• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Засоби для догляду за кухнею – 8 найменувань

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 439 робочих днів

284 998.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 510.49 UAH
Період оскарження: 03.01.2024 10:45 - 08.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 6392c24ea5994b57a498d11b94d59c2b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-03-000937-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 05.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2024 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2024 10:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга

Номер: ab0575fb5877412aad440d5e688708f1
Ідентифікатор запиту: UA-2024-01-03-000937-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 17:16
Дата прийняття рішення по скарзі: 29.03.2024 11:03
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: 5fba44319ff0419bb0dbb59e8d1a6a36
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірної відміни закупівлі та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну процедури закупівлі через його бажання змінити якісно-технічні характеристики предмету закупівлі вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому протягом двох місяців не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Опис заперечення: 12.03.2024, на етапі повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі № 5 від 12.03.2024, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Замовник зазначає: «У зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі саме в такій комплектації якісно-технічних характеристик предмету закупівлі, виникла необхідність у відміні даної закупівлі».
Ставимо під сумнів факт відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг. І взагалі, об’єктивних підстав відміни процедури закупівлі Замовником не наведено.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірної відміни закупівлі
та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП»

Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-01-03-000937-a в електронній системі закупівель.

За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом № 4 від 19.01.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави.
Дане рішення Замовника було оскаржене ТОВ «Гренландія НВП» скаргою № UA-2024-01-03-000937-a.a1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) №2174-р/пк-пз від 05.02.2024 було постановлено: «Зобов'язати клінічну лікарню "Феофанія" Державного управління справами скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" за процедурою закупівлі — "Засоби для догляду за кухнею – 8 найменувань", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-03-000937-a».

Дане рішення Комісії було виконане Замовником 05.03.2024.
А 12.03.2024, на етапі повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі № 5 від 12.03.2024, розміщеному в електронній системі закупівель, причину відміни: «відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг». Замовник зазначає: «У зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі саме в такій комплектації якісно-технічних характеристик предмету закупівлі, виникла необхідність у відміні даної закупівлі».

Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі, не зважаючи на відсутність законних підстав відхилення нашої найбільш економічно вигідної та правильно оформленої пропозиції.
Саме тому ставимо під сумнів факт «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг», адже Замовник самостійно складав вимоги до предмету закупівлі, але вирішив їх змінити вже після проведення аукціона й тільки після того, як йому протягом двох місяців не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».

Якби зазначена Замовником підстава відміни процедури закупівлі була належною, це б, фактично, нівелювало взагалі можливість оскарження відміни процедури закупівлі, яку було закладено змінами, внесеними до Закону 19.04.2020 задля сприяння зменшенню викривлення результатів публічних закупівель шляхом застосування такого безвідмовного раніше інструменту замовників як відміна тендера у випадку, коли «щось пішло не за схемою». Адже в будь-який момент Замовник тоді мав би можливість відмінити процедуру закупівлі за «пристойної» підстави внесення змін до вимог до предмета закупівлі вже після проведення аукціону.

Разом з тим, предмет даної закупівлі – це продукція для повсякденного використання. Застосування мийних засобів, які складають предмет закупівлі, у лікувальних закладах є обов’язковим.

З огляду на існуючу в замовників, зокрема, й в Замовника (зокрема, закупівля без використання електронної системи № UA-2023-12-22-011301-a замість відмінених Замовником відкритих торгів № UA-2023-11-24-010787-a), практику є підстави вважати, що Замовник має намір здійснити придбання засобів через неконкурентні процедури, нехтуючи результатами відкритих торгів.

Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній конкурентній процедурі закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення