• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 79710000- 4 Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів та майна працівниками охоронних служб (фізична охорона) (Назва та код послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі: 79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)

Завершена

3 559 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 797.00 UAH
Період оскарження: 22.12.2023 16:18 - 27.12.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 435da85fa51c4bb699adc81e9c3b9952
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-016719-a.b5
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Суть та опис скарги викладений у вкладеннях
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.12.2023 16:18
Автор: ТОВ "АГЕНТСТВО БЕЗПЕКИ "АВАНПОСТ-1", Аванпост-1 охорона 380508310588 AVANPOST1@I.UA
Вимога
Відхилено

Аналогічні договори

Номер: 82baef42cb4148c188a1283a565bbb73
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-016719-a.b4
Назва: Аналогічні договори
Вимога:
Добрий вечір, Ми, як потенційний учасник процедури закупівлі, звертаємо Вашу увагу, щодо наступних вимог тендерної документації, які містяться в додатку 2 тендерної документації, а саме: 1.1.1 довідку в довільній формі, з інформацією про наявність аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше трьох договорів), в якій зазначені наступні пункти: назва, код за ЄДРПОУ, адреса замовника, предмет договору, номер та дата укладення договору; Під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір, з усіма додатками та додатковими угодами, усіма актами виконаних робіт за договором, що підтверджують його виконання у повному обсязі на всю суму договору, предмет якого визначений за класифікатором ДК 021:2015 та співпадає з предметом закупівлі. Предметом аналогічного договору є надання послуг з фізичної охорони не менше 7 (семи) постами охорони. Повідомляємо наступне, ми в своєму досвіді маємо більше 20 виконаних договорів на надання послуг з охорони, багато з них виконувались одночасно, по всій території України, проте загальна кількість постів охорони за кожним з договорів не перевищували 3-рех. Відповідно Ваші вимог тендерної документації, дискримінують саме нас, та багато інших потенційних учасників, які не зможуть прийняти участь в даній закупівлі через те що вони не мають саме 3 договору з саме 7-ми постами охорони. Потенційні Учасники які не мають саме 3-рех аналогічних договорів з саме з 7-ма постами охорони, не зможуть прийняти участь в цій закупівлі. Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Виходячи з даної норми, законодавцем не визначено вимоги щодо надання певної необхіної кількості аналогічних договорів, а також не визначено відповідного періоду та обсягу. Виходячи з даної норми Учасник, для документального підтвердженої інформації про його відповідності кваліфікаційним критеріям, а саме досвіду виконання аналогічного договору, має надати аналогічний договір за будь-який період, та будь-якого обсягу. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію. Висуваючи дану вимогу Ви свідомо звужуєте коло потенційних учасників торгів, тобто встановлюєте надмірно специфічні вимоги до Учасників про надання підтвердження наявності досвіду роботи з аналогічними договорами. Тобто дана вимога має дискримінаційний характер, порушує принципи здійснення закупівель та звужує коло підприємств, які мають бажання брати участь у закупівлі та мають досвід виконання аналогічний робіт, але не можуть взяти участь, так як не мають аналогічний договір з 7-ю постами. Вимагаємо видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку № 2 до Тендерної документації. Згідно пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922). Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації. За пунктом 1 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. За умовами цього пункту під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір, з усіма додатками та додатковими угодами, усіма актами виконаних робіт за договором, що підтверджують його виконання у повному обсязі на всю суму договору, предмет якого визначений за класифікатором ДК 021:2015 та співпадає з предметом закупівлі. Предметом аналогічного договору є надання послуг з фізичної охорони не менше 7 (семи) постами охорони. Виходячи з вимог технічного завдання Додатку 4 до Тендерної документації, зокрема за таблицею 1 пункту 3 цього додатку, визначено необхідність надання послуги за предметом закупівлі саме за 7 постами охорони. Вимоги щодо підтвердження відповідності учасника наведеному кваліфікаційному критерію за пунктом 1 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначають досвід надання учасником аналогічних послуг, зокрема його спроможність надати послуги виходячи з технічного завдання замовника. Відсутність такого досвіду визначає невідповідність учасника наведеному кваліфікаційному критерію і його спроможності надати послуги належним чином, зокрема у відповідності до технічного задання. Враховуючи викладене та беручи до уваги факт, що розглянуті умови закупівлі жодним чином не порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922, відсутні підстави для внесення змін до умов Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Групи швидкого реагування

Номер: 6c0b093e0eb1414aa9e2dce7ccbd0546
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-016719-a.b3
Назва: Групи швидкого реагування
Вимога:
Добрий вечір, Ми, як потенційний учасник процедури закупівлі, звертаємо Вашу увагу, щодо наступних вимог тендерної документації, які містяться в додатку 2 та додатку 4 тендерної документації, а саме: 3.4. Довідку в довільній формі про наявність в учасника власного або залученого транспорту реагування (не менше двох одиниць), що дислокуються в м. Рівному та/або Рівненському районі, призначеного для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони. В довідці зазначити місце дислокації, реєстраційний номер, марку, рік випуску транспорту реагування. 4.8. у разі необхідності тимчасового посилення охорони на об’єкті, виникнення надзвичайної події або отримання сигналів від систем передавання тривожних сповіщень на об’єктах охорони Замовника забезпечити оперативне прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування (ГШР) в кількості не менше 2-х осіб персоналу охорони та оснащених засобами захисту та активної оборони, що підтверджується наданням скрін-копії з екрану з відображенням автотранспорту у день подачі пропозиції у місті Рівне. Повідомляємо, що інформація про місце дислокації а також надання скрін-копій з екрану відображення автотранспорту, є сугубо конфіденційною інформацією. Надання інформації про місце дислокації транспорту реагування дозволить будь якому правопорушнику розрахувати відстань від групи реагування, час доїзду та маршрут, що є вкрай неприпустимо та не професіонально для всіх користувачів послуг груп швидкого реагування тим паче у військовий стан коли групи швидкого реагування виконують не тільки функції реагування для замовників а також як забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку. Не наражайте інших клієнтів на небезпеку. Вимагаємо скасувати дані вимоги, та взамін зобов’язати учасників надати гарантійний лист з визначеним Вами терміном доїзду групи швидкого реагування до Вашого об’єкту.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: - інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку № 2 до Тендерної документації; - інформації та/або документів про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку № 4 (Технічне завдання) до тендерної документації Згідно пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922). Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації. Пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації визначено, що Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку № 4 до тендерної документації. На підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та документи передбачені у Додатку № 4 до тендерної документації. За пунктом 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. За підпунктом 3.4. пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації Довідку в довільній формі про наявність в учасника власного або залученого транспорту реагування (не менше двох одиниць), що дислокуються в м. Рівному та/або Рівненському районі, призначеного для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнової шкоди або створюють можливу загрозу особистій безпеці громадян чи персоналу охорони на об'єктах охорони. В довідці зазначити місце дислокації, реєстраційний номер, марку, рік випуску транспорту реагування. Підпунктом 4.8. пункту 4 Додатку 4 до Тендерної документації передбачено, що послуга надається учасником, який зобов’язаний у разі необхідності тимчасового посилення охорони на об’єкті, виникнення надзвичайної події або отримання сигналів від систем передавання тривожних сповіщень на об’єктах охорони Замовника забезпечити оперативне прибуття на об’єкт охорони мобільної групи швидкого реагування (ГШР) в кількості не менше 2-х осіб персоналу охорони та оснащених засобами захисту та активної оборони, що підтверджується наданням скрін-копії з екрану з відображенням автотранспорту у день подачі пропозиції у місті Рівне. Інформація, що надається за вимогами вище підтверджує належне надання учасником послуг за предметом закупівлі, зокрема його відповідність встановленому кваліфікаційному критерію та відповідність пропозиції учасника технічній специфікації та іншим вимогма до предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, (далі – Особливості) конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону 922, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей. Крім того твердження суб’єкта звернення щодо конфіденційності інформації не можуть бути дійсними, зокрема у зв’язку з тим, що відповідна інформація вже відображались ним в закупівлі UA-2023-12-12-010972-a. Враховуючи викладене та беручи до уваги факт, що розглянуті умови закупівлі жодним чином не порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922, відсутні підстави для внесення змін до умов Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 3cddd1e5a5c04a42af97e6b2ae05b125
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-016719-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
В пункті 3. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Додатку №2 Тендерної документації Вами встановлено дискримінаційну вимогу до учасників, а саме: Довідка повинна містити інформацію про місцезнаходження (фактична адреса із зазначенням населеного пункту, вулиці, номера будинку, приміщення, кімнати тощо), № телефонів, ПІБ керівника та копію документу щодо права власності або найму (оренди) приміщення (витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно та/або Договір оренди нерухомого майна (на підтвердження надати копію квитанції, платіжного доручення або іншого документу, що підтверджує факти оплати за наданим договором), в якому розташований територіальний підрозділ охорони учасника на весь період надання послуг у м. Рівне та/або Рівненській області. Договір оренди нерухомого майна повинен бути чинним на період надання послуг з охорони об’єкту, тобто на період з 01.01.2024 року – 31.12.2024 року Шановний Замовник! Вимагаючи наявність приміщення у період подачі Тендерної пропозиції – Суттєво обмежує Нас як потенційного учасника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають майна у м. Рівне та/або Рівненській області Враховуючи, що згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності і Закону України "Про охоронну діяльність" для суб'єктів господарювання у даній сфері не передбачено, що вони зобов'язані мати офіс в певному регіоні, області чи місті надання послуг, то така вимога є незаконною. Ліцензія на право надання охоронник послуг не має обмежень по територіальному принципу, а тому схиляння суб'єктів господарювання до здійснення правочинів, які не передбачені законодавством є грубим порушенням. Наша компанія має дуже великий досвід в наданні охоронних послуг по всій території нашої Держави, зокрема з охорони установ Державної форми власності, в інших регіонах, та у випадку перемоги в даній закупівлі зможемо орендувати відповідне приміщення. Ваші дії в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Просимо вилучити вимого щодо наявності в учасника майна у м. Рівне та/або Рівненській області, та додати вимогу щодо надання гарантійного листа, щодо документального підтвердження офісного приміщення під час укладання договору. Дякуємо!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку № 2 до Тендерної документації. Згідно пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922). Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації За пунктом 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. За підпунктом 3.2. пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку щодо наявності діючого територіального підрозділу охорони учасника з урахуванням необхідності зберігання спеціальних засобів, спеціального одягу та взуття, документальних матеріалів, проведення відповідних інструктажів особового складу охоронників, в тому числі щоденних перед заступанням на чергування. Довідка повинна містити інформацію про місцезнаходження (фактична адреса із зазначенням населеного пункту, вулиці, номера будинку, приміщення, кімнати тощо), № телефонів, ПІБ керівника та копію документу щодо права власності або найму (оренди) приміщення (витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно та/або Договір оренди нерухомого майна (на підтвердження надати копію квитанції, платіжного доручення або іншого документу, що підтверджує факти оплати за наданим договором), в якому розташований територіальний підрозділ охорони учасника на весь період надання послуг у м. Рівне та/або Рівненській області. Договір оренди нерухомого майна повинен бути чинним на період надання послуг з охорони об’єкту, тобто на період з 01.01.2024 року – 31.12.2024 року. Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (далі – Закон 4616) охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян. Умовно за приписами Закону 4616 охоронна діяльність полягає в швидкому реагування на випадки посягання на майно чи здоров’я. За умовами закупівлі: - Строк надання послуг: до 31.12.2024 включно. - Місце надання послуг: об’єкти, розташовані в межах Рівненської області, а саме в м. Рівне, а також смт Гоща та с. Олександрія Рівненського району. Вимога за підпунктом 3.2. пункту 3 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації не має на меті обмеження конкуренції та/або дискримінації Учасників, а була встановлена з метою можливості вчасного (оперативного) реагування у разі виникнення особливих (екстрених) ситуацій та з метою надання якісних послуг на території об'єкта охорони Замовника. Тим самим з метою належного виконання послуг за предметом закупівлі учасник повинен відповідати встановленому кваліфікаційному критерію, зокрема і в цій частині. Враховуючи викладене та беручи до уваги факт, що розглянуті умови закупівлі жодним чином не порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922, відсутні підстави для внесення змін до умов Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: ceb7219bac304622bd5888e79e2bfd1a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-016719-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно Додатку №2 Тендерної документації Вами встановлено дискримінаційну вимогу до учасників, а саме: «Учасник закупівлі має надати копію «Договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 500000 тисяч гривень. Строк дії вищезазначеного договору має розповсюджуватись на строк надання послуг Замовнику за предметом закупівлі. Статтею 16 Закону України «Про страхування» визначено основні вимоги до договорів страхування. Зокрема, договір страхування повинен містити строк дії договору. Крім того, частиною четвертою статті 18 Закону України «Про страхування» визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором. «Заява на страхування» має містити конкретні категорії об`єктів, відповідальність, щодо охорони яких буде підпадати під дію цього договору страхування, а саме: має бути зазначено - «державні установи». В наданому Учасником «Договорі добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» має бути зазначений чіткий перелік страхових випадків та ризиків, які «покриваються» цим Договором у разі настання відповідальності перед третіми особами.» Ми, як потенційний учасник даної закупівлі, вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється тим, що вимога Замовника про надання Учасниками копію «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 500000 тисяч гривень є дискримінаційною і такою, яка суперечить чинному законодавству, адже послуги, які передбачені предметом закупівлі, не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого статтею 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року. Даний вид страхування є виключно «добровільним» і не може вимагатися Замовником. Встановлюючи дану вимогу до Учасників, Ви як Замовник навмисно зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний договір, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний страховий договір, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як «обов'язковий». Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Встановлена вимога не відповідає нормам Закону та порушує основні принципи здійснення закупівлі, щодо недискримінації Учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому, та такою, що порушує права Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників. Згідно ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу із документації та не обмежувати коло потенційних учасників. У разі ігнорування, звернемося в АМКУ!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно Додатку № 2 до Тендерної документації. Згідно пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922). Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації За пунктом 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. За підпунктом 1.9 пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації учасник закупівлі має надати копію «Договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 № 85/96-ВР (далі – Закон 85)) чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 500000 тисяч гривень. Строк дії вищезазначеного договору має розповсюджуватись на строк надання послуг Замовнику за предметом закупівлі. Статтею 16 Закону 85 визначено основні вимоги до договорів страхування. Зокрема, договір страхування повинен містити строк дії договору. Крім того, частиною четвертою статті 18 Закону 85 визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором. «Заява на страхування» має містити конкретні категорії об`єктів, відповідальність, щодо охорони яких буде підпадати під дію цього договору страхування, а саме: має бути зазначено - «державні установи». В наданому Учасником «Договорі добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» має бути зазначений чіткий перелік страхових випадків та ризиків, які «покриваються» цим Договором у разі настання відповідальності перед третіми особами. Відповідно до пункту 15 частини 4 статті 6 Закону 85 видами добровільного страхування можуть бути страхування відповідальності перед третіми особами (іншої, ніж передбачена пунктами 12-14 цієї статті). Згідно зі статтею 1 Закону 85 страхування - це вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних осіб та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та доходів від розміщення коштів цих фондів. За абзацом 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (далі – Закон 4616) охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян. Статтею 15 Закону 4616 визначено, що персонал охорони за невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків несе дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність, встановлену законом. Охоронна діяльність здійснюється з постійним ризиком заподіяння шкоди, як майну, так і життю та здоров’ю фізичних осіб. З метою належного відшкодування подібних збитків Замовником і вимагається документ за підпунктом 1.9 пункту 2 розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації. Наведена вимога жодним чином не є такою, що обмежує конкуренцію чи призводить до дискримінації учасників. Учасники в свою чергу не обмежені в виготовленні подібних документів, так само як і суб’єкт звернення, який не довів неможливість отримання такого документу. Схожа позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.03.2021 № 6058-р/пк-пз. Враховуючи викладене та беручи до уваги факт, що розглянуті умови закупівлі жодним чином не порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема статті 5 та частини 4 статті 22 Закону 922, відсутні підстави для внесення змін до умов Тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено