• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі (15331461-6 Консервована квашена капуста, 15331423-8 Консервовані помідори (Помідори солоні), 15331423-8 Консервовані огірки (Огірки солоні))

Завершена

175 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 877.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2023 22:36 - 31.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: b103b01d7a574235affc3e003a31af52
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-015980-a.c1
Назва: СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Оскарження відкритих торгів з особливостями, оголошених з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, відбувається відповідно до пунктів 55-67 Особливостей з урахуванням положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (далі Закон з особливостями) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 59 особливостей постанови, Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Пунктом 17 частини першої статті 1 Закону органом оскарження визначений Антимонопольний комітет України. Пунктом 30 частини першої статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі- Замовник) 26.12.2023 року, оприлюднило оголошення щодо закупівлі «згідно ЄЗС ДК 021:2015 - 15330000-0 – «Оброблені фрукти та овочі (15331461-6 Консервована квашена капуста, 15331423-8 Консервовані помідори (Помідори солоні), 15331423-8 Консервовані огірки (Огірки солоні))»). за процедурою відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2023-12-26-015980-a). Разом з оголошенням про закупівлю оприлюднено тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.12.2023 року №ВТО/8-1 (далі -Документація). Товариство з обмеженою відповідальністю «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» (далі- Скаржник або ТОВ «САПСАН ПЕТРОЛІУМ») 02.01.2024 року подало свою тендерну пропозицію для участі у вищезазначеній закупівлі. 04 січня 2024 року відбувся аукціон у якому прийняло участь 2 (два) учасники: 1) Товариство з обмеженою відповідальністю “САПСАН ПЕТРОЛІУМ”; 2) Товариство з обмеженою відповідальністю "Валдіс1 ". Замовником, в електронній системі закупівель, 05.01.2024 року було оприлюднено протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 05.01.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САПСАН ПЕТРОЛІУМ». Пропозицію ТОВ «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» було відхилено, з наступних причин: «Учасником, в складі тендерної пропозиції не надано копії висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі.» Скаржник не може погодитись з таким викладенням обставин процедури закупівлі, оскільки тендерна пропозиція Скаржника була складена належним чином та містила всі необхідні для оцінювання документи. Це підтверджується наступним: Відповідно до вимог тендерної документації, а саме: Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», TOB «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» повністю виконав всі вказані у документації вимоги та розмістив всі необхідні належні документи. На виконання Додатку №1 Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі: 5. Для підтвердження відповідності пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи у складі своєї пропозиції: а) копії висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та копії посвідчень якості та/або декларація про відповідність, та/або сертифікат якості. Скаржник НАДАВ у складі тендерної пропозиції файл «10 Декларація виробника.pdf», що підтверджує якість та походження продукції; та файл «6 Інформаційний лист.pdf» де зазначається, що учасник є саме виробником продукції котра закуповується. У додатку №1 п.14. Тендерної документації значиться «Якщо будь-який із документів не може бути наданий з причин його втрати чинності або зміни форми, назви, Учасник надає інший рівнозначний документ та письмове пояснення.» Тому, у складі тендерної пропозиції Скаржник надав файл «7 Щодо супровідних документів.pdf», у якому надається письмове пояснення, що видача «копії висновків санітарно-епідеміологічної експертизи» на продукти харчування наразі скасовано, та даний документ не повинен вимагатися. Додатково, Шановній Колегії, повідомляємо: Відповідно до Закону України введених в дію 21.09.2015 року «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» №1602-VII від 22.07.2014, скасовується значна кількість товаросупровідних документів дозвільного характеру. У відповідності до Ст.32. Вимоги до харчових продуктів ЗУ №1602- Сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Відповідно до положень ЗУ №1602 було виключено необхідність супроводження харчових продуктів висновком державної санітарної-епідеміологічної експертизи СЕС (скасовано видачу) та внесено зміни у низку Законів, щодо їхньої сфери дії, зокрема у Стаття 1-1.ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» - норми цього Закону не поширюються на харчові продукти, крім харчових продуктів, щодо яких проводяться санітарно-епідеміологічні розслідування захворювань. Від так було скасовано видачу висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на продукти харчування СЄС, крім товарів, які зазначено у статтях 1, 11, 16, 33 та 39 Закону. Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи видаються на об'єкти, визначені статтею 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення". Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають: проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку; інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством; схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо; проекти нормативно- технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини; продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей; документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо; діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення. Отже, предмет закупівлі не відноситься до цього списку, та не підлягає санітарно- епідеміологічної експертизі. Виходячи з вищенаведеного, для реалізації та використання харчової продукції закордоного та вітчизняного виробництва такий документ, як висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи – не вимагається. Таким чином, подана пропозиція TOB «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» повністю відповідає встановленим вимогам тендерної документації та чинного законодавства. А тому, зазначаємо, що TOB «САПСАН ПЕТРОЛІУМ» виконав усі умови документації та надав необхідні документи, відповідно до Закону. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про підтвердження відповідності всіх кваліфікаційних критеріїв і технічних вимог тендерної пропозиції Скаржника. Безпідставно відхиливши найвигіднішу тендерну пропозицію TOB «САПСАН ПЕТРОЛІУМ», Замовником грубо порушив Закон з особливостями та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів, протиправно позбавивши нас права розраховувати на перемогу в цьому тендері, на отримання економічної вигоди (доходу) при виконанні договору. Відхилення тендерної пропозиції Скаржника - є порушенням права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Слід звернути увагу на те, що Законом визначено, що Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Відповідно до Закону з особливостями встановлюється, що закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції TOB «САПСАН ПЕТРОЛІУМ». Враховуючи вищевикладене, та керуючись Конституцією України, статтями 3,5,9,18,31 Закону з особливостями. ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником; 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 05.01.2024, про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.01.2024 16:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.01.2024 12:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Замовником.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САПСАН ПЕТРОЛІУМ", Маркович Ганна 380674014532 sapsan.petrolium@gmail.com