• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення, видалення та знищення відходів)

Закупівля здійснюється з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами та доповненнями). Строк надання послуг: з моменту підписання договору по 31.12.2024 року

Торги відмінено

1 599 240.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 996.20 UAH
Період оскарження: 25.12.2023 14:26 - 19.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 9c4ab49bc1e74943bb691613f26614da
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-25-009225-a.c2
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дана скарга подається товариством з обмеженою відповідальністю «ЕКО НОВА» у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178. Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ було оголошено процедуру UA-2023-12-25-009225-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015 код 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення, видалення та знищення відходів). Тендерна документація закупівлі містить дискримінаційні вимоги, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені права та законні інтереси ТОВ «ЕКО НОВА», як потенційного учасника цієї закупівлі. 1. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Частиною четвертою статті 5 Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з цим, Тендерна документація закупівлі містить дискримінаційні вимоги до учасників, які полягають у наступному: 1. В Додатку 2 до Тендерної документації вказана наступна вимога: «Учасники закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, установленим замовником: «1.2. Ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі». Вимога, встановлена Замовником в такій редакції, а саме надання у складі пропозиції ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним, саме з таким переліком необхідних операцій - (збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження) є дискримінаційною, такою, що порушує права Скаржника з наступних підстав: ТОВ «ЕКО НОВА» здійснює діяльність з поводження з небезпечними відходами на підставі ліцензії, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України серія АЕ №288632 від 04.08.2014 року, яка містить наступний перелік операцій з поводження з небезпечними відходами (збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізація), та не містить «видалення» та «знешкодження». Хочемо звернути увагу на те, що статтею 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» визначено - «1. Цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.». Законом України «Про управління відходами » № 2320-IX від 20.06.2022 було внесено наступні зміни до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності": 10) у частині першій статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 23, ст. 158 із наступними змінами): пункт 14 викласти в такій редакції: "14) виробництво особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України"; доповнити пунктом 141 такого змісту: "14 1) діяльність з управління небезпечними відходами, яка ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про управління відходами"; Попередня редакція Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", до внесення вказаних вище змін, містила наступну інформацію: «14) виробництво, у тому числі фасування, особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, поводження з небезпечними відходами.;» Тобто, в останній редакції Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" в переліку видів діяльності, які підлягають ліцензуванню відсутній такий вид діяльності як – «поводження з небезпечними відходами». Скаржник не має можливості отримати зазначену Замовником у Додатку 2 ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами на операції з «видалення, знешкодження», в зв’язку із відсутністю такого виду діяльності в переліку видів діяльності, які підлягають ліцензуванню згідно Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності». Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність надання учасниками у складі пропозиції саме такого переліку операцій з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження). Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. 2. Замовником п. 2.4 Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження відповідальності за правопорушення у сфері поводження з відходами у складі тендерної пропозиції вимагається: Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі. Вважаємо вимогу надання учасниками у складі пропозиції документу саме з такою назвою: «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі» дискримінаційною, такою яка обмежує коло потенційних учасників та порушує право безпосередньо Скаржника на участь у даній закупівлі, що полягає в наступному: Скаржник має Висновок державної екологічної експертизи №17/088 від 31.07.2014, виданий Міністерством екології та природних ресурсів України. Відповідно до п. 3 ст. 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23.05.2017 року: «Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.» Отже, відповідно до Закону, виданий Скаржнику Міністерством екології та природних ресурсів України Висновок державної екологічної експертизи №17/088 від 31.07.2014, має статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Вимога, вказана Замовником в п 2.4 Додатку 2 до тендерної документації, саме в такій редакції, є дискримінаційною і може бути підставою для відхилення пропозиції Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність надання учасниками у складі пропозиції документу саме з такою назвою - «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі». Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та розширити вимогу щодо підтвердження відповідальності за правопорушення у сфері поводження з відходами інформацією наступного характеру – «або Висновок державної екологічної експертизи» Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи викладене, керуючись постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ виправити порушення законодавства у сфері публічних закупівель: видалити дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення відповідних змін до неї відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині скарги. 3. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЧЕРНІГІВСЬКА ОБЛАСНА ЛІКАРНЯ" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ змінити вимогу «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі» на не дискримінаційну «Висновок про вплив на довкілля, що виданий уповноваженим органом, що відповідає ст. 17 Закону України Про оцінку впливу на довкілля», таким чином розширивши можливість надання потенційними учасниками закупівлі всіх чинних висновків про вплив на довкілля згідно Закону України Про оцінку впливу на довкілля. Додатки: 1. Ліцензія ТОВ «ЕКО НОВА». 2. Лист-роз'яснення Ліцензія ЕКО НОВА. 3. Висновок №17/088 від 31.07.2014 державної екологічної експертизи до матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище, виданий Міністерством екології та природних ресурсів України.
Дата розгляду скарги: 10.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.01.2024 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.01.2024 12:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 567-р/пк-пз від 10.01.2024 внесено зміни (Протокол № 81 від 17.01.2024р.) до тендерної документації за процедурою закупівлі "ДК 021:2015 код 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення, видалення та знищення відходів)".
Автор: ТОВ "ЕКО НОВА", Юлія Кущенко +380677050021 pfset@ukr.net http://econova.org.ua
Вимога
Відхилено

Наявність виду поводження з небезпечними відходами "видалення" - дискримінаційна вимога по відношенню до нас як Учасника закупівлі

Номер: 51d5f29bf3f1473fa074a1d9162b8b52
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-25-009225-a.a1
Назва: Наявність виду поводження з небезпечними відходами "видалення" - дискримінаційна вимога по відношенню до нас як Учасника закупівлі
Вимога:
Предмет закупівлі "ДК 021:2015 код 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення, видалення та знищення відходів". Також відповідно до Додатку №2 до тендерної документації: 1. На підтвердження технічних вимог у складі тендерної пропозиції Учасник має надати: 1.2. Ліцензію на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі. Ми учасник закупівлі маємо ліцензію, яка надає нам право вести відповідну господарську діяльність із "збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації" клінічних і подібних їм відходів та інших небезпечних відходів. Відповідно до назви предмету закупівлі та вимоги про наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами із видом поводження з небезпечними відходами "видалення" ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до нас! "Видалення" є необґрунтованим та безпідставним, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі нас та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Це підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 скарги від 26 лютого 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.a11 закупівлі UA-2023-02-22-001854-a. Вимагаємо внесення змін до тендерної документації: "наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження, утилізація". Вимагаємо зміни предмету закупівлі на такий, в якому не буде дискримінаційного підходу, - для можливості участі всіх потенційних учасників! В іншому випадку будемо змушені захищати своє право на участь шляхом подачі Скарги до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне: Шановний учасник ! Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо зазначених операцій - повністю відповідає внутрішньому законодавству України. Окрім цього, згідно редакції ЗУ «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Отже зазначені операції з поводження з відходами передбачені чинним законодавством та відповідають предмету закупівлі. Виходячи з вищезазначеного, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги. Тому на підставі вищезазначеного, відмовляємо Вам у задоволенні вашої вимоги про внесення змін до Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено