-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
480 480.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 402.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 402.40 UAH
Період оскарження:
27.12.2023 13:36 - 01.01.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо обрання переможця процедури закупівлі, пропозиція якого має бути відхилена.
Номер:
e4ebd10c5fdd4f58a26d56395eea7ccd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-27-006861-a.c1
Назва:
Щодо обрання переможця процедури закупівлі, пропозиція якого має бути відхилена.
Вимога:
Шановний Замовнику! Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно п. 5 Додатку 5 тендерної документації вимагалося погодження від всіх учасників процедури закупівлі із наступним: «5. Ми погоджуємося, що запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі згідно публічних даних розміщених АТ«Оператором ринку» (на сайті https://www.oree.com.ua/), а за не відповідності пропозиції вимозі, що встановлена цим пунктом - вона буде підлягати відхиленню.».
Середня ціна РДН за період 17.12.2023 – 26.12.2023 становить 3,89055 грн. без ПДВ/кВт*год.
Згідно розрахунку ціни пропозиції по даній закупівлі, з метою виконання вимоги тендерної документації та додержання взятих на себе зобов’язань згідно п.5 Додатку 5 тендерної документації, мінімальна ціна будь-якого учасника повинна становити не менше = (3,89055 грн. без ПДВ/кВт*год. Середня ціна РДН за період з 17.12.2023 по 26.12.2023 року + 0,52857 грн. без ПДВ/кВт*год. затверджений регульований тариф на послуги з передачі за 1 кВт*год + 0,00 грн./кВт*год нульовий мінімальний прибуток/маржа постачальника) * 78 000 кВт*год обсяг поставки товарів * 1,2 (вартість ПДВ 20%) = 413 629,63 грн. з ПДВ.
Однак учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА" порушено умову тендерної документації і надано ціну пропозиції за результатами аукціону - 382 200,00 грн. з ПДВ, що не відповідає умовам тендерної документації і повинна бути відхилена згідно п. 5 Додатку 5 тендерної документації на підставі п. 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вищезазначена вимога була встановлена Замовником до цінової пропозиції (незалежно від етапу подання чи аукціону) будь-якого учасника, яку виконали всі учасники крім ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА".
Обрання переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА" порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», а саме: 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зважаючи на вищезазначене тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА ГРУПА" має бути відхилена.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.01.2024 11:42
Вирішення:
Розглянувши по суті Вашу вимогу на рішення уповноваженої особи від 11.01.2024р. (протокол №107) щодо обрання переможця, повідомляємо наступне.
Як вбачається з Вашої вимоги, Ви вважаєте, що пропозиція переможця мала б бути відхилена на підставі вимог пункту 43 та пункту 44 Особливостей. Так, тендерною документацією була встановлена форма до тендерної пропозиції (додаток №5), у відповідності до якої була встановлена вимога пунктом 5 виключно щодо тендерної пропозиції, а саме: «що запропонована цінова пропозиція не повинна бути нижча середньої ціни ринку «на добу наперед» (РДН) ОЕС України за період 10 днів до дня оголошення закупівлі згідно публічних даних розміщених АТ «Оператор ринку» (на сайті https://www.oree.com.ua/), а за невідповідності пропозиції вимозі, що встановлена цим пунктом - вона буде підлягати відхиленню»
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Національна енергетична група» міститься тендерна пропозиція за встановленою формою, відповідності до якої вартість тендерної пропозиції складає - 480 000,00 грн з ПДВ та за ціну 1 кВт/год - 5,128205125 грн без ПДВ та зазначено, що запропонована цінова пропозиція не є нижчою ціни на РДН за період 10 днів до дня оголошення закупівлі. Закупівлю було оголошено 27.12.2023р.
У відповідності до інформації ДП «Оператор ринку» ціна за 1 кВт/год склала – 3,89055 грн. без ПДВ та без врахування тарифу про надання послуг з передачі.
Таким чином, проводимо розрахунок з урахуванням пункту 5 Тендерної пропозиції:
3,89055 + 0,52857 = 4,41912 грн без ПДВ за 1 кВт/год. Загальна цінова пропозиція не може бути меншою за 413 629,63 грн з ПДВ.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Національна енергетична група» міститься тендерна пропозиція за встановленою формою, відповідності до якої вартість тендерної пропозиції складає 480 000,00 грн з ПДВ та за ціну 1 кВт/год відповідно 5,128205125 грн без ПДВ та зазначено, що запропонована цінова пропозиція не є нижчою ціни на РДН за період 10 днів до дня оголошення закупівлі.
За таких умов первісна пропозиція ТОВ «Національна енергетична група» відповідає пункту 5 форми цінової пропозиції.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, остаточна пропозиція ТОВ «Національна енергетична група» – 382 200,00 грн з ПДВ.
Разом з тим, відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/ відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/ пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/ пропозиції. Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель. Відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
• зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
• не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
• не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
• не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
• визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
• є юридичною особою - резидентом російської федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства російської федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) російської федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою - підприємцем) - резидентом Російської федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з російської федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування");
2) тендерна пропозиція:
• не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
• викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
• є такою, строк дії якої закінчився;
• є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
• не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
• відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
• не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
• не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
• не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
• надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Враховуючи викладене, інформація про ціну пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону та Особливостей, отже її невідповідність не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог вказаних Вами пунктів Особливостей. Крім того, Документація не містить окремих вимог, що у разі, якщо за результатами аукціону маржа учасника буде від'ємною, це буде вважатися відмовою від підписання договору, чи такий учасник підлягає дискваліфікації.
Аналогічний підхід наводиться і в рішеннях Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Для прикладу можна навести Рішення від 08.01.2024р. №389-р/пк-пз по закупівлі UA-2023-12-08-014682-a
За таких умов, рішення Уповноваженої особи є прийнятим з додержанням принципів публічних закупівель, а Ваша вимога не може підлягати задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено