• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сир кисломолочний м’який ж. не нижче 9%

Місцезнаходження замовника - 50079, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вулиця Матросова 75 Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування зазначені у п.1 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Закупівля здійснюється у відповідності до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а також з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів від 09.06.2021 року №590 "Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану" зі змінами. Мова, якою повинні готуватися пропозиції: українська. Надання забезпечення пропозиції та надання забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається. Критерієм оцінки є ціна. Очікувана вартість на 2024 рік.

Завершена

242 718.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 213.59 UAH
Період оскарження: 21.12.2023 16:05 - 13.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)

Номер: 4da0a03d9166486f8032356fb7753ca5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-21-017981-a.a2
Назва: СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Скарга:
Вих №150 від 28.12.2023 Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ МАРКЕТ КР» ЄДРПОУ 45196061 50005, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Криворіжсталі, буд. 3/1 Е-mail smartmarketkr@gmail.com Тел. 0963855488 Замовник Відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради Україна, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Тернівський район вул. Матросова 75, ЄДРПОУ 02142307 e тел.: 067-960-00-15; e-mail: tendertern@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-21-017981-a https://zakupivli.pro/gov/tenders/UA-2023-12-21-017981-a/lot- Закупівля на prozorro .gov.ua https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-21-017981-a СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування) від 21.12.2023 замовник виконкому Тернівської районної у місті ради (далі – замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) «Сир кисломолочний м’який ж. не нижче 9%» ДК 021:2015 – 15540000-5 Сирні продукти (далі – відкриті торги за Особливостями). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями замовник оприлюднив тендерну документацію. Товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ МАРКЕТ КР» (далі — Скаржник) вважає умови відкритих торгів за Особливостями, викладені в тендерній документації, та змін, які було внесено від 27.12.2023 року такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою. Скаржник, як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями, переконаний в тому, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке: 1) ДОДАТКОМ 2 (зі змінами) до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі передбачено а саме (змінами до ТД від 27.12.2023 року додали вимогу) учасник у складі тендерної пропозиції надає наступні документи 10.Сертифікат відповідності вимогам стандарту SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організації» виданий на ім’я Учасника дійсна до грудня 2024 11.Сертифікат про підтвердження кваліфікації «Уповноваженого з Системи протидії COVID-19» дійсна до грудня 2024 12.Звіт по аудиту F- COVID-FREE Система протидії COVID-19 дійсна до грудня 2024 Скаржник вважає вищезгадану вимогу як дискримінаційну та таку що не відповідає положенням чинного законодавства. По – перше, чинне законодавство, у тому числі Постанова Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 № 1236, не передбачає отримання суб’єктами господарювання сертифікату COVID-FREEE щодо протидії COVID-19. Більше того, чинне законодавство та галузеві норми взагалі не регулюють таке питання як сертифікація підприємств по системі COVID-FREEE щодо протидії COVID-19. Сама система "SIC.COVID-FREE:2020" розроблена на підставі положень ISО/PAS 45005:2020 технічним комітетом TC/SIC (System of International Certification). Як наслідок був розроблений стандарт SIC.COVID-FREE:2020 "Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій", який є стандартом System of International Certification Система Міжнародної Сертифікації (System of International Certification) — це міжнародне партнерство незалежних та високопрофесійних сертифікаційних органів та лабораторій, в якому діють єдині правила, вимоги та порядок проведення сертифікації на відповідність міжнародним та національним вимогам. Тобто, стандарт прийнятий технічним комітетом партнерства незалежних та високопрофесійних сертифікаційних органів та лабораторій, в якому діють єдині правила, вимоги та порядок проведення сертифікації. Жодного нормативного регулювання або ж законної сили на території України, та й на території інших країн, такий стандарт не має. Скаржник наводить цитату із офіційного сайту розробника такого стандарту (https://www.sic-global.com/system-of-international-certification-covid-free/): "Розроблено новий інструмент для протидії COVID-19 на підприємствах Новий стандарт ISO/PAS 45005:2020 "Управління охороною праці та безпекою – Загальні вказівки щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19" є відповіддю на пандемію COVID-19 і підвищений ризик, який вона становить для здоров’я, безпеки та добробуту перебування людей у будь-яких умовах. На основі положень цього стандарту технічний комітет TC/SIC (Система міжнародної сертифікації) розробив стандарт SIC.COVID-FREE:2020, за яким підприємства можуть бути сертифіковані. Цей стандарт визначає конкретні вимоги та надає рекомендації щодо розробки, впровадження, підтримки, аналізу та вдосконалення програми реагування на COVID-19. 9 Вимоги цього документа є універсальними і призначені для застосування всіма організаціями (їх підрозділами) незалежно від виду, розміру, характеру діяльності та форми власності (приватна, громадська, державна чи некомерційна). Стандарт SIC.COVID-FREE: 2020 підходить для цільової сертифікації. Організації несуть повну відповідальність за свій внесок у боротьбу з поширенням коронавірусу, а позитивного ефекту в цій боротьбі можна досягти за допомогою програми Anti-COVID-19, завдяки впровадженню SIC.COVID-FREE: Стандарт 2020 на підприємствах". Скаржник додає, що згідно з пунктом 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Сертифікація Виробника згідно стандарту SIC.COVID-FREE:2020, який розроблений об’єднанням підприємств та не є частиною чинного законодавства чи чинним стандартом, є необґрунтованою та жодним чином не впливає на предмет закупівлі. Скаржник додає, що згідно з інформацією на сайті розробника такого стандарту - Система Міжнародної Сертифікації, вказано, що "Цей стандарт визначає конкретні вимоги та надає рекомендації щодо розробки, впровадження, підтримки, аналізу та вдосконалення програми реагування на COVID-19". Скаржник зазначає, що виникає банальне питання – "Який вид штаму COVID-19 може передаватися через молочну/кисломолочну продукцію. Ба більше, за умови Документації учасник має ще й застосовувати стандарти ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ДСТУ ISO 37001 та ISO 22000". Вимога пункту 10,11,12 додатку 2 ТД не прийнятий у вигляді національного стандарту в Україні, тому не може застосовуватися у порядку як те передбачено чинним законодавством. По - друге, на всій території України з 1 липня 2023 року скасований карантин, який був встановлений з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, відповідна постанова КМУ від 27 червня 2023 р. № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» яка була оприлюднена на Урядовому порталі. Так, було поставновлено «Відмінити з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Отже, оформлення даних документів немає жодних законних підстав станом на зараз взагалі.. По – третє, вносячи такі зміни 27.12.2023 ви Учасників ставите перед фактом і учасники мають 2 робичих днів (подача до 31.12.2023 ( 30 – 31 грудня це вихідні дні) задля оформлення документів, а це неможливо. Чим автоматично звужується коло осіб, які можуть прийняти участь в закупівлі. Тому, Замовник навмисно обмежує коло осіб, які можуть приймати участь в закупівлі. Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути грубі порушення норм чинного законодавства, а також усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункту 10,11,11 додатку 2 Додатку, а саме - виключити вимоги надати 10.Сертифікат відповідності вимогам стандарту SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організації» виданий на ім’я Учасника дійсна до грудня 2024 11.Сертифікат про підтвердження кваліфікації «Уповноваженого з Системи протидії COVID-19» дійсна до грудня 2024 12.Звіт по аудиту F- COVID-FREE Система протидії COVID-19 дійсна до грудня 2024 2) ДОДАТКОМ 2 (зі змінами) до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі передбачено учасник у складі тендерної пропозиції надає наступні документи П.17. ВИСНОВОК ДСЕЕ НА МАТЕРІАЛИ УПАКОВКИ ПРОДУКЦІЇ, ЯКИЙ МАЄ МІСТИТИ ВІДОМОСТІ ЗОКРЕМА ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ФОЛЬГИ І ПОЛІМЕРНИХ ПЛІВОК ВИМОГАМ САНПІН 42-123-4240-86. Зазначимо, з1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров’я №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Така необхідність підтверджувати відповідність продукції вимогам зазначених технічних регламентів, в українському законодавстві була передбачена (в саме Законі №4004-XII, який був прийнятий ще в 1994 році та скасувався відповідно 1 жовтня нормами Закону №2573-IX) де залишались норми щодо необхідності отримання ще й Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. В результаті компанії вимушені були витрачати час та фінансові ресурси на отримання зайвого дозвільного документу. Так, на такий Висновок компанія могла очікувати декілька місяців. Водночас, без цього Висновку бізнес не мав можливості реалізовувати свою продукцію\товари Відтак, скасування Висновку з 1 жовтня 2023 року не лише відповідає курсу України на інтеграцію до ЄС, а й спростив умови ведення бізнесу в Україні. ТОМУ ДАНА ВИМОГА ТД ТЕЖ НІЧИМ НЕ ОБГРУНТОВАНА ТА СУПЕРЕЧИТЬ НОРМАМ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів усунути грубі порушення норм чинного законодавства, а також усунути дискримінаційну вимогу, яка наведена у пункту 17 додатку 2 Додатку, а саме – виключити вимоги надати п.17. Висновок ДСЕЕ на матеріали упаковки продукції, який має містити відомості зокрема про відповідність фольги і полімерних плівок вимогам СанПін 42-123-4240-86. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Скаржник вважає, що наведені вимоги замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону. Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону, ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією відкритих торгів за Особливостями, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги (видалити дискримінаційні вимоги) Додатки до скарги: 1) Тендерна документація Замовника з додатками. ЗАТВЕРДЖЕНО:Протокол рішення уповноваженої особи № 166 від 21.12.2023р. 2) ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 37001, ISO 28000 та ISO 22000 видані на ім’я Скаржника 3) Рішення від 25.04.2023 №5386 р/пк-пз, рішення від 05.01.2023 №198 р/пк-пз, рішення від 05.01.2023 №204 р/пк-пз, рішення від 04.01.2023 №147 р/пк-пз, рішення від 02.01.2023 №46 р/пк-пз, рішення від 02.01.2023 №7 р/пк-пз, рішення від 25.10.2022 №6448 р/пк-пз Директор К.В. Москаленко
Дата розгляду скарги: 08.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.12.2023 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.01.2024 13:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень, Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "СМАРТ МАРКЕТ КР", Костянтин Москаленко +380963855488 tovsmartmarketkr@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

