-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Неорганічні хімічні речовини
Закупівля згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Завершена
30 027 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 150 138.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 150 138.60 UAH
Період оскарження:
27.12.2023 11:26 - 01.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Номер:
fbed5ed1fb0c4691b98df8b11795aa07
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-27-004080-a.a1
Назва:
СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Скарга:
Вих. №38 від 15 січня 2024 року
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
_____________________________________________
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45
Найменування замовника рішення,
дії або бездіяльність якого оскаржуються:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРЕМЕНЧУКВОДОКАНАЛ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ: 03361655
Адреса: 39623, Україна, Полтавська область, Кременчук, вулиця Героїв Маріуполя, будинок 35А
Веб-сайт: http://kvk.pl.ua/
E-mail: lytvakartem@gmail.com
Суб’єкт оскарження:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ»
Код в ЄДРПОУ 33075701
Місцезнаходження суб’єкта оскарження:
смт. Аули Криничанський район
Дніпропетровська область 52310
e-mail: tov.ahps@ukr.net
Рішення Замовника в процедурі закупівлі,
що оскаржується: UA-2023-12-27-004080-a
Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від №2431/2 від 11.01.2024
СКАРГА
на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ
від 12 жовтня 2022 р. № 1178
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРЕМЕНЧУКВОДОКАНАЛ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі за текстом – Замовник) 27 грудня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-27-004080-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 24310000-0 — Основні неорганічні хімічні речовини».
Очікувана вартість закупівлі становить 30 027 720,00 грн. з ПДВ.
Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали два учасники:
ТОВ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ" – далі Скаржник
ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ"
В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ «АХПС» було визнано найбільш економічно вигідною.
Після оцінки тендерної пропозиції ТОВ “АХПС”, Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 у зв'язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Ознайомившись з підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що зазначив Замовник у своєму протоколі №2431/2 від 11.01.2024., Скаржник не може погодитись з рішенням уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “АХПС” та вважає його необґрунтованим, хибним та таким, що не відповідає дійсним обставинам, а відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ “АХПС” незаконним, виходячи з наступного:
1. Замовник в своєму Протоколі вказує на порушення Учасником п. 1.3 Додатку 4 тендерної документації, відносно Коагулянту РАХ-18 або еквіваленту.
Зокрема зазначає: Учасник не подав на Алюмофлок-17, виготовлений у відповідності до змін №5:2023 від 30.10.2023р. внесених в TУ У 20.1-38985841-002:2015 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення питної води.
Скаржник не може погодитись з такою думкою Замовника та має зазначити:
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ВІДКРИТІ ТОРГИ (з Особливостями) згідно з Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Предмет закупівлі Товари «Неорганічні хімічні речовини» Код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, що затверджено рішенням уповноваженої особи (начальника відділу закупівель) від 27 грудня 2023 р. №2431/1.
Згідно розділу 3 тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 4 до тендерної документації;
Додатком 4 ТД. Технічні вимоги до тендерної документації, загальні вимоги до предмета закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі І. Коагулянт РАХ-18 або еквівалент, окрім інших вимог, зазначено:
1. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
1.1. сертифікат та/або Паспорт якості на запропонований Товар, виданий виробником не раніше 2023 року,з результатами проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Фактичні показники у сертифікаті та /або Паспорті якості повинні відповідати всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації та цьому Додатку для даного виду товару..
....
1.3. висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення питної води.
Скаржник, в якості еквіваленту коагулянту РАХ-18, запропонував до поставки коагулянт вітчизняного виробника ТОВ «Хімефект» - «Алюмофлок-17».
На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ “АХПС” надав:
- паспорт якості №383 від 24 листопада 2023 року на коагулянт Алюмофлок-17, що вироблений у відповідності до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 зі змінами, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту виробника, які відповідають всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації виробника та Додатку №4 тендерної документації Замовника для даного виду товару.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 18.05.2023р. №12.2-18-1/5864, на запропонований товар - коагулянт марки: Алюмофлок-17, в сфері застосування якого вказано: для очищення води господарсько-питного та промислового призначення, для використання в паперовій, шкіряній, харчовій та іншій промисловості. Термін дії висновку: на термін дії ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" зі змінами 1-4, тобто висновок дійсний на момент проведення торгів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Тендерна пропозиція Скаржника містить документ ТЕХНІЧНІ УМОВИ ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови". Термін дії з 04.03.2016 по 08.12.2020р.
При цьому, тендерна пропозиція Скаржника містить документ зміна №1 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 1 введено в дію 26 грудня 2019 року, та зазначено термін дії – без обмеження терміну дії.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №2:2021 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 2 введено в дію 05 липня 2021 року, при цьому, граничний термін дії зміни 2 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №3:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 3 введено в дію 21 лютого 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 3 не визначено. При цьому, Змінами 3 фактично не змінено, а ні рецептуру, а ні технологію виробництва, не змінено сферу та умови застосування.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №4:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 4 введено в дію 15 травня 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 4 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №5:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 5 введено в дію 30 жовтня 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 5 не визначено. При цьому, Змінами 5 фактично не змінено, а ні рецептуру, а ні технологію виробництва, не змінено сферу та умови застосування, що визначено виробником, зокрема попередніми змінами до технічних умов.
Щодо ненадання Висновку СЕС на Алюмофлок-17, виготовлений у відповідності до змін №5:2023 від 30.10.2023р., Учасник закупівель ТОВ “АХПС” надав роз'яснення з цього питання.
Так, тендерна пропозиція Скаржника також містить лист-роз'яснення вих. №1035 від 29.12.2023 року (стр. 24 файлу з назвою Додаток 4 Технічні вимоги тендерної пропозиції Скаржника), в якому зазначені законодавчі підстави ненадання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Зміну №5:2023, зокрема Учасник ТОВ “АХПС” у своїх поясненнях зазначив:
Додатком 4 Тендерної документації, для коагулянтів РАХ-18 або еквівалент та коагулянту зимового (відносна основність % 65-72), передбачено надання висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) та Залізовмісного коагулянту – висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення стічних вод (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів).
Даним учасник закупівлі, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що надає у складі тендерної пропозиції Висновки ДСЕЕ, що видані до 01.10.2023 року, щодо всіх змін до технічних умов на виробництво коагулянту.
30.10.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво коагулянтів марки «Алюмофлок» (Зміна №5:2023) та 26.12.2023 вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво залізовмісного коагулянту (Зміна №3:2023). Однак Висновків ДСЕЕ не отримав, у зв’язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року. На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
З огляду на викладене, відповідно до п. 2. Інші умови тендерної документації Розділу 5, Оцінка тендерної пропозиції (стор.20 тендерної документації Замовника) зазначено, що «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
п.3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
п.4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.». Дана позиція зазначена також п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ отримати Висновок СЕС після 01 жовтня 2023 року просто неможливо, навіть у випадку внесення змін до технічних умов.
З огляду на викладене в учасника наявні підстави для ненадання висновку ДСЕЕ.
Однак, Учасник, задля підтвердження можливості застосування коагулянтів для очищення питної води та стічних вод, надає у складі тендерної пропозиції Висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що видані до набрання чинності Закону України «Про забезпечення санітарного благополуччя населення», об’єкт експертизи:
Коагулянти марок: Алюмофлок-17, Алюмофлок-Cl, Алюмофлок-15, Алюмофлок-S, Алюмофлок-13, Алюмофлок-10, виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна;
Хімічні реагенти марок «FS», «FC (III), «SC» виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна.
При цьому, надані Висновки ДСЕЕ підтверджують можливість застосування товару в заявленій сфері застосування.
Якість хімічної продукції, що пропонується повністю відповідає вимогам Замовника, встановленими в Додатку 4 до тендерної документації та встановленим/зареєстрованим нормативним актам чинного законодавства України.
З огляду на долучені до складу тендерної пропозиції документи, надані пояснення, як у складі тендерної пропозиції, так і у даній скарзі, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, в цій частині, стало ненадання документу, який не передбачено діючим законодавством України, у зв'язку з втратою чинності нормативно-правових актів, якими було врегульовано дане питання.
Відповідно до п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
При цьому, відповідно до п.6 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
З огляду на долучені документи тендерної пропозиції Скаржника, коагулянт Алюмофлок-17, що пропонує ТОВ «АХПС» до поставки Замовнику, за показниками якості, сферою застосування, іншим встановленим Замовником вимогам технічної специфікації, - повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
А тому, з огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції Скаржником документи, вимоги діючого законодавства України, тендерна пропозиція Учасника – ТОВ «АХПС», в цій частині, повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
2. Замовник в своєму Протоколі вказує на порушення Учасником п. 2.3 Додатку 4 тендерної документації, відносно Коагулянту зимового (відносна основність % 65-72)
Зокрема зазначає: Учасник не подав на Алюмофлок-15, виготовлений у відповідності до змін №5:2023 від 30.10.2023р. внесених в TУ У 20.1-38985841-002:2015 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення питної води.
Скаржник не може погодитись з такою думкою Замовника та має зазначити:
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ВІДКРИТІ ТОРГИ (з Особливостями) згідно з Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Предмет закупівлі Товари «Неорганічні хімічні речовини» Код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, що затверджено рішенням уповноваженої особи (начальника відділу закупівель) від 27 грудня 2023 р. №2431/1.
Згідно розділу 3 тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 4 до тендерної документації;
Додатком 4 ТД. Технічні вимоги до тендерної документації, загальні вимоги до предмета закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ІІ. Коагулянт зимовий (відносна основність % 65-72), окрім інших вимог, зазначено:
1. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
2.1. сертифікат та/або Паспорт якості на запропонований Товар,виданий виробником не раніше 2023 року, де вказано назву виробника, адресу виробника, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Фактичні показники у сертифікаті та /або Паспорті якості повинні відповідати всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації та цьому Додатку для даного виду товару;
2.2. ....
2.3. висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) або сертифікат (свідоцтво) про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення питної води.
Скаржник, в якості еквіваленту коагулянту зимового (відносна основність % 65-72), запропонував до поставки коагулянт вітчизняного виробника ТОВ «Хімефект» - «Алюмофлок-15».
На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ “АХПС” надав:
- паспорт якості №379 від 17 листопада 2023 року на коагулянт Алюмофлок-15 (гідроксихлорид алюмінію), що вироблений у відповідності до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 зі змінами, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту виробника, які відповідають всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації виробника та Додатку №4 тендерної документації Замовника для даного виду товару.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 18.05.2023р. №12.2-18-1/5864, на запропонований товар - коагулянт марки: Алюмофлок-15, в сфері застосування якого вказано: для очищення води господарсько-питного та промислового призначення, для використання в паперовій, шкіряній, харчовій та іншій промисловості. Термін дії висновку: на термін дії ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови" зі змінами 1-4, тобто висновок дійсний на момент проведення торгів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Тендерна пропозиція Скаржника містить документ ТЕХНІЧНІ УМОВИ ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови". Термін дії з 04.03.2016 по 08.12.2020р.
При цьому, тендерна пропозиція Скаржника містить документ зміна №1 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 1 введено в дію 26 грудня 2019 року, та зазначено термін дії – без обмеження терміну дії.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №2:2021 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 2 введено в дію 05 липня 2021 року, при цьому, граничний термін дії зміни 2 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №3:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 3 введено в дію 21 лютого 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 3 не визначено. При цьому, Змінами 3 фактично не змінено, а ні рецептуру, а ні технологію виробництва, не змінено сферу та умови застосування.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №4:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 4 введено в дію 15 травня 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 4 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника, також, містить документ зміна №5:2023 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", якими передбачено, що Зміну 5 введено в дію 30 жовтня 2023 року, при цьому, граничний термін дії зміни 5 не визначено. При цьому, Змінами 5 фактично не змінено, а ні рецептуру, а ні технологію виробництва, не змінено сферу та умови застосування, що визначено виробником, зокрема попередніми змінами до технічних умов.
Щодо ненадання Висновку СЕС на Алюмофлок-15, виготовлений у відповідності до змін №5:2023 від 30.10.2023р., Учасник закупівель ТОВ “АХПС” надав роз'яснення з цього питання.
Так, тендерна пропозиція Скаржника також містить лист-роз'яснення вих. №1035 від 29.12.2023 року (стр. 24 файлу з назвою Додаток 4 Технічні вимоги тендерної пропозиції Скаржника), в якому зазначені законодавчі підстави ненадання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Зміну №5:2023, зокрема Учасник ТОВ “АХПС” у своїх поясненнях зазначив:
Додатком 4 Тендерної документації, для коагулянтів РАХ-18 або еквівалент та коагулянту зимового (відносна основність % 65-72), передбачено надання висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) та Залізовмісного коагулянту – висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення стічних вод (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів).
Даним учасник закупівлі, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що надає у складі тендерної пропозиції Висновки ДСЕЕ, що видані до 01.10.2023 року, щодо всіх змін до технічних умов на виробництво коагулянту.
30.10.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво коагулянтів марки «Алюмофлок» (Зміна №5:2023) та 26.12.2023 вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво залізовмісного коагулянту (Зміна №3:2023). Однак Висновків ДСЕЕ не отримав, у зв’язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року. На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
З огляду на викладене, відповідно до п. 2. Інші умови тендерної документації Розділу 5, Оцінка тендерної пропозиції (стор.20 тендерної документації Замовника) зазначено, що «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
п.3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
п.4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.». Дана позиція зазначена також п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ отримати Висновок СЕС після 01 жовтня 2023 року просто неможливо, навіть у випадку внесення змін до технічних умов.
З огляду на викладене в учасника наявні підстави для ненадання висновку ДСЕЕ.
Однак, Учасник, задля підтвердження можливості застосування коагулянтів для очищення питної води та стічних вод, надає у складі тендерної пропозиції Висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що видані до набрання чинності Закону України «Про забезпечення санітарного благополуччя населення», об’єкт експертизи:
Коагулянти марок: Алюмофлок-17, Алюмофлок-Cl, Алюмофлок-15, Алюмофлок-S, Алюмофлок-13, Алюмофлок-10, виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна;
Хімічні реагенти марок «FS», «FC (III), «SC» виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна.
При цьому, надані Висновки ДСЕЕ підтверджують можливість застосування товару в заявленій сфері застосування.
Якість хімічної продукції, що пропонується повністю відповідає вимогам Замовника, встановленими в Додатку 4 до тендерної документації та встановленим/зареєстрованим нормативним актам чинного законодавства України.
З огляду на долучені до складу тендерної пропозиції документи, надані пояснення, як у складі тендерної пропозиції, так і у даній скарзі, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, в цій частині, стало ненадання документу, який не передбачено діючим законодавством України, у зв'язку з втратою чинності нормативно-правових актів, якими було врегульовано дане питання.
Відповідно до п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
При цьому, відповідно до п.6 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
З огляду на долучені документи тендерної пропозиції Скаржника, коагулянт Алюмофлок-15, що пропонує ТОВ «АХПС» до поставки Замовнику, за показниками якості, сферою застосування, іншим встановленим Замовником вимогам технічної специфікації, - повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
А тому, з огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції Скаржником документи, вимоги діючого законодавства України, тендерна пропозиція Учасника – ТОВ «АХПС», в цій частині, повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
3. Замовник у своєму Протоколі вказує на порушення Учасником п. 3.3 Додатку 4 тендерної документації, відносно Залізовмісного коагулянту.
Зокрема зазначає: Учасник не подав на реагент FS, виготовлений у відповідності до змін №3:2023 від 26.12.2023р. внесених в TУ У20.1-38985841-001:2015 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення стічних вод (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів). або сертифікат про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод.
Скаржник не може погодитись з такою думкою Замовника та має зазначити:
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ ВІДКРИТІ ТОРГИ (з Особливостями) згідно з Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Предмет закупівлі Товари «Неорганічні хімічні речовини» Код ДК 021:2015 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, що затверджено рішенням уповноваженої особи (начальника відділу закупівель) від 27 грудня 2023 р. №2431/1.
Згідно розділу 3 тендерної документації Замовника, Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, зокрема:
- інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 4 до тендерної документації;
Додатком 4 ТД. Технічні вимоги до тендерної документації, загальні вимоги до предмета закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ІІІ. Залізовмісний коагулянт, окрім інших вимог, зазначено:
1. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
3.1. сертифікат та/або Паспорт якості на запропонований Товар,виданий виробником не раніше 2023 року, де вказано назву виробника, адресу виробника, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Фактичні показники у сертифікаті та /або Паспорті якості повинні відповідати всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації та цьому Додатку для даного виду товару;
3.2. …
3.3. висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення стічних вод (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів)або сертифікат про державну реєстрацію небезпечного фактору галузь/сфера застосування в якому підтверджує можливість його застосування для очищення стічних вод.
Скаржник, в якості залізовмісного коагулянту запропонував до поставки коагулянт вітчизняного виробника ТОВ «Хімефект» «Хімічний реагент FS».
На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ “АХПС” надав:
- Паспорт якості на хімічний реагент FS №399 від 27 грудня 2023 року, що вироблений у відповідності до У 20.1-38985841-001:2015 зі змінами, який підтверджує відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту виробника, які відповідають всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації виробника та Додатку №4 тендерної документації Замовника для даного виду товару.
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.06.2023р. №12.2-18-1/6417 на запропонований товар - коагулянт «Хімічний реагент FS», в сфері застосування якого вказано: для очистки води господарсько-питного та промислового призначення, для водоочистки та водопідготовки промислових та господарсько-побутових стічних вод, технологічних процесах водопідготовки в різних галузях промисловості. Реалізація через торговельну мережу.
Термін дії висновку: на термін дії ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови” зі змінами 1-2.
При цьому, тендерна пропозиція Скаржника містить документ технічні умови ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Хімічні реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови, в якому зазначено термін дії з 20.10.2015 по 20.10.2020.
Тендерна пропозиція Скаржника містить документ зміна №1 до ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови, в якому зазначено дату набрання чинності зміни №1 - 14.01.2021р., при цьому, граничний термін дії зміни 1 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника містить документ зміна №2:2023 до ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови, в якому зазначено дату набрання чинності зміни №2 – 01.02.2023., при цьому, граничний термін дії зміни 2 не визначено.
Тендерна пропозиція Скаржника містить документ зміна №3:2023 до ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови, в якому зазначено дату набрання чинності зміни №3 – 26.12.2023., при цьому, граничний термін дії зміни 3 не визначено. При цьому, Змінами 3 фактично не змінено, а ні рецептуру, а ні технологію виробництва, не змінено сферу та умови застосування, що визначено виробником, в частині показників якості що вставлені Замовником у технічній специфікації, зокрема попередніми змінами до технічних умов.
Щодо ненадання Висновку СЕС на реагент FS, виготовлений у відповідності до змін №3:2023 від 26.12.2023р. внесених в TУ У20.1-38985841-001:2015, Учасник закупівель ТОВ “АХПС” надав роз'яснення з цього питання.
Так, тендерна пропозиція Скаржника також містить лист-роз'яснення вих. №1035 від 29.12.2023 року (стр. 24 файлу з назвою Додаток 4 Технічні вимоги тендерної пропозиції Скаржника), в якому зазначені законодавчі підстави ненадання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Зміну №5:2023, зокрема Учасник ТОВ “АХПС” у своїх поясненнях зазначив:
Додатком 4 Тендерної документації, для коагулянтів РАХ-18 або еквівалент та коагулянту зимового (відносна основність % 65-72), передбачено надання висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів) та Залізовмісного коагулянту – висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення стічних вод (висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів).
Даним учасник закупівлі, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що надає у складі тендерної пропозиції Висновки ДСЕЕ, що видані до 01.10.2023 року, щодо всіх змін до технічних умов на виробництво коагулянту.
30.10.2023 року виробник вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво коагулянтів марки «Алюмофлок» (Зміна №5:2023) та 26.12.2023 вніс зміни до своїх технічних умов на виробництво залізовмісного коагулянту (Зміна №3:2023). Однак Висновків ДСЕЕ не отримав, у зв’язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.).
З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року. На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ.
З огляду на викладене, відповідно до п. 2. Інші умови тендерної документації Розділу 5, Оцінка тендерної пропозиції (стор.20 тендерної документації Замовника) зазначено, що «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
п.3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
п.4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.». Дана позиція зазначена також п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ отримати Висновок СЕС після 01 жовтня 2023 року просто неможливо, навіть у випадку внесення змін до технічних умов.
З огляду на викладене в учасника наявні підстави для ненадання висновку ДСЕЕ.
Однак, Учасник, задля підтвердження можливості застосування коагулянтів для очищення питної води та стічних вод, надає у складі тендерної пропозиції Висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, що видані до набрання чинності Закону України «Про забезпечення санітарного благополуччя населення», об’єкт експертизи:
Коагулянти марок: Алюмофлок-17, Алюмофлок-Cl, Алюмофлок-15, Алюмофлок-S, Алюмофлок-13, Алюмофлок-10, виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна;
Хімічні реагенти марок «FS», «FC (III), «SC» виробництва ТОВ «ХІМЕФЕКТ», Україна.
При цьому, надані Висновки ДСЕЕ підтверджують можливість застосування товару в заявленій сфері застосування.
Якість хімічної продукції, що пропонується повністю відповідає вимогам Замовника, встановленими в Додатку 4 до тендерної документації та встановленим/зареєстрованим нормативним актам чинного законодавства України.
З огляду на долучені до складу тендерної пропозиції документи, надані пояснення, як у складі тендерної пропозиції, так і у даній скарзі, підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, в цій частині, стало ненадання документу, який не передбачено діючим законодавством України, у зв'язку з втратою чинності нормативно-правових актів, якими було врегульовано дане питання.
Відповідно до п.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
При цьому, відповідно до п.6 ст. 23 Закону «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
З огляду на долучені документи тендерної пропозиції Скаржника, реагент FS, що пропонує ТОВ «АХПС» до поставки Замовнику, за показниками якості, сферою застосування, іншим встановленим Замовником вимогам технічної специфікації, - повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
А тому, з огляду на вимоги тендерної документації Замовника та долучені до складу тендерної пропозиції Скаржником документи, вимоги діючого законодавства України, тендерна пропозиція Учасника – ТОВ «АХПС», в цій частині, повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
4. Замовник у своєму Протоколі вказує на порушення Учасником п. 2.1 Додатку 4 тендерної документації, зокрема зазначає: Паспорт якості №379 від «17» листопада 2023 р. Коагулянт АЛЮМОФЛОК 15 (гідроксихлорид алюмінію) не містить вид пакування.
Додатком 4 ТД. Технічні вимоги до тендерної документації, загальні вимоги до предмета закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ІІ. Коагулянт зимовий (відносна основність % 65-72), окрім інших вимог, зазначено:
1. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
2.1. сертифікат та/або Паспорт якості на запропонований Товар,виданий виробником не раніше 2023 року, де вказано назву виробника, адресу виробника, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Фактичні показники у сертифікаті та /або Паспорті якості повинні відповідати всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації та цьому Додатку для даного виду товару;
На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ “АХПС” надав:
- паспорт якості №379 від 17 листопада 2023 року на коагулянт Алюмофлок-15 (гідроксихлорид алюмінію), що вироблений у відповідності до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 зі змінами, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту виробника, які відповідають всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації виробника та Додатку №4 тендерної документації Замовника для даного виду товару.
Звертаємо увагу на те, що пакування коагулянту передбачено технічними умовами виробника, зокрема у Зміні №2:2021 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови", п. 3.6.2 передбачено, «За домовленістю із Замовником дозволяється використання інших видів пакування, що забезпечують збереження продукції та її кількості».
В свою чергу, Додатком №4 тендерної документації Замовника також передбачено, що: Доставка коагулянту обов’язково здійснюється автоцистернами та/або танк-контейнерами, забезпеченими пристроями для перекачування коагулянту. Наявність такого спеціалізованого автотранспорту у кількості не менше однієї одиниці для перевезення товару зазначається у довідці, в якій також мають бути вказані обладнання та комутаційна апаратура для перекачування реагенту до сховищ Замовника, в тому числі насос, На підтвердження відповідності спеціалізованого автотранспорту вимогам до перевезення коагулянту необхідно в складі тендерної пропозиції надати сертифікат (декларацію, акт, тощо), виданий третьою незалежною спеціалізованою (сертифікованою) стороною на цистерни та/або танк-контейнери, що можуть використовуватись для перевезення агресивних речовин (клас 8 «Корозійні речовини» згідно ДПНВ), з підтвердженням хімічної стійкості внутрішнього покриття ємності до речовини, що перевозиться.
Тобто, вид пакування необхідний Замовнику - автоцистерни та/або танк-контейнери, забезпеченими пристроями для перекачування коагулянту.
На підтвердження зазначений вимог, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АХПС» містяться документи, що підтверджують можливість Учасника ТОВ «АХПС» здійснювати постачання коагулянту у відповідній упаковці - автоцистерні та/або танк-контейнерах.
За таких умов, на переконання Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АХПС» наявні невідповідності, що не впливають зміст тендерної пропозиції - відсутність у складі тендерної пропозиції інформації надання якої передбачалося тендерною документацією
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами) передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічне положення міститься і в умовах тендерної документації Замовника в розділі 5 Оцінка тендерної пропозиції.
А тому, у разі виявлення таких розбіжностей, необхідності надати методи аналізу щодо всіх показників якості товару, що визначені Замовника, Замовник мав зазначити про ці невідповідності під час надання Скаржнику 24 години на усунення виявлених невідповідностей, оскільки виправлення даної помилки не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі, до зміни найменування товару, марки, моделі, тощо.
Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Відхилення пропозиції Скаржника є незаконним та необґрунтованим, що свідчить про порушенням з боку Замовника основних принципів здійснення публічних закупівель, в частині недискримінації ТОВ «АХПС» та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вищезазначене доводить наявність дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерних пропозицій Учасників, зокрема Скаржника, внаслідок зловживання своїми правами Замовником.
Ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники повинні добросовісно користуватись своїми правами, визначеними Законом, забороняється зловживання своїми правами.
5. Замовник у своєму Протоколі вказує на порушення Учасником п. 3.1 Додатку 4 тендерної документації, зокрема зазначає: 5. Пункт 3.1. Додатку 4:Паспорт якості № 399 від «27» грудня 2023 р. Хімічний реагент FS (заліза сульфат) не містить вид пакування.
Додатком 4 ТД. Технічні вимоги до тендерної документації, загальні вимоги до предмета закупівлі. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ІІІ. Залізовмісний коагулянт, окрім інших вимог, зазначено:
1. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
3.1. сертифікат та/або Паспорт якості на запропонований Товар,виданий виробником не раніше 2023 року, де вказано назву виробника, адресу виробника, масу продукції, номер партії, дату виготовлення, вид пакування, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Фактичні показники у сертифікаті та /або Паспорті якості повинні відповідати всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації та цьому Додатку для даного виду товару;
На виконання зазначеної вимоги тендерної документації, Учасник ТОВ “АХПС” надав:
- Паспорт якості на хімічний реагент FS №399 від 27 грудня 2023 року, що вироблений у відповідності до У 20.1-38985841-001:2015 зі змінами, який підтверджує відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту виробника, які відповідають всім якісним показникам товару, що зазначені в нормативній документації виробника та Додатку №4 тендерної документації Замовника для даного виду товару.
Звертаємо увагу на те, що пакування коагулянту передбачено технічними умовами виробника, зокрема у зміні №1 до ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки. Технічні умови, п. 3.6.1 передбачено: «Хімічні реагенти упаковують згідно з ДСТУ OIML R 79, ТУ У 22.2- 13427220-031 і ТУ У 25.2-32010884-001 в каністри об'ємом 10; 20; 30; 60 дм3 і бочки об'ємом 100; 200; 1 000 дм3. Допускається пакування хімічних реагентів в іншу аналогічну тару на вимогу і погодженням з замовником, що забезпечує збереження продукту.».
В свою чергу, Додатком №4 тендерної документації Замовника також передбачено, що: Доставка коагулянту обов’язково здійснюється автоцистернами та/або танк-контейнерами, забезпеченими пристроями для перекачування коагулянту. Наявність такого спеціалізованого автотранспорту у кількості не менше однієї одиниці для перевезення товару зазначається у довідці, в якій також мають бути вказані обладнання та комутаційна апаратура для перекачування реагенту до сховищ Замовника, в тому числі насос, На підтвердження відповідності спеціалізованого автотранспорту вимогам до перевезення коагулянту необхідно в складі тендерної пропозиції надати сертифікат (декларацію, акт, тощо), виданий третьою незалежною спеціалізованою (сертифікованою) стороною на цистерни та/або танк-контейнери, що можуть використовуватись для перевезення агресивних речовин (клас 8 «Корозійні речовини» згідно ДПНВ), з підтвердженням хімічної стійкості внутрішнього покриття ємності до речовини, що перевозиться.
Тобто, вид пакування необхідний Замовнику - автоцистерни та/або танк-контейнери, забезпеченими пристроями для перекачування коагулянту.
На підтвердження зазначений вимог, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АХПС» містяться документи, що підтверджують можливість Учасника ТОВ «АХПС» здійснювати постачання коагулянту у відповідній упаковці - автоцистерні та/або танк-контейнерах.
За таких умов, на переконання Скаржника, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АХПС» наявні невідповідності, що не впливають зміст тендерної пропозиції - відсутність у складі тендерної пропозиції інформації надання якої передбачалося тендерною документацією
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами) передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічне положення міститься і в умовах тендерної документації Замовника в розділі 5. Оцінка тендерної пропозиції.
А тому, у разі виявлення таких розбіжностей, необхідності надати методи аналізу щодо всіх показників якості товару, що визначені Замовника, Замовник мав зазначити про ці невідповідності під час надання Скаржнику 24 години на усунення виявлених невідповідностей, оскільки виправлення даної помилки не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі, до зміни найменування товару, марки, моделі, тощо.
Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Відхилення пропозиції Скаржника є незаконним та необґрунтованим, що свідчить про порушенням з боку Замовника основних принципів здійснення публічних закупівель, в частині недискримінації ТОВ «АХПС» та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вищезазначене доводить наявність дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерних пропозицій Учасників, зокрема Скаржника, внаслідок зловживання своїми правами Замовником.
Ч.5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники повинні добросовісно користуватись своїми правами, визначеними Законом, забороняється зловживання своїми правами.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - цс Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.».
Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель.
Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника та неправомірно визнано переможцем процедури закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-12-27-004080-a з підстав, що викладені в самій скарзі.
3.Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРЕМЕНЧУКВОДОКАНАЛ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №2431/2 від 11.01.2024, сформований в рамках процедури закупівлі UA-2023-12-27-004080-a .
Додатки: всі необхідні документи необхідні для розгляду скарги в наявності в електронній системі закупівель ПРОЗОРО. Для зручності розгляду скарги, Скаржник додає:
1. Протокол Уповноваженої особи Замовника №2431/2 від 11.01.2024.
2. Тендерна документація Замовника.
3. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 18.05.2023р. №12.2-18-1/5864.
4. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 02.06.2023р. №12.2-18-1/6417 на запропонований товар - коагулянт «Хімічний реагент FS».
5. Паспорт якості №383 від 24 листопада 2023 року на коагулянт Алюмофлок-17 (гідроксихлорид алюмінію).
6. Паспорт якості №379 від 17 листопада 2023 року на коагулянт Алюмофлок-15 (гідроксихлорид алюмінію).
7. Паспорт якості на хімічний реагент FS №399 від 27 грудня 2023 року.
8. Лист-роз'яснення вих. №1035 від 29.12.2023 року (стр. 24 файлу з назвою Додаток 4 Технічні вимоги тендерної пропозиції Скаржника).
9. Зміна №1 до ТУ У 20.1-38985841-001:2015 "Реагенти хімічні на основі солей заліза для водоочищення та водопідготовки.
10. Зміна №2:2021 до ТУ У 20.1-38985841-002:2015 ‘‘Коагулянти на основі солей алюмінію для очищення води “Алюмофлок". Технічні умови".
Директор ТОВ «АХПС» Ігор ДОНЧЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Висновок ДСЕЕ Алюмофлок.pdf 15.01.2024 14:52
- Висновок ДСЕЕ залізовмісний коагулянт.pdf 15.01.2024 14:52
- Лист пояснення.pdf 15.01.2024 14:52
- Паспорт якості Алюмофлок 15.pdf 15.01.2024 14:52
- Паспорт якості Алюмофлок 17.pdf 15.01.2024 14:52
- Протокол №2431 2 від 11.01.2024 Розгляд АХПС. — копия.docx 15.01.2024 14:52
- Паспорт якості залізовмісний FS.pdf 15.01.2024 14:52
- Скарга Кременчук кваліфікація 2024.docx 15.01.2024 14:52
- Скарга Кременчук кваліфікація 2024.pdf 15.01.2024 14:52
- ТД 2431 ХІМРЕАГЕНТИ fin.docx 15.01.2024 14:52
- Скарга Кременчук кваліфікація 2024.pdf.asice.zip 15.01.2024 14:52
- ТУ Алюмофлок зміна 2.pdf 15.01.2024 14:52
- ТУ реагент FS зміна 1.pdf 15.01.2024 14:52
- заперечення Кременчук 2024.docx 23.01.2024 13:39
- заперечення Кременчук 2024.pdf 23.01.2024 13:39
- заперечення Кременчук 2024.pdf.asice.zip 23.01.2024 13:39
- лист МОЗ.pdf 23.01.2024 13:39
- рішення від 18.01.2024 №1083.pdf 18.01.2024 17:56
- Інформація про резолютивну частину рішення №1595.pdf 26.01.2024 15:59
- рішення від 25.01.2024 №1595.pdf 30.01.2024 17:09
- 1. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №383 від 24.11.23 р. Алюмофлок 17.pdf 22.01.2024 15:35
- 1. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №383 від 24.11.23 р. Алюмофлок 17.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 2. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №379 від 17.11.23 р. Алюмофлок 15.pdf 22.01.2024 15:35
- 3. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №399 від 27. 12.23 р. реагент FS.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 2. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №379 від 17.11.23 р. Алюмофлок 15.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 3. ПАСПОРТ ЯКОСТІ №399 від 27. 12.23 р. реагент FS.pdf 22.01.2024 15:35
- 4. ТУ Алюмофлок зміна 4.pdf 22.01.2024 15:35
- 4. ТУ Алюмофлок зміна 4.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 5. ТУ Алюмофлок зміна 5.pdf 22.01.2024 15:35
- 5. ТУ Алюмофлок зміна 5.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 7. ТУ реагент FS зміна 3.pdf 22.01.2024 15:35
- 6. ТУ реагент FS зміна 2.pdf 22.01.2024 15:35
- 6. ТУ реагент FS зміна 2.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 7. ТУ реагент FS зміна 3.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 8. Висновок ДСЕЕ від 29.12.21 №12.2-18-124240 Алюмофлок зм.№1,2.pdf 22.01.2024 15:35
- 9. Висновок ДСЕЕ від 05.05.23 №12.2-18-15864 Алюмофлок зм.№3,4.pdf 22.01.2024 15:35
- 8. Висновок ДСЕЕ від 29.12.21 №12.2-18-124240 Алюмофлок зм.№1,2.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 9. Висновок ДСЕЕ від 05.05.23 №12.2-18-15864 Алюмофлок зм.№3,4.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 10. Висновок ДСЕЕ від 02.04.21 №12.2-18-16862 FS зм.№1.pdf 22.01.2024 15:35
- 11. Висновок ДСЕЕ від 02.06.23 №12.2-18-16417 FS зм.№2.pdf 22.01.2024 15:35
- 10. Висновок ДСЕЕ від 02.04.21 №12.2-18-16862 FS зм.№1.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 11. Висновок ДСЕЕ від 02.06.23 №12.2-18-16417 FS зм.№2.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 12. рішення АМКУ від 26.04.2023 № 5493 .pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 12. рішення АМКУ від 26.04.2023 № 5493 .pdf 22.01.2024 15:35
- 13. рішення АМКУ від 10.08.2023 № 12495.pdf 22.01.2024 15:35
- 13. рішення АМКУ від 10.08.2023 № 12495.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- 14. рішення АМКУ від 02.10.2023 № 15621.pdf 22.01.2024 15:35
- Відповідь на скаргу №39_ 393 від 22.01.2024.docx 22.01.2024 15:35
- 14. рішення АМКУ від 02.10.2023 № 15621.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- Відповідь на скаргу №39_ 393 від 22.01.2024.docx.asice 22.01.2024 15:35
- Відповідь на скаргу №39_ 393 від 22.01.2024.pdf 22.01.2024 15:35
- Відповідь на скаргу №39_ 393 від 22.01.2024.pdf.asice 22.01.2024 15:35
- Повідомлення №39_492 від 23.01.2024 .docx 23.01.2024 11:31
- Довіреність №01_489 від 23.01.24р..pdf 23.01.2024 11:31
- Повідомлення №39_492 від 23.01.2024 .docx.asice 23.01.2024 11:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.01.2024 21:17
Дата розгляду скарги:
25.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.01.2024 17:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
30.01.2024 17:09