• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електронне обладнання (Елементи чутливі)

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-12-05-006622-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%.

Торги відмінено

3 046 944.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 30 469.44 UAH
Період оскарження: 26.12.2023 16:25 - 07.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі

Номер: e8bcd734761d454e8084b014bf9b2735
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-012726-a.c1
Назва: Неправомірне рішення про відміну процедури закупівлі
Скарга:
20 березня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 23-156-в від 20 березня 2024 року, відповідно до якого було ухвалено рішення відмінити процедуру закупівлі на підставіпп.2 пункту 50 Особливостей, а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями, з огляду на факти, що викладені нижче. Оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним: 1. Згідно п.1.1 п.1. Розділу 6 Тендерної документації: «1. Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника № 23-156-в від 20 березня 2024 року, підставою для відміни тендеру є – «Виявлені у Додатку 3 до Проекту договору суттєві помилки у зобов’язанні Гаранта фактично нівелюють поняття та суть такого фінансового інструменту як банківська гарантія, яке визначено у п.п.9 п.3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639: «…9) гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку». Разом з тим, відповідно до пп. 1.2 п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник: - підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів);» Тобто ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», поданням своєї тендерної пропозиції підтвердив повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів). Окрім цього, відповідно до п. 4.2 Додатку 4 до тендерної документації визначено: «4.2. У строк не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання Договору Постачальник зобов’язаний надати Покупцю оригінал банківської гарантії або контргарантії повернення авансового платежу (надалі – Гарантія повернення авансу) на суму 50% вартості всього Товару, яка вказана в Специфікації.» Тобто, Замовником самостійно було встановлено варіанти форм забезпечення виконання договору, у вигляді або оригіналу банківської гарантії або контр гарантії повернення авансового платежу. На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції учасника/переможця ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», надано Банківську гарантію № 37604 від 29 січня 2024 року (зі змінами), що повністю відповідають вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639. Вищезазначена гарантія забезпечення виконання договору є альтернативою додатку 3 до проекту договору що міститься у додатку 4 до тендерної документації, окремої форми як для контргарантії повернення авансового платежу,замовником не визначено. Окрім цього, Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі. Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом). Отже виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю. Слід зазначити, що Замовник протоколом 23-1256-д від 18 січня 2024 року визначив переможцем ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ». Пізніше 20 березня опублікувавши протокол № 23-156-в від 20 березня 2024 року щодо відміни відкритих торгів. Разом з тим, замовник навмисно затримує строки підписання договору про закупівлю, будь – які спроби зв’язатись із замовником, були проігноровані. Тобто Замовник необґрунтовано затягував строк укладення договору про закупівлю. Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним. Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету «Електронне обладнання (Елементи чутливі)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-12-26-012726-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Дата розгляду скарги: 08.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.04.2024 13:10
Дата виконання рішення Замовником: 03.05.2024 12:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії 6219-р/пк-пз від 08.04.2024 скасувано рішення про відміну процедури закупівлі — "Електронне обладнання (Елементи чутливі)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-26-012726-a , затверджене протоколом № 23-1256-д від 20 березня 2024 р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ", Коліуш Олена Олексіївна 380674894883 olena.koliush@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4e5492e7b4654469a06277eafaaf0461
Заголовок пункту скарги: рішення про відміну процедури закупівлі
Опис заперечення: ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями, з огляду на факти, що викладені нижче.
Оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Згідно п.1.1 п.1. Розділу 6 Тендерної документації: «1. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника № 23-156-в від 20 березня 2024 року, підставою для відміни тендеру є – «Виявлені у Додатку 3 до Проекту договору суттєві помилки у зобов’язанні Гаранта фактично нівелюють поняття та суть такого фінансового інструменту як банківська гарантія, яке визначено у п.п.9 п.3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639: «…9) гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку».
Разом з тим, відповідно до пп. 1.2 п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник: - підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів);»
Тобто ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», поданням своєї тендерної пропозиції підтвердив повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів).
Окрім цього, відповідно до п. 4.2 Додатку 4 до тендерної документації визначено: «4.2. У строк не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання Договору Постачальник зобов’язаний надати Покупцю оригінал банківської гарантії або контргарантії повернення авансового платежу (надалі – Гарантія повернення авансу) на суму 50% вартості всього Товару, яка вказана в Специфікації.»
Тобто, Замовником самостійно було встановлено варіанти форм забезпечення виконання договору, у вигляді або оригіналу банківської гарантії або контр гарантії повернення авансового платежу.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції учасника/переможця ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», надано Банківську гарантію № 37604 від 29 січня 2024 року (зі змінами), що повністю відповідають вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639.
Вищезазначена гарантія забезпечення виконання договору є альтернативою додатку 3 до проекту договору що міститься у додатку 4 до тендерної документації, окремої форми як для контргарантії повернення авансового платежу,замовником не визначено.
Окрім цього, Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю)
Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом).
Отже виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю.
Слід зазначити, що Замовник протоколом 23-1256-д від 18 січня 2024 року визначив переможцем ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ». Пізніше 20 березня опублікувавши протокол № 23-156-в від 20 березня 2024 року щодо відміни відкритих торгів. Разом з тим, замовник навмисно затримує строки підписання договору про закупівлю, будь – які спроби зв’язатись із замовником, були проігноровані. Тобто Замовник необґрунтовано затягував строк укладення договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним.
Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету «Електронне обладнання (Елементи чутливі)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-12-26-012726-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Згідно п.1.1 п.1. Розділу 6 Тендерної документації: «1. Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника № 23-156-в від 20 березня 2024 року, підставою для відміни тендеру є – «Виявлені у Додатку 3 до Проекту договору суттєві помилки у зобов’язанні Гаранта фактично нівелюють поняття та суть такого фінансового інструменту як банківська гарантія, яке визначено у п.п.9 п.3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639: «…9) гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку».
Разом з тим, відповідно до пп. 1.2 п. 1 Розділу 3 Тендерної документації: «Поданням своєї тендерної пропозиції учасник: - підтверджує повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів);»
Тобто ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», поданням своєї тендерної пропозиції підтвердив повну і беззаперечну згоду з усіма умовами, що вказані в проекті договору згідно з вимогами Додатку 4 до тендерної документації та зобов’язується укласти договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації (у випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів).
Окрім цього, відповідно до п. 4.2 Додатку 4 до тендерної документації визначено: «4.2. У строк не пізніше 10 (десяти) робочих днів з дати підписання Договору Постачальник зобов’язаний надати Покупцю оригінал банківської гарантії або контргарантії повернення авансового платежу (надалі – Гарантія повернення авансу) на суму 50% вартості всього Товару, яка вказана в Специфікації.»
Тобто, Замовником самостійно було встановлено варіанти форм забезпечення виконання договору, у вигляді або оригіналу банківської гарантії або контр гарантії повернення авансового платежу.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції учасника/переможця ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ», надано Банківську гарантію № 37604 від 29 січня 2024 року (зі змінами), що повністю відповідають вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639.
Вищезазначена гарантія забезпечення виконання договору є альтернативою додатку 3 до проекту договору що міститься у додатку 4 до тендерної документації, окремої форми як для контргарантії повернення авансового платежу,замовником не визначено.
Окрім цього, Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю)
Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом).
Отже виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю.
Слід зазначити, що Замовник протоколом 23-1256-д від 18 січня 2024 року визначив переможцем ТОВ «ІНКОМТЕХ ПРОЕКТ». Пізніше 20 березня опублікувавши протокол № 23-156-в від 20 березня 2024 року щодо відміни відкритих торгів. Разом з тим, замовник навмисно затримує строки підписання договору про закупівлю, будь – які спроби зв’язатись із замовником, були проігноровані. Тобто Замовник необґрунтовано затягував строк укладення договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним.
Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету «Електронне обладнання (Елементи чутливі)», номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2023-12-26-012726-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: запобігання корупційним діям і зловживанням; недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника, що полягають у неправомірному непідписанні Замовником договору про закупівлю, та як наслідок – упущеної вигоди Скаржника через неотримання прибутку та інших економічних благ пов’язаних з укладенням та виконанням договору про закупівлю.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)