-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин та дизельне паливо у роздріб, через мережу АЗС за кодом ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти
Завершена
13 400 271.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 134 002.71 UAH
мін. крок: 1% або 134 002.71 UAH
Період оскарження:
29.12.2023 14:48 - 03.01.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
954eb8fecb844ab1bac1b6075c1a7fc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-29-005716-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Доброго дня! В Додатку № 3 до Тендерної Документації визначено, що Учасник має підтвердити знаходження власної або партнерської АЗС у м. Черкаси, надавши перелік таких АЗС у складі пропозиції у листі, із зазначенням назви АЗС або бренду, та адреси їх розташування із зазначенням відстані від місцезнаходження Замовника за адресою: 18003, Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Бидгощська будинок 13 - у кількості не менше 1 (однієї) АЗС на відстані не більше 3 (трьох) кілометрів автомобільними дорогами. Учасник в складі пропозиції повинен надати також схему проїзду до такої АЗС від місця розміщення Замовника
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зазначена вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, порушуючи Принципи здійснення публічних закупівель.
Чинним законодавством України не встановлено жодних вимог щодо нормування відстані до АЗС від місць дислокації транспорту Замовника. Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06 визначені в тендерній документації вимоги до розташування АЗС потенційних учасників мають, як і відповідати обґрунтованим потребам Замовника, так і забезпечувати можливість конкуренції між учасниками під час проведення процедури закупівель.
Враховуючи викладене, просимо привести Додаток № 3 до Тендерної Документації у відповідність до вимог законодавства та виключити дискримінаційну умову щодо знаходження власної або партнерської АЗС у м. Черкаси, не більше 3 (трьох) кілометрів автомобільними дорогами від місця розміщення Замовника (м. Черкаси, вул. Бидгощська, 13, 18003), що надасть змогу взяти участь в закупівлі всіх учасників ринку, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним на території м. Черкаси та забезпечить дотримання вимог чинного законодавства України щодо рівної конкуренції між учасниками (принципу рівності всіх учасників).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.01.2024 16:50
Вирішення:
Шановний Учасник!
На Вашу вимогу від 02.01.2024 року щодо внесення змін до тендерної документації на предмет закупівлі товару: Бензин та дизельне паливо у роздріб, через мережу АЗС за кодом ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-29-005716-a) повідомляю наступне. Тендерну документацію розроблено замовником на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VІIІ (зі змінами) (далі - Закон) та керуючись Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), які затверджені постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно з п.7 Додатку № 3 до тендерної документації: з метою дотримання принципу максимальної економії (в т.ч. того самого пального), визначеного пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині здійснення проїзду транспортних засобів Замовника до АЗС для їх заправки пальним і в зворотному напрямку, учасник має підтвердити знаходження власної або партнерської АЗС у м. Черкаси, надавши перелік таких АЗС у складі пропозиції у листі, із зазначенням назви АЗС або бренду, та адреси їх розташування із зазначенням відстані від місцезнаходження Замовника за адресою: 18003, Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Бидгощська будинок 13 - у кількості не менше 1 (однієї) АЗС на відстані не більше 3 (трьох) кілометрів автомобільними дорогами. Учасник в складі пропозиції повинен надати також схему проїзду до такої АЗС від місця розміщення Замовника. Дана вимога встановлена Замовником з метою економії пального та як наслідок економії коштів місцевого бюджету та відбору надійного постачальника товару, що знаходиться на невеликій відстані від точок дислокації транспорту Замовника. Також наявність АЗС, яка знаходиться на невеликій відстані від точок дислокації транспорту Замовника мінімізує ризик не виконання або ж несвоєчасного виконання Замовником своїх безпосередніх обов’язків.
Не може погодитися Замовник і з трактуванням поняття «дискримінації». Згідно усталеної практики Органу оскарження поняття дискримінації повинно виражатися у неможливості виконати вимоги тендерної документації одним або декількома учасниками процедури закупівлі. На відстані 3 (трьох) кілометрів від місцезнаходження Замовника розташовано мінімум 5 АЗС: ТОВ «КАРБОН-ПЛЮС», ТОВ «ТЕНЕГІЯ», ПП «ОККО-СЕРВІС», ПП «ЮГ-2000», АЗК Motto, а отже зазначена вимога не є дискримінаційною.
Викладене вище свідчить про повне дотримання замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено