• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прання і сухого чищення

Завершена

2 929 180.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 645.90 UAH
Період оскарження: 22.12.2023 14:31 - 27.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 001da8f8422b42aaa4de6bf45eb10960
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-22-012396-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Наша компанія планує взяти участь у оголошеній Вами закупівлі: UA-2023-12-22-012396-a, однак під час ознайомлення з тендерною документацією ми виявили наступні дискримінаційні вимоги, а саме: 1) у Додатку №1 до тендерної документації у п.6 вимога: "6) Для обробки білизни мають застосовуватись професійні миючі, вибілюючі та дезінфікуючі засоби, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам (Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції належні копії висновків санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби для обробки та прання білизни та належні копії гарантійних листів товаровиробника на якісне та своєчасне постачання миючих та дезінфікуючих засобів.)". Вважаємо, що встановлення даної вимоги, а саме надати гарантійний лист товаровиробника засобів – є дискримінаційною вимогою та порушує право на ведення вільної підприємницької діяльності, та має бути усунена та виправлена в тендерній документації Замовника. Адже, у Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7011-р/пк-пз від 29.11.2022 зазначено наступну позицію: Встановлення Замовником у Документації вимоги щодо необхідності надання учасником Процедури закупівлі гарантійного листа саме від виробника продукції стосовно поставки ним учаснику Процедури закупівлі необхідної кількості пального відповідно до вимог Документації обмежує коло учасників Процедури закупівлі лише тими суб'єктами господарювання, які можуть отримати такий лист від виробника продукції, що є предметом закупівлі, та є дискримінацією по відношенню до учасників Процедури закупівлі (у тому числі, Скаржника), які можуть запропонувати таку продукцію на умовах та у відповідності до вимог Документації, встановлених Замовником, але з незалежних від них обставин не мають змоги отримати вищевказаний гарантійний лист від виробника до моменту визнання таких учасників переможцем Процедури закупівлі. При цьому, Документація не передбачає можливості надання вищевказаного гарантійного листа від дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника та/або можливості надання такого листа від переможця Процедури закупівлі. Те, що відсутність альтернативи в Документації є порушенням вимог Закону, вже неодноразово визначала Колегія. Крім цього, Замовник не довів необхідності встановлення у Документації вищевказаної вимоги. Вважаємо для Замовника має бути прийнятним весь перелік суб’єктів господарювання, що бажають прийняти участь в закупівлі і можуть забезпечити надійний, вчасний та якісний процес надання послуг, без обмежень по гарантійних листах від виробника, дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника. Адже так це не буде суперечити нормам та принципам чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наведеній практиці Антимонопольного комітету України, та не буде підставою для скасування тендеру та проведення розслідувань щодо Замовника. 2) у п.5.2 вимога: "Для підтвердження своєї відповідності такому критерію Учасник повинен надати Замовникові документ, складений у довільній формі, який підтверджує наявність в Учасника торгів досвіду з виконання протягом останніх двох календарних років (2022, 2023) аналогічного(их) договору(ів) про надання Послуг, що є Предметом даної закупівлі, у обсягах, що протягом одного із двох попередніх років або протягом кожного із двох попередніх років є не меншими, ніж 50 % від обсягу даної закупівлі за кожним договором, за вичерпним переліком, відповідно до технічного завдання (додаток 1 до тендерної документації). Крім того, Учасник надає копію(ї) аналогічного(них) договору(ів), укладеного(их) протягом останніх трьох років, та письмовий(і) відгук(и) Замовника(ів) про повноту виконання такого(их) договору(ів)), а також акти та рахунки про оплату, а також платіжні документи з відміткою банку, що підтверджують факт повної оплати наданих послуг, згідно поданого аналогічного договору (ів)". Вважаємо, що встановлення даної вимоги, а саме надання аналогічного договору, який за обсягом є не меншим, ніж 50 % від обсягу закупівлі Замовника (UA-2023-12-22-012396-a) – є дискримінаційною вимогою та порушує принципи здійснення закупівель, визначені положеннями ст.16 Закону, адже Законом не передбачене право Замовника встановлювати граничну вартість виконання аналогічних договорів, а визначальним критерієм є саме досвід виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі згідно з оголошенням. Відтак, тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та має бути виправлена. Наша компанія, як Учасник, має належну кваліфікацію та необхідний досвід для виконання аналогічних договорів щодо надання послуг прання та сухого чищення білизни, проте зазначена вище умова тендерної документації позбавляє нас можливості взяти участь у процедурі закупівлі. На підтвердження дискримінаційності даної вимоги додаємо рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ - №3209-р/пк-пз від 24.05.2017 де Антимонопольний комітет вказав на обов’язковість обґрунтування зі сторони замовника вимог обсягу аналогічних закупівель, бо тоді такі вимоги є дискримінаційними. 