внести зміни в ТД скасувати протизаконні вимоги

Номер: 1c43bc331673415f8ab6b47ad3e8cb75
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-21-017981-a.b1
Назва: внести зміни в ТД скасувати протизаконні вимоги
Вимога:
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ ВИМОГА ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ проводить закупівлю Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-21-017981-a Сир кисломолочний м’який ж. не нижче 9% ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти та Масло вершкове, жирність не менше 72,5% ДК 021:2015: 15530000-2 Вершкове масло Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-23-000010-a Хочемо зазначити що зміни які ви внесли від 27.12.2023 року мають протизаконний характер стосовно вимоги надати в додаток 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі 10.Сертифікат відповідності вимогам стандарту SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організації» виданий на ім’я Учасника дійсна до грудня 2024 11.Сертифікат про підтвердження кваліфікації «Уповноваженого з Системи протидії COVID-19» дійсна до грудня 2024 12.Звіт по аудиту F- COVID-FREE Система протидії COVID-19 дійсна до грудня 2024 По -перше, на всій території України з 1 липня 2023 року скасований карантин, який був встановлений з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, відповідна постанова КМУ від 27 червня 2023 р. № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» яка була оприлюднена на Урядовому порталі. Так було поставновлено «Відмінити з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 р. на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Отже, оформлення даних документів немає жодних законних підстав станом на зараз. По – друге, вносячи такі зміни ви Учасників ставите перед фактом і учасники мають 1 робичий день задля оформлення будь-яких документів, а це неможливо. Тому, ви навмисно обмежуєте коло осіб, які можуть приймати участь в закупівлі. ТАКОЖ МАЄТЕ ВИМОГУ П.17. ВИСНОВОК ДСЕЕ НА МАТЕРІАЛИ УПАКОВКИ ПРОДУКЦІЇ, ЯКИЙ МАЄ МІСТИТИ ВІДОМОСТІ ЗОКРЕМА ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ФОЛЬГИ І ПОЛІМЕРНИХ ПЛІВОК ВИМОГАМ САНПІН 42-123-4240-86. Зазначимо, з1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров’я №2573-IX, які скасували необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Така необхідність підтверджувати відповідність продукції вимогам зазначених технічних регламентів, в українському законодавстві була передбачена (в саме Законі №4004-XII, який був прийнятий ще в 1994 році та скасувався 1 жовтня нормами Закону №2573-IX) де залишались норми щодо необхідності отримання ще й Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. В результаті компанії вимушені були витрачати час та фінансові ресурси на отримання зайвого дозвільного документу. Так, на такий Висновок компанія могла очікувати декілька місяців. Водночас, без цього Висновку бізнес не мав можливості реалізовувати свою продукцію\товари Відтак, скасування Висновку з 1 жовтня 2023 року не лише відповідає курсу України на інтеграцію до ЄС, а й спростив умови ведення бізнесу в Україні. ТОМУ ДАНА ВИМОГА ТЕЖ НІЧИМ НЕ ОБГРУНТОВАНА Просимо Вас внести зміни та прибрати вимоги які суперечать вимогам чинного законодавства Украни 27.12.2023 Директор Костянтин МОСКАЛЕНКО
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику. Постачання продуктів харчування передбачає регулярне відвідування Вашими працівниками закладів освіти, що обумовлює підвищені вимоги до дотримання заходів , спрямованих на протидію поширення COVID-19. Cтандарт SIC.COVID-FREE:2020 "Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій" розроблений на підставі рекомендацій ISO/PAS 45005 та забезпечує, за умови впровадження та дотримання на підприємстві, необхідний рівень дотримання зазначених заходів. Отримати сертифікат може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO/PAS 45005, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню якостей Учасника, його спроможності надавати якісні та безпечні послуги в умовах підвищених вимог до забезпечення дотримання протиепідеміологічних заходів тощо.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.01.2024 00:00