• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу, що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з п.47 Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Закупівля оголошена відповідно постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. Місцезнаходження замовника - 10003 м.Житомир вул.Старовільська,9а. Категорія замовника – пункт 3 частина 4 стаття 2 Закону України «Про публічні закупівлі» - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті. Вид закупівлі - відкриті торги з особливостями

Завершена

1 344 378.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 443.78 UAH
Період оскарження: 29.12.2023 17:27 - 03.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога щодо структурних підрозділів в місті Житомир.

Номер: 315088a1ef334a0480b82bda942178a0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-29-007626-a.b5
Назва: Дискримінаційна вимога щодо структурних підрозділів в місті Житомир.
Вимога:
Шановний Замовнику, Відповідно до вашої тендерної документації: 1. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. З огляду на вищевикладене, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі центру обслуговування споживачів, якщо він обслуговує більше 50000 споживачів, або довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу (посадової особи) учасника роздрібного ринку, якщо він обслуговує менше 50000 споживачів. В довідці обов'язково вказати місце розташування, посаду, ПІБ та контактного телефону керівника (посадової особи). Наведена у довідці інформація повинна бути достовірною та може бути перевірена замовником. Згідно з абз.3 п.8.3.17 «Правила роздрібного ринку електричної енергії» затверджено, що : «Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку» та Правилами роздрібного ринку електричної енергії не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності структурного підрозділу саме в місті Житомирі не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Замовником розглянуто Вашу вимогу до процедури та повідомляємо наступне. Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з веденим в дію воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час, на території Житомирської області та в м.Житомир є в наявності центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи та норми встановлені в статтях 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не може бути задоволена Замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних вимог у тенедерній документації про підтвердження політики етичної поведінки.

Номер: 05a9e297cbed45858400a3a0d656061a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-29-007626-a.a4
Назва: Щодо дискримінаційних вимог у тенедерній документації про підтвердження політики етичної поведінки.
Вимога:
Шановний Замовнику, Відповідно до вашої тендерної документації: 1. Учасники повинні підтвердити відповідність своєї участі у тендері вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель згідно з листом Мінекономрозвитку № 3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року. З огляду на це учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен міститись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики. Звертаємо Вашу увагу що у останньому абзаці листа Мінекономрозвитку № 3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року зазначено що листи Міністерства не встановлюють норм права та носять виключно рекомендаційний та інформативний характер. З огляду на вищенаведене вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Замовником розглянуто Вашу вимогу до процедури та повідомляємо наступне. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Листом Мінекономрозвитку №3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року пропонується учасникам закупівель виконастовувати Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях. Вимога тендерної документації щодо надання документів що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції не є і не може бути дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежуєть коло учасників закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не може бути задоволена Замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога, щодо переліку функцій кабінету споживача

Номер: 4b2a3e5067d141fe89ea69697a39e435
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-29-007626-a.b3
Назва: Дискримінаційна вимога, щодо переліку функцій кабінету споживача
Вимога:
Шановний Замовнику, Відповідно до вашої тендерної документації: З метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п. 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо проведення особистого прийому споживачів, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: 1. Гарантійний лист в довільній формі про те, що учасником виконано вимоги «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо особистого кабінету споживача, зокрема, що в особистому кабінеті споживача реалізована технічна можливість донесення до Споживача інформації про: • діючі ціни (тарифи), за якими здійснюється розрахунок за електричну енергію; • значення попередніх та поточних показів засобу вимірювання; • обсяг електричної енергії у порядку надання електропостачальником споживачу даних щодо споживання ними електричної енергії; • надлишок (переплату) оплаченої, але не спожитої електричної енергії або недоплату за спожиту, але не оплачену електричну енергію; • телефони для подання претензій, скарг та надання повідомлень про загрозу для безпеки експлуатації електросистем; • реквізити для оплати спожитої електричної енергії (розрахунковий рахунок електропостачальника, номер особового рахунка або номер договору споживача); • період, за який проводиться розрахунок; суму до оплати та дату, до якої необхідно сплатити Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії: 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. 8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Враховуючи вищевикладене у Правилах роздрібного ринку електричної енергії відсутні вимоги до наповнення особистого кабінету споживача на сайті постачальника, які вимагаються замовником тому дану вимогу вважаємо дискримінаційною. Вимагаємо видалити дану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Замовником розглянуто Вашу вимогу до процедури та повідомляємо наступне. Відповідності до вимог «Правил роздрібного ринку електричної енергії», п.5.2.1. Електропостачальник має право: зокрема створити можливість функціонування в мережі Інтернет на власному офіційному вебсайті особистого кабінету споживача; забезпечити на своєму офіційному вебсайті можливість створення особистого кабінету споживача. Відповідно до п. 9.1.3. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», інформація надається споживачу: за його запитом та/або запитом уповноваженої ним особи; на сайті учасників роздрібного ринку; у центрах обслуговування споживачів; у рахунках; в його особистому кабінеті на сайті учасників роздрібного ринку; у місцях оплати за електричну енергію (за наявності укладених договорів про розрахунково-касове обслуговування з банківськими установами, поштовими відділеннями). Пунктом 9.6.1. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачено що, Електропостачальник зобов'язаний у рахунках за електричну енергію та/або на власному вебсайті в особистому кабінеті споживача зазначити інформацію про: 1) діючі ціни (тарифи), за якими здійснюється розрахунок, із окремим зазначенням елементів таких цін (тарифів) у розрізі ціни на електричну енергію (як товару), тарифу на передачу електричної енергії, тарифу на розподіл електричної енергії, ціни (тарифу) на послуги з електропостачання, податків та їх розміру, складової диспетчеризації, вартості послуги комерційного обліку, інших складових (за наявності); 2) значення попередніх та поточних показів засобу вимірювання для індивідуальних побутових споживачів та обсяги споживання, у тому числі за періодами часу доби у разі розрахунків за тарифами, диференційованими за періодами часу доби. 3) розмір наданої компенсації у разі недотримання електропостачальником (оператором системи) показників якості електропостачання; 4) надлишок (переплату) оплаченої, але не спожитої електричної енергії або недоплату за спожиту, але не оплачену електричну енергію; 5) адреси, телефони, вебсайти для подання заяв, претензій та скарг та надання повідомлень про загрозу для безпеки експлуатації електросистем; 6) реквізити для оплати спожитої електричної енергії (розрахунковий рахунок електропостачальника, номер особового рахунка або номер договору споживача); 7) період, за який проводиться розрахунок; 8) суму до оплати та дату, до якої необхідно сплатити; 9) строк, протягом якого споживач має попередньо проінформувати свого електропостачальника про бажання перейти до іншого електропостачальника; 10) номер договору, строк його дії та можливість пролонгації; 11) строк, протягом якого споживач має право змінити електропостачальника без штрафних санкцій; 12) ініціювання (зазначаються реквізити Попередження споживача про відключення та Звернення до оператора системи розподілу щодо відключення електроустановки споживача) або відсутність такого ініціювання. Окрім того, відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає необхідним залишити вимогу підпункту 1 пункту 9 Тендерної документації в викладеній редакції. З огляду на це, Ваша вимога не може бути задоволена Замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога виключити сертифікати iso з тендерної документації

Номер: 9b5dd203492248e49e7b1cf175327a1f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-29-007626-a.c2
Назва: Вимога виключити сертифікати iso з тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, Відповідно до вашої тендерної документації: Замовник встановлює вимоги до якості та належного забезпечення виконання надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується послуг постачання електричної енергії, а тому від учасників відкритих торгів вимагається підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 37001:2018, ISO 50001:2020, ISO 28000:2008, шляхом надання у складі тендерної пропозиції наступних документів: - Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією. - Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови до системи екологічного управління та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією. - Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією. - Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією. - Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією. Відповідно до тендерної документації: Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) Терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та Особливостях Враховуючи ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Сертифікація ISO не вимагається Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, або іншими нормативно правовими актами. Також електрична енергія є товаром, а не послугою і постачальник отримавши ліцензію на постачання електричної енергії споживачу не є виробником відповідно до законодавства. Сертифікація ISO не впливає на покращення постачання, так як постачання відбувається відповідно до Правил ринку, Правил роздрібного ринку електричної енергії і відповідальними за передачу є Оператор системи передачі (НЕК «Укренерго» та Оператор системи розподілу) Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог щодо наявності в учасника ISO сертифікатів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Замовником розглянуто Вашу вимогу до процедури та повідомляємо наступне. Тендерна документація на закупівлю електричної енергії сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»(далі – Закон) з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) і є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, до яких висунута вимога, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях електричної енергії. Положеннями ч. 1-3 статті 22 Закону та вимогами Особливостей, закріплено обов'язковість оприлюднення тендерної документації безоплатно на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу, а також регламентовано вимоги до тендерної документації. Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (ДК 021:2015:09310000-5). Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, є неможливим. Таким чином, Вам як учаснику процедури закупівлі слід уважніше вивчати умови тендерної документації, зокрема і предмет закупівлі. Відповідно до Закону та вимог Особливостей, тендерна документація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), а також Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання робіт чи надання необхідних послуг, що у даному випадку стосується постачання електричної енергії. Зазначені у Вашому питанні, що сертифікати не передбачені чинним законодавством — є не вірним. Замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону та вимог Особливостей. А кожен Учасник має рівні можливості отримати зазначені сертифікати або аналогічні із цього питання в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов тендеру та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні. Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO,International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, однак в тендерних реаліях найчастіше використовуються ISO 9001, 14001, 37001, 50001, 50001. Для підтвердження якості процесу постачання електроенергії необхідно отримати сертифікат ISO 14001:2015, а саме для підтвердження екологічності процесу в здійснені його діяльності для виконання Договору про постачання електричної енергії в інтересах Замовника або ж Учасник може надати аналогічні документи для такого підтвердження відповідно до тендерної документації. Стосовно надання підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO 9001:2015 (або еквівалент), вважаємо за необхідне повідомити наступне: одним із доказів необхідного рівня якості товарів чи наданих послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару (послуги тощо) загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. ISO 9001 – це стандарт, що входить в серію міжнародних стандартів ISO 9000 і описує вимоги до систем управління якістю на підприємствах і в організаціях. На сьогоднішній день системи управління якістю, розроблені відповідно до вимог стандарту ISO 9001, є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість продукції на всіх етапах її виробничого (життєвого) циклу і сприяє підвищенню результативності роботи підприємств. Як свідчить міжнародний досвід, впровадження на підприємстві чи в організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001, сприяє спрощенню системи надання послуг та підвищенню їх якості, встановленню налагодженого зворотного зв’язку зі споживачами, покращенню робочого клімату, забезпеченню стабільної роботи в умовах плинності персоналу, прийняттю раціональних та ефективних рішень на основі фактів. У результаті діяльність підприємства (організації) стає більш зрозумілою та прозорою, в ній встановлюється чіткий розподіл відповідальності, підвищується рівень внутрішньої організованості та зменшується кількість помилок. Саме тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність системи управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації, та не містить жодних дискримінаційних елементів. Окрім того, пройти відповідну сертифікацію на відповідність системи управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії стандарту ISO 9001:2015, може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо проходження учасниками – постачальниками електричної енергії такої сертифікації не має. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеї окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками підтвердження відповідності вимогам стандартів на ISO (або еквівалент) не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. Окрім того, ми проаналізували за допомогою відкритих джерел, зокрема через електронну систему закупівель ProZorro, вже проведені іншими замовниками процедури відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. Також розглянули значну кількість поданих тендерних пропозицій учасників, що знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель ProZorro. Враховуючи проведений аналіз документів, ми дійшли висновку про наявність достатньої кількості учасників із наявними документами на підтвердження відповідності вимогам стандартів системи управління ISO 9001:2015. Таким чином, вважаємо дану вимогу тендерної документації правомірною та доцільною. Крім того з метою, підтвердження якості процесу постачання електроенергії необхідно отримати сертифікат ISO 37001:2015, а саме для підтвердження відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції в здійснені його діяльності для виконання Договору про постачання електричної енергії в інтересах Замовника або ж Учасник може надати аналогічні документи для такого підтвердження відповідно до тендерної документації. Для підтвердження якості процесу постачання електроенергії необхідно отримати сертифікат ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту, Вимоги та настанова щодо використання» що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту для виконання Договору про постачання електричної енергії в інтересах Замовника або ж Учасник може надати аналогічні документи для такого підтвердження відповідно до тендерної документації. Сертифікат ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання.Вимоги» що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання для виконання Договору про постачання електричної енергії Замовнику або Учасник може надати аналогічні документи для такого підтвердження. Учасники заздалегідь ознайомлені з умовами Документації та мають достатньо часу для виконання вимог Тендерної документації, в тому числі для отримання необхідних документів – складність у їх отриманні не виникає в інших аналогічних закупівлях у інших Замовників, тому твердження Вимоги є не об'єктивним та не обґрунтованими в частині складності отримання таких документів. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. На підставі наведеного вище, відмовляємо по вимозі щодо внесення змін у тендерну документацію, оскільки Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із питанням. Це рішення прийнято відповідно до Закону та вимогами Особливостей, а також практики АМКУ (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021). Враховуючи вищевикладене, Ваша вимога не може бути задоволена Замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога щодо гарантування відшкодування збитків

Номер: b65940c9874644f38fc35ee98f620001
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-29-007626-a.b1
Назва: Дискримінаційна вимога щодо гарантування відшкодування збитків
Вимога:
Шановний Замовнику! Тендерною документацією передбачено, що Учасник повинен надати гарантійний лист підписаний уповноваженою особою, щодо гарантування виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії, в разі перемоги на торгах. В тому числі, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника, зважаючи на що покупець буде змушений укласти договір з постачальником «останньої надії» або у разі набуття постачальником статусу «дефолтного», в зв‘язку з чим постачання електричної енергії покупцю буде здійснюватись постачальником «останньої надії», постачальник зобов’язаний відшкодувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та договірною ціною (тарифом) договору та повне відшкодування збитків завданих у зв’язку з неможливістю виконання постачальником своїх гарантійних зобов’язань. Враховуючи ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії перехід до нового постачальника здійснюється на підставі заяви приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу. У випадку відсутності точок комерційного обліку в заяві приєднання, або заповнення з помилками така заява може бути відхилена, а процес переходу скасований. Також при наявності заборгованості споживача перед попереднім постачальником за послуги з постачання електричної енергії процес переходу може бути скасований. Повідомляємо що у відповідності до п.6.2.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою HKPEKП від 14.03.2021 №312 (зі змінами та доповненнями) Споживач має право до моменту його переведення на постачання електричної енергії постачальником "останньої надії" укласти договір з обраним електропостачальником або постачальником універсальних послуг шляхом приєднання споживача до розробленого електропостачальником договору на умовах комерційної пропозиції, опублікованої електропостачальником, або за згодою сторін на інших умовах, відмінних від тих, які містяться в комерційних пропозиціях, оприлюднених на офіційному сайті електропостачальника. Тому дана вимога є дискримінаційною, так як не залежить тільки від дій постачальника та не змушує споживача укладати договір з постачальником «останньої надії».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Замовником розглянуто Вашу вимогу до процедури та повідомляємо наступне. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Окрім того, Замовник зацікавлений у безперебійному постачанні електричної енергії до 31.12.2024, тому вважає за доцільне, що потенційні учасники повинні гарантувати виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії в разі перемоги на торгах. А у разі неналежного виконання своїх зобов’язань за договором про закупівлю постачальник зобов’язаний буде відшкодувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та договірною ціною (тарифом) договору та повне відшкодування збитків завданих Замовнику у зв’язку з неможливістю виконання постачальником своїх гарантійних зобов’язань.
Статус вимоги: Відхилено