3) у Додатку №1 до тендерної документації у п.8 вимога: "8) Учасник підтверджує дотримання системи управління якістю при наданні послуг за предметом закупівлі. Додатково, учасник має надати у складі тендерної пропозиції чинний сертифікат, виданий учаснику на систему управління якістю про відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001 на послуги прання та з хімічного очищення (сфера поширення сертифікату, що охоплює код ДКПП 96.01), виданий органом з оцінки відповідності (сертифікації), який акредитований національним органом України з акредитації згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Сфера акредитації органа з оцінки відповідності повинна включати можливість видання відповідних сертифікатів в сфері надання послуг прання та хімічного чищення, також учасником надається копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства. " Зважаючи, що статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації та забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін, то Учасник на власний розсуд обирає в якому саме з органів з оцінки відповідності (ООВ) проходити сертифікацію згідно затребуваним вимогам та стандартам якості. Це саме підтверджено на офіційному сайті Національного агентства з акредитації України – добровільність акредитації. Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 21.11.2019. В статті 10 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію саме Національним агентством з акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, оцінка відповідності за ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) є добровільною в Україні та може проводитись іншими не акредитованими НААУ органами з оцінки відповідності. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що надання у складі тендерної пропозиції чинного Сертифікату систему менеджменту якості на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001 сертифікованого ООВ, є достатнім та належним документом гідно вимог тендерної документації Замовника. Відтак, тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, та має бути виправлена в частині вибору органу з оцінки відповідності (ООВ), в якому має Учасник проходити сертифікацію згідно затребуваним вимогам та стандартам якості. Отже, такі вимоги Замовника, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, передбачені статтею 3 Закону. Враховуючи це, просимо розглянути нашу вимогу та внести відповідні зміни до тендерної документації та Додатку № 1 в частині вилучення з них вимог щодо: - зобов’язання надати Виконавцем Гарантійного листа саме від товаровиробника продукції, - надання підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів з обсягом не менше 50% обсягу закупівлі Замовника, - зазначення ООВ, в якому Учасник має проходити сертифікацію згідно затребуваним вимогам та стандартам якості, оскільки ці вимоги є порушенням принципу добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на вашу вимогу повідомляємо: 1)керуючись ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» повідомляємо, що тендерна документація містить іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити. Вимога про надання безпосередніх гарантій від виробника засобів для обробки та прання забезпечує надійний процес поставки для надання послуг згідно графіку, без перебоїв та на найвищій якості, адже убезпечує від фальсифікату та проміжних ланок поставки, що в т.ч. здешевлює надавану послугу. Відтак, враховуючи, що на території України та поза нею є достатньо виробників засобів для обробки та прання, вважаємо, що не існує жодних обмежень учасників щодо вибору таких виробників та отримання напряму гарантій поставки. Вимога сформована з метою уникнення під час прання використання фальсифікованих засобів, запобігання можливим поставкам неоригінальних засобів, чи постачання не в повному обсязі, що особливо важливо при наданні послуг, що є предметом закупівлі, для Замовника та для безперебійної його роботи, від якої залежить здоров’я громадян, які отримують лікування. 2)відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином Замовнику не заборонено встановлювати додаткові вимоги щодо підтвердження критерію аналогічного досвіду. Сума договору, в тому числі, свідчить і про обсяг надання послуг потенційним учасником за попередніми угодами. Досвід виконання – це якість, в тому числі чи спроможний учасник надавати послуги у великих об’ємах, чи не втрачається при цьому якість наданих ним послуг. Отже, для Замовника важливо розуміти спроможність учасника виконати потенційну угоду як технічно, так і якісно. 3) відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, Замовником не заборонено вимагати, в тому числі сертифікати якості ISO, що видані органом з оцінки відповідності, що є акредитованим національним органом України з акредитації, згідно ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». З метою забезпечення отримання правдивої інформації щодо якісних характеристик предмета закупівлі замовник встановив вимогу наявності акредитації в органу оцінки відповідності, що видав сертифікат. Будь-яка компанія може звернутися до акредитованої лабораторії в Україні та отримати сертифікат, розроблений відповідно до міжнародного стандарту ДСТУ ISO 9001. Відповідно до ст. 6 Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності", акредитація здійснюється національним органом України з акредитації . Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність. Також повідомляємо, що вимогу щодо надання сертифікату ISO може виконати будь-який учасник, за умови відповідності стандартам, що згадуються в тендерній документації. У зв’язку з цим вимога щодо підтвердження сертифікації, органом акредитованим Національним Агентством акредитації України не є дискримінаційною, про що вказано в рішеннях АМКУ: № 10631-р/пк-пз від 14.05.2021, № 8764-р/пк-пз від 22.04.2021.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.12.2023 14:38