-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
ДК 021:2015 код 09310000-5 Електрична енергія (Енергія електрична)
Енергія електрична
Торги не відбулися
12 999 840.17
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 64 999.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 64 999.20 UAH
Період оскарження:
30.12.2023 13:32 - 05.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника
Номер:
3d4085c503f34d879b0ee2c95af25aa6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-30-000448-a.a2
Назва:
Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника про обрання переможця ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a МІСТО.pdf 07.02.2024 16:37
- ЗМ1 Додаток 5 Специфікація_місто 11 міс (проект).xlsx 07.02.2024 16:37
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a МІСТО.pdf.p7s 07.02.2024 16:37
- Додаток № 5 Спец.місто ТОВ РТЕ ЮКРЕЙН.pdf 07.02.2024 16:37
- Додаток 6 Розрахунок ціни ТД _ЕЕ місто 11 міс.xlsx 07.02.2024 16:37
- 30. Додаток 4.pdf 07.02.2024 16:37
- Гарантія № 580-24.pdf 07.02.2024 16:37
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a МІСТО.docx 07.02.2024 16:37
- sign.p7s 07.02.2024 16:38
- рішення від 29.01.2024 № 1716.pdf 07.02.2024 18:41
- Рішення від 09.02.2024 №2526.pdf 09.02.2024 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2024 №3051.pdf 20.02.2024 09:50
- Рішення від 19.02.2024 №3051.pdf 21.02.2024 14:12
- Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a2.doc 12.02.2024 17:17
- Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a2.pdf 12.02.2024 17:17
- Витяг з протоколу 448.pdf 23.02.2024 18:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.02.2024 16:59
Дата розгляду скарги:
19.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.02.2024 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.02.2024 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання Рішення АМКУ від 19.02.2024 №3051-р/пк-пз
Пункт скарги
Номер:
935db71d0e7748fab4ff2b7cc1554857
Заголовок пункту скарги:
Оскаржуються дії Замовника щодо обрання переможцем закупівлі ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН"
Опис заперечення:
Оскаржуються дії Замовника щодо обрання переможцем закупівлі ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" адже в супереч вимогам тендерної документації та чинного законодавства України у переможця було ряд порушень які Замовник проігнурував та прийняв незаконне рішення. А саме п.2. Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції переможцем була надана банківська гарантія не у відповідності до вимог тендерної документації та Наказу, згідно п.3 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, додатку № 5 (специфікації) до тендерної документації та додатку № 6 до тендерної документації Переможцем було порушено порядок розрахунку маржі, та остаточної ціни який встановлений у додатку № 6, та надано згідно п.3.4. розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, додаток № 5 (специфікацію) який також не відповідає порядку розрахунку встановленим у додатку № 6 до тендерної документації та є з відємною маржою. Дані порушення зобовязували Замовника відхилити тендерну пропозицію переможця ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, абзацу 1 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, проте він цього не зробив чим порушив вказані вимоги.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Надання недостовірної інформації
Тип порушення:
Надання недостовірної інформації
Опис суті пункту скарги:
Згідно абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: учасник процедури закупівлі:зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей», адже учасник ТОВ «РТЕ Юкрейн» на момент подачі тендерної пропозиції надав недостовірну інформацію щодо розрахунку ціни згідно додатку № 6 до тендерної документації, про що також надав гарантійний лист вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р. та вказав від’ємну маржу дані умови були встановлені у тендерній документації та є підставою для відхилення.
Згідно абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей», адже переможець ТОВ «РТЕ Юкрейн» надав за результатом аукціону невірну технічну специфікацію (додаток № 5) у відповідності до порядку розрахунку встановленим у додатку № 6 до тендерної документації вказавши від’ємну маржу при розрахунках чим порушив вимоги тендерної документації та надав специфікацію яка не відповідає умовам технічної специфікації у тендерній документації.
Згідно абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону», адже Учасник ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» надав банківську гарантію яка не відповідає вимога тендерної документації Замовника та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», що відповідно є підставою для відхилення.
Згідно абзацу 1 підпункту 3 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю», адже учасник ТОВ «РТ Юкрейн» гарантійним листом вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р. у випадку надання від’ємної маржі та відповідно розрахунку ціни не за порядком встановленим у додатку № 6 до тендерної документації відмовився від підписання договору із Замовником. Учасником ТОВ «РТЕ Юкрейн» на момент подачі тендерної пропозиції та за результатом проведеного аукціону вказав від’ємну маржу та здійснив на підставі цього розрахунок ціни не відповідав порядку встановленому у додатку № 6 до тендерної документації, що відповідно є відмовою переможця від підписання Договору згідно умов тендерної документації та наданого гарантійного листа вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р.
Згідно абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.», адже переможець ТОВ «РТЕ Юкрейн» на момент подачі тендерної пропозиції та за результатом проведеного аукціону надав недостовірну інформацію щодо розрахунку ціни згідно додатку № 6 до тендерної документації, та вказав від’ємну маржу про що також надав гарантійний лист вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р. та відповідно чим надав недостовірну інформацію.
Згідно абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей», адже переможець ТОВ «РТЕ Юкрейн» надав за результатом аукціону невірну технічну специфікацію (додаток № 5) у відповідності до порядку розрахунку встановленим у додатку № 6 до тендерної документації вказавши від’ємну маржу при розрахунках чим порушив вимоги тендерної документації та надав специфікацію яка не відповідає умовам технічної специфікації у тендерній документації.
Згідно абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону», адже Учасник ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» надав банківську гарантію яка не відповідає вимога тендерної документації Замовника та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», що відповідно є підставою для відхилення.
Згідно абзацу 1 підпункту 3 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю», адже учасник ТОВ «РТ Юкрейн» гарантійним листом вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р. у випадку надання від’ємної маржі та відповідно розрахунку ціни не за порядком встановленим у додатку № 6 до тендерної документації відмовився від підписання договору із Замовником. Учасником ТОВ «РТЕ Юкрейн» на момент подачі тендерної пропозиції та за результатом проведеного аукціону вказав від’ємну маржу та здійснив на підставі цього розрахунок ціни не відповідав порядку встановленому у додатку № 6 до тендерної документації, що відповідно є відмовою переможця від підписання Договору згідно умов тендерної документації та наданого гарантійного листа вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р.
Згідно абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей – «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.», адже переможець ТОВ «РТЕ Юкрейн» на момент подачі тендерної пропозиції та за результатом проведеного аукціону надав недостовірну інформацію щодо розрахунку ціни згідно додатку № 6 до тендерної документації, та вказав від’ємну маржу про що також надав гарантійний лист вих. № 24/6-30 від 05.01.2024 р. та відповідно чим надав недостовірну інформацію.
×
-
Назва доказу:
Додаток № 4 гарантійний лист
-
Опис доказу:
Даним доказом Переможець ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" гарантує, що ціна пропозиції сформована відповідно до умов п. 3.4. Розділу V Тендерної документації та витрати Постачальника (М) на момент подачі тендерної пропозиції не були величиною від’ємною. Та погоджується, що у разі надання розрахунку ціни не за порядком, який наведений у Додатку 6 до тендерної документації, це буде вважатись відмовою від укладання договору та наданням учасником недостовірної інформації та відхиленню пропозиції, а також що у разі визнання його переможцем процедури закупівлі, зобов'язується протягом 2 робочих днів з дати оприлюднення в системі електронних закупівель повідомлення про намір укласти договір, надати замовнику на e-mail: polun@chnpp.gov.ua Специфікацію (відповідно до Додатку 5) із ціною за одиницю товару відповідно до суми за результатами аукціону.
-
Повʼязаний документ:
30. Додаток 4.pdf
-
-
Назва доказу:
Надання невірної банківської гарантії
-
Опис доказу:
У складі тендерної документації була вимога надати банківську гарантію яка відповідає Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». проте переможець надав вказану гарантію з порушенням вимог тендерної документації та вказаного наказу.
-
Повʼязаний документ:
Гарантія № 580-24.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток № 5 (специфікація) проект
-
Опис доказу:
Даний доказ розглядається як проект де вказані основні дані які Учасники повинні були дотримуватись при заповнені, у відповідності до додатку № 6 що в свою чергу порушив переможець ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" та вказав відємну маржу.
-
Повʼязаний документ:
ЗМ1 Додаток 5 Специфікація_місто 11 міс (проект).xlsx
-
-
Назва доказу:
Наданий додаток № 5 (специфікація) з порушенням розрахунку
-
Опис доказу:
Даний додаток № 5 (специфікація) підтверджує те, що переможець ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" в супереч вимогам тендерної документації надав додаток № 5 після аукціону який не відповідає встановленому порядку додатку № 6 до тендерної документації із відємною маржою.
-
Повʼязаний документ:
Додаток № 5 Спец.місто ТОВ РТЕ ЮКРЕЙН.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток № 6 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Даний доказ підтверджує те, що учасник ТОВ "РТЕ ЮКРЕЙН" розрахував тендерну пропозицію на момент подачі та за результатом аукціону не у відповідності до даного додатку № 6 що є підставою для відхилення та вказав відємну маржу.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 Розрахунок ціни ТД _ЕЕ місто 11 міс.xlsx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника Державне спеціалізоване підприємство «Чорнобильська АЕС» скасувати рішення про обрання переможцем закупівлі ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» Зобов’язати Замовника Державне спеціалізоване підприємство «Чорнобильська АЕС» скасувати повідомлення про намір укласти договір з переможцем закупівлі ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН».
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення замовника
Номер:
209a6cc690a943a99259b3cb4e3565e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-30-000448-a.a1
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
Скарга на рішення замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 ЗМ1 Додаток 2_Тех.вимоги_ЕЕ_місто 2024.docx 19.01.2024 13:09
- Додаток 1 ЗМ1 Додаток 1_Перелік документів_ЕЕ місто.doc 19.01.2024 13:09
- Додаток 1 ЗМ1 Додаток 4_ГЛ_ЕЕ місто.doc 19.01.2024 13:09
- Додаток 1 ЗМ1 Додаток 6 Розрахунок ціни ТД _ЕЕ місто 11 міс.xlsx 19.01.2024 13:09
- Додаток 2 НАМІР 064.pdf 19.01.2024 13:09
- Додаток 1 ЗМ1 ТД_ЕЕ місто.doc 19.01.2024 13:09
- Додаток 3 UA-2023-12-30-000448-a-awards.pdf 19.01.2024 13:09
- Додаток 4 ЗМ1 Додаток 4_ГЛ_ЕЕ місто.pdf 19.01.2024 13:09
- Додаток 5 ЗМ1 Додаток 2_Тех.вимоги_ЕЕ_місто 2024.pdf 19.01.2024 13:09
- Додаток 7 Учасники ринку.xlsx 19.01.2024 13:09
- Додаток 6 Довідка EIC код СВБ.pdf 19.01.2024 13:09
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a.docx 19.01.2024 13:09
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a.docx.p7s 19.01.2024 13:09
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a.pdf 19.01.2024 13:09
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a.pdf.p7s 19.01.2024 13:09
- рішення від 22.01.2024 № 1215.pdf 22.01.2024 14:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.01.2024 № 1716.pdf 30.01.2024 18:07
- рішення від 29.01.2024 № 1716.pdf 01.02.2024 13:08
- Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a1.doc 24.01.2024 14:57
- Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a1.pdf 24.01.2024 14:57
- Витяг з протоколу 005.odt 24.01.2024 14:57
- Витяг з протоколу 005.pdf 24.01.2024 14:57
- Скориг.Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a1.doc 24.01.2024 15:43
- Скориг. Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.a1.pdf 24.01.2024 15:43
- ВИТЯГ з протоколу УО 011 064.pdf 02.02.2024 12:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.01.2024 13:45
Дата розгляду скарги:
29.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.01.2024 14:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.02.2024 13:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення АМКУ від 29.01.2024 № 1716-р/пк-пз
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на незаконне рішення прийняте Замовником щодо відміни торгів
Номер:
f702a2cae7cc489087022163b388a235
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-30-000448-a.b3
Назва:
СКАРГА на незаконне рішення прийняте Замовником щодо відміни торгів
Скарга:
СКАРГА на незаконне рішення прийняте Замовником щодо відміни торгів
Пов'язані документи:
Замовник
- Витяг з протоколу 035 від 03.04.2024.pdf 03.04.2024 17:50
- Пояснювальна за рішенням_3788.pdf 01.03.2024 16:02
- Пояснення за скаргою UA-2023-12-30-000448-a.b3.doc 01.03.2024 16:02
- sign.p7s 27.02.2024 15:51
- Банківська гарантія № 580-24.zip 27.02.2024 15:50
- ПРОТОКОЛ розкриття тендерних пропозиційпропозицій UA-2023-12-30-000448-a.pdf 27.02.2024 15:50
- Протокол засідання № 011 від 02.02.2024 року Повідомлення про намір укласти договір.pdf 27.02.2024 15:50
- Гарантія № 580-24.7z 27.02.2024 15:50
- Виконання Рішення АМКУ від 19.02.2024 № 3051-рпк-пз.pdf 27.02.2024 15:50
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a 2.pdf.p7s 27.02.2024 15:50
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a 2.pdf 27.02.2024 15:50
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a 2.docx.p7s 27.02.2024 15:50
- Скарга UA-2023-12-30-000448-a 2.docx 27.02.2024 15:50
- Відміна закупівлі 000448.pdf 27.02.2024 15:50
- Вимога про усунення невідповідностей.pdf 27.02.2024 15:50
- рішення від 07.03.2024 № 4299.pdf 11.03.2024 16:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.03.2024 № 4299.pdf 08.03.2024 14:30
- рішення від 29.02.2024 № 3788.pdf 29.02.2024 16:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 16:26
Дата розгляду скарги:
07.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.02.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.03.2024 16:27
Дата виконання рішення Замовником:
03.04.2024 17:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення АМКУ від 07.03.2024 №4299-р/пк-пз
Пункт скарги
Номер:
f85cb516c53c48eaa7a20acdd99a7e51
Заголовок пункту скарги:
Рішення прийняте Замовником щодо відміни торгів
Опис заперечення:
Скаржник ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» не погоджується з рішенням Замовника, вважає його дії такими, що порушують права та інтереси Скаржника, а також суперечать нормам чинного законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
По-четверте, фактом відміни торгів Замовник по суті не виконав рішення АМКУ від 19.02.2024 № 3051-р/пк-пз, хоча в електронній системі закупівель прозвітував про протилежне.
Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим. Однак ТОВ «РТЕ Юкрейн» не розуміє, чому Замовник зазначає про виявлення порушень вимог чинного законодавства у сфері публічних торгів, які неможливо усунути, хоча жодних порушень не встановлювалось у цих торгах.
Відповідно до частини 2 пункту 50 Особливостей Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені - тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Виявлення (встановлення) таких порушень також повинно відбуватись в порядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону. Згідно пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно частини 4 статті 7 Закону Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). З положень статті 18 Закону вбачається, що орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що ані Замовнику, ані уповноваженій особі Замовника Законом не надано повноважень (прав або обов'язків) встановлювати (виявляти) порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначимо, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень, через які Замовник намагається відмінити ці торги.
Таким чином, обрана Замовником підстава для відміни торгів не може бути застосована у даній закупівлі.
Скаржнику незрозуміло, чому Замовник дозволяє собі свавілля і ухилення від вимог чинного законодавства України і вигадує собі повноваження і підстави для відміни закупівлі, а не проводить розгляд наявних тендерних пропозицій, як того вимагає законодавство у сфері публічних закупівель. Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі.
У Замовника є можливість усунути будь-які порушення, які зазначені ним у протоколі шляхом визнання Скаржника переможцем процедури закупівлі та оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, за результатами якого Скаржник мав б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Отже, враховуючи, що рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, вважаємо, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни торгів.
Наданим Протоколом № 022 від 26.02.2024 р. щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі згідно наведеної підстави. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Неправомірні дії замовника щодо відміни процедури закупівлі призводять до позбавлення права Скаржника бути переможцем цієї закупівлі, укласти договір про закупівлю та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для завершення процедури закупівлі підписанням договору саме зі Скаржником.
Своїми діями Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема таких як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
За порушення порядку проведення закупівель до відповідальності притягується уповноважена особа замовника, а не відміняються торги. Учасник ТОВ «РТЕ Юкрейн» не повинен нести економічні наслідки через недобросовісність та помилки Замовника закупівлі.
По-третє, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Також хочемо звернути увагу Комісії, на те, що за даною закупівлею було винесене рішення АМКУ щодо надання 24 годин Скаржнику на усунення невідповідностей, однак самим фактом скасуванням закупівлі (через те що на думку Замовника) він сам написав інше формулювання щодо надання 24 години скаржнику ніж мав (на його думку) - фактично призвело до невиконання Замовником рішення АМКУ. Ми, як Учасник даної процедури закупівлі усунули всі невідповідності в поданій Пропозиції які впливають на її зміст згідно умов тендерної документації. Проте, Замовником 26.02.2023 року оприлюднено протокол № 022 яким прийнято рішення скасування даної закупівлі.
Відповідно до п 43 Особливостей:
43. «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Тобто Замовник мав можливість усунути порушення (на його думку) та зазначити у вимозі про усунення невідповідностей будь-які формулювання, які він як Замовник забажав включити, проте цього зроблено не було.
Щодо повернення на етап оцінка інших Учасників, то Замовнику варто було б просто відхилити їх Пропозиції, адже у законодавстві немає заборони щодо повторного відхилення тендерних пропозицій, які уже були відхилені раніше. До того ж, функціонали електронних майданчиків дозволяють це зробити. Не відхиливши зазначені Пропозиції Замовник фактично не виконав попереднє рішення АМКУ від 29.01.2024 № 1716-р/пк-пз, яким АМКУ постановив :
«Не відхиливши Пропозицію ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ГРУПА, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Після відхилення Пропозицій ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ГРУПА" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" Замовник мав надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, із застосуванням того формулювання, яке замовник вважав за потрібне вжити.
Отже, Замовник, на етапі необхідності прийняття рішення щодо пропозиції Скаржника вирішує, що він не зазначив усієї потрібної, на його думку, інформації у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей (хоч Скаржником було усунено усі невідповідності що були зазначені Замовником) та здійснив дії, які не зазначалися у рішенні АМКУ та які неможливо виправити. Хоча, для завершення процедури закупівлі Замовнику залишилось надати ТОВ «РТЕ Юкрейн» можливість завантажити виправлену банківську гарантію у електронну систему закупівель, визнати його переможцем та укласти з ним договір. Проте замість цього Замовник вирішує відмінити процедуру.
По-друге, з огляду на перший пункт Замовником не зазначено до чого призвело, те, що ним у вимозі зазначено інше формулювання ніж те що на його думку має бути зазначено. Попри те що Замовник зазначив у вимозі про усунення невідповідностей: «У відповідності до рішення АМКУ № 3051-р/пк-пз від 19.02.2024 Антимонопольний комітет на підставі виявленого порушення зобов’язав Замовника скасувати рішення про обрання переможцем ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» та надати згідно п. 43 Особливостей 24 години на виправлення невідповідностей щодо банківської гарантії. На виправлення вказаної невідповідності Учасник ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» повинен надати банківську гарантію у відповідності до вимог тендерної документації та рішення АМКУ № 3051-р/пк-пз від 19.02.2024», Скаржник виправив невідповідність. Тому Скаржнику невідомо, що саме Замовник порушив не зазначивши інше формулювання аніж те, що вже є в системі.
Окрім того, відповідно до пункту 41 Особливостей «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.». Тобто, зазначене Замовником порушення (на думку самого Замовника), а саме розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не у відповідності до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», ніяк не може бути причиною відміни процедури закупівлі.
По-перше, Скаржник усунув усі невідповідності які були зазначені у вимозі. А саме на виконання вимоги Скаржник отримав від банку Гарантію № 580-24, у якій зокрема зазначив: «Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк)», як це слідувало із Рішення АМКУ від 19.02.2024 № 3051-р/пк-пз. І лише, у зв’язку із подальшими діями/бездіяльністю Замовника не мав можливості завантажити дану редакцію гарантії у електронну систему закупівель.
Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим. Однак ТОВ «РТЕ Юкрейн» не розуміє, чому Замовник зазначає про виявлення порушень вимог чинного законодавства у сфері публічних торгів, які неможливо усунути, хоча жодних порушень не встановлювалось у цих торгах.
Відповідно до частини 2 пункту 50 Особливостей Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені - тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Виявлення (встановлення) таких порушень також повинно відбуватись в порядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону. Згідно пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону. Згідно частини 4 статті 7 Закону Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). З положень статті 18 Закону вбачається, що орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що ані Замовнику, ані уповноваженій особі Замовника Законом не надано повноважень (прав або обов'язків) встановлювати (виявляти) порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначимо, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень, через які Замовник намагається відмінити ці торги.
Таким чином, обрана Замовником підстава для відміни торгів не може бути застосована у даній закупівлі.
Скаржнику незрозуміло, чому Замовник дозволяє собі свавілля і ухилення від вимог чинного законодавства України і вигадує собі повноваження і підстави для відміни закупівлі, а не проводить розгляд наявних тендерних пропозицій, як того вимагає законодавство у сфері публічних закупівель. Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни Процедури закупівлі.
У Замовника є можливість усунути будь-які порушення, які зазначені ним у протоколі шляхом визнання Скаржника переможцем процедури закупівлі та оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовник повинен був укласти договір з нами, за результатами якого Скаржник мав б змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.
Отже, враховуючи, що рішення про відміну закупівлі не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, вважаємо, що Замовником застосовано штучну підставу для відміни торгів.
Наданим Протоколом № 022 від 26.02.2024 р. щодо відміни торгів Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив правомірність відміни Процедури закупівлі згідно наведеної підстави. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Неправомірні дії замовника щодо відміни процедури закупівлі призводять до позбавлення права Скаржника бути переможцем цієї закупівлі, укласти договір про закупівлю та виглядають як штучно створені порушення та перешкоди для завершення процедури закупівлі підписанням договору саме зі Скаржником.
Своїми діями Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема таких як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
За порушення порядку проведення закупівель до відповідальності притягується уповноважена особа замовника, а не відміняються торги. Учасник ТОВ «РТЕ Юкрейн» не повинен нести економічні наслідки через недобросовісність та помилки Замовника закупівлі.
По-третє, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Також хочемо звернути увагу Комісії, на те, що за даною закупівлею було винесене рішення АМКУ щодо надання 24 годин Скаржнику на усунення невідповідностей, однак самим фактом скасуванням закупівлі (через те що на думку Замовника) він сам написав інше формулювання щодо надання 24 години скаржнику ніж мав (на його думку) - фактично призвело до невиконання Замовником рішення АМКУ. Ми, як Учасник даної процедури закупівлі усунули всі невідповідності в поданій Пропозиції які впливають на її зміст згідно умов тендерної документації. Проте, Замовником 26.02.2023 року оприлюднено протокол № 022 яким прийнято рішення скасування даної закупівлі.
Відповідно до п 43 Особливостей:
43. «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Тобто Замовник мав можливість усунути порушення (на його думку) та зазначити у вимозі про усунення невідповідностей будь-які формулювання, які він як Замовник забажав включити, проте цього зроблено не було.
Щодо повернення на етап оцінка інших Учасників, то Замовнику варто було б просто відхилити їх Пропозиції, адже у законодавстві немає заборони щодо повторного відхилення тендерних пропозицій, які уже були відхилені раніше. До того ж, функціонали електронних майданчиків дозволяють це зробити. Не відхиливши зазначені Пропозиції Замовник фактично не виконав попереднє рішення АМКУ від 29.01.2024 № 1716-р/пк-пз, яким АМКУ постановив :
«Не відхиливши Пропозицію ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ГРУПА, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Після відхилення Пропозицій ТОВ "ЕНЕРГЕТИЧНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ГРУПА" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" Замовник мав надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, із застосуванням того формулювання, яке замовник вважав за потрібне вжити.
Отже, Замовник, на етапі необхідності прийняття рішення щодо пропозиції Скаржника вирішує, що він не зазначив усієї потрібної, на його думку, інформації у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей (хоч Скаржником було усунено усі невідповідності що були зазначені Замовником) та здійснив дії, які не зазначалися у рішенні АМКУ та які неможливо виправити. Хоча, для завершення процедури закупівлі Замовнику залишилось надати ТОВ «РТЕ Юкрейн» можливість завантажити виправлену банківську гарантію у електронну систему закупівель, визнати його переможцем та укласти з ним договір. Проте замість цього Замовник вирішує відмінити процедуру.
По-друге, з огляду на перший пункт Замовником не зазначено до чого призвело, те, що ним у вимозі зазначено інше формулювання ніж те що на його думку має бути зазначено. Попри те що Замовник зазначив у вимозі про усунення невідповідностей: «У відповідності до рішення АМКУ № 3051-р/пк-пз від 19.02.2024 Антимонопольний комітет на підставі виявленого порушення зобов’язав Замовника скасувати рішення про обрання переможцем ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» та надати згідно п. 43 Особливостей 24 години на виправлення невідповідностей щодо банківської гарантії. На виправлення вказаної невідповідності Учасник ТОВ «РТЕ ЮКРЕЙН» повинен надати банківську гарантію у відповідності до вимог тендерної документації та рішення АМКУ № 3051-р/пк-пз від 19.02.2024», Скаржник виправив невідповідність. Тому Скаржнику невідомо, що саме Замовник порушив не зазначивши інше формулювання аніж те, що вже є в системі.
Окрім того, відповідно до пункту 41 Особливостей «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.». Тобто, зазначене Замовником порушення (на думку самого Замовника), а саме розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей не у відповідності до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», ніяк не може бути причиною відміни процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Вимога про усунення невідповідностей
-
Опис доказу:
Відповідно до вимоги Скаржник усунув невідповідності
-
Повʼязаний документ:
Вимога про усунення невідповідностей.pdf
По-перше, Скаржник усунув усі невідповідності які були зазначені у вимозі. А саме на виконання вимоги Скаржник отримав від банку Гарантію № 580-24, у якій зокрема зазначив: «Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк)», як це слідувало із Рішення АМКУ від 19.02.2024 № 3051-р/пк-пз. І лише, у зв’язку із подальшими діями/бездіяльністю Замовника не мав можливості завантажити дану редакцію гарантії у електронну систему закупівель.
×
-
Назва доказу:
Гарантія № 580-24
-
Опис доказу:
Гарантія № 580-24, у якій зокрема зазначено: «Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк)»
-
Повʼязаний документ:
Банківська гарантія № 580-24.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)