• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 (CPV) 55320000-9 - Послуги з організації харчування

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Місцезнаходження замовника: 18031, Україна , Черкаська обл., Черкаси, вул. Університетська, 62А. Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі наведено в ч.6 р.ІІІ та Додатку 3 тендерної документації. Оцінка пропозицій здійснюється на основі критерію – «Ціна». Питома вага критерію 100%. Тендерна пропозиція, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, не приймається до розгляду. Забезпечення тендерної пропозиції: Розмір: 39 300,00 грн. (тридцять дев’ять тисяч триста гривень 00 копійок) Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія, сформована відповідно до вимог Постанови НБУ №639 від 15.12.2004. Зміст наданої учасником гарантії повинен відповідати змісту форми забезпечення тендерної пропозиції, встановлений Замовником згідно Додатку 4 до тендерної документації. Гарантія обов’язково повинна містити інформацію про підстави неповернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції, а саме:  відкликання тендерної пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;  непідписання принципалом, який став переможцем тендеру, договору про закупівлю;  ненадання принципалом, який став переможцем тендеру, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією;  ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі, у строк, установлений пунктом 47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Вищевказаний перелік підстав неповернення забезпечення тендерної пропозиції є виключним. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: в термін дії тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття надається відповідна довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом та виписка завірена банком з рахунку покриття гарантії, що свідчить про зарахування коштів покриття на відповідний рахунок у повному обсязі.

Завершена

3 930 595.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 652.98 UAH
Період оскарження: 25.12.2023 17:52 - 30.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 2d39d1e6ffcd4e26bdc9d89ca5438f31
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-25-013969-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2024 16:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.02.2024 14:28
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 481f66e792a14510977ac152f0222d74
Заголовок пункту скарги: Вважаємо рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а так само рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс» та про намір укласти договір з ТОВ «Каштан-Плюс» передчасним, необґрунтованим та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Опис заперечення: 1. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 22.01.2024 (далі – Протокол) та Інформації про відхилення пропозиції в обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено наступне (для зручності, наведені замовником невідповідності (надалі, також – Підстави) умовно пронумеровано):
Учасник ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, було розміщено документи.
Проте, за результатами розгляду документів, що були завантажені учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, учасником не виправлено наступні невідповідності в інформації та/або документах, а саме:
1. Всупереч вимогам пп.8.1.5. п.8.1 ч.8 р. ІІІ тендерної документації не надано:
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції
Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISO;
- чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ)
2. Всупереч пп. 1.1 ч. 1 Додатку 1 тендерної документації не надано:
• скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Opel Movano ВН 1027 НІ;
• протокол випробувань установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023- 009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи на транспортний засіб Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договору оренди від 01.09.2023 №0109/23 та акту приймання-передачі від 01.09.2023 відповідного транспортного засобу;
• договір на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару;
• акти наданих послуг з дезінфекції транспорту, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договорів оренди від 01.09.2023 №0109/23, від 01.09.2023 №1 та актів приймання- передачі від 01.09.2023 б/н, від 01.09.2023 №1 (Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ та Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI реєстраційний номер КА 3140 КЧ відповідно), за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
3. Всупереч вимогам п.2.1 ч.2 Додатку 1 тендерної документації не надано повідомлення про прийняття водія автотранспортних засобів Давиденко О.П. на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом (Учасником, на виконання вимог про усунення недоліків, дозавантажено повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.. але без відмітки про прийняття уповноваженим органом).

Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1.1. Щодо п. 1 Підстав (наявність Сертифікату, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями)
Відповідно до пп. 8.1.5 п. 8.1 ч. 8 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Тендерна документація, а також ТД) Учасник у складі пропозиції має надати, зокрема, чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління щодо протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО (додатково в складі пропозиції надається: чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат; ЗВІТ про аудит системи управління, складений органом сертифікації, що видав вищевказані сертифікати, програму проведення наглядових аудитів та звіт про останній наглядовий аудит, проведений згідно програми).
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «18. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 370012018.pdf», який містить Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, дійсний до 19.12.2026, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно надання послуг громадського харчування за місцем знаходження їдалень (виробництво та постачання готових страв, кулінарних виробів, напоїв тощо), організації шкільного харчування, послуг їдалень та виїзного ресторанного обслуговування (кейтерингу); діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «21. Звіт про аудит щодо ISO 370012018.pdf», який містить Звіт про первинний сертифікаційний аудит ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» стосовно, зокрема, оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, на відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно зазначеного звіту вбачається, що ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» розробило, впровадило та підтримує систему управління, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «50. Атестат про акредитацію.pdf», який містить Атестат про акредитацію органу з сертифікації систем менеджменту ТОВ «Науково-виробничий центр сертифікації, метрології та стандартизації», в т.ч. відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління), який видав вищезгаданий Сертифікат.
Окрім того, Скаржник шляхом самостійного декларування в ЕСЗ зазначив, що його керівник не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; самого Скаржника не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
В той же час, згідно ч. 8 Розділу ІІІ ТД, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Аналогічна норма міститься в ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Отже, в силу вищезазначених умов ТД та приписів ч. 6 ст. 23 Закону Замовник був зобов’язаний прийняти наданий Скаржником Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» як такий, що повністю підтверджує відповідність встановленим вимогам.
Враховуючи викладене, Замовник не довів, що наданий Скаржником Сертифікат («18. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 370012018.pdf»), не підтверджують відповідність тим же об’єктивним критеріям чи еквівалентним вимогам згідно положень ч. 8 Розділу ІІІ ТД та ч. 6 ст. 23 Закону.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2. Щодо п. 2 Підстав (щодо підтвердження кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в частині транспортних засобів)
Пунктом 1.2 ч. 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники передбачено наступне:
Для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника має здійснюватися транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором (учасник підтверджує відповідність транспортних засобів документами, які видані відповідними підприємствами, установами, організаціями). З метою підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам» учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи.
Учасники закупівлі у складі пропозиції повинні надати:
• При залученні власного транспорту учасник повинен надати скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
• У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення разом із скан-копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Зміст і форма відповідних документів мають відповідати вимогам чинного законодавства та бути чинними на момент подання учасником пропозиції.
• Крім цього, учасник повинен надати в складі пропозиції копію чинного договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з відповідними актами наданих послуг за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
Термін дії договору на проведення дезінфекції транспорту має бути не менше ніж до 31.12.2024. У разі, якщо Учасником буде надано договір на проведення дезінфекції транспорту термін дії якого менший, ніж 31.12.2024, необхідно надати гарантійний лист про пролонгацію відповідного договору до 31.12.2024 за підписами обох сторін та/або додаткову угоду на продовження терміну дії наданого договору до 31.12.2024 та/або новий договір на проведення дезінфекції транспорту з терміном дії до 31.12.2024.
1.2.1. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «31. Договір оренди Mersedes Benz.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 1 від 01.12.2023 та Акт приймання-передачі № 1 від 01.12.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди, зі строком користування до 31.12.2024, спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; реєстраційний номер: КА3140КХ; ідентифікаційний номер: WDB9061332N755117; колір: білий; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТО № 813266.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТО № 813266.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «30. Договір оренди Opel Movano+технічний паспорт.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 0109/23 від 01.09.2023 та Акт приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди строком на 1 рік спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012, номерний знак ВН1027НІ; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТТ № 479264.
В той же час, в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та в Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору в реєстраційному номері (номерному знаку) вищезгаданого транспортного засобу допущена технічна помилка (описка), та замість ВК1027НІ, зазначено ВН1027НІ.
В той же самий час, інші ідентифікуючі та персоналізуючи відомості в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору не дають жодних сумнівів, що в користування Скаржнику переданий саме той транспортний засіб, свідоцтво про реєстрацію якого - СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641, наявне в складі тендерної пропозиції Скаржника, а саме: спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583.
Отже, Замовник не довів відсутності у користуванні Скаржника не менше 2-х одиниць транспортних засобів, в т.ч. спеціалізованого вантажного фургону рефрижератора, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, на який в складі тендерної пропозиції Скаржника наданий Договір оренди транспортного засобу від 01.09.2023, Акті приймання-передачі від 01.09.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.2. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «29. Протокол випробування.pdf», який містить, зокрема, Протокол № 018.12ЦВ-23 випробування рефрижератора Thermo King T-1000R-30, який встановлено на вищезгаданий спеціалізований вантажний фургон рефрижератор OPEL MOVANO, згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведеного акредитованою НААУ у відповідній сфері випробувальною лабораторією, атестат про акредитацію відповідної випробувальної лабораторії.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника був відсутній дозвіл на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої випробувальної лабораторії.
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «Дозвіл_на_використання_протоколу_018_12ЦВ_23.pdf», який містить дозвіл випробувальної лабораторії на відтворення результатів випробувань, що наведені в її протоколі № 018.12ЦВ-23.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.3. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «32. Договір на проведення дезінфекції транспорту.pdf», який містить Договір про надання послуг з боротьби з природними шкідниками № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, та Додаткову угоду №1 від 19.12.2023 до цього Договору, якою його строк дії встановлено до 31.12.2024.
Згідно умов зазначеного Договору, Виконавець зобов’язується надати Замовнику (Скаржнику) послуги з дератизації, дезінсекції, дезінфекції та/або інших послуг у приміщеннях (території) – об’єкті, що належать (якими користується, орендує) Замовник (п.п. 1.1., 1.2). Послуги надаються з використанням відповідних матеріалів та засобів з подальшим наданням Замовнику відповідних звітів, зокрема, у вигляді Акту прийому-передачі наданих послуг.
Договір № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 не містить жодних обмежень чи заборон на проведення дезінфекції транспорту, зокрема і тих, якими Замовник користується (орендує).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «33. Підтвердження оплати послуг з дезінфекції.pdf», який містить Акт прийому-передачі наданих послуг з дезінфекції вищезгаданого автомобіля, що буде задіяний під час здійснення поставок товару спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ у листопаді 2023 року, та підтвердження оплати таких послуг (платіжна інструкція), та підтвердження оплати послуг з дезінфекції іншого вищезгаданого автомобіля, що буде задіяний під час здійснення поставок товару - спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ (згідно даних свідоцтва про реєстрацію), у грудні 2023 року.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника був відсутній акт наданих послуг з дезінфекції автомобіля MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ за місяць, який передує місяцю подання пропозиції (тобто, грудень 2023), з документами, що підтверджують оплату за такі послуги, та був відсутній акт наданих послуг з дезінфекції автомобіля Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ.
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «7. Підтвердження оплати послуг дезінфекції.pdf», який містить:
акт наданих послуг № 865 від 01.12.2023 з дезінфекції автомобіля Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 та платіжну інструкцію № 16754 від 05.12.2023 на підтвердження оплати таких послуг;
акт наданих послуг № 977 від 18.12.2023 з дезінфекції автомобіля MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 та платіжну інструкцію № 80 від 04.01.2024 на підтвердження оплати таких послуг
Враховуючи зазначене, Замовник не довів, що Скаржником не наданий договір за яким може бути проведена дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару, з відповідними актами наданих послуг з дезінфекції транспорту за місяць, який передує місяцю подання пропозиції, з документами, що підтверджують оплату за такі послуги.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.3. Щодо п. 3 Підстав (щодо повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.)
Згідно п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники Учасник повинен надати:
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий свідоцтво/сертифікат про проходження курсу по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи управління безпечністю харчових продуктів НАССР);
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий сертифікат про проходження курсу навчання з підготовки внутрішніх аудиторів систем управління;
• надати документальне підтвердження відповідної освіти найманих працівників Учасника, які будуть безпосередньо займатися приготуванням страв. При цьому, Учасник надає оригінал та/або копію, завірену учасником, документу про здобуття цим працівником відповідної освіти (повар/кухар та/або технік-технолог);
• накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (кухарів (не менше трьох), водіїв (не менше двох);
• копію Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1) за останній звітній період, для якого на дату подання тендерної пропозиції вже минув встановлений граничний термін подання такої звітності, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
- оригінал та/або копію, завірену учасником, діючих санітарних книжок/медичних довідок представників Учасника, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв;
- сертифікати про проходження навчання практичних аспектів виконання закладами освіти вимог харчового законодавства, виданих на ім’я осіб, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «37. Накази про прийняття на роботу кухарів та водіїв.pdf», який містить, зокрема, наказ (розпорядження) № 1386-к-0000002928 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Давиденка Олександра Павловича на посаду водія автотранспортних засобів, а також наказ (розпорядження) № 1302-к-0000002891 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Ковальчука Івана Миколайовича на посаду водія автотранспортних засобів.
Тендерна документація, зокрема, п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД, не містить окремої вимоги про необхідність надання на водіїв будь-яких інших документів, аніж накази про прийняття на роботу, або трудові книжки.
Так само, Тендерна документація, зокрема, п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД, не містить вимоги про надання копії Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), або повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, відносно усіх працівників, чи якихось конкретних працівників (категорій працівників), а так само не містить вимоги про надання таких документів саме щодо водіїв.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «38. Відомості про нарахування зп застрахованим особам.pdf», який містить Додаток №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), поданий Скаржником за 3 квартал 2023 року, з відміткою про його прийняття уповноваженим органом, який містить відомості про працівників, інформація та документи щодо яких подано в складі тендерної пропозиції, напр., які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв та зазначені у документі файлу «34. Інформація про працівників учасника.pdf»
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.4. Таким чином, Скаржник у відповідності до положень п. 43 Особливостей виправив виявлені невідповідності у відповідних частинах Підстави № 2, як зазначено вище (п.п. 1.2.2 та 1.2.3 Скарги).
Інші невідповідності, які згадані вище як Підстава №№ 1 та 3, такими не являються в принципі, про що з відповідним обґрунтуванням зазначено вище. Втім, залишаючи осторонь зазначене, Скаржником були надані відповідні пояснення та посилання на наявні в складі тендерної пропозиції документи, отже такі невідповідності, які неправомірно визначені Замовником, також фактично виправлені.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі до пп.1 п.44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), є незаконним, оскільки Скаржник у встановленому порядку усунув виявлені невідповідності.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
2. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є те, що будучи занадто прискіпливими до тендерної пропозиції Скаржника, Замовник залишив поза увагою невідповідності в тендерній пропозиції Переможця.
2.1. В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «80107 Сфера 20231012.pdf», який містить сферу акредитації органу з сертифікації, який видав, в т.ч. сертифікат на відповідність системи управління Переможця вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (файл «37001 ISO.pdf» архіву «37001.rar».
В той же час, згідно вищезгаданого документу з файлу «80107 Сфера 20231012.pdf» вбачається, що орган з сертифікації не акредитований за ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» саме у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, як це вимагалось у згаданому вище в цій Скарзі пп. 8.1.5 п. 8.1 ч. 8 Розділу ІІІ ТД.
Керуючись логікою Замовника, в даному випадку має місце невідповідність, оскільки відсутнє підтвердження відповідності системи управління щодо протидії корупції Переможця вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ТОВ «Каштан-Плюс» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Тендерною документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було внаслідок чого було передчасно прийнято рішення про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс».
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.

2.2. Окрім того, згідно п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) відповідно до частини 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 3 до даної тендерної документації.
Згідно Тендерної документації (стор. 22) невід’ємною частиною (додатками) тендерної документації є, зокрема, Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» відсутня інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація відповідно до Додатку 3 до даної тендерної документації, що є невідповідністю умовам Тендерної документації в цій частині
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ТОВ «Каштан-Плюс» мала бути відхилена Замовником, оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, рішення Замовника про визнання ТОВ «Каштан-Плюс» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
3. При цьому, в аспекті невиконання ТОВ «Каштан-Плюс» п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ ТД про надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація відповідно до Додатку 3 до даної тендерної документації, Скаржник усвідомлює ту обставину, що такий Додаток 3 відсутній.
В той же час, згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ст. 22 Закону інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) є необхідною складовою тендерної документації, в т.ч. для цілей формування самої тендерної пропозиції, можливості реалізації ст. 23 Закону, п.п. 41, 43, аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, тощо.
Згідно Тендерної документації, як зазначалось вище, Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, є невід’ємною частиною ТД.
Однак, такий Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в складі ТД відсутній.
Відповідно, розгляд тендерних пропозицій учасників даної Процедури закупівлі може відбутися без дотримання основних принципів публічних закупівель, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, через відсутність умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі, які передбачались Замовником у Додатку 3, але які фактично відсутні.
На даному етапі таку ситуацію виправити не вбачається за можливе.
Отже, якщо така ситуація має ознаки порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, наявні підстави для відміни цих Відкритих торгів згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 22.01.2024 (далі – Протокол) та Інформації про відхилення пропозиції в обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено наступне (для зручності, наведені замовником невідповідності (надалі, також – Підстави) умовно пронумеровано):
Учасник ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", на виправлення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, було розміщено документи.
Проте, за результатами розгляду документів, що були завантажені учасником на виконання вимоги Замовника про усунення невідповідностей, учасником не виправлено наступні невідповідності в інформації та/або документах, а саме:
1. Всупереч вимогам пп.8.1.5. п.8.1 ч.8 р. ІІІ тендерної документації не надано:
- чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції
Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISO;
- чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу сертифікації в сфері ДСТУ ISO 37001:2018, виданий Національним агентством з акредитації України (НААУ)
2. Всупереч пп. 1.1 ч. 1 Додатку 1 тендерної документації не надано:
• скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Opel Movano ВН 1027 НІ;
• протокол випробувань установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023- 009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи на транспортний засіб Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договору оренди від 01.09.2023 №0109/23 та акту приймання-передачі від 01.09.2023 відповідного транспортного засобу;
• договір на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару;
• акти наданих послуг з дезінфекції транспорту, право користування яким, підтверджено учасником, шляхом подання в складі своєї тендерної пропозиції договорів оренди від 01.09.2023 №0109/23, від 01.09.2023 №1 та актів приймання- передачі від 01.09.2023 б/н, від 01.09.2023 №1 (Opel Movano з номерним знаком ВН 1027 НІ та Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI реєстраційний номер КА 3140 КЧ відповідно), за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
3. Всупереч вимогам п.2.1 ч.2 Додатку 1 тендерної документації не надано повідомлення про прийняття водія автотранспортних засобів Давиденко О.П. на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом (Учасником, на виконання вимог про усунення недоліків, дозавантажено повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.. але без відмітки про прийняття уповноваженим органом).

Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1.1. Щодо п. 1 Підстав (наявність Сертифікату, що підтверджує відповідності системи управління протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями)
Відповідно до пп. 8.1.5 п. 8.1 ч. 8 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)» Розділу ІІІ тендерної документації за даною Закупівлею (далі – Тендерна документація, а також ТД) Учасник у складі пропозиції має надати, зокрема, чинний СЕРТИФІКАТ, що підтверджує відповідності системи управління щодо протидії корупції Учасника вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО (додатково в складі пропозиції надається: чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат; ЗВІТ про аудит системи управління, складений органом сертифікації, що видав вищевказані сертифікати, програму проведення наглядових аудитів та звіт про останній наглядовий аудит, проведений згідно програми).
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «18. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 370012018.pdf», який містить Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, дійсний до 19.12.2026, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно надання послуг громадського харчування за місцем знаходження їдалень (виробництво та постачання готових страв, кулінарних виробів, напоїв тощо), організації шкільного харчування, послуг їдалень та виїзного ресторанного обслуговування (кейтерингу); діяльності зі зберігання (складування, відвантаження) та транспортування харчових продуктів; оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «21. Звіт про аудит щодо ISO 370012018.pdf», який містить Звіт про первинний сертифікаційний аудит ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» стосовно, зокрема, оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, на відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно зазначеного звіту вбачається, що ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» розробило, впровадило та підтримує систему управління, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «50. Атестат про акредитацію.pdf», який містить Атестат про акредитацію органу з сертифікації систем менеджменту ТОВ «Науково-виробничий центр сертифікації, метрології та стандартизації», в т.ч. відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1 (Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління), який видав вищезгаданий Сертифікат.
Окрім того, Скаржник шляхом самостійного декларування в ЕСЗ зазначив, що його керівник не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; самого Скаржника не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення.
В той же час, згідно ч. 8 Розділу ІІІ ТД, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам.
Аналогічна норма міститься в ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Отже, в силу вищезазначених умов ТД та приписів ч. 6 ст. 23 Закону Замовник був зобов’язаний прийняти наданий Скаржником Сертифікат, зареєстрований у Реєстрі органу з сертифікації 20.12.2023 за № UA1.АBMS.00120–23, яким посвідчується, що система управління щодо протидії корупції ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА», зокрема, стосовно оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» як такий, що повністю підтверджує відповідність встановленим вимогам.
Враховуючи викладене, Замовник не довів, що наданий Скаржником Сертифікат («18. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 370012018.pdf»), не підтверджують відповідність тим же об’єктивним критеріям чи еквівалентним вимогам згідно положень ч. 8 Розділу ІІІ ТД та ч. 6 ст. 23 Закону.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2. Щодо п. 2 Підстав (щодо підтвердження кваліфікаційному критерію про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, в частині транспортних засобів)
Пунктом 1.2 ч. 1 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники передбачено наступне:
Для забезпечення вчасної доставки продуктів харчування до Замовника має здійснюватися транспортними засобами (не менше 2-х одиниць), у тому числі, не менше одного спеціалізованого транспортного засобу, який обладнаний холодильною установкою або рефрижератором (учасник підтверджує відповідність транспортних засобів документами, які видані відповідними підприємствами, установами, організаціями). З метою підтвердження відповідності холодильної установки/ рефрижератора заданим температурним режимам» учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи.
Учасники закупівлі у складі пропозиції повинні надати:
• При залученні власного транспорту учасник повинен надати скан-копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
• У разі користування транспортом на правах оренди, лізингу, чи отримання відповідних послуг з перевезення, учасник надає копію відповідного(-их) договору(-ів) оренди, лізингу чи надавача послуг з перевезення разом із скан-копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Зміст і форма відповідних документів мають відповідати вимогам чинного законодавства та бути чинними на момент подання учасником пропозиції.
• Крім цього, учасник повинен надати в складі пропозиції копію чинного договору на проведення дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару з відповідними актами наданих послуг за місяць, який передує місяцю подання пропозиції з документами, що підтверджують оплату за надані послуги з дезінфекції.
Термін дії договору на проведення дезінфекції транспорту має бути не менше ніж до 31.12.2024. У разі, якщо Учасником буде надано договір на проведення дезінфекції транспорту термін дії якого менший, ніж 31.12.2024, необхідно надати гарантійний лист про пролонгацію відповідного договору до 31.12.2024 за підписами обох сторін та/або додаткову угоду на продовження терміну дії наданого договору до 31.12.2024 та/або новий договір на проведення дезінфекції транспорту з терміном дії до 31.12.2024.
1.2.1. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «31. Договір оренди Mersedes Benz.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 1 від 01.12.2023 та Акт приймання-передачі № 1 від 01.12.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди, зі строком користування до 31.12.2024, спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; реєстраційний номер: КА3140КХ; ідентифікаційний номер: WDB9061332N755117; колір: білий; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТО № 813266.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТО № 813266.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «30. Договір оренди Opel Movano+технічний паспорт.pdf», який містить Договір оренди транспортного засобу № 0109/23 від 01.09.2023 та Акт приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору, з якого вбачається, що Скаржнику передано у користування на правах оренди строком на 1 рік спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012, номерний знак ВН1027НІ; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641.
Також, зазначений файл містить скан-копію свідоцтва про реєстрацію вищезазначеного транспортного засобу СТТ № 479264.
В той же час, в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та в Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору в реєстраційному номері (номерному знаку) вищезгаданого транспортного засобу допущена технічна помилка (описка), та замість ВК1027НІ, зазначено ВН1027НІ.
В той же самий час, інші ідентифікуючі та персоналізуючи відомості в Договорі оренди транспортного засобу від 01.09.2023 та Акті приймання-передачі від 01.09.2023 до цього Договору не дають жодних сумнівів, що в користування Скаржнику переданий саме той транспортний засіб, свідоцтво про реєстрацію якого - СТТ № 479264, орган, що видав: ТСЦ 5641, наявне в складі тендерної пропозиції Скаржника, а саме: спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583.
Отже, Замовник не довів відсутності у користуванні Скаржника не менше 2-х одиниць транспортних засобів, в т.ч. спеціалізованого вантажного фургону рефрижератора, марки Opel Movano; рік випуску: 2012; колір: білий; номер шасі (кузова, рами): WOLMRFCDCCB034583, на який в складі тендерної пропозиції Скаржника наданий Договір оренди транспортного засобу від 01.09.2023, Акті приймання-передачі від 01.09.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СТТ № 479264.
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.2. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «29. Протокол випробування.pdf», який містить, зокрема, Протокол № 018.12ЦВ-23 випробування рефрижератора Thermo King T-1000R-30, який встановлено на вищезгаданий спеціалізований вантажний фургон рефрижератор OPEL MOVANO, згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведеного акредитованою НААУ у відповідній сфері випробувальною лабораторією, атестат про акредитацію відповідної випробувальної лабораторії.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника був відсутній дозвіл на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої випробувальної лабораторії.
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «Дозвіл_на_використання_протоколу_018_12ЦВ_23.pdf», який містить дозвіл випробувальної лабораторії на відтворення результатів випробувань, що наведені в її протоколі № 018.12ЦВ-23.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.2.3. В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «32. Договір на проведення дезінфекції транспорту.pdf», який містить Договір про надання послуг з боротьби з природними шкідниками № 05052023-ЛТД від 01.05.2023, та Додаткову угоду №1 від 19.12.2023 до цього Договору, якою його строк дії встановлено до 31.12.2024.
Згідно умов зазначеного Договору, Виконавець зобов’язується надати Замовнику (Скаржнику) послуги з дератизації, дезінсекції, дезінфекції та/або інших послуг у приміщеннях (території) – об’єкті, що належать (якими користується, орендує) Замовник (п.п. 1.1., 1.2). Послуги надаються з використанням відповідних матеріалів та засобів з подальшим наданням Замовнику відповідних звітів, зокрема, у вигляді Акту прийому-передачі наданих послуг.
Договір № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 не містить жодних обмежень чи заборон на проведення дезінфекції транспорту, зокрема і тих, якими Замовник користується (орендує).
Окрім того, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «33. Підтвердження оплати послуг з дезінфекції.pdf», який містить Акт прийому-передачі наданих послуг з дезінфекції вищезгаданого автомобіля, що буде задіяний під час здійснення поставок товару спеціалізований вантажний фургон рефрижератор ізотермічний, марка: MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ у листопаді 2023 року, та підтвердження оплати таких послуг (платіжна інструкція), та підтвердження оплати послуг з дезінфекції іншого вищезгаданого автомобіля, що буде задіяний під час здійснення поставок товару - спеціалізований вантажний фургон рефрижератор, марки Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ (згідно даних свідоцтва про реєстрацію), у грудні 2023 року.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника був відсутній акт наданих послуг з дезінфекції автомобіля MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ за місяць, який передує місяцю подання пропозиції (тобто, грудень 2023), з документами, що підтверджують оплату за такі послуги, та був відсутній акт наданих послуг з дезінфекції автомобіля Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ.
Відповідна вимога Замовника в порядку п. 43 Особливостей щодо надання таких документів була виконана Скаржником, та у встановлені строки були завантажений файл «7. Підтвердження оплати послуг дезінфекції.pdf», який містить:
акт наданих послуг № 865 від 01.12.2023 з дезінфекції автомобіля Opel Movano; д.р.н. ВК1027НІ згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 та платіжну інструкцію № 16754 від 05.12.2023 на підтвердження оплати таких послуг;
акт наданих послуг № 977 від 18.12.2023 з дезінфекції автомобіля MERCEDES-BENZ SPRINTER 314 CDI; д.р.н.: КА3140КХ згідно Договору № 05052023-ЛТД від 01.05.2023 та платіжну інструкцію № 80 від 04.01.2024 на підтвердження оплати таких послуг
Враховуючи зазначене, Замовник не довів, що Скаржником не наданий договір за яким може бути проведена дезінфекції транспорту, що буде задіяний під час здійснення поставок товару, з відповідними актами наданих послуг з дезінфекції транспорту за місяць, який передує місяцю подання пропозиції, з документами, що підтверджують оплату за такі послуги.
Враховуючи викладене, Скаржник, з урахуванням виправлення виявленої невідповідності в порядку п. 43 Особливостей, не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.3. Щодо п. 3 Підстав (щодо повідомлення про прийняття водія Давиденко О.П.)
Згідно п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники Учасник повинен надати:
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий свідоцтво/сертифікат про проходження курсу по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи управління безпечністю харчових продуктів НАССР);
• сканкопію документу, що підтверджує трудові відносини Учасника та працівника на ім’я якого виданий сертифікат про проходження курсу навчання з підготовки внутрішніх аудиторів систем управління;
• надати документальне підтвердження відповідної освіти найманих працівників Учасника, які будуть безпосередньо займатися приготуванням страв. При цьому, Учасник надає оригінал та/або копію, завірену учасником, документу про здобуття цим працівником відповідної освіти (повар/кухар та/або технік-технолог);
• накази про прийняття на роботу працівників, або трудові книжки працівників (кухарів (не менше трьох), водіїв (не менше двох);
• копію Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1) за останній звітній період, для якого на дату подання тендерної пропозиції вже минув встановлений граничний термін подання такої звітності, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
У разі, якщо працівник, прийнятий на роботу після складання вищевказаного звіту, необхідно надати повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, з відміткою про прийняття уповноваженим органом.
- оригінал та/або копію, завірену учасником, діючих санітарних книжок/медичних довідок представників Учасника, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв;
- сертифікати про проходження навчання практичних аспектів виконання закладами освіти вимог харчового законодавства, виданих на ім’я осіб, які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «37. Накази про прийняття на роботу кухарів та водіїв.pdf», який містить, зокрема, наказ (розпорядження) № 1386-к-0000002928 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Давиденка Олександра Павловича на посаду водія автотранспортних засобів, а також наказ (розпорядження) № 1302-к-0000002891 від 31.10.2023 про прийняття на роботу Ковальчука Івана Миколайовича на посаду водія автотранспортних засобів.
Тендерна документація, зокрема, п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД, не містить окремої вимоги про необхідність надання на водіїв будь-яких інших документів, аніж накази про прийняття на роботу, або трудові книжки.
Так само, Тендерна документація, зокрема, п. 2.1 ч. 2 Додатку 1 до ТД, не містить вимоги про надання копії Додатку №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), або повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413, відносно усіх працівників, чи якихось конкретних працівників (категорій працівників), а так само не містить вимоги про надання таких документів саме щодо водіїв.
В той же час, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «38. Відомості про нарахування зп застрахованим особам.pdf», який містить Додаток №1 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Д1), поданий Скаржником за 3 квартал 2023 року, з відміткою про його прийняття уповноваженим органом, який містить відомості про працівників, інформація та документи щодо яких подано в складі тендерної пропозиції, напр., які безпосередньо будуть займатись приготуванням страв та зазначені у документі файлу «34. Інформація про працівників учасника.pdf»
Враховуючи викладене, Скаржник не порушив умови Тендерної документації в цій частині.
1.4. Таким чином, Скаржник у відповідності до положень п. 43 Особливостей виправив виявлені невідповідності у відповідних частинах Підстави № 2, як зазначено вище (п.п. 1.2.2 та 1.2.3 Скарги).
Інші невідповідності, які згадані вище як Підстава №№ 1 та 3, такими не являються в принципі, про що з відповідним обґрунтуванням зазначено вище. Втім, залишаючи осторонь зазначене, Скаржником були надані відповідні пояснення та посилання на наявні в складі тендерної пропозиції документи, отже такі невідповідності, які неправомірно визначені Замовником, також фактично виправлені.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі до пп.1 п.44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей), є незаконним, оскільки Скаржник у встановленому порядку усунув виявлені невідповідності.
Згідно ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників.
2. При цьому, зайвим свідченням дискримінаційного підходу Замовника та його упередженого ставлення до Скаржника є те, що будучи занадто прискіпливими до тендерної пропозиції Скаржника, Замовник залишив поза увагою невідповідності в тендерній пропозиції Переможця.
2.1. В складі тендерної пропозиції Переможця наявний файл «80107 Сфера 20231012.pdf», який містить сферу акредитації органу з сертифікації, який видав, в т.ч. сертифікат на відповідність системи управління Переможця вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (файл «37001 ISO.pdf» архіву «37001.rar».
В той же час, згідно вищезгаданого документу з файлу «80107 Сфера 20231012.pdf» вбачається, що орган з сертифікації не акредитований за ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» саме у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, як це вимагалось у згаданому вище в цій Скарзі пп. 8.1.5 п. 8.1 ч. 8 Розділу ІІІ ТД.
Керуючись логікою Замовника, в даному випадку має місце невідповідність, оскільки відсутнє підтвердження відповідності системи управління щодо протидії корупції Переможця вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) у сфері оптової торгівлі харчовими продуктами та напоями, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО.
Враховуючи викладене вище, в інформації та документах, що подані ТОВ «Каштан-Плюс» у своїй тендерній пропозиції, та подання яких передбачалося Тендерною документацією, мають місце невідповідності, як зазначено вище, що тягне за собою необхідність вжиття Замовником заходів, передбачених п. 43 Особливостей та Законом, однак такого зроблено не було внаслідок чого було передчасно прийнято рішення про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Каштан-Плюс».
Замовник, не виявивши наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 16 статті 26 Закону.

2.2. Окрім того, згідно п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ ТД тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) відповідно до частини 6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 3 до даної тендерної документації.
Згідно Тендерної документації (стор. 22) невід’ємною частиною (додатками) тендерної документації є, зокрема, Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Каштан-Плюс» відсутня інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація відповідно до Додатку 3 до даної тендерної документації, що є невідповідністю умовам Тендерної документації в цій частині
Зважаючи на вищенаведене, тендерна пропозиція ТОВ «Каштан-Плюс» мала бути відхилена Замовником, оскільки не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, рішення Замовника про визнання ТОВ «Каштан-Плюс» переможцем у Процедурі закупівлі є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує вимоги та приписи Тендерної документації, Закону та Особливостей, а так само права та інтереси Скаржника, зокрема на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
3. При цьому, в аспекті невиконання ТОВ «Каштан-Плюс» п. 1.1 ч. 1 Розділу ІІІ ТД про надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація відповідно до Додатку 3 до даної тендерної документації, Скаржник усвідомлює ту обставину, що такий Додаток 3 відсутній.
В той же час, згідно п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ст. 22 Закону інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) є необхідною складовою тендерної документації, в т.ч. для цілей формування самої тендерної пропозиції, можливості реалізації ст. 23 Закону, п.п. 41, 43, аб. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей, тощо.
Згідно Тендерної документації, як зазначалось вище, Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, є невід’ємною частиною ТД.
Однак, такий Додаток 3 – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі в складі ТД відсутній.
Відповідно, розгляд тендерних пропозицій учасників даної Процедури закупівлі може відбутися без дотримання основних принципів публічних закупівель, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, через відсутність умов технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі, які передбачались Замовником у Додатку 3, але які фактично відсутні.
На даному етапі таку ситуацію виправити не вбачається за можливе.
Отже, якщо така ситуація має ознаки порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, наявні підстави для відміни цих Відкритих торгів згідно пп. 2 п. 50 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)