-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації.
Торги не відбулися
218 261.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 091.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 091.31 UAH
Період оскарження:
28.12.2023 15:26 - 12.04.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга
Номер:
fb2c7f1f183e498d9c549eef7b799064
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-28-008077-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
28.12.2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2023-12-28-008077-a ID y PROZORRO 0abf6be5d3e74e62afcbc4b4ad0b9361 на закупівлю послуг за кодом Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами, код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» за ДК 021:2015.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до умов п.6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Довідка про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), наступного змісту: «Ми, ________ (найменування учасника), цією довідкою повідомляємо про наявність у нас чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), в якій наявні операції _____________ (зазначається учасником відповідно до ліцензії). Актуальність зазначеної інформації можна перевірити в ліцензійному реєстрі ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за посиланням ___________ (зазначається учасником)».Примітка. Наявність в ліцензії операції «збирання» для всіх небезпечних відходів, зазначених в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), є обов’язковою.»
В свою чергу, звертаємо увагу на наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Згідно п. 14 -1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Тобто такий вид діяльності як «поводження з небезпечними відходами» більше не ліцензується.
Згідно п.5 Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 755 орган ліцензування вносить до ліцензійного реєстру відомості, визначені пунктом 4 цього вказаного Порядку, на підставі прийнятих рішень, а також інформації, що надходить до органу ліцензування відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» таліцензійних умов.
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації у наступній редакції: «надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Пов'язані документи:
Учасник
- Базельска конвенція.docx 15.02.2024 10:24
- ЗУ Про управління відходами.docx 15.02.2024 10:24
- Постанова КМУ 1102.docx 15.02.2024 10:24
- Лист від ДРС від 11.01.2024.pdf 15.02.2024 10:24
- Постанова КМУ № 1278.docx 15.02.2024 10:24
- скарга до АМКУ.PDF 15.02.2024 10:24
- ТД зі змінами від 10.01.2024 (протокол 34-П).doc 15.02.2024 10:24
- sign.p7s 15.02.2024 10:24
- рішення від 19.02.2024 № 3024.pdf 19.02.2024 17:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.02.2024 16:45
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.02.2024 17:02
Пункт скарги
Номер:
4fdab9b98d6844efbf1b864ecd5e4c6b
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Опис заперечення:
28.12.2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2023-12-28-008077-a ID y PROZORRO 0abf6be5d3e74e62afcbc4b4ad0b9361 на закупівлю послуг за кодом Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами, код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» за ДК 021:2015.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до умов п.6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Довідка про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), наступного змісту: «Ми, ________ (найменування учасника), цією довідкою повідомляємо про наявність у нас чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), в якій наявні операції _____________ (зазначається учасником відповідно до ліцензії). Актуальність зазначеної інформації можна перевірити в ліцензійному реєстрі ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за посиланням ___________ (зазначається учасником)».Примітка. Наявність в ліцензії операції «збирання» для всіх небезпечних відходів, зазначених в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), є обов’язковою.»
В свою чергу, звертаємо увагу на наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Згідно п. 14 -1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Тобто такий вид діяльності як «поводження з небезпечними відходами» більше не ліцензується.
Згідно п.5 Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 755 орган ліцензування вносить до ліцензійного реєстру відомості, визначені пунктом 4 цього вказаного Порядку, на підставі прийнятих рішень, а також інформації, що надходить до органу ліцензування відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» таліцензійних умов.
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації у наступній редакції: «надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до умов п.6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Довідка про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), наступного змісту: «Ми, ________ (найменування учасника), цією довідкою повідомляємо про наявність у нас чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), в якій наявні операції _____________ (зазначається учасником відповідно до ліцензії). Актуальність зазначеної інформації можна перевірити в ліцензійному реєстрі ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за посиланням ___________ (зазначається учасником)».Примітка. Наявність в ліцензії операції «збирання» для всіх небезпечних відходів, зазначених в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), є обов’язковою.»
В свою чергу, звертаємо увагу на наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Згідно п. 14 -1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Тобто такий вид діяльності як «поводження з небезпечними відходами» більше не ліцензується.
Згідно п.5 Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 755 орган ліцензування вносить до ліцензійного реєстру відомості, визначені пунктом 4 цього вказаного Порядку, на підставі прийнятих рішень, а також інформації, що надходить до органу ліцензування відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» таліцензійних умов.
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації у наступній редакції: «надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
28.12.2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН" було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2023-12-28-008077-a ID y PROZORRO 0abf6be5d3e74e62afcbc4b4ad0b9361 на закупівлю послуг за кодом Послуги у сфері поводження з небезпечними відходами, код 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» за ДК 021:2015.
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до умов п.6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Довідка про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), наступного змісту: «Ми, ________ (найменування учасника), цією довідкою повідомляємо про наявність у нас чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), в якій наявні операції _____________ (зазначається учасником відповідно до ліцензії). Актуальність зазначеної інформації можна перевірити в ліцензійному реєстрі ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за посиланням ___________ (зазначається учасником)».Примітка. Наявність в ліцензії операції «збирання» для всіх небезпечних відходів, зазначених в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), є обов’язковою.»
В свою чергу, звертаємо увагу на наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Згідно п. 14 -1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Тобто такий вид діяльності як «поводження з небезпечними відходами» більше не ліцензується.
Згідно п.5 Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 755 орган ліцензування вносить до ліцензійного реєстру відомості, визначені пунктом 4 цього вказаного Порядку, на підставі прийнятих рішень, а також інформації, що надходить до органу ліцензування відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» таліцензійних умов.
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації у наступній редакції: «надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до умов п.6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Замовник вимагає наступне: «Довідка про наявність чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), наступного змісту: «Ми, ________ (найменування учасника), цією довідкою повідомляємо про наявність у нас чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, зазначеними в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), в якій наявні операції _____________ (зазначається учасником відповідно до ліцензії). Актуальність зазначеної інформації можна перевірити в ліцензійному реєстрі ліцензіатів на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за посиланням ___________ (зазначається учасником)».Примітка. Наявність в ліцензії операції «збирання» для всіх небезпечних відходів, зазначених в технічній специфікації до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації), є обов’язковою.»
В свою чергу, звертаємо увагу на наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Згідно п. 14 -1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами».
Тобто такий вид діяльності як «поводження з небезпечними відходами» більше не ліцензується.
Згідно п.5 Порядку формування і ведення ліцензійного реєстру затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2020 р. № 755 орган ліцензування вносить до ліцензійного реєстру відомості, визначені пунктом 4 цього вказаного Порядку, на підставі прийнятих рішень, а також інформації, що надходить до органу ліцензування відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» таліцензійних умов.
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Аналогічної позиції дотримується Державна регуляторна служба України, відповідно до листа № 165/20-24 від 11.01.2024 р., відповідно до якого, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами, що здійснюють збирання та оброблення небезпечних відходів, зобов’язані отримати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності Закону України «Про управління відходами». А, отже, вимога щодо наявності у складі пропозиції ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами – є доцільною, та повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом внесення змін, та викладення пункту 6.1.9. ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації у наступній редакції: «надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
529edfed54ad4d0397648d75a87b746f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-28-008077-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Детально ознайомившись із тендерною документацією вважаємо за необхідно зазначити наступне.
09.07.2023 року втратив чинність Закон України «Про відходи».
09.01.2024 року втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами».
09.07.2023 року набув чинність Закон України «Про управління відходами», яким у п. 4 перехідних положень для суб’єктів господарювання у сфері управління небезпечними відходами встановлено термін отримання ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами протягом шести місяців з моменту набрання чинності цим Законом.
12.12.2023 року набрала чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Таким чином, усі ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видані Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (на операції: збирання, зберігання, знешкодження, оброблення, утилізація, видалення) втратили чинність.
З аналізу нових нормативно-правових актів можна зробити висновок про наступне:
1. Господарська діяльність з поводження з небезпечними відходами ліквідована, введено в дію господарська діяльність з управління небезпечними відходами. Господарська діяльність з управління небезпечними відходами - комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів, а також збирання, зберігання небезпечних відходів для їх подальшого експорту з метою оброблення чи видалення.
2. Операції поводження з відходами - збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які були передбачені Законом України «Про відходи» - ліквідовано. Законом України «Про управління відходами» введено в дію операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів.
3. Класифікація відходів здійснюється відповідно до Національного переліку відходів та додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
4. Код операції з видалення та / або відновлення відходів, визначається відповідно до додатку № 1 та додатку № 2 до Закону України «Про управління відходами».
Таким чином, Замовником у тендерній документації має ставитись вимога щодо наявності в учасників ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» .
З огляду вищевикладеного, вимоги Вашої тендерної документації не відповідають вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи чинне законодавство, наголошуємо на необхідність внесення Замовником змін до тендерної документації і викладення вимоги щодо наявності ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами з конкретним видом та кодом відходів і конкретним видом операції у відповідності до вимог Закону України «Про управління відходами», та Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.02.2024 12:57
Вирішення:
Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено