-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Послуги з проведення експертного обстеження (технічного діагностування) підйомних споруд (вантажопідйомних кранів, машин, автомобільних підйомників, ліфтів) їх технічний огляд)
Строк надання послуг: на протязі дії договору до 31.05.2024 року після отримання виконавцем письмової заявки замовника. Забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення виконання договору про закупівлю, при укладанні договору з переможцем - не вимагається. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону – 1%. Тендерна пропозиція учасника, ціна якої буде вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена в оголошенні про проведення відкритих торгів буде відхилена
Завершена
1 343 023.75
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 13 430.24 UAH
мін. крок: 1% або 13 430.24 UAH
Період оскарження:
22.12.2023 09:04 - 27.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги до учасників
Номер:
92dd5cf92a864999b76c87740e288e1c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-22-001124-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги до учасників
Вимога:
Шановний Замовнику, вимоги Тендерної документації на закупівлю послуг: 71630000-3 Послуги з технічного огляду га випробовувань «Послуги з проведення експертного обстеження (технічного діагностування) підйомних споруд (вантажопідйомних кранів, машин, автомобільних підйомників, ліфтів) їх технічний огляд» (відповідний код- 71631100-1), що зазначені нижче, є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМИ і звужують коло конкуренції та такими, що не відповідають пункту 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
1. В пункті 1.4 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» до Тендерної документації зазначено:
1.4. На підтвердження наявності випробувальної лабораторії надати «Атестат про акредитацію» випробувальної лабораторії відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/ІЕС 17025:2019
Чиним законодавством з питань охорони праці та промислової безпеки, а саме проведення експертного обстеження (технічного діагностування), технічного огляду устатковання підвищеної небезпеки для підтвердження компетентності на право надання зазначених послуг не передбачено отримання Атестату про акредитацію.
На цей час кваліфікацію до експертних організацій, що проводять експертне обстеження (технічне діагностування) технічний огляд устатковання підвищеної небезпеки визначено:
«Порядком проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженим Постановою КМУ №687 від 26.05.2004.
«Вимоги до спеціалізованих та експертних організацій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687», затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 03.09.2007 № 195, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.11.2007 за № 1247/14514 (далі – наказ № 195).
Звертаємо увагу, що саме ці нормативні акти є ВИЗНАЧНИМИ ЩОДО КОМПЕТЕНЦІЇ ЕКСПЕРТНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ, які проводять експертне обстеження та технічний огляд устатковання підвищеної небезпеки
2. В пункті 2.3 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» до Тендерної документації зазначено:
2.3. Не менше 2-х копій сертифікатів фахівців з неруйнівного контролю, зазначених в довідці п.2.1, які мають право контролювати виробничий сектор - «Вантажопідіймальні споруди».
На цей час проведення сертифікації фахівців неруйнівного контролю визначено такими документами:
ДСТУ EN ISO 9712:2014 НЕРУЙНІВНИЙ КОНТРОЛЬ. КВАЛІФІКАЦІЯ ТА СЕРТИФІКАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ НЕРУЙНІВНОГО КОНТРОЛЮ
НПАОП 0.00-1.63-13 Правила сертифікації фахівців з неруйнівного контролю
За статусом вони майже рівнозначні, але враховуючи, що Україна йде до Європи, перевага надається ДСТУ EN ISO 9712:2014, а також Державна регуляторна служба України неодноразово зауважувала Держпраці щодо скасування НПАОП 0.00-1.63-13, про що зазначалося в:
пункті 23 «Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. № 615-р.» Державної регуляторної служби України
пункті 25 Розпорядження КМУ від 4 грудня 2019 р. N 1413-р «Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності та покращення бізнес-клімату, плану дій щодо покращення умов ведення бізнесу в Україні та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України».
3. В пункті 3 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» до Тендерної документації зазначено:
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічною (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), що підтверджується наданням:
3.1 Довідки Учасника в довільній формі про укладення аналогічного договору/договорів із зазначенням інформації про номер та дату укладання, назви контрагенту та предмету закупівлі в період 2019-2023 р.р.
Аналогічним договором /договорами будуть вважатися договори, в яких зазначено надання послуг з проведення експертного обстеження підйомних споруд, їх технічного огляду і виконання експертного обстеження кранів методами коерцитиметрії і товщинометрії.
