• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Клінічні та подібні їм відходи (голки, скарифікатори, дзеркала, шприци, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички,засоби індивідуального захисту та ін.)- категорія В; Клінчні та подібні їм відходи (Біологічні відходи та анатомічні) - категорія В; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (медикаменти); Непридатні для використання фармацевтичні препарати та вироби мед. призначення - Категорія С; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (вакцини)- Категорія В; Відпрацьовані ртутні термометри; Відпрацьовані люмінесцентні, бактерицидні та світлодіодні лампи)

Завершена

238 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 190.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2023 16:46 - 05.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 3c127717137c405ebfc3564e0acbdb95
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-013318-a.c3
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дана скарга подається товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКО НОВА» у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178. Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro Замовником Комунальним некомерційним підприємством "Дрогобицька міська лікарня №1" Дрогобицької міської ради було оголошено процедуру UA-2023-12-26-013318-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Клінічні та подібні їм відходи (голки, скарифікатори, дзеркала, шприци, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички,засоби індивідуального захисту та ін.)- категорія В; Клінчні та подібні їм відходи (Біологічні відходи та анатомічні) - категорія В; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (медикаменти); Непридатні для використання фармацевтичні препарати та вироби мед. призначення - Категорія С; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (вакцини)- Категорія В; Відпрацьовані ртутні термометри; Відпрацьовані люмінесцентні, бактерицидні та світлодіодні лампи). Тендерна документація містить вимоги, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси ТОВ «ЕКО НОВА», як потенційного учасника цієї закупівлі. 1. Замовником у Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю ДК 021:2015:90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Клінічні та подібні їм відходи (голки, скарифікатори, дзеркала, шприци, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички,засоби індивідуального захисту та ін.)- категорія В; Клінчні та подібні їм відходи (Біологічні відходи та анатомічні) - категорія В; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (медикаменти); Непридатні для використання фармацевтичні препарати та вироби мед. призначення - Категорія С; Непридатні для використання фармацевтичні препарати (вакцини)- Категорія В; Відпрацьовані ртутні термометри; Відпрацьовані люмінесцентні, бактерицидні та світлодіодні лампи) (далі – Додаток 3 до Тендерної документації) вказана інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною четвертою статті 5 Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з цим, Додаток 3 до Тендерної документації містить дискримінаційні вимоги до учасників, які полягають у наступному: В Додатку 3 до Тендерної документації вказана наступна вимога: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником: 2. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі». Вимога, встановлена Замовником в такій редакції, а саме надання у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним, саме з таким переліком необхідних операцій - (збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження) є дискримінаційною, такою, що порушує права Скаржника з наступних підстав: В Додатку 3 до тендерної документації зазначені наступні найменування відходів: - «Клінічні та подібні їм відходи (голки, скарифікатори, дзеркала, шприци, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи, рукавички, засоби індивідуального захисту та ін.) - категорія В; - Клінчні та подібні їм відходи (Біологічні відходи та анатомічні) - категорія В; - Непридатні для використання фармацевтичні препарати (медикаменти); - Непридатні для використання фармацевтичні препарати та вироби мед. призначення - Категорія С; - Непридатні для використання фармацевтичні препарати (вакцини) - Категорія В; - Відпрацьовані ртутні термометри; - Відпрацьовані люмінесцентні, бактерицидні та світлодіодні лампи» ТОВ «ЕКО НОВА» здійснює діяльність з поводження з небезпечними відходами на підставі ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України серія АЕ №288632 від 04.08.2014 року. Ліцензія містить наступний перелік відходів - «клінічні та подібні їм відходів, а саме - відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконані дослідницьких робіт; відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті (у том числі відпрацьовані люмінесцентні лампи та прилади, що містять ртуть); відходи виробництва, застосування та одержання фармацевтичних препаратів. Тобто, ліцензія ТОВ «ЕКО НОВА» містить усі види небезпечних відходів відповідно до вимог тендерної документації. Натомість Ліцензія ТОВ «ЕКО НОВА» містить наступний перелік операцій з поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація), який не відповідає переліку зазначеному Замовником в вимогах Додатку 3 до тендерної документації, а саме не містить «видалення, знешкодження». Така вимога тендерної документації обмежує право ТОВ «ЕКО НОВА» на участь в даній закупівлі. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність надання учасниками у складі пропозиції саме такого переліку операцій з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження). Хочемо звернути увагу на те, що статтею 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено - «1. Цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.». Законом України «Про управління відходами » № 2320-IX від 20.06.2022 було внесено наступні зміни до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності": 10) у частині першій статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 23, ст. 158 із наступними змінами): пункт 14 викласти в такій редакції: "14) виробництво особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України"; доповнити пунктом 141 такого змісту: "14 1) діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами"; Попередня редакція Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", до внесення вказаних вище змін, містила наступну інформацію: «14) виробництво, у тому числі фасування, особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, поводження з небезпечними відходами. Не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб’єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на поводження з небезпечними відходами;» Тобто, в останній редакції Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" в переліку видів діяльності, які підлягають ліцензуванню відсутній такий вид діяльності як – «поводження з небезпечними відходами». Враховуючи наведене, відсутні законні підстави та механізми отримання ліцензії на поводження з небезпечними відходами. ТОВ «ЕКО НОВА» не має змоги отримати зазначену Замовником у Додатку 3 ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України саме на «видалення, знешкодження», в зв’язку із відсутністю таких видів діяльності в переліку видів діяльності, які підлягають ліцензуванню. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи викладене, керуючись постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство "Дрогобицька міська лікарня №1" Дрогобицької міської ради виправити порушення законодавства у сфері публічних закупівель: видалити дискримінаційну вимогу тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до неї відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Тендерна документація Замовника (Тендерна документація.docx, Додаток 1 Особливості п.47.docx, Додаток 2 Кваліфікаційні вимоги.docx, Додаток 3 Технічні вимоги.docx, Додаток 4 Проект договору.docx, Додаток 5 Пропозиція.docx) 2. Ліцензія ТОВ «ЕКО НОВА» (Ліцензія ЕКО НОВА.pdf). 3. Лист-роз'яснення Ліцензія ЕКО НОВА (Лист-роз'яснення Ліцензія ЕКО НОВА.pdf).
Дата розгляду скарги: 08.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.12.2023 16:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.01.2024 14:38
Автор: ТОВ "ЕКО НОВА", Юлія Кущенко +380677050021 pfset@ukr.net http://econova.org.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога до учасників: Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу).

Номер: 8da399cab8aa4688a0cc9b4b3eb00d86
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-013318-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога до учасників: Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу).
Вимога:
Додаток 3 до тендерної документації містить вимогу до учасників: Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу). Відповідно до Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3888 -р/пк-пз від 29.03.2023 (скарга UA-2023-03-16-009852-a.b3; закупівля UA-2023-03-16-009852-a) вимога про наявність інсинераторного комплексу є дискримінаційною. Вимагаємо негайного видалення вимоги, яка обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник ! Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В свою чергу, згідно ч.2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, у тому числі стосовно наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Замовником є міською лікарня, яка надає велику кількість медичних послуг, як наслідок має велику кількість небезпечних медичних відходів. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» держава забезпечує планомірне науково обгрунтоване попередження, лікування, локалізацію та ліквідацію масових інфекційних захворювань. В свою чергу, відповідно до ст. 31 ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб» обов'язковій госпіталізації у спеціалізовані лікарні підлягають хворі на особливо небезпечні та небезпечні інфекційні хвороби, а також особи з симптомами таких хвороб, саме такі хворі є пацієнтами нашої лікарні, що передбачає наявність у Учасника на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу). Враховуючи зазначене, Замовник, як відповідальна до законодавства особа – зацікавлений, щоб учасник був кінцевим надавачем послуг та встановлюючи зазначену вимогу жодним чином не дискримінує Учасників, а лише намагається виконувати приписи законодавства. Замовник не може допустите накопичення зазначених відходів у місті. Таким чином, вимоги тендерної документації стосовно наявності обладнання є цілком обґрунтованою та законною. Виходячи з вищезазначеного, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.01.2024 14:41
Вимога
Залишено без розгляду

"Видалення" є необґрунтованим та безпідставним, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі нас та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна вимога.

Номер: 92b16f9b1db144cb80d1696ff0e57921
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-013318-a.b1
Назва: "Видалення" є необґрунтованим та безпідставним, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі нас та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна вимога.
Вимога:
Відповідно до Додатку №3 до тендерної документації ви вимагаєте: - Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі; - Гарантійний лист у довільний формі про те що учасник зобов’язується надавати фото та відео фіксацію розвантаження на виробничому майданчику Виконавця та процесом видалення відходів, що є предметом закупівлі. Ми учасник закупівлі маємо ліцензію, яка надає нам право вести відповідну господарську діяльність із "збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації" клінічних і подібних їм відходів та інших небезпечних відходів. Відповідно до вимог із видом поводження з небезпечними відходами "видалення" ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до нас! "Видалення" є необґрунтованим та безпідставним, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі нас та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна вимога. Це підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 скарги від 26 лютого 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.a11 закупівлі UA-2023-02-22-001854-a. Вимагаємо внесення змін до тендерної документації, де б було зазначено "утилізація або видалення". В іншому випадку будемо змушені захищати своє право на участь шляхом подачі Скарги до АМКУ
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник ! Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо зазначених операцій - повністю відповідає внутрішньому законодавству України. Окрім цього, згідно редакції ЗУ «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Отже зазначені операції з поводження з відходами передбачені чинним законодавством та відповідають предмету закупівлі. Виходячи з вищезазначеного, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.01.2024 14:41