-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо наливом
Завершена
7 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 000.00 UAH
Період оскарження:
26.12.2023 14:04 - 31.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на рішення замовника
Номер:
5225a369b85643f984af5fcdbe050aa9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-26-008327-a.c3
Назва:
Скарга на рішення замовника
Скарга:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАРОКОСТЯНТИНІВНАФТОПРОДУКТ" (Код ЄДРПОУ: 38618476) у процедурі закупівлі №UA-2023-12-26-008327-a, оформлене протоколом №180 від 08.01.2024 року
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА в АМКУ НА РІШЕННЯ тендер Ірпіньводоканал.docx.p7s.zip 12.01.2024 15:09
- Протокол 180 (1).docx.p7s.zip 12.01.2024 15:09
- Довідка відсутність документів (сертифікатів) тендер Ірпіньводоканал (1).docx.p7s.zip 12.01.2024 15:09
- рішеня від 16.01.2024 № 844.pdf 16.01.2024 18:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.01.2024 № 1264.pdf 23.01.2024 14:06
- рішення від 22.01.2024 № 1264.pdf 25.01.2024 15:54
- ТД налив Дизель.pdf 18.01.2024 17:00
- Протокол 180.docx 18.01.2024 17:00
- Scan_20240118_092115.pdf 18.01.2024 17:00
- Протокол 181.docx 18.01.2024 17:00
- Пояснення АМКУ.docx 18.01.2024 17:00
- Scan_20240118_090741.pdf 18.01.2024 17:00
- Scan_20240118_090814.pdf 18.01.2024 17:00
- Протокол 189.docx 26.01.2024 12:04
- Протокол 188.docx 26.01.2024 12:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.01.2024 17:02
Дата розгляду скарги:
22.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2024 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.01.2024 15:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1264 від 21.01.2024 року, виконано.
Скарга
Скасована
Скарга на рішення
Номер:
6e1cea626937417a9360b7e410106976
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-26-008327-a.a2
Назва:
Скарга на рішення
Скарга:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАРОКОСТЯНТИНІВНАФТОПРОДУКТ" (Код ЄДРПОУ: 38618476) у процедурі закупівлі №UA-2023-12-26-008327-a, оформлене протоколом №180 від 08.01.2024 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 180 (1).docx 12.01.2024 15:00
- СКАРГА в АМКУ НА РІШЕННЯ тендер Ірпіньводоканал.docx 12.01.2024 15:00
- Довідка відсутність документів (сертифікатів) тендер Ірпіньводоканал (1).docx 12.01.2024 15:00
- СКАРГА в АМКУ НА РІШЕННЯ тендер Ірпіньводоканал.docx 12.01.2024 15:01
- Протокол 180 (1).docx 12.01.2024 15:01
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
12.01.2024 15:01
Вимога
Відхилено
Сертифікати ISO, підтвердження якості предмета закупівлі
Номер:
9195521df30b4e779a78681d4f55084c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-26-008327-a.c1
Назва:
Сертифікати ISO, підтвердження якості предмета закупівлі
Вимога:
Додатком 2 до Тендерної документації Технічно специфікація (технічні вимоги) у пунктах 1, 2 встановлені дискримінаційні вимоги тендерної документації, а саме «1) Учасник повинен надати діючі сертифікати у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, видані на ім’я учасника відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT,) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Додатково учасник надає чинний договір з органом сертифікації, який видав зазначений сертифікат та атестат про відповідну акредитацію органу сертифікації разом з додатками. Учасник повинен надати оригінал або завірену належним чином копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання тендерної пропозиції, а також надає копію документу (договір з акредитованим органом з сертифікації та атестат про акредитацію, тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації.»
Замовником оголошена процедура закупівлі за Предметом: «Дизельне паливо наливом» – 144000 літрів.
Звертаємо вашу увагу на те, що сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а отримання таких сертифікатів є дороговартісним та затратним по часу процесом. У разі відсутності сертифікатів ISO, яких вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документів, які є необов’язковими у його сфері діяльності.
Так, як, наприклад, сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT,) «Системи управління якістю. Вимоги» підтверджує відповідність вимог стандарту, який встановлює вимоги до системи управління якістю на підприємстві, та не має жодного відношення до предмету закупівлі, а також його технічних, якісних та кількісні характеристик.
ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» - це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, якого зобов’язані дотримуватися лише українські фінансові установи задля захисту інформації. Наше підприємство займається оптовою торгівлею твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, окрім того сертифікат, наданий на відповідність вказаному стандарту не має жодного відношення до закупівлі дизельного палива і жодним чином не впливає на кваліфікаційні критерії предмета закупівлі.
Ч. 2 п. 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування передбачає, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту (твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії), замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Також вважаємо дану вимогу дискримінаційною, оскільки вона звужує коло потенційних учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію.
У відповідності до частини 1 статті 15 Закону України «Про захист економічноїї конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Серед іншого частиною 2 статті 15 Закону України «Про захист економічноїї конкуренції» встановлюється, що антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:
- надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
- дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;
Оскільки діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку просимо виключити вимогу про надання сертифікатів ISO з вимог Тендерної документації.
Окрім того, повідомляємо, що Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Проаналізувавши вимоги тендерної документації, нами було встановлено відсутність достатніх вимог для підтвердження учасниками саме ЯКОСТІ запропонованого ними товару.
Зокрема, Додатком 2 до Тендерної документації Технічно специфікація (технічні вимоги) встановлено, що Паливо дизельне має відповідати ДСТУ 7688:2015 та/або «Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами), проте, замовником на підтвердження відповідності предмета закупівлі діючим стандартам не вимагається від учасників надання жодного документа.
У зв’язку з викладеним, та з метою відбору постачальників, що пропонують виключно високоякісне пальне, що відповідає національним стандартам, просимо Вас включити вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, копії сертифікату відповідності виданого органом з оцінки відповідності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.12.2023 13:51
Вирішення:
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови
Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для
замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його
припинення або скасування» (далі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Дизельне паливо наливом), яке є специфічним товаром та його постачання нерозривно пов’язане з наданням Замовником відповідних послуг споживачу. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” відповідно до
Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації». З
метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник
зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо
необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ISO 9001:2015
«Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український
науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 14001:2015 «Системи екологічного
управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства
"Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 45001:2019 (ISO
45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021
року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та
якості» від 26.12.2019 р. № 502); - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ
прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем
стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104); - ISO/ІЕС 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022) «Інформаційна безпека, кібербезпека та
захист конфіденційності. Система керування інформаційною безпекою. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2017 року відповідно до наказу
Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2015 р. №193); -
ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з
01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та
якості» від 18.12.2018 р. №507); - Звертаємо вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації дизельного палива) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини
третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з
урахуванням цих особливостей. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація
не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної
колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від
20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз від
06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від
21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021
р. (UA-2021-03-19-000685-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р.
(UA-2021-03-19-000685-c). Враховуючи вищезазначене, у замовника відсутні
підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Щодо ДСТУ та документів які Замовник не вимагає: відповідно до п. 2.3 проєкту договору що є додатком 3 до Тендерної документації Кожна партія Товару, що поставляється Постачальником повинна супроводжуватись завіреними належним чином Постачальником копією паспорту якості та/або іншого документу про якість відповідно до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (зі змінами).
Статус вимоги:
Відхилено