-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 ДК 021:2015:35730000-0: Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту (Лот №1 засоби радіоелектронного захисту) (Лот №2 засоби радіоелектронного захисту)
(Лот №1 засоби радіоелектронного захисту) (Лот №2 засоби радіоелектронного захисту)
Торги не відбулися
20 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 40 755.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 40 755.00 UAH
Період оскарження:
21.12.2023 18:48 - 26.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Аналог/еквівалент: термін постачання; ціноутворення очікуваної ціни
Номер:
9b0e9b20097f4b67b474e909efc56915
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-21-022319-a.a1
Назва:
Аналог/еквівалент: термін постачання; ціноутворення очікуваної ціни
Вимога:
Доброго дня.
1. еквівалент/Аналог
У Законі України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) зустрічаються вирази еквівалент та аналог:
Згідно з абзацом 2 частини 3 статті 23 Закону передбачено, що в разі, якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Згідно з абзацом 2 частини 4 статті 14 Закону у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та / або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Еквівалент (згідно з визначенням, наведеним в Академічному тлумачному словнику) — це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (ек.)(Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 455).
Тобто коли ідеться про еквівалент, усі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичним.
Аналог (згідно з визначенням, наведеним в Академічному тлумачному словнику) — те, у чому виявляється схожість, подібність до іншого предмета або явища (Словник української мови: в 11 томах. — Том 1, 1970. — Стор. 42).
А коли про Аналог — те, у чому виявляється схожість, подібність до іншого предмета.
Відповідно до пункту 3 частині 2 статті 22 Закону, встановлено, що тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми для такого обґрунтування, проте доцільно, щоб таке обґрунтування містила тендерна документація, до прикладу: 1) за своїми унікальними технічними характеристиками з обґрунтуванням у чому саме по відповідності до аналогів; 20повна відсутність на ринку аналогів; інші підстави.
В Тендерній документації вказана торгівельна марка, фірма та певний виробник. Kvertus – українська приватна компанія, в Україні існує більше 10 приватних компаній що спеціалізується на розробці та виробництві систем захисту від безпілотних літальних апаратів (БПЛА), а також систем радіоелектронної боротьби та розвідки та багато імпортних аналогів що є на ринку України, як до прикладу AARTOS Generation 6, Echodyne та інш.
Виникає питання обґрунтованості зацікавленості виключно в продукції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КВЕРТУС" та підстави для дискримінаційних вимог щодо недопущення до процедури відкритих закупівль відповідних аналогів.
2. Вимога/скарга щодо формування очікованої вартості закупівлі.. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін – це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої цінової інформації та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Очікувана ціна ЛОТУ №1 8 151 000,00 грн. з ПДВ на товар згідно тендерній документації Додаток 2:
КВЕРТУС AD Вепр M100 – 3 шт.;
КВЕРТУС MS AZIMUTH -2 шт;
А ціна вказана на офіційному сайті ТОВ "КВЕРТУС" за 1 шт КВЕРТУС AD Вепр M100 3,740,000 ₴ (без ПДВ) з одиницю тобто загальна ціна виходячи по першій позиції без ПДВ 11 220 000 грн. Посилання на відповідний сайт: https://kvertus.ua/product/kvertus-ad-vepr-m100/
Відповідна позиція КВЕРТУС MS AZIM UTH ще не має фіксовану ціну, як груднева 2023 року новинка виробника Квертус, яка ще на листопад 2023 року проходила випробування. На підставі чого було обраховано ціну лоту?
3.Ввимога/скарга. В тендерній документації міститься дискримінаційна вимога, а саме:
-початок аукціону по Лоту №1 Початок аукціону 29.12.2023 13:36.
А в Оголошені та в тендерній документації - Строк поставки товару: до 31.12.23.
Строк постачання раніше строку укладання договору? Договір укладається у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Просимо розглянути вимоги та усунути недоліки.
Додатково наголошуємо, порушення законодавства про закупівлі в частині складення тендерної документації не відповідно до вимог закону тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З Повагою
Пов'язані документи:
Замовник
- прот 2.PDF 28.12.2023 18:13
Дата подачі:
25.12.2023 19:48
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення, разом з тим, повідомляємо Вам, що частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закон), а також Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Статті 5 Закону, принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар на вимогу замовника вчасно та в найкоротші строки. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено