• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі зазначено у Додатку №3. Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) Код ДК що найбільше відповідає номенклатурній назві предмета закупівлі ДК 021:2015: 15811100-7 — Хліб,ДК 021:2015: 15811200-8-Булки

Завершена

7 645 875.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 229.38 UAH
Період оскарження: 30.12.2023 16:41 - 09.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо прийнятого рішення Замовника про визначення переможця

Номер: 97270dd8881548c898edcabc7f45ad06
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-30-000704-a.a3
Назва: Скарга щодо прийнятого рішення Замовника про визначення переможця
Скарга:
Скарга щодо прийнятого рішення Замовника про визначення переможця відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби - учасника - ТДВ "Запорізький хлібозавод №3" код ЄДРПОУ 00378038, оформлене протоколом уповноваженої особи від 17.02.2024 № 10/02-24
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.02.2024 18:12
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.03.2024 14:48
Автор: ТОВ "ФІРМА "РОКЧА", ТОВ фірма Рокча +380632998649 rokcha@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 87d5f9f0168947c8b9930d5a46b6734c
Заголовок пункту скарги: Тендерна пропозиція учасника ТДВ «Запорізький хлібозавод № 3» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
Опис заперечення: Оскаржується рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби - учасника - ТДВ "Запорізький хлібозавод №3" код ЄДРПОУ 00378038, оформлене протоколом уповноваженої особи від 17.02.2024 № 10/02-24, оскільки пропозиція учасника ТДВ «Запорізький хлібозавод № 3» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) пункту 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що Замовник в супереч ст. 31 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей прийняв рішення про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби - учасника - ТДВ "Запорізький хлібозавод №3" код ЄДРПОУ 00378038.
Дії Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі, який не відповідає вимогам тендерної документації свідчать про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому. Такими діями, приймаючи протокольне рішення від 17.02.2024 № 10/02-24, Замовник допустив порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ Фірма «Рокча», що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси ТОВ Фірма «Рокча» на розгляд його пропозиції, укладенні договору за результатами процедури закупівель та, відповідно, отриманні прибутку.

Таким чином, рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби - учасника - ТДВ "Запорізький хлібозавод №3" код ЄДРПОУ 00378038, суперечить вимогам Закону № 922 та Особливостям.
На нашу думку, відновити порушені діями та рішеннями Замовника права ТОВ Фірма «Рокча», як учасника закупівлі, можна наступним чином:
- зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби - учасника - ТДВ "Запорізький хлібозавод №3" код ЄДРПОУ 00378038, оформлене протоколом уповноваженої особи від 17.02.2024 № 10/02-24.

Згідно пп. 1.3 п. 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Додатку 1 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії*» учасником мають бути надані «Копії свідоцтв (а) про реєстрацію транспортних (ого) засобів (у), якими планується постачання товару (у випадку відсутності власного автотранспорту також надаються копії договорів (у) (оренди, найму, позички та інше). Дані договори повинні бути чинними до 31.12.2024р. У разі користування послугами з транспортного перевезення вантажів, в складі пропозиції надається витяг з ЄДРПОУ Перевізника, виданий не пізніше 60 днів до моменту виходу оголошення про проведення даної процедури закупівлі, з відкритим видом діяльності щодо надання послуг з транспортного перевезення вантажів».
Як вбачається з наданих учасником ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» документів, файл «Договор перевозки.pdf» містить в собі сканкопію Договору перевезння продукції № 08-20/ГП 3 від 31.08.2020 (далі – Договір).
Згідно п. 4.1 вказаного Договору тарифи на перевезення вантажу за цим договором обов’язково узгоджуються обома сторонами у додатку № 2 до цього договору. Плата за послуги з перевезення за цим договором встановлюється у національній валюті України - гривні.
У складі пропозиції ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» надано файл «Договір перевоз Додаток 2.pdf» який містить у собі сканкопію Додатку 2 до договору № 08-20/ГП 3 від 31.08.2020 в якому викладено фіксовані тарифи на перевезення вантажів згідно наведеного переліку.
Вказаний перелік є виключним та визначає чіткий перелік де здійснюється перевезення, а саме: Запорізька обл., м. Запоріжжя, Донецька обл. та Дніпропетровська обл.
Замовником в тендерні документації визначено місце поставки м. Миколаїв.
Інші додані замовником додатки до договору № 08-20/ГП 3 від 31.08.2020 з назвою файлів «Дод угода перевезенння 2.pdf», «Додадкова угода перевезення.pdf» та «Додаткова угода перевезення до 2024 року.pdf», які містять в собі сканкопії додаткових угод до вказаного договору, не містять в собі положень щодо зміни Додатку 2 до договору № 08-20/ГП 3 від 31.08.2020.
Отже, ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» у складі пропозиції не надано договору про надання послуг з транспортного перевезення вантажів відповідно до вимог Замовника.
Таким чином, пропозиція ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» містить невідповідність в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
В даному випадку, підлягають застосуванню наслідки передбачені п. 43 Особливостей.

Згідно з п. 5** додатку 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмету закупівлі» для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учаснику необхідно надати сканкопію оригіналу договору про поставку учаснику питної води, яка використовується у виробництві, з відповідними актами виконаних робіт/наданих послуг.
Як вбачається з наданих учасником ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» документів, файл «Договір про надання послуг з питного водопостачання.pdf» містить сканкопію Договору про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системі каналізації від 01.01.2010 № 44/3. Згідно з положеннями п. 5.1 вказаного договору «…Акти за питну воду та послуги стічних вод виписуються Абоненту представником Водоканалу при наявності особистого посвідчення 30, 31 числа кожного місяця. Протягом 2-х робочих днів на підставі даних, зазначених у акті, абоненту виписується акт-рахунок. На протязі 3-х робочих днів з дня виписки акта-рахунку абонент зобов'язаний перерахувати на розрахунковий рахунок Водоканалу суму, вказану в акті-рахунку. Якщо Абонент відмовляється підписати акт та акт-рахунок, вони підписуються представником Водоканалу, а в акті та акті-рахунку робиться відповідний запис про таку відмову. Документи пересилаються Абоненту поштою.».
Наданий ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» файл з назвою «Акт виконаних робіт питної води.pdf», містить в собі сканкопію акту-рахунку № 77600 від 29.12.2023 за грудень 2023 року. Подані в складі тендерної пропозиції документи ТДВ «Запорізький хлібзавод № 3» не містять передбаченого Договором про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системі каналізації від 01.01.2010 № 44/3 «Акта за питну воду та послуги стічних вод», що в свою чергу не відповідає п. 5** Додатку 3 Тендерної документації, оскільки учасником не надано саме акту наданих послуг, яким є акт за питну воду та послуги стічних вод. Акт-рахунок, у свою чергу, є документом для здійснення оплати, як рахунок, рахунок-фактура тощо.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТДВ «Запорізький хлібозавод № 3» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Пунктом 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації передбачено, що «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3. Підписаний та завірений печаткою (у разі використання) Додаток 3 є документальним підтвердженням погодження Учасника з виконанням зазначених вимог та характеристик предмета закупівлі.».
У файлі «Вимоги до товару ДОДАТОК 3.docx» замовником наведено форму додатку № 3 до тендерної документації.

Початок форми

ДОДАТОК №3
до тендерної документації

Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики
предмету закупівлі
Поставка товару здійснюється окремими партіями/частинами. Найменування та загальна кількість товару кожної партії узгоджується сторонами шляхом оформлення замовлень на поставку товару.
Продукція харчової промисловості повинна постачатися у спеціальному транспорті з дотриманням санітарних вимог, з дотриманням санітарних вимог, в тому числі щодо сумісності продуктів харчування.
Продукція має постачатися у кількості та асортименті згідно з заявками уповноважених осіб замовника за адресами: 54000, Миколаївська область, м. Миколаїв.
Термін придатності продукції повинен складати на момент поставки не менше 90% від загального строку зберігання відповідного товару, який зазначається у супровідній документації на кожну партію товару і вважається гарантійним терміном, який обчислюється від дати виробництва.
Водії (експедитори) та всі працівники, які безпосередньо контактують з товаром обов’язково повинні мати особисту медичну книжку з відмітками про проходження медогляду та санітарний одяг (халат, рукавиці).
При виявленні замовником дефектів, простроченого терміну придатності товару, будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики товару, постачальник повинен замінити товар в асортименті та кількості, вказаній в заявці Замовника в найкоротші терміни.
Учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист про заміну товару неналежної якості у строк до 2 (двох) робочих днів з моменту поставки такого товару.
Під час отримання товару замовник має право зробити вибіркову (часткову) перевірку товару на якість з поширенням результатів перевірки якості будь-якої частини товару на всю партію.
Замовник має право зробити вибіркове (часткове) лабораторне дослідження товару, який був поставлений за договором, на якість та відповідність санітарно-гігієнічним нормам.
Відповідальність за виконання вимог техніки безпеки при постачанні товару несе учасник.
Не підлягають прийманню товари, що не мають належного товарного вигляду, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку.
Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством порядку, відповідати вимогам Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якість харчових продуктів» від 23.12.1997р. № 771/97-ВР (зі змінами), «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» від 24.02.1994 р. № 4004-ХІІ, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1140 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Медичні вимоги до якості та безпечності харчових продуктів та продовольчої сировини», іншими правовими актами, що регулюють суспільні відносини у цій сфері та відповідним вимогам державних стандартів, не містити ГМО, шкідливих або небезпечних добавок.
Приміщення, де зберігаються продукти харчування та автотранспорт, що використовується для перевезення, повинно відповідати гігієнічним вимогам щодо харчових продуктів.
Учасник закупівлі повинен задіяти для перевезення транспорт, що відповідає вимогам, викладеним у Правилах перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні для відповідного виду продуктів. Доставка (перевезення) та розвантаження товару здійснюється силами та за рахунок Учасника.

№ Найменування предмету закупівлі або еквівалент Технічні характеристики Од. вим. Кількість
1. Хліб із борошна пшеничного 1 ґатунку ДСТУ
Виготовлений з борошна 1 гатунку, скоринка – без великих тріщин, і підривів. Забарвлення скоринки – золотисте – жовте. М’якоть хліба має бути гарно пропечена, еластична, не крихка, рівномірно розпушена. Не допускається наявність порожнеч, крошливість, не промішування. Смак і запах характерні для пшеничного хліба. Не допускається відчуття прісного, пересоленого, надмірно кислого і гіркого смаку, наявність хрускоту. Вага 0,7 -0,9 кг. кг 113000
2 Хліб з борошна суміші житнього та пшеничного ДСТУ
Виготовлений з житньої обойної муки обдирної і пшеничної, скоринка – без великих тріщин і підривів. Забарвлення скоринки від світло – до темно - коричневого. М’якоть хліба має бути гарно пропечена, еластична, не крихка, рівномірно розпушена. Не допускається наявність порожнеч, крошливість, непромішування. Смак і запах характерні для пшенично - житнього хліба. Не допускається відчуття прісного, пересоленого, надмірно кислого і гіркого смаку, наявність хрускоту. Вага 0,7-0,9 кг. кг 100000
3 Булочка з борошна пшеничного 1 гатунку ДСТУ
Виготовлена з муки 1 гатунку, скоринка – без великих тріщин, і підривів. Забарвленя скоринки – золотисте – жовте. М’якоть булочки має бути гарно пропечена, еластична, не крихка, рівномірно розпущена. Не допускаюється наявність порожнеч, крошливість, не промішування. Смак і запах характерні для пшеничної булочки. Не допускається відчуття прісного, пересоленого, надмірно кислого і гіркого смаку, наявність хрускоту. Вага 0,07 кг кг 38325


Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи:
1. Документи, що підтверджують відповідність продукції за показниками якості та безпеки вимогам національних стандартів – копії протоколів досліджень проб харчових продуктів.
2. Копія посвідчення якості або копія декларації виробника.
3. Інформаційна довідка про виробника продукції, яка пропонується до постачання з інформацією про: найменування виробника продукції, що є предметом закупівлі, його місцезнаходження, країна походження товару, гарантійного терміну зберігання товару.
4*. Довідка в довільній формі щодо впровадження та використання на виробничих потужностях постійно діючих процедур, які базуються на системі аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках із зазначенням особистого реєстраційного номера.
5**. Сканкопію оригіналу договору про поставку учаснику питної води, яка використовується у виробництві, з відповідними актами виконаних робіт/наданих послуг.
*-Якщо учасник не є виробником даного товару потрібно надати довідку в довільній формі щодо впровадження та використання на виробничих потужностях постійно діючих процедур, які базуються на системі аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках із зазначенням особистого реєстраційного номера від виробника.
**-Якщо учасник не є виробником даного товару потрібно надати сканкопію оригіналу договору про поставку води, яка використовується у виробництві, з відповідними актами виконаних робіт/наданих послуг від виробника

Закінчення форми

В складі тендерної пропозиції учасника ТДВ «Запорізький хлібозавод № 3» надано файл «Інформація про тех і як характеристики.pdf», в якому форма додатку № 3 до тендерної документації міститься не у повному обсязі, а саме відсутні наступні положення:
«Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учаснику необхідно надати наступні документи:
1. Документи, що підтверджують відповідність продукції за показниками якості та безпеки вимогам національних стандартів – копії протоколів досліджень проб харчових продуктів.
2. Копія посвідчення якості або копія декларації виробника.
3. Інформаційна довідка про виробника продукції, яка пропонується до постачання з інформацією про: найменування виробника продукції, що є предметом закупівлі, його місцезнаходження, країна походження товару, гарантійного терміну зберігання товару.
4*. Довідка в довільній формі щодо впровадження та використання на виробничих потужностях постійно діючих процедур, які базуються на системі аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках із зазначенням особистого реєстраційного номера.
5**. Сканкопію оригіналу договору про поставку учаснику питної води, яка використовується у виробництві, з відповідними актами виконаних робіт/наданих послуг.
*-Якщо учасник не є виробником даного товару потрібно надати довідку в довільній формі щодо впровадження та використання на виробничих потужностях постійно діючих процедур, які базуються на системі аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках із зазначенням особистого реєстраційного номера від виробника.
**-Якщо учасник не є виробником даного товару потрібно надати сканкопію оригіналу договору про поставку води, яка використовується у виробництві, з відповідними актами виконаних робіт/наданих послуг від виробника».
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТДВ «Запорізький хлібозавод № 3» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) пункту 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Про невідповідність пропозиції ТДВ "Запорізький хлібзавод № 3", якого визнано переможцем протоколом уповноваженої особи від 17.02.2024 № 10/02-24

Номер: 823a7791daf843ad8463c4512ca2ff7a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-30-000704-a.a2
Назва: Про невідповідність пропозиції ТДВ "Запорізький хлібзавод № 3", якого визнано переможцем протоколом уповноваженої особи від 17.02.2024 № 10/02-24
Вимога:
Детальне обгрунтування викладене в документі, підписаному за допомогою ЕЦП, що додається.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Вважаємо, що рішення Замовника про відміну закупівлі UA-2023-12-30-000704-a є обґрунтованим і не містить порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятого рішення Замовника

Номер: d6ef7d4b95f64682a4293d54a0e9266f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-30-000704-a.a1
Назва: Скарга щодо прийнятого рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2024 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.02.2024 11:31
Дата виконання рішення Замовником: 09.02.2024 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-30-000704-a.
Автор: ТОВ "ФІРМА "РОКЧА", ТОВ фірма Рокча +380632998649 rokcha@ukr.net

Пункт скарги

Номер: ee55e0ba18be4f8ea0106a90c7d497d0
Заголовок пункту скарги: Неправильне застосування підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178
Опис заперечення: Оскаржується рішення Замовника про відміну відкритих торгів з особливостями, затверджене протоколом уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24 вирішено відмінити відкриті торги за предметом закупівлі Хліб з борошна пшеничного 1 ґатунку, Хліб з борошна суміші житнього та пшеничного, Булочка за кодом ДК 021:2015 15810000-9 – «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-30-000704-a на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (підпункт 2 п. 50 Особливостей).
В протоколі уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24 зазначено наступне: «Замовником в тендерній документації визначено місце поставки м. Миколаїв. За час проведення процедури через ряд об’єктивних обставин виникла необхідність змінити місце поставки, а саме визначити додаткову точку доставки м. Херсон. Внесення таких змін до відкритих торгів не передбачено Особливостями чи іншими нормативними документами в сфері публічних закупівель.
З огляду на зазначене на виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-30-000704-a у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Як вказано вище, згідно з положеннями норми підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Тобто, у своєму рішенні замовник має вказати, які саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель ним допущено та чому він не має можливості їх усунути.
В протоколі уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24 не зазначено, які саме вимоги законодавства у сфері публічних закупівель ним порушено, з посиланнями на відповідні положення чинних нормативно-правових актів.
«За час проведення процедури через ряд об’єктивних обставин виникла необхідність змінити місце поставки, а саме визначити додаткову точку доставки м. Херсон» - ці формулювання протоколу жодним чином замовником не підтверджені, що може свідчити про зловживання ним своїм правом на відміну процедури відкритих торгів.
Відповідно до п. 6) ч. 1 ст. 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципом як запобігання зловживанням. В даному випадку, виходячи з надуманості підстав для відміни торгів, наведених у протоколі, у діях замовника вбачається порушення принципу здійснення закупівлі, закріпленого п. 6) ч. 1 ст. 5 Закону № 922.
Таким чином, в протоколі уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24 не зазначено, які саме вимоги законодавства у сфері публічних закупівель порушено, та чому їх неможливо усунути. Також, з опису порушення - «За час проведення процедури через ряд об’єктивних обставин виникла необхідність змінити місце поставки, а саме визначити додаткову точку доставки м. Херсон» - не зрозуміло, в чому саме полягає порушення.
Отже, у замовника були відсутні підстави для відміни відкритих торгів за предметом Хліб з борошна пшеничного 1 ґатунку, Хліб з борошна суміші житнього та пшеничного, Булочка за кодом ДК 021:2015 15810000-9 – «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби».

Вважаємо, що Замовник не обґрунтував та не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, процедура закупівлі була відмінена Замовником на формальних підставах, що суперечить законодавчо встановленим нормам Закону. Дії Замовника щодо безпідставної відміні процедури закупівлі свідчать про порушення Замовником основних принципів здійснення публічних закупівель, а також дискредитують систему електронних закупівель в цілому. Такими діями, приймаючи протокольне рішення від 15.01.2024 № 03/01-24, Замовник допустив порушення прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ Фірма «Рокча», що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси ТОВ Фірма «Рокча» на участь в процедурі закупівель, укладенні договору за результатами процедури закупівель та, відповідно, отриманні прибутку.
Аналогічні висновки викладені в рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3230-р/пк-пз від 15.03.2023, № 790-р/пк-пз від 15.01.2024.

За рішенням уповноваженої особи Військової частини 2161 Державної прикордонної служби України від 30.12.2023 №36/12-23 оголошено проведення відкритих торгів з особливостями, відповідно до положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі Хліб з борошна пшеничного 1 ґатунку, Хліб з борошна суміші житнього та пшеничного, Булочка за кодом ДК 021:2015 15810000-9 – «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-30-000704-a.
Згідно з протоколом уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24 вирішено відмінити відкриті торги за предметом закупівлі Хліб з борошна пшеничного 1 ґатунку, Хліб з борошна суміші житнього та пшеничного, Булочка за кодом ДК 021:2015 15810000-9 – «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-30-000704-a на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Зі змісту протоколу вбачається, що підставою відміни відкритих торгів з особливостями стало наступне «…Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовником в тендерні документації визначено місце поставки м. Миколаїв. За час проведення процедури через ряд об’єктивних обставин виникла необхідність змінити місце поставки, а саме визначити додаткову точку доставки м. Херсон. Внесення таких змін до відкритих торгів не передбачено Особливостями чи іншими нормативними документами в сфері публічних закупівель.
З огляду на зазначене на виконання вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2023-12-30-000704-a) у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.».
Вважаємо вищевказане рішення Замовника таким, що порушуює права та законні інтереси ТОВ Фірма «Рокча», а також суперечать вимогам Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) та Особливостей, на підтвердження чого наводимо наступні аргументи.

Відповідно до положень п.п. 55 та 59 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Відповідно до п. 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Згідно положень ч. 1 ст. 4 Закону № 922 планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Згідно з абз. 3 п. 15 Особливостей якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена, а замовник обирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями.
Враховуючи вищевикладене, виникнення додаткової потреби, викладеної в протоколі уповноваженої особи від 15.01.2024 № 03/01-24, а саме «…виникла необхідність змінити місце поставки, а саме визначити додаткову точку доставки м. Херсон.», та дії Замовника в цьому випадку чітко врегульовані п. 15 Особливостей.
Отже, в такому випадку не може бути застосований Замовником підпункт 2 пункту 50 Особливостей, оскільки додаткова потреба у закупівлі товару повинна бути забезпечена шляхом проведення додаткової закупівлі, відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)