• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуга з управління побутовими відходами

Завершена

504 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 040.00 UAH
Період оскарження: 30.12.2023 14:21 - 05.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо усунення дискримінаційної вимоги

Номер: 3f705533d23b48e69e90ead9466ef2a4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-30-000507-a.b2
Назва: Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 1 до тендерної документації передбачено наявність в Учасника не менше 3 (трьох) контейнерів для роздільного збору відходів обсягом, саме, не менше 1,5 м куб. Такі обмеження в місткісті контейнерів є необгрунтованими та безпідставними, оскільки не зрозуміло чому потенційні учасники не можуть використовувати для роздільного збору відходів, наприклад, контейнери об’ємом 1,1 м куб., якщо вони мають таку ж функціональність, аналогічні технічні характеристики, достойний естетичний вигляд та можуть бути встановлені на об’єктах Замовника в необхідній кількості (більше 3 або більше 5 і т.д.). Така вимога є дискримінаційною та може обмежувати коло потенційних Учасників, тому вимагаємо внести відповідні зміни у Додаток 1 та Додаток 2 до тендерної документації та передбачити наявність в Учасника не менше 3 (трьох) (або більше) контейнерів для роздільного збору відходів обсягом, об’ємом не менше 1,1 м куб. У разі невнесення відповідних змін до тендерної документації ми будемо вимушені звернутися зі скаргою до АМКУ з цього приводу.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику! Контейнери 1,1 м.куб не можуть бути використані на об'єктах Замовника, тому що кількість контейнерів ,встановлених на контейнерних майданчиках унеможливлюють додаткове застосування контейнерів об'єму 1,1 м.куб. для роздільного збору відходів. Тому прийняте рішення про використання контейнерів більшого об'єму і компактного розташування на майданчику,а також можливість використання дистанційної розвантаження.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Так
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 42c4e088c676481490ed5b61afc5c493
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-30-000507-a.b1
Назва: Щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Відповідно до положень п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами», послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою, як наслідок, на неї розповсюджуються норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Зокрема, п. 6 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач - це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами. Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг. Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавцем комунальної послуги з управління побутовими відходами є - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів. Як визначене п. 1 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Індивідуальний споживач зобов’язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом. Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку. Як визначене ч. 1 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - споживачі зобов’язані укласти договір про управління побутовими відходами з виконавцем послуги з управління побутовими відходами, визначеним у встановленому законодавством порядку. Критеріями якості надання послуг з управління побутовими відходами є дотримання графіка збирання та перевезення побутових відходів, дотримання правил надання послуг з управління побутовими відходами та інших вимог законодавства – ч. 3 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Послуга з управління побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Законом України "Про управління відходами" та вимогами правил надання послуг з управління побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. – ч. 4 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до вимог п. 41 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» - утворювач відходів - фізична особа, юридична особа, в результаті діяльності якої утворюються відходи, а також суб’єкти управління відходами, які здійснюють операції із сортування, змішування або інші операції, що призводять до зміни характеристик або складу відходів. Крім цього, як визначене у п. 4 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про управління відходами» - утворювачі відходів, крім утворювачів відходів домогосподарств, зобов’язані у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів. Аналогічні вимоги зазначені і п. 1 ч. 2 ст. 31 Закону України «Про управління відходами». Разом із тим, відповідно до вимог ч. 3 ст. 31 Закону України «Про управління відходами» - Утворювачі побутових відходів мають права та обов’язки споживачів житлово-комунальних послуг, передбачені Законом України "Про житлово-комунальні послуги". Таким чином, будь-яка юридична особа, яка в процесі своєї діяльності утворює побутові відходи, є споживачем житлово-комунальної послуги з управління відходами, яка включає операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, відтак має права та обов’язки, які встановлюються Законами України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами». При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений ст. 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України. Тому норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» мають пряму дію на кожного утворювача побутових відходів, в т.ч. юридичних осіб та суб’єктів господарської діяльності та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами. В свою чергу законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) врегульовано абз. 2 п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2320-IX, де зазначено, що до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами, функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку. В свою чергу на виконання вимог вищезазначеного законодавства, Харківською міською радою у 2020 році проведено відповідний конкурс та визначено ряд підприємств, уповноважених надавати вищевказані послуги на території м. Харкова, визначено відповідні тарифи, за наслідком чого прийнято відповідні рішення. А в силу ч. 1 ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на відповідній території. Статтею 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону. Обов’язок використання суб’єктами господарювання державних регульованих цін за їх наявності, також визначений у ч. 1 ст. 10 Закону України «Про ціни та ціноутворення». З аналізу вищевказаних норм законів, можна дійти висновку, що перехідними положеннями Закону № 2320-IX, прямо визначене суб’єкта, який виконує обов’язки виконавця послуг з управління відходами до моменту встановлення органом місцевого самоврядування нових тарифів на послуги з управління побутовими відходами, а саме суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку, та який має виключне право на надання цієї житлово-комунальної послуги. Ні норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи», який втратив чинність та діючого закону «Про управління відходами», не надають право надання житлово-комунальної послуги з управління побутовими, будь - кому суб’єкту господарювання, який не визначався виконавцем послуги з вивезення побутовими відходами в установленому законом порядку. Отже норми Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами» є спеціальними нормами відносно Закону України «Про публічні закупівлі», який має загально - правове регулювання. Відтак закупівля житлово – комунальної послуги, в т.ч. і послуги з управління побутовими відходами, повинна здійснюватися із дотриманням вимог спеціальних норм зазначених Законів. З урахуванням вищенаведених вимог імперативних норм Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про управління відходами», та враховуючи норми ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаю внести відповідні зміни в частині включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м.Харкова.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Пунктом 1 ст. 33 Закону «Про управління відходами» передбачено, що «Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та Правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту». Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі за текстом – Правила), які «визначають механізм надання суб’єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах» (пункт 1 Правил) В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються «послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах», а саме - «споживач - індивідуальний споживач (фізична або юридична особа, яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (зокрема власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективний споживач (юридична особа, що об’єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами)». Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах і селах, а саме: - «Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об’єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів згідно з правилами благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги з управління побутовими відходами». Харківський національний медичний університет є бюджетною установою та з точки зору вказаного конкретного правового припису в Правилах, до споживачів не відноситься. На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 «Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами» і Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів» - постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 « Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами» та постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів», відповідно яких було прийнято рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248, яким були визначені виконавці послуг з вивезення побутових відходів в місті Харкові, втратили чинність. На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 р. № 918 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій по збору і перевезенню побутових відходів" конкурсу з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів в Харкові не проведено. Статтею 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону. На час проведення цієї закупівлі тарифи на послуги з управління побутовими відходами в м. Харкові, згідно Постанови Кабінету міністрів України від 26.09.2023 р. № 1031 «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів» не встановлені. Замовником було прийнято рішення здійснити закупівлю не за регульованими тарифами, а за вільними ринковими цінами, за єдиною законною процедурою - шляхом проведення відкритих торгів. Тому , вважаємо вимогу від 30.12.2023 року , такою, що порушує один з найважливіших принципів публічних закупівель а саме : недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.01.2024 00:03