобов’язаний забезпечити за напрямами надання медичної допомоги в стаціонарних умовах дорослим і дітям наявність у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015. Тобто державні Замовники за напрямами надання медичної допомоги в стаціонарних умовах у 2024 році повинні укладати договори на виконання бактеріологічних досліджень (згідно з переліку досліджень зазначених Замовником у Додатку 2 до тендерної документації) із лабораторіями у яких наявний мікробіологічний профіль чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015. Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та внести зміни до тендерної документації шляхом включення у Додаток 2 до тендерної документації додаткової вимоги, а саме: - Наявність в Учасника лабораторії мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015. (надати копію атестату про акредитацію відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 та/або ДСТУ EN ISO 15189:2015 у сфері бактеріологічних досліджень у складі тендерної пропозиції)
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно Постанови КМУ від 22.12.2023 № 1394 підпункт щодо «наявності у структурі надавача лабораторій мікробіологічного профілю або договору, укладеного із лабораторією мікробіологічного профілю чи іншим закладом охорони здоров’я, у якого є лабораторія мікробіологічного профілю, в якій впроваджено методологію визначення чутливості збудників до антимікробних лікарських засобів EUCAST та яка акредитована на відповідність вимогам ДСТУ ISO 15189:2022» набирає чинності з 1 січня 2025 року.
Статус вимоги: Відхилено