• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

15510000-6 Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване жирністю 2,5 %; фасування: 0,50 л)

Завершена

270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження: 27.12.2023 13:36 - 01.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 5507ee94138849eead3b280ce8071f94
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-27-006840-a.a1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України, Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Замовник: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЛОЗОВАВОДОСЕРВІС" КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТЕПЛОЕНЕРГО" ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Код ЄДРПОУ: 41451855 Місцезнаходження Замовника: 64602, Україна , Харківська обл., Лозова, м. Лозова, ВУЛИЦЯ ЛОМОНОСОВА, будинок 23 тел.: + 380503608927 е-mail: LOZVOD@UKR.NET Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець Бреславець Іван Іванович РНОКПП – 3120920331 проспект Тракторобудівників, буд. 162Д, кв. 133, м.Харків, Харківська область, Україна, 61129 тел.: +380577565007 е-mail: ivan-bresl@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-27-006840-a ID у ЦБД 74a8f909c3574f2aae4e754087f1afe6 12.01.2024 року №1-с СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) 27.12.2023 р. ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЛОЗОВАВОДОСЕРВІС" КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ТЕПЛОЕНЕРГО" ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з Особливостями) за ДК 021:2015 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване жирністю 2,5 %; фасування: 0,50 л) (далі – Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05.01.2024р. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: - ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ; - ТОВ "КРАЙ-МК.."; - ФОП Каменєв Володимир Валентинович. За результатами оцінки електронною системою закупівель тендерна пропозиція ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ визначена найбільш економічно вигідною. 09.01.2024 року Замовником ухвалено рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ з наступних підстав: Під час розгляду тендерної пропозиції ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ на відповідність вимогам тендерної документації (далі - ТД), було встановлено, на думку Замовника, що остаточна пропозиція учасника Фізичної особи-підприємця БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ (код ЄДРПОУ 3120920331) складає 220 200,00 грн. (на аукціоні пропозиція зазначена з ПДВ) електронною системою була визначена як найбільш економічно вигідною. Однак дана пропозиція не враховує ПДВ що ставить в нерівне положення інших учасників, Товариство з обмеженою відповідальністю «КРАЙ-МК.» (код ЄДРПОУ 40333959) у якого остаточна пропозиція 220 350,00 грн. з ПДВ, тобто 183 625,00 грн. без ПДВ. Керуючись положеннями статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в якій визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та їх недискримінація. відхилити тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ (код ЄДРПОУ 3120920331) як таку що є не максимально економічно вигідною. 09.01.2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено Протокол № 03 від 09 грудня 2023 року (pdf файл з назвою: «№ 03 09 01 2024 ПРОТОКОЛ ВІДХИЛЕННЯ ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ 220 200 грн») (далі по тексту – Протокол). Фізична особа-підприємець Бреславець Іван Іванович (далі – Скаржник), вважає, що зазначені рішення та дії Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абз. 3 п. 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою з огляду на таке. Відповідно до пункту 5 Тендерної документації на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване жирністю 2,5 %; фасування: 0,50 л) встановлено, що в закупівлі, враховуючи, принцип недискримінації, можуть прийняти участь учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пунктів 41, 43 Особливостей. Для проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону повинно бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Електронний аукціон проводиться електронною системою закупівель відповідно до статті 30 Закону. Критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію: Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Відповідно до умов тендерної документації Замовником зазначено, що оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується. Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому. Таким чином, пропозиція ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ є найбільш економічно вигідною. Враховуючи викладене вище, Скаржник не порушив умови тендерної документації та принципів здійснення публічних закупівель, однак його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена Замовником. Додатково прошу звернути увагу та врахувати при розгляді справи наступне. Пункти 44, 45 Особливостей містять вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків). Зазначений перелік не містить підстави для відхилення через те, що пропозиція учасника, на думку Замовника, не є максимально економічно вигідною, так як учасник не є платником ПДВ. Пунктом 46 Особливостей передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. З Протоколу Замовника вбачається відсутність інформації з посиланням на відповідні положення Особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають. Таким чином, приймаючи до уваги вищенаведене, Скаржник виконав вимоги тендерної документації Замовника в повному обсязі, його тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації Замовника та його пропозиція є найбільш економічно вигідною, а її відхилення Замовником з вищенаведеної підстави є необґрунтоване та неправомірне, а також вчинене з грубим порушенням Замовником вимог пунктів 2, 4, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме допущено дискримінацію стосовно Скаржника, порушено рівне ставлення до учасників торгів, в результаті чого допущено необ’єктивне та упереджене відхилення учасника процедури закупівлі. Беручи до уваги вищезазначене, Скаржником виконано усі вимоги тендерної документації та подано всі необхідні документи та інформацію у складі тендерної пропозиції, крім того, тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною та він повноцінно спроможний постачати товар, що є предметом закупівлі, з дотриманням всіх санітарних норм та правил, з залученням необхідної кількості транспортних засобів та необхідною кількістю кваліфікованих працівників. Зважаючи на це, Замовник неправомірно відхилив Скаржника, оскільки підстав для відхилення не було. Такі рішення порушують право ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ на визнання переможцем Процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю, а також суперечить принципам максимальної економії та ефективності, об’єктивності та неупередженості. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижченаведені дії. Керуючись пунктом 59 Особливостей, статтями 5, 18, 29, 31 Закону, ст. 3, ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що подана на участь у процедурі відкритих торгів з Особливостями, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ. Додатки: 1. Тендерна документація та додатки до неї. 2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.12.2023 р. Фізична особа-підприємець ______________ Бреславець Іван Іванович підпис б/п
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2024 17:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.01.2024 12:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Визначити переможцем відкритих торгів з особливостями згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 -15510000-6 Молоко та вершки (Молоко коров’яче питне пастеризоване жирністю 2,5 %; фасування: 0,50 л) учасника аукціону – Фізична особа-підприємець БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ (код ЄДРПОУ 3120920331) з ціновою пропозицією за результатами проведеного аукціону в розмірі 220 200,00 грн. (двісті двадцять тисяч двісті грн.)
Автор: ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ, Бреславець Іван 380577565007 ivan-bres@ukr.net