-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
24Т-068_42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС Комарно. ГПА №6)
Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (в разі якщо надання послуг/робіт передбачає набуття у власність товарів), визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми
Торги не відбулися
98 991 308.09
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 989 913.00 UAH
мін. крок: 1% або 989 913.00 UAH
Період оскарження:
27.12.2023 15:14 - 25.01.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
9b7996bcefd54012951b0c85ba85739c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-27-009341-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
27 грудня 2023 року Замовником торгів в особі АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (надалі – Замовник) у порядку, визначеному «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) було оголошено проведення процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-27-009341-a, предметом якої є 42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС Комарно. ГПА №6).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАВОД НАФТОГАЗОВОГО ОБЛАДНАННЯ» (надалі – ТОВ «ЗАВОД НГО», Суб’єкт оскарження), як компанія, яка має досвід проектування та монтажу газоперекачувальних агрегатів (ГПА) виявило бажання взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та розпочало ознайомлення із умовами тендерної документації, до якої Замовником неодноразово вносилися зміни. Станом на дату подачі даної скарги, діючою є тендерна документація (нова редакція), затверджена рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «23» січня 2024 року, протокол №026, Руслана Пархомець (надалі – тендерна документація»).
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД_24Т-068_Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС Комарно. ГПА №6.docx 24.01.2024 20:15
- Скарга на умови тендерної документації.pdf 24.01.2024 20:15
- sign.p7s 24.01.2024 20:17
- рішення від 26.01.2024 № 1629.pdf 26.01.2024 17:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2024 20:22
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.01.2024 17:26
Пункт скарги
Номер:
97582d5251ce43409b8820123cbed94f
Заголовок пункту скарги:
Після детального вивчення умов тендерної документації вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови, які штучно звужують коло можливих потенційних учасників, зокрема: підпункт 1.1 пункту 1 розділу 1.1 Додатку №1 до тендерної документації (аркуш 32); підпункт 2.2 пункту 2 розділу 1.1 Додатку №1 до тендерної документації (аркуш 33); розділ «Строк поставки Товару / Строк надання супутніх Послуг» Додатку №3 до тендерної документації (аркуш 46).
Опис заперечення:
1. Додатком №1 до тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії до учасників закупівель. Для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів) Замовником вимагається:
«1.1.Надається довідка/лист в довільній формі або визначеній тендерною документацією формі про виконання аналогічного договору(-ів). Аналогічним вважається договір, згідно якого(-их) учасником здійснювалось постачання або виконання робіт/надання послуг з постачанням аналогічного блочного обладнання* із зазначенням найменування замовника, ЄДРПОУ, адреси та контактного телефону замовника за договором, предмет договору, дата укладання та строк дії договору, статус виконання, наявність претензійної роботи, роль учасника.
*Під поняттям «аналогічне блочне обладнання» слід розуміти повнокомплектний газоперекачувальний агрегат (ГПА або агрегат), призначений для компримування газу у складі компресорної станції і є готовим до експлуатації після виконання пусконалагоджувальних робіт. Під «повнокомплектним ГПА» слід розуміти компресорний агрегат (компресор, двигун) у блочному виконанні на самонесучій рамі з системами і обладнанням сепарації, охолодження газу, паливо- та мастилопостачання, технологічними трубопроводами, запірною, запобіжною та регулюючою арматурою, засобами КВПіА, електричними мережами чи іншими інженерними мережами в межах блоку, достатніми та необхідними для автономної експлуатації агрегату після підключення до станційних мереж.
«Аналогічним блочним обладнанням» не вважаються окремі складові вище зазначеного технологічного обладнання, які не можуть бути використані як довершений технологічно готовий виріб для автономної експлуатації.».
Тобто, виходячи із зазначеної вимоги, Замовником вимагається надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору, предметом постачання якого було саме газоперекачувальний агрегат (ГПА або агрегат), який за технічними вимогами повністю відповідає вимогам, встановленим у додатку 3 до тендерної документації, а не, наприклад, повнокомплектний блочний агрегат (станцію), яка призначена для компримування газу (що і ГПА, яка є предметом закупівлі), чим штучно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
2. Додатком №1 до тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії до учасників закупівель. Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовником вимагається:
«2.2. Надаються копії сертифікатів на власних інженерів або підрядної організації вказаної в п.2.1 (не менше двох), про проходження навчання з пусконаладки та технічного обслуговування запропонованого обладнання, що видані виробниками двигуна та/або компресора.».
Тобто, виходячи із зазначеної вимоги, Замовником вимагається на етапі подачі тендерних пропозицій наявність персоналу (власного чи підрядної організації), які до моменту виготовлення ГПА пройшли навчання з пусконаладки та технічного обслуговування у виробника двигуна та/або компресора. Хоча на етапі подачі тендерної пропозиції у виробника ГПА може бути декілька різних компаній-виробників двигунів та/або компресорів, з якими він співпрацює по виготовленню ГПА, і остаточний вибір такої компанії може бути здійснений після укладення договору із Замовником, в залежності від обставин, які будуть на той час (наприклад, завантаженість компаній-виробників двигунів та/або компресорів). Зазначена вимога може вказувати на те, що Замовник має намір закупити обладнання у конкретного виробника ГПА, який уже розпочав виробництво обладнання у відповідності із вимогами Замовника.
3. Додатком №3 до тендерної документації Замовником встановлений строк постачання товару – 310 календарних днів з дати укладання договору, який є недостатнім для реалізації проекту з виготовлення ГПА, оскільки виготовлення лише компресорів займає 360-390 календарних днів, підбір та виготовлення газових привідних двигунів займає 450-480 календарних днів. Зазначена вимога може вказувати на те, що Замовник має намір закупити обладнання у конкретного виробника ГПА, який уже розпочав виробництво обладнання у відповідності із вимогами Замовника.
«1.1.Надається довідка/лист в довільній формі або визначеній тендерною документацією формі про виконання аналогічного договору(-ів). Аналогічним вважається договір, згідно якого(-их) учасником здійснювалось постачання або виконання робіт/надання послуг з постачанням аналогічного блочного обладнання* із зазначенням найменування замовника, ЄДРПОУ, адреси та контактного телефону замовника за договором, предмет договору, дата укладання та строк дії договору, статус виконання, наявність претензійної роботи, роль учасника.
*Під поняттям «аналогічне блочне обладнання» слід розуміти повнокомплектний газоперекачувальний агрегат (ГПА або агрегат), призначений для компримування газу у складі компресорної станції і є готовим до експлуатації після виконання пусконалагоджувальних робіт. Під «повнокомплектним ГПА» слід розуміти компресорний агрегат (компресор, двигун) у блочному виконанні на самонесучій рамі з системами і обладнанням сепарації, охолодження газу, паливо- та мастилопостачання, технологічними трубопроводами, запірною, запобіжною та регулюючою арматурою, засобами КВПіА, електричними мережами чи іншими інженерними мережами в межах блоку, достатніми та необхідними для автономної експлуатації агрегату після підключення до станційних мереж.
«Аналогічним блочним обладнанням» не вважаються окремі складові вище зазначеного технологічного обладнання, які не можуть бути використані як довершений технологічно готовий виріб для автономної експлуатації.».
Тобто, виходячи із зазначеної вимоги, Замовником вимагається надання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом договору, предметом постачання якого було саме газоперекачувальний агрегат (ГПА або агрегат), який за технічними вимогами повністю відповідає вимогам, встановленим у додатку 3 до тендерної документації, а не, наприклад, повнокомплектний блочний агрегат (станцію), яка призначена для компримування газу (що і ГПА, яка є предметом закупівлі), чим штучно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
2. Додатком №1 до тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії до учасників закупівель. Для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовником вимагається:
«2.2. Надаються копії сертифікатів на власних інженерів або підрядної організації вказаної в п.2.1 (не менше двох), про проходження навчання з пусконаладки та технічного обслуговування запропонованого обладнання, що видані виробниками двигуна та/або компресора.».
Тобто, виходячи із зазначеної вимоги, Замовником вимагається на етапі подачі тендерних пропозицій наявність персоналу (власного чи підрядної організації), які до моменту виготовлення ГПА пройшли навчання з пусконаладки та технічного обслуговування у виробника двигуна та/або компресора. Хоча на етапі подачі тендерної пропозиції у виробника ГПА може бути декілька різних компаній-виробників двигунів та/або компресорів, з якими він співпрацює по виготовленню ГПА, і остаточний вибір такої компанії може бути здійснений після укладення договору із Замовником, в залежності від обставин, які будуть на той час (наприклад, завантаженість компаній-виробників двигунів та/або компресорів). Зазначена вимога може вказувати на те, що Замовник має намір закупити обладнання у конкретного виробника ГПА, який уже розпочав виробництво обладнання у відповідності із вимогами Замовника.
3. Додатком №3 до тендерної документації Замовником встановлений строк постачання товару – 310 календарних днів з дати укладання договору, який є недостатнім для реалізації проекту з виготовлення ГПА, оскільки виготовлення лише компресорів займає 360-390 календарних днів, підбір та виготовлення газових привідних двигунів займає 450-480 календарних днів. Зазначена вимога може вказувати на те, що Замовник має намір закупити обладнання у конкретного виробника ГПА, який уже розпочав виробництво обладнання у відповідності із вимогами Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення:
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що такими вимогами Замовника порушено основні принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, чим порушені права та законні інтереси Суб’єкта оскарження.
Частиною 4 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до частини 18 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «23» січня 2024 року, протокол №026, Руслана Пархомець, процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-27-009341-a, предметом якої є 42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС Комарно. ГПА №6).
Частиною 4 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до частини 18 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні умови тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» від «23» січня 2024 року, протокол №026, Руслана Пархомець, процедури закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-27-009341-a, предметом якої є 42120000-6 - Насоси та компресори (Газоперекачувальний агрегат для будівництва ДКС Комарно. ГПА №6).
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації