• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Хліб з пшеничного борошна; Хліб з житньо-пшеничного борошна

Завершена

279 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 790.00 UAH
Період оскарження: 26.12.2023 10:03 - 31.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: ca8c5ec8cdf94039b7dc317c41548001
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-001969-a.b2
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовник ! Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги передбачені в тендерній документації. Згідно п. 3.15 Додатку 1 до Тендерної документації, Вами вимагається: - « Скан-копії акту інспектування, або листа в наявності відповідає територіального органу Держспоживслужби, що підтверджує додержанням оператом ринку вимог законодавства про харчові продукти». Наше підприємство є виробником хлібобулочних виробів. Виробництво ведеться із дотриманням встановлених діючим законодавством України вимог до такого виду продукції. Згідно ч. 2 ст. 32 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон) - сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону, оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. При цьому згідно п. 7 ст. 21 Закону, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. При цьому, на виконання умов Закону, а також з метою виробництва найбільш безпечної продукції та підтримання стабільної якості продукції, Учасником впроваджено та сертифіковано систему управління якістю HACCP. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тобто Замовник не може вимагати документацію яка не вимагається діючим законодавством України. Відповідно до ч.1 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», аудит – це систематичне та незалежне вивчення певної дії з метою визначення того, чи відповідає така діяльність та пов’язані з нею результати запланованим заходам і чи такі заходи впроваджені результативно та у спосіб, який дозволяє досягти поставленої мети. В звʼязку із введенням всією територією України воєнного стану Указом Президента № 64/2022 від 24.02.2022 року, планові перевірки, що входять до компетенції Держпродспоживслужби, не здійснюються, відповідно положень постанови КМУ від 13.03.2022 р. № 303. Відповідно, учасник не має можливості отримати зазначений акт інспектування або лист, що відповідає територіальному органу Держспоживслужби. Відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про Публічні закупівлі» визначено, що «якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо Замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством». Дана вимога порушує п. 1 та п. 4. ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного ВИМАГАЄМО УСУНУТИ дискримінаційні вимоги зазначені в Тендерній документації, а саме виключити п. 3.15 з Додатку 1 до Тендерної документації: «Скан-копії акту інспектування, або листа в наявності відповідає територіального органу Держспоживслужби, що підтверджує додержанням оператом ринку вимог законодавства про харчові продукти».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Хочемо зауважити що згідно з частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не встановлює жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Та звертаємо вашу увагу на наступне: Система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (HazardAnalysisandCriticalControlPoints - НАССР) - система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів (п. 35 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Державний контроль - діяльність компетентного органу, його територіальних органів, державних інспекторів, державних ветеринарних інспекторів, помічників державного ветеринарного інспектора та уповноважених осіб, що здійснюється з метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, а також усунення наслідків невідповідності та притягнення до відповідальності за порушення відповідних вимог. Державний контроль включає також діяльність з перевірки відповідності законодавству про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких продуктів на митну територію України (п. 9 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Державний контроль за впровадженням постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР здійснює компетентний орган у сфері державного контролю (п. 6 ст. 7 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Органи виконавчої влади у сфері здійснення державного контролю До органів виконавчої влади у сфері державного контролю належать: 1. Кабінет Міністрів України; 2. центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини; 3. компетентний орган. Система та повноваження компетентного органу у сфері державного контролю Компетентний орган у сфері державного контролю: 1) організовує та здійснює державний контроль, у тому числі на державному кордоні України; 2) розробляє та виконує довгостроковий план державного контролю, щороку звітує Кабінету Міністрів України про стан його виконання; 3) розробляє та виконує план дій за надзвичайних обставин, пов’язаних із харчовими продуктами та/або кормами (далі - план дій за надзвичайних обставин); 4) затверджує щорічний план державного контролю та щорічний план державного моніторингу; 5) забезпечує проведення передзабійного та післязабійного огляду тварин на відповідних потужностях, післязабійного огляду тварин, добутих у процесі полювання; 6) здійснює державний контроль за впровадженням постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР; 7) надає особам, визначеним цим Законом, повноваження щодо здійснення окремих заходів державного контролю, контролює правомірність та ефективність їхньої діяльності, позбавляє таких повноважень за наявності підстав, визначених законодавством, а також веде облік та оприлюднює відомості про уповноважених осіб на офіційному веб-сайті; 8) забезпечує правомірність та ефективність діяльності своїх структурних підрозділів, територіальних органів та їх посадових осіб; 9) встановлює у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, відбору зразків та лабораторних досліджень (випробувань) щодо кожної потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів; 10) затверджує в порядку, визначеному законодавством, періодичність документальних перевірок, перевірок відповідності, фізичних перевірок, лабораторних досліджень (випробувань) вантажів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України; 11) залучає у разі необхідності до здійснення державного контролю правоохоронні органи в рамках наданих їм законом повноважень; 12) вживає у межах своїх повноважень заходів для усунення порушень цього Закону, законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, а також для притягнення винних осіб до відповідальності, встановленої законом; 13) здійснює інші повноваження, передбачені ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Компетентний орган має право надавати особам повноваження щодо здійснення окремих заходів державного контролю, за умови їх відповідності вимогам, встановленим законодавством. Рішення компетентного органу про надання статусу уповноваженої особи має містити деталізований опис заходу державного контролю, повноваження щодо здійснення якого надається відповідній особі, та умов, за яких він має здійснюватися. (ст. 9 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Для цілей ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» уповноваженими особами є: 1) офіційні ветеринарні лікарі - мають право здійснювати на визначених компетентним органом потужностях (господарствах) повноваження державного ветеринарного інспектора у межах передбачених цим Законом заходів державного контролю харчових продуктів тваринного походження та живих тварин, а також здійснювати відбір зразків відповідно до вимог статті 40 цього Закону; 2) уповноважені ветеринари - мають право здійснювати у визначених компетентним органом господарствах передбачені цим Законом заходи державного контролю живих тварин, а також здійснювати відбір зразків відповідно до вимог статті 40 цього Закону; 3) працівники бійні, уповноважені на виконання обов’язків помічника державного ветеринарного інспектора, - мають право виконувати обов’язки помічника державного ветеринарного інспектора у межах державного контролю свіжого м’яса птиці та зайцеподібних у разі виконання умов, визначених розділом VI цього Закону, та лише в частині технічної допомоги, необхідної для виконання завдань державного ветеринарного інспектора; 4) уповноважені лабораторії, у тому числі референс-лабораторії - мають право проводити лабораторні дослідження (випробування), а також здійснювати відбір зразків та виконувати інші функції у випадках, визначених цим Законом; 5) капітан рибоморозильного чи рибопромислового судна, яке плаває під Державним прапором України, має право на видачу міжнародних сертифікатів та інших документів, які вимагаються законодавством країни призначення щодо рибних продуктів. Офіційні ветеринарні лікарі та уповноважені ветеринари отримують відповідний статус та здійснюють свою діяльність у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини. Заходи державного контролю Заходи державного контролю здійснюються у формі аудиту, інспектування, передзабійного та післязабійного огляду, відбору зразків, лабораторного дослідження (випробування), документальної перевірки, перевірки відповідності, фізичної перевірки. У межах заходів державного контролю здійснюється державний моніторинг. Аудит - систематичне та незалежне вивчення певної дії з метою визначення того, чи відповідає така діяльність та пов’язані з нею результати запланованим заходам і чи такі заходи впроваджені результативно та у спосіб, який дозволяє досягти поставленої мети (п.3 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Аудит постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, та постійно діючих процедур, розроблених оператором ринку з метою дотримання гігієнічних вимог, повинен передбачати перевірку безперервності та ефективності їх застосування, у тому числі ( ч. 3. Ст. 19 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»): 1. документації; 2. ведення записів; 3. процесів, що впливають на безпечність харчових продуктів та/або кормів; 4. системи внутрішнього контролю оператора ринку; 5. коригувальних дій, вжитих оператором ринку внаслідок аналізу виявлених невідповідностей; 6. кваліфікації персоналу. Результати аудиту обов’язково враховуються під час визначення ступеня ризику діяльності оператора ринку (потужності) та періодичності здійснення планових заходів державного контролю. Одна і та сама особа не може здійснювати аудит на одній і тій самій потужності більше двох разів поспіль (ч. 3. Ст. 19 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»)). Чим більший ступінь ризику в оператора ринку, тим частіше його перевірятимуть. Інспектування - форма державного контролю, яка полягає у здійсненні перевірки стану здоров’я та благополуччя тварин, виробництва та обігу харчових продуктів та кормів з метою встановлення відповідності законодавству про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин (п.19 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»). Інспектування передбачає перевірку дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин та відповідності їх діяльності вимогам щодо (ч. 4. Ст. 19 ЗУ «Про державний контрольза дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»): 1. гігієни; 2. плану коригувальних дій, розробленого та впровадженого оператором ринку за результатами попередніх перевірок; 3. інцидентів, пов’язаних з безпечністю харчових продуктів та/або кормів. Інспектування може включати в себе перевірку потужностей, прилеглої території, приміщень, обладнання та інвентарю, транспортних засобів, а також харчових продуктів та кормів; сировини, інгредієнтів, допоміжних матеріалів для переробки, які використовуються для приготування та виробництва харчових продуктів та кормів, напівфабрикатів; предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами; засобів та процесів прибирання і догляду, а також пестицидів; маркування, зовнішнього вигляду та реклами; простежуваності. Особа, яка здійснює інспектування або аудит, має право проводити прості дослідження (випробування) у разі появи у неї обґрунтованої підозри щодо невідповідності або якщо такі дослідження передбачені щорічним планом державного контролю. Під час здійснення інспектування та аудиту забороняється перевіряти питання, які (ч.8. ст.18 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»): • відсутні в акті державного контролю; • не містять посилань на вимогу законодавства України (у тому числі на відповідну статтю, її частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Зверніть увагу, що здійснення інспектування та аудиту без застосування акта державного контролю, а відбору зразків - без застосування акта відбору зразків забороняється (ч.9. ст.18 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Акт державного контролю має містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин. Кожне таке питання повинно містити посилання на вимогу нормативно-правового акта (статтю, частину, пункт, підпункт, абзац тощо), яка підлягає дотриманню оператором ринку. Якщо за результатами інспектування або аудиту виявлено невідповідність, в акті державного контролю наводиться детальний опис відповідних порушень законодавства. Акт державного контролю складається у двох примірниках, один з яких вручається оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його складення Аудит (планові перевірки) постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, проводитись згідно з уніфікованим актом, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів». Замовник намагається закуповувати якісний товар, а саме: продукти харчування, для харчування поранених бійців та пацієнтів лікарні. Тому вимога згідно п.5 Додаток 2 щодо надання АКТУ* де буде зазначено автотранспорт яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі (чинний на момент його подання) складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, не вважаємо дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 9973964974f048beb407ae412f7b4f0f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-26-001969-a.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовник ! Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації та усунути дискримінаційні вимоги передбачені в тендерній документації. Згідно п. 3.15 Додатку 1 до Тендерної документації, Вами вимагається: - « Скан-копії акту інспектування, або листа в наявності відповідає територіального органу Держспоживслужби, що підтверджує додержанням оператом ринку вимог законодавства про харчові продукти». Наше підприємство є виробником хлібобулочних виробів. Виробництво ведеться із дотриманням встановлених діючим законодавством України вимог до такого виду продукції. Згідно ч. 2 ст. 32 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон) - сертифікація харчових продуктів необов’язкова. Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону, оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. При цьому згідно п. 7 ст. 21 Закону, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. При цьому, на виконання умов Закону, а також з метою виробництва найбільш безпечної продукції та підтримання стабільної якості продукції, Учасником впроваджено та сертифіковано систему управління якістю HACCP. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тобто Замовник не може вимагати документацію яка не вимагається діючим законодавством України. Відповідно до ч.1 ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», аудит – це систематичне та незалежне вивчення певної дії з метою визначення того, чи відповідає така діяльність та пов’язані з нею результати запланованим заходам і чи такі заходи впроваджені результативно та у спосіб, який дозволяє досягти поставленої мети. В звʼязку із введенням всією територією України воєнного стану Указом Президента № 64/2022 від 24.02.2022 року, планові перевірки, що входять до компетенції Держпродспоживслужби, не здійснюються, відповідно положень постанови КМУ від 13.03.2022 р. № 303. Відповідно, учасник не має можливості отримати зазначений акт інспектування або лист, що відповідає територіальному органу Держспоживслужби. Відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про Публічні закупівлі» визначено, що «якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо Замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Технічна помилка
Дата скасування: 28.12.2023 10:36