-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Нове будівництво водопровідної мережі від села Новософіївка до села Кам'яне Вільнянського району Запорізької області» (ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Роботи з прокладання водопроводів та каналізаційних трубопроводів))
«Нове будівництво водопровідної мережі від села Новософіївка до села Кам'яне Вільнянського району Запорізької області» (ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Роботи з прокладання водопроводів та каналізаційних трубопроводів))
Торги відмінено
14 637 517.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 187.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 73 187.59 UAH
Період оскарження:
29.12.2023 13:15 - 21.01.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінація учасників
Номер:
9df959e6b3504544a18522bbf4e4d319
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-29-004434-a.c2
Назва:
Дискримінація учасників
Вимога:
Вимога щодо підтвердження обсягу доходу (виручки) у розмірі не менше ніж 20% від очікуваної вартості закупівлі є дискримінаційною з огляду на наступне. Фінансова звітність малого підприємства відповідно до норм чинного законодавства звітується до відповідних органів відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 (далі – Порядок), підприємства, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком. Таким чином, фінансової звітності за 2023 рік багато підприємств ще не складали, оскільки відповідно до норм чинного законодавства вона подається до 28.02.2024 року. Крім того зазначаємо, що відповідно до пункту 48 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.01.2024 18:42
Вирішення:
Добрий день! Оскільки предметом закупівлі є роботи, то замовник, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Вимоги тендерної документації замовником встановлюються з метою перевірки учасника, його можливостей забезпечити реалізацію закупівлі та виконати вимоги з виконання робіт. Замовник має впевнитися, що публічні кошти, витрачені на закупівлю, не будуть втрачені через фінансові проблеми в діяльності учасника. Саме для забезпечення цієї мети в Законі передбачено такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються кваліфікаційний критерій та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, замовник сам вирішує, який спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію встановлювати. Замовником враховано те, що відповідно до Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419, підприємства, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність до відповідних органів, (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком, тому 17.01.2024 внесено відповідні зміни до тендерної документації. А саме: на підтвердження фінансової спроможності учасник повинен «надати оригінал або копію бухгалтерської довідки про фінансову звітність за останній річний звітний період та надати гарантійний лист щодо відповідності, наведених у бухгалтерській довідці показників річної звітності, тим що мають подаватися до відповідних органів за результатами річного завершеного звітного періоду.' Учасники, які складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), мають надати проміжну фінансову звітність за період дев’ять місяців, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув, а саме: - Оригінал або копія Балансу (форма №1), з підтвердженням (відміткою або квитанцією тощо); - Оригінал або копія Звіту про фінансові результати (форма №2) з підтвердженням (відміткою або квитанцією тощо). - Податкова декларація платника єдиного податку з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких вона мала бути поданою (для фізичних осіб-підприємців). та оригінал чи копію бухгалтерської довідки про фінансову звітність за останній річний звітний період та надати гарантійний лист щодо відповідності, наведених у бухгалтерській довідці показників річної звітності, тим що мають подаватися до відповідних органів за результатами річного завершеного звітного періоду.». Тобто, замовник не вимагає надання фінансової звітності, яка подається до відповідних органів по завершенню річного звітного періоду, а просить надати вищезазначені документи, а саме: бухгалтерську довідки про фінансову звітність за останній річний звітний період та гарантійний лист щодо відповідності, наведених у бухгалтерській довідці показників річної звітності або проміжну звітність за 9 місяців разом з бухгалтерською довідкою за рік та гарантійним листом. Окремо наголошуємо на тому, що Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Тобто, підтвердження обсягу доходу (виручки) у розмірі не менше ніж 20% від очікуваної вартості предмета закупівлі є значно меншим ніж розмір передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» та не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі. На думку замовника саме такий розмір підтвердження обсягу доходу (виручки) засвідчує спроможність учасника до реалізації закупівлі та можливості освоєння публічних коштів у повному обсязі. Таким чином, замовником не порушено вимог законодавства України у сфері публічних закупівель щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а отже Ваша вимога є необґрунтованою та безпідставною. Вимога не задоволена.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.01.2024 08:01
Вимога
Вирішена
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЇ
Номер:
a1df6098c12844c7822af03b4d786d6c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-29-004434-a.a1
Назва:
ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ДИСКРИМІНАЦІЇ
Вимога:
Шановний Замовнику!
Наше підприємство є потенційним учасником даної процедури закупівлі.
Замовником було внесено зміни до закупівлі 17.01.2024 року-
- по перше: чим було аргументовано внесення цих змін? До закупівлі не було подано жодних вимог, скарг та інше. На питання, які ставили учасники- ви відповідали таким чином, що ваша тендерна документація містить усю необхідну інформацію.
Стосовно аналгічних договорів: попередня редакція ТД містила вимогу щодо надання 3 договорів і саме 2021-2023 р. До вас звертався один з потенційних учасників через розділ Питання, який аргументував дискримінаційність цієї вимоги, на що Замовник відповів:
_ «Добрий день! У додатку 1 до тендерної документації зазначено, що аналогічними вважаються договори, укладені із замовниками протягом 2021-2023 років з виконання робіт капітального ремонту, реконструкції або нове будівництво у кількості не менше 3 договорів. Вказівка про те, що поняття «замовник» вживається в розумінні Зкоун Україхни «Про публічні закупівлі» - відсутня. Враховуючи те, що вимога стосується договорів, то поняття, які позначають сторони будь-якого господарського договору вживаються в розумінні Цивільного Кодексу України та Господарського Кодексу України, де замовник – це сторона, яка за умовами договору підряду дає завдання іншій стороні виконати певну роботу, зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу. Враховуючи зазначене, не вбачаємо у зазначеному формулюванні жодних порушень законодавства у сфері публічних закупівель та жодної дискримінації по відношенню до учасників закупівлі. Вимогами чинного законодавства України, а саме ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв та відповідно може вимагати документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Виходячи із вищезазначеного є можливість запитувати підтвердження досвіду виконання робіт не одним договором, а декількома. Зазначеним Законом не встановлено обмежень до кількості таких договір, тому вважаємо Ваше формулювання у дискримінації безпідставним та необґрунтованим.» ----------Чому під кінець періоду прийому пропозицій було змінено рішення? (Замовник опубліковав лише зміни- не надаючи жодного обгрунтування на це
Щодо дозвільних документів:
Зміни:
2. У пункт 2 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації внесено зміну щодо документів, необхідних для виконання робіт підвищеної небезпеки…, а саме: «Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме група А: зварювальні, газополум’яні роботи відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26 жовтня 2011 р.№ 1107
АБО Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме група Б: Будівництво магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку систем машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 3 лютого 2021 р. № 77.
Тобто, ви вимагаєте або Дозвіл на зварювальні, газополум’яні роботи
Або Декларацію на Будівництво магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу.
Просимо логічно аргументувати тотожність цих документів. Яким чином зварювальні роботи є тотожними до будівництва газопроводів?
Також- чому саме на зварювальні, газополум’яні роботи ви вимагаєте саме Дозвіл? Отже, відповідно до чинних Нормативних актів вказаний вид робіт може бути зазначений у Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
Вважаємо, що даними змінами Замовник створив дискримінаційні умови, опубліковавши зміни за 4 дні до кінця до прийому пропозицій, тим саме унеможливив отримання документів дозвільного характеру через електрону систему, тому що строк такої послуги становить 5 робочих днів.
Крім того, важаємо цю вимогу неправомірною з огляду на те, що даний вид будівельних робіт Будівництво магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу.
не передбачений жодною з вимог технічного завдання до тендерної документації Замовника , а також міститься у переліку групи А згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77., а не групи Б. Враховуючи включення даної вимоги до тендерної документації під час періоду уточнень свідчить про ознаки дискримінаційності та порушення добросовісної конкуренції. Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У зв'язку із відсутністю у технічному завдання видів робіт, наявність яких встановлюються вимогами для декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, дана вимога є неправомірною для даного предмета закупівлі. Наявність даної вимоги порушує норми статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі, зокрема порушуються принципи: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Внесення вищевказаних змін до тендерної документації свідчить про наявність конкретних учасників, які мають дозвільний документ, що містить вказаний у вимозі вид робіт, що в свою чергу несе корупціні ризики уже на етапі подання, розгляду та оцінки пропозицій учасників. Вимагаємо виключити дану вимогу із тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2024 23:08
Вирішення:
Добрий день! По питанню 1 повідомляємо про те, що відповідно до пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовник має право з власної ініціативи внести зміни до тендерної документації. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Таким чином, замовником не порушено вимог законодавства України у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до тендерної документації та дотримання принципів здійснення публічних закупівель. Звертаємо Вашу увагу на те, що рішення про внесення змін до тендерної документації прийнято з метою створення сприятливих умов для участі у закупівлі учасниками, що мають різний досвід робіт, розширення кола учасників закупівлі, що сприяє створенню конкурентного середовища закупівлі.
По 2 питанню повідомляємо про те, що Ваше зауваження враховано, 19.01.2024 внесено зміни до тендерної документації . Вимога про усунення порушення задоволена.
Статус вимоги:
Задоволено