Також, в пункті 4 додатку 1 Тендерної документації визначено:
4. Виконання проектних розрахунків остаточної спроможності несучих металоконструкцій вантажопідіймальних кранів обл.№ 455 в/п 30т., №456 в/п 32т., № 465, в/п 125/20т., з виконанням експертного обстеження кранів методами коерцитиметрії і товщинометрії.
Тобто ці види неруйнівного контролю будуть застосовні тільки для вантажопідіймальних кранів обл.№ 455 в/п 30т., №456 в/п 32т., № 465 в/п 125/20т.? Шановний Замовнику, навіщо вимагати у учасника надання ТІЛЬКИ аналогічні договори з проведення «експертного обстеження кранів методами коерцитиметрії і товщинометрії» і саме в період 2019-2023 роки, коли к раїні відбувалися та відбуваються певні події?
Звертаємо увагу, що зазначені методи неруйнівного контролю є складовими експертного обстеження, про що зазначено в організаційно-методичних документах на проведення експертного обстеження устатковання підвищеної небезпеки. Рішення щодо необхідності застосування метод та обсяги неруйнівного контролю конкретного елемента конструкції приймає експертна організація (пункт 11.2.17 ОМД 00120253.001-2005 Методика проведення експертного обстеження (технічного діагностування) кранів мостового типу).
Зазвичай, якщо експертна організація давно працює на ринку експертних послуг вона має певний досвід, зокрема із проведення цих методів неруйнівного контролю із застосуванням відповідних засобів вимірювальної техніки, який не обмежується чотирма роками «2019-2023», а може складати і більше, але враховуючи:
певні події 2019-2023;
те, що замовники закупівель, визначаючі предмет закупівлі, зазвичай вказують в предметі закупівлі і, таким чином, в предметі договору: «експертне обстеження (технічне діагностування) та/або технічний огляд устатковання підвищеної небезпеки»,
тому не завжди, те, що вказується у висновку експертизи про прведення експертного обстеження устатковання підвищеної небезпеки, відбивається у предметі договору і в самому договорі.
Таким чином, враховуючи викладене вище, Керуючись вимогами ч. 4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси всіх учасників, які бажають прийняти участь у процедурі зазначеної закупівлі, та принципами недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО привести Тендерну документацію у відповідність із чинним законодавством та вилучити вимоги, які не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі»:
1. Виключити пункт 1.4 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» до Тендерної документації.
2. Пункт 2.3 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» викласти у такий спосіб:
2.3. Не менше 2-х копій сертифікатів фахівців з неруйнівного контролю, зазначених в довідці п.2.1, які атестовані відповідно до ДСТУ EN ISO 9712:2014 АБО НПАОП 0.00-1.63-13.
3. Вилучити обмеження періоду аналогічних договорів «2019-2023рр.». Пункт 3.1 додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасників (об'єднання учасників)» до Тендерної документації викласти у такий спосіб:
3.1. Довідки Учасника в довільній формі про укладення аналогічного договору/договорів із зазначенням інформації про номер та дату укладання, назви контрагенту та предмету закупівлі.
Аналогічним договором /договорами будуть вважатися договори, в яких зазначено надання послуг з проведення експертного обстеження підйомних споруд, їх технічного огляду, зокрема, виконання експертного обстеження кранів із застосуванням методів вимірювання коерцитивної сили і товщинометрії.
Пов'язані документи:
Учасник
- Зауваження Зміївська ТЕС 2023.pdf 26.12.2023 22:12
- Відповідь на вимогу.pdf 28.12.2023 16:40
Дата подачі:
26.12.2023 22:12
Вирішення:
Відповідь ініціатора закупівлі
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії та спосіб їх документального підтвердження.
Вимоги підтвердження кваліфікації зазначені в Тендерній документації (Додатку №2 «Кваліфікаційні критерії до учасників») є обгрунтованими і законними.
Прохання звузити перелік підтверджуючих документів суперечить суті добросовісної конкуренції. Визначальним при оцінці документів буде їх законність, достовірність, і достатність.
На підставі викладеного, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі», підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається
Статус вимоги:
Відхилено