-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор) за адресою м.Київ проспект Павла Тичини,22
Торги відмінено
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
26.12.2023 15:47 - 31.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Сарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
1990671b161c4f4b9d953156a6e35aa2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-26-011517-a.a1
Назва:
Сарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
26.12.2023 Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико – санітарної допомоги №2 Дніпровського району м. Києва» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор) за адресою: м. Київ, проспект Павла Тичини, 22» (далі — Процедура закупівлі).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 04.01.2024.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРАНЕЛЬ";
- ТОВ "СВІТАНОК";
- ТОВ СИНЕКСИС.
16.01.2024 Замовником було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ "СВІТАНОК" з підстави, що передбачена підпунктом 2 пункту 44 Особливостей: «тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей», про що складено Протокол відхилення пропозиції №20 від 16.01.2024.
ТОВ "СВІТАНОК" вважає, що зазначене рішення прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.
По-перше, у пункті 4.1 Протоколу відхилення пропозиції №20 від 16.01.2024 Замовник зазначив: «…. пунктом 6.2. розділу III тендерної документації Замовник встановив таке: «.Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
- договірну ціну (тверда);
- пояснювальну записку до договірної ціни з відповідними розрахунками, прийнятих показ¬ників в договірній ціні;
- дефектні акти;
- локальний/ні кошторис/и;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об ’єкта будівницт¬ва;
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва.
- акт огляду об'єкта.».
Поряд з тим, згідно Додатку №1 до тендерної документації було передбачено форму акта обстеження об’єкта (предмета закупівлі), за змістом якої серед іншого було визначено: «За ре¬зультатами огляду об’єкту представник Учасника підтверджує ознайомлення з обсягом та умовами виконання робіт/послуг згідно предмету закупівлі «Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор ) за адресою: м. Київ, проспект Тичини, 22» код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, що мають бути виконані (в тому числі враховано можливість виникнення ризиків на об'єкті будівництва), а так само підтверджує ознайомлення зі змістом проектно-кошторисної документації щодо об’єкту поточного ремонту.».
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 5.1. «Настанови з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України» (надалі - На¬станова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) форму¬ється на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних ви-трат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Згідно пункту 4.40 Настанови передбачено, що кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування:
1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та но¬рмативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї На¬станови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
до пункту 5.31. встановлено: «5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (дого¬вірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будіве¬льних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обгрунтовувальних роз¬рахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому:
а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни - не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи ви¬конання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.»
Учасник ТОВ Світанок усвідомлюючи можливість виникнення ризиків на об’єкті будівни¬цтва та відповідну вимогу за тендерною документацією, в частині питання виду договірної ціни, котра має бути тверда, погодив Акт огляду об’єкта поточного ремонту від 29.12.2023 року по предмету закупівлі, де так як і зазначалося встановленою формою прописав: «За результатами огляду об’єкту представник Учасника підтверджує ознайомлення з обсягом та умовами вико¬нання робіт/послуг згідно предмету закупівлі «Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор) за адресою: м. Київ, проспект Тичини, 22» код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, що мають бути виконані (в тому числі враховано можливість виникнення ризиків на об'єкті будівництва), а так само підтверджує ознайомлення зі змістом проектно-кошторисної документації щодо об’єкту поточного ремонту.».
ТОВ «СВІТАНОК» на виконання вище згаданих вимог за пунктом 6.2. розділу III тендерної документації подав такі документи:
- договірну ціну (тверда) на Поточний ремонт приміщення 2-го поверху (коридор) за адре¬сою м. Київ проспект Павла Тичини, 22;
- дефектний акт на Поточний ремонт приміщення 2-го поверху (коридор) за адресою м. Ки¬їв проспект Павла Тичини, 22 код ДК021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи;
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва на Поточний ремонт приміщення 2-го поверху (коридор) за адресою м. Київ проспект Павла Тичини, 22;
- локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 на Поточний ремонт приміщення 2-го поверху (ПАРВЕ КРИЛО);
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва №1;
- пояснювальна записка на Поточний ремонт приміщення 2-го поверху (коридор) за адре¬сою м. Київ проспект Павла Тичини, 22;
- розрахунок №№1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / мон¬тажні роботи;
- розрахунок №9. Розрахунок прибутку;
- розрахунок № 10. Кошти на покриття адміністративних витрат;
- розрахунок №14. Витрати підрядника, що пов’язані з устаткуванням;
- акт огляду об’єкта.
Будь яких інших документів на виконання вище згаданих вимог тендерна пропозиція ТОВ «СВІТАНОК» не містить. Разом з тим, подана договірна ціна від ТОВ «СВІТАНОК» не містить коштів на покриття ризиків, що не узгоджується з поданим актом огляду об’єкта та згаданих ви¬ще положень Настанови.»
ТОВ «СВІТАНОК» вважає таку аргументацію Замовника безпідставною та такою що не відповідає тендерній документації та «Настанові з визначення вартості будівництва» Кошторисних норм України, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України» (надалі - Настанова) з наступних причин:
- дійсно в акті огляду об’єкту поточного ремонту від 29.12.2023 зазначено, що «враховано можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва», але це зовсім не означає, що їх неможливо уникнути шляхом застосування способів виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт, що прямо передбачено абзацом 3 пункту 5.31 Настанови;
- в абзаці 1 пункту 5.31 Настанови чітко зазначено, що «У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків», що не може трактуватись як обов’язок Учасника враховувати ці витрати, тим більше якщо фактично їх можливо уникнути;
- керуючись вимогами абзацу 1 пункту 5.32 Настанови, під час розгляду проектної документації ТОВ «СВІТАНОК» вивчив можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції визначив умови, які б запобігли виникненню ризикових ситуацій, тому й не включив їх в договірну ціну пропозиції, чим фактично зекономив державні кошти;
- пункт 4.40 Настанови не може бути застосований так як Замовник чітко визначив перелік та обсяги робіт, які повинні бути виконані згідно з проектною документацією та договором і в пункту 6.1 Тендерної документації зазначив: «Не врахована Учасником вартість окремих робіт/послуг не сплачуються Замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній його ціні тендерної пропозиції».
Таки чином, ТОВ «СВІТАНОК» повністю виконав вимоги Замовника в частині визначення та розрахунку ціни тендерної пропозиції за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві", а відсутність в ній коштів на покриття ризиків не може трактуватись як не узгодження з поданим у складі тендерної пропозиції актом огляду об’єкта, а відтак, не може бути підставою для відхилення Замовником нашої тендерної пропозиції.
По-друге, у пункті 4.1 Протоколу відхилення пропозиції №20 від 16.01.2024 Замовник зазначив: «При цьому, поданий локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 містить найменування об’єкта будівництва, що не відповідає предмету закупівлі, той самий недолік вказано в першому рядку зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.»
ТОВ «СВІТАНОК» з цього приводу наголошує, що згідно з пунктом 1.2 Настанови «Локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією». Обсяги робіт визначені Замовником у «Дефектному акті на «Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (ПРАВЕ КРИЛО)», який наведений у додатку 1 до тендерної документації, та є складовим документом Договірної ціни на Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор) за адресою: м. Київ, проспект Павла Тичини, 22, яка надана в складі тендерної пропозиції, що й зазначено в першому рядку першого аркуша локального кошторису. Таким чином найменування об’єкта будівництва, яке зазначене в локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01, повністю відповідає вимогам тендерної документації. Теж саме стосується і зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, який, згідно з пунктом 1.2 Настанови, є кошторисним документом, що визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат, що складаються на основі локальних кошторисів. Назва зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, який поданий у складі тендерної пропозиції повністю відповідає вимогам тендерної документації.
На підставі вищевикладеного вважаємо, що ТОВ «СВІТАНОК» повністю виконав вимоги тендерної документації та наша тендерна пропозиція не може бути відхилена з цих причин.
По-третє, у пункті 4.1 Протоколу відхилення пропозиції №20 від 16.01.2024 Замовник зазначив: «Також слід зауважити, що розрахунки подані від ТОВ «СВІТАНОК» такі як: зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; договірна ціна; розрахунок №№1-4; розрахунок №9; розрахунок № 10; розрахунок №14; дефектний акт не містять підпису та печатки заявленого інженера-кошторисника, а саме Горбатюк Оксани Петрівни.»
ТОВ «СВІТАНОК» з цього приводу зазначає, що в тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо проставлення на кошторисній документації підпису та печатки інженера-кошторисника. Окрім того, формами зазначених вище документів, а саме, Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (Додаток 7 до Настанови (пункти 3.30, 4.20, 4.38)), Договірна ціна (Додаток 30 до Настанови (пункт 5.2)), Дефектний акт (Додаток 29 до Настанови (пункт 5.1)) не передбачено проставлення підписів та печаток інженера-кошторисника. Також, слід відмітити, що згідно з пунктом 5.1 Настанови дефектний акт надає замовник для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) окремих видів капітальних ремонтів, тому вимога щодо підписання його інженером-кошторисником Учасника є неправомірною. Розрахунки №№1-4; розрахунок №9; розрахунок № 10; розрахунок №14 підписані керівником ТОВ «СВІТАНОК», що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
На підставі вищевикладеного, вважаємо що наша тендерна пропозиція неправомірно відхилена Замовником з причини відсутності підписів та печаток інженера-кошторисника на окремих документах тендерної пропозиції.
Таким чином, наша тендерна пропозиція повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації по Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права ТОВ «СВІТАНОК» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. ТОВ «СВІТАНОК» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії.
Керуючись статтями 5, 18 Закону,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника, яке оформлене Протоколом відхилення тендерної пропозиції Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико - санітарної допомоги №2 Дніпровського району м. Києва» №20 від 16.01.2024, неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника яке оформлене Протоколом відхилення тендерної пропозиції Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико - санітарної допомоги №2 Дніпровського району м. Києва» №20 від 16.01.2024.
4. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким визнати ТОВ «СВІТАНОК» переможцем Процедури закупівлі.
Додаток:
1. Протокол відхилення тендерної пропозиції Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико - санітарної допомоги №2 Дніпровського району м. Києва» №20 від 16.01.2024
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення тендерної пропозиції №20 від 16.01.2024.pdf 18.01.2024 11:30
- Скарга в АМКУ від 18.01.2024 №25-01-24.pdf 18.01.2024 11:38
- рішення від 22.01.2024 №1242.pdf 22.01.2024 14:37
- Інформація про резолютивну частину рішення №1873.pdf 31.01.2024 14:41
- рішення від 30.01.2024 №1873.pdf 02.02.2024 15:31
- 2. Договірна ціна ТОВ Синексис.pdf 24.01.2024 11:10
- 1. Договірна ціна ТОВ Гранель.pdf 24.01.2024 11:10
- 3. Договірна ціна ТОВ СВІТАНОК.pdf 24.01.2024 11:10
- скарга АМКУ.pdf 24.01.2024 11:10
- скарга АМКУ.doc 24.01.2024 18:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.01.2024 11:53
Дата розгляду скарги:
30.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.01.2024 14:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.02.2024 15:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СВІТАНОК» в закупівлі відкриті торги по предмету: «Поточний ремонт приміщень 2-го поверху (коридор та кабінети) за адресою: м. Київ, проспект Павла Тичини, 22» код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи, ідентифікатор оголошення про закупівлю UA-2023-12-26-011517-a, далі – предмет закупівлі.
1. Розглянуто:
У відповідності до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 22.10.2022 року зі змінами (надалі - Особливості), 18.01.2023 року було подано скаргу за номером UA-2023-12-26-011517-a.a1. По результату розгляду Органом оскарження згаданої скарги, було прийнято рішення №1873-р/пк-пз від 30.01.2024 року. За наведеним рішенням Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов'язала комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико – санітарної допомоги №2 Дніпровського району м. Києва» скасувати рішення № 20 від 16.01.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СВІТАНОК», таким чином щоб останнього повернути до розгляду, оскільки права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його тендерної пропозиції.
Вирішила:
Відтак, враховуючи описане за рішенням Органу оскарження з метою усунення допущених порушень уповноважена особа приймає рішення щодо скасування попереднього прийнятого рішення №20 від 16.01.2024 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СВІТАНОК», таким чином щоб пропозиція останнього повернулася на розгляд.