-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)
Завершена
945 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 725.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 725.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2023 16:58 - 25.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
b303d71a1f05457d8d7ce25f6798ef6f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-020717-a.a2
Назва:
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:Протокол 09.01.2024 13:53
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:1. Додаток № 4 до тендерної документації
Замовник торгів встановив надання документів згідно наступної вимоги, а саме:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата).
Таким чином Замовник торгів встановив вимогу щодо надання підтверджуючих документів щодо впровадження системи НАССР на підприємстві та зазначив можливі види документів які можуть бути наданні на підтвердження а саме сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Скаржник в складі пропозиції надав файл «Додаток 4 гарантійний лист.pdf» в якому міститься акт, складений Держпродспоживслужбою від 11.02.2022 №10-36-36.1-09/5 який підтверджує впровадження системи НАССР. Цей документ відповідає зазначеним вимогам тендерної документації, оскільки його форма та зміст відповідають зазначеному вимогам замовника.
Таким чином Скаржник надав документ який був прямо передбачений вимогами тендерної документації.
Хочемо наголосити, що Замовник торгів не встановлював обмежень щодо видів кодів КВЕД які мають бути зазначені в даному акті. Згідно вимоги Замовника торгів його прямо цікавило саме наявність впровадження системи НАССР, наданий документ підтверджує наявність впровадженої системи НАССР на підприємстві Скаржника.
В контексті Закону України "Про публічні закупівлі", дотримання прозорості та чіткості вимог до учасників є ключовим аспектом для забезпечення справедливого та конкурентного процесу закупівель. Таким чином, подання відповідних документів, що відповідають встановленим вимогам, є суттєвим для оцінки пропозицій учасників.
В той же час Скаржник на виконання вимоги про усунення недоліків надає наступні документи файл:
- Сертифікат 22000_ВЛАДДЕН (1).pdf
Цей сертифікат виявився важливим документом, оскільки він підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві скаржника. Важливо зазначити, що замовник торгів не встановлював конкретних обмежень щодо видів кодів КВЕД, які мають бути зазначені в цьому сертифікаті. Основна увага замовника була зосереджена на перевірці наявності впровадженої системи НАССР, яка є ключовою для визначених умов закупівлі. Наданий скаржником документ чітко підтверджує наявність такої системи на підприємстві.
Додатково, скаржник надав таблицю, яка деталізує значення кодів, що дозволяє ідентифікувати вид діяльності підприємства, а саме виробництво харчових продуктів. Ця інформація безпосередньо відповідає умовам закупівлі та вимогам замовника.
Хочемо наголосити, що Замовник торгів не встановлював обмежень щодо видів кодів які мають бути зазначені в даному Сертифікаті. Згідно вимоги Замовника торгів його прямо цікавило саме наявність впровадження системи НАССР, наданий документ підтверджує наявність впровадженої системи НАССР на підприємстві Скаржника.
Також згідно наданої таблиці кодів можна прямо побачити наявність виду, а саме виробництво харчових продуктів, що прямо відповідає умовам закупівлі.
Враховуючи вищесказане, учасником виконано вимогу замовника, що відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, не існує законної підстави для відхилення пропозиції учасника на основі Закону України "Про публічні закупівлі". Подання відповідних документів, що відповідають встановленим критеріям, забезпечує дотримання принципів справедливості, прозорості та конкурентоспроможності у процесі публічних закупівель.
В той же час щодо кодів діяльності м’яса хочемо зазначити наступне системи НАССР для м'яса та сиру не мають відмінностей. Система НАССР (Аналіз Небезпек та Критичні Контрольні Точки) - це загальноприйнята система управління безпекою харчових продуктів, яка базується на ідентифікації та контролі небезпек на всіх етапах виробництва продуктів харчування, від сировини до споживача. Основні принципи та підходи системи НАССР є універсальними і застосовуються до різних видів продукції, включаючи м'ясо та сир.
Основні моменти, які підтверджують схожість систем НАССР для м'яса та сиру:
1. Стандартизований Підхід: Система НАССР базується на стандартизованому підході до ідентифікації, оцінки та управління ризиками, що стосуються безпеки продуктів харчування. Цей підхід є однаковим незалежно від типу продукції.
2. Аналіз Небезпек: І м'ясо, і сир вимагають ретельного аналізу потенційних небезпек, які можуть включати мікробіологічні, хімічні та фізичні ризики. Процес ідентифікації цих небезпек є подібним для обох типів продукції.
3. Документація та Записи: Жорсткі вимоги до документації та ведення записів є загальними для систем НАССР, незалежно від виду продукції. Це включає записи про моніторинг ККТ, дії у випадку відхилень та інші важливі процедури.
4. Постійна Верифікація та Оновлення: Системи НАССР передбачають постійну верифікацію та оновлення, щоб впоратися з будь-якими змінами у виробничих процесах або новими інформаціями про небезпеки. Цей процес є ідентичним для всіх харчових продуктів.
Отже, основні принципи та структура системи НАССР є однаковими. Важливим є універсальний підхід до управління безпекою харчових продуктів, який може бути ефективно адаптований до різних видів продукції.
В той же час керуючись Законом України "Про основні засади та вимоги до безпеки та якості харчових продуктів який встановлює основні вимоги до безпеки харчових продуктів встановлює однакові умови для всіх видів продуктів харчування.
Згідно із законодавством України, зокрема з Законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України №1178, замовник має право вимагати від учасників торгів надання документів, які підтверджують відповідність продукції або послуг встановленим вимогам. У даному випадку, замовник висунув вимогу про підтвердження впровадження системи НАССР, яку скаржник належно виконав.
Важливо також відмітити, що замовник торгів не встановив специфічних вимог до кодів діяльності, пов'язаних із системою НАССР. Відсутність таких вимог додатково підкріплює аргумент скаржника щодо відповідності поданих документів.
Що стосується систем НАССР для споріднених продуктів, вони, згідно із міжнародними стