-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових, великогабаритних та ремонтних відходів) (ДК 021:2015 90513000-6 - Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення) за кодом згідно Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі смі
зміни до тендерної документації вносяться на підставі рішення АМКУ
Завершена
340 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 700.00 UAH
Період оскарження:
02.01.2024 13:53 - 27.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Приберіть незрозумілі вимоги !!!
Номер:
8dd0135d6e3f4901b9d3b7c87e7c7d7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-02-002812-a.c2
Назва:
Приберіть незрозумілі вимоги !!!
Вимога:
1. Договір п.2.1---споживач зобов’язується своєчасно оплачувати послуги, враховуючі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22 квітня 2020 року № 248 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові» та відповідно до Правил благоустрою території м. Харкова, затверджених рішенням 11 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 16 листопада 2011 року № 504/11 зі змінами та доповненнями, розроблених з урахуванням Схеми санітарної очистки м. Харкова, затвердженої рішенням 18 сесії Харківської міської ради 24 скликання від 24 грудня 2003 року № 284/03 зі змінами та доповненнями.
Ця вимога не є підставою оплати послуг !!!
Підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи (ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні», далі – Закон № 996). Чинним законодавством не передбачені будь-які типові документи для оформлення операцій з надання (отримання) послуг. Як правило, таким документом є акт наданих послуг. Для того щоб акт був визнаний первинним документом, він повинен містити всі обов’язкові реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону № 996, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88 (далі – Положення № 88).
2. Додаток 2 п. 3 документаціі --- великогабаритні та ремонтні відходи за контейнерною схемою (контейнер місткістю 8,0 або 10 кубічних метрів) або безконтейнерною схемою (насипом) машинами об’ємом кузовів 16 або 18 м. куб. за заявкою Замовника.
Додаток 3 п. 1.2---документи, які підтверджують наявність спеціалізованих автотранспортних засобів не менше 1 (однієї) одиниці (зазначити марку автотранспорту, державний номер, власне чи в користуванні) обладнаних кузовами об’ємом 16 або 18 м.куб. для вивезення велокогабаритних та ремонтних відходів та не менше 1 (однієї) одиниці навантажувачів.
Приберіть цю не зрозумілу вимогу !!!
Ну по перше --для 480м3 негобаритного сміття це для прикладу якщо поставити у вас на території три кузови-контейнери об'ємом 8м3 то це треба вивезти 60-т кузовів це кожній машині з трьох машин по одному кузову на день протягом 20-ти днів! А якщо поставити шість кузовів, то виконати роботу можна набагато швидше!!!
По друге у нас наприклад є самоскид-маніпулятор( який грузе сам себе ) об'ємом 20м3 і везе 20т який не тільки вантажить не габаритне сміття а і папірець з землі піднімає і це дешевше ніж підганяти дві одиниці техніки як ви просите самоскид і навантажувач !!!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 50 відповідь на вимогу.PDF 29.01.2024 15:10
Дата подачі:
26.01.2024 16:14
Вирішення:
Вимогу не задовольняти, погодити проект відповіді та оприлюднити його на майданчику. Повний текс відповіді на вимогу міститься у протоколі 50, що завантажений до цієї відповіді
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосується тендерної документації
Номер:
40d7ffee98144d0dbd1b08789c7865db
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-01-02-002812-a.b1
Назва:
СКАРГА що стосується тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
що стосується тендерної документації
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Комунальним некомерційним підприємством «Міська клінічна багатопрофільна лікарня № 17» Харківської міської ради , код в ЄДРПОУ 02003787 (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових, великогабаритних та ремонтних відходів) (ДК 021:2015 90513000-6 - Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення) за кодом згідно Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям , оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-02-002812-a
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 11 січня 2024 року до 00:00 за київським часом.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» (далі - Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній вище закупівлі. Однак, ознайомившись із тендерною документацією, Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, встановленим замовником вимогам — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
У Додатку № 2 до тендерної документації містить, Замовник встановив умови про технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі, та документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації до предмета закупівлі у спосіб, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Предметом закупівлі Замовника є :
№
з/п
Найменування послуги Обсяг відходів
за рік м3
1. Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів) 1620,00
2 Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення великогабаритних та ремонтних відходів) 480,00
При цьому додаток № 3 до тендерної документації містить наступну вимогу Замовника торгів:
2. Послуги повинні надаватись учасником відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (із змінами) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами» від 08.08.2023 р. № 835 та інших нормативно-правових актів діючого законодавства України.
6. Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, тому надавач послуг (Виконавець) повинен бути визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.
7. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації до предмета закупівлі (інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати скан-копії наступних документів:
- гарантійного листа в довільній формі щодо погодження надання послуг з вищенаведеними характеристиками та умовами;
- свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (власних або орендованих), що використовуються для надання послуг з вивезення побутових відходів;
- підтверджуючих документів щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства;
Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
По-перше:
ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має можливості для виконання умов договору про закупівлю, та має для цього все необхідне обладнання, матеріально-технічну базу, спеціально обладнаний транспорт та інші ресурси. ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» має понад 20 укладених та виконаних належних чином договорів з комунальними підприємствами м. Харкова, що були укладені в тому числі і за результатами проведених процедур закупівель ( наприклад Процедури закупівель №UA-2021-12-13-005024-b , UA-2022-02-02-001247-b, UA-2022-01-13-001873-c, UA-2021-12-14-004780-c), та понад 10 років у сфері надання послуг з вивезення відходів.
Але вимоги, що встановлені Замовником, унеможливлюють участь ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» у цій процедурі закупівлі. За визначених умов, взяти участь у цій закупівлі зможуть лише ті учасники, що визначені Виконавчим комітетом Харківської міської ради як виконавці послуг з вивезення побутових відходів у м. Харкові.
Таким чином, Замовником невиправдано звужено поняття виконавця послуг договору і жодним чином не обґрунтовано у тендерній документації - чому договір має бути укладено саме з учасником процедури закупівлі який має такий статус, якщо послуги, що закуповуються, є розповсюдженими у комунальній галузі і не залежать жодним чином від наявного (або ненаявного статусу) учасника. Отже, вказані вище вимоги безпідставно унеможливлюють участь у закупівлі Скаржника.
Зазначеними вище вимогами Замовник фактично створив перешкоду у доступі у участі до процедури закупівлі тим учасникам, які можуть виконати умови договору про закупівлю, але не мають статусу виконавця послуг, у тому числі і Скаржнику. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників ( лише дві компанії в м. Харків мають статус виконавця послуг).
Крім того, з метою можливості виконання такої вимоги Замовника торгів, ТОВ «АВТОМОБІЛІ ХАРКІВ» звернувся до Харківської міської ради листом про можливість надання учаснику статусу виконавця послуг, однак станом на дату подання скарги жодної відповіді не отримав. (докази додаються) Але в будь-якому випадку, можливість участі у процедурі закупівлі Скаржника залежить від бажання (або не бажання) третьої сторони яка не є Замовником процедури закупівлі. При цьому Виконавчий комітет Харківської міської ради є зацікавленою стороною, та надає такий статус виключно комунальним підприємствам, в яких засновником є Харківська міська рада ( наприклад КП «Комплекс з вивозу побутових відходів»).
По друге:
Дана вимога Замовника є взагалі незаконною, та такою що не відповідає чинному законодавству України.
Відповідно до п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року № 2320-IX (із змінами) передбачено, що "Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту". Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі за текстом – Правила), які "визначають механізм надання суб’єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах" (пункт 1 Правил).
В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються "послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах", а саме - "споживач - індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (зокрема власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективний споживач (юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами)".
Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах, а саме: - "Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об’єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів згідно з правилами благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління побутовими відходами".
Одже, відповідно до вказаних положень законодавства України , Замовник, з точки зору зазначеного конкретного правового припису в Правилах, до споживачів взагалі не відноситься. Одже, перелічені норми законодавства на Замовника взагалі не розповсюджуються.
Крім того, оскільки, Відповідно до ЗУ «Про управління відходами» суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, хочемо зазначити, що Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 № 248, яким були визначені "виконавці послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові" на підставі виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16.11.2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 та від 25.08.2023 № 918 на момент оголошення даної закупівлі вже втратили чинність.
А конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів" на момент подання скарги не проведено.
Відповідно до вищезазначеного, Замовник процедури закупівлі не є суб’єктом господарювання, на якого не розповсюджуються Правила, а також за відсутністю на даний час проведеного в м. Харкові конкурсу відповідно до п. 6 Правил ("Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції із збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку згідно з частиною третьою статті 33 Закону України “Про управління відходами”"), все одно вимагає підтверджуючі документи, про статус надавача послуг, всупереч чинному законодавству, та які на момент виходу даної закупівлі отримати неможливо.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про щодо визначення Учасника виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до вимог законодавства.
ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 5, 7, 9, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та пунктами 55-67 Особливостей:
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ № 17» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ привести тендерну документацію за процедурою закупівлі: Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових, великогабаритних та ремонтних відходів) (ДК 021:2015 90513000-6 - Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення) за кодом згідно Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 90510000-5 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям , оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-02-002812-a, у відповідність із вимогами законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
1. Копія аналогічних виконаних договорів за процедурами закупівель №UA-2021-12-13-005024-b , UA-2022-02-02-001247-b, UA-2022-01-13-001873-c, UA-2021-12-14-004780-c.
2. Копія листа – звернення про можливість визначення ТОВ «АВТОМОБІЛІ – ХАРКІВ» виконавцем послуг з вивозу побутових відходів та докази його відправлення
3. Тендерна документація Замовника торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Докази 3.docx 06.01.2024 14:14
- Докази 2.pdf 06.01.2024 14:14
- Докази 1.pdf 06.01.2024 14:14
- Скарга UA-2024-01-02-002812-a (1).docx.p7s 06.01.2024 14:14
- 81AB6CE3-0ADA-439C-8B23-8652FB912CC5.pdf 06.01.2024 14:49
- рішення від 09.01.2024 № 434.pdf 09.01.2024 16:25
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.01.2024 № 914.pdf 17.01.2024 11:11
- рішення від 16.01.2024 № 914.pdf 19.01.2024 09:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.01.2024 14:48
Дата розгляду скарги:
16.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.01.2024 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.01.2024 09:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
на виконнаня рішення від 16.01.2024 року № 914 уповноваженою особою внесені зміни до тендерної документації, завантажені нова редакція, перелік змін та подовжено строк надання пропозицій. рішення прийнято уповноваженою особою та зафіксовано протоколом 40 від 24.01.2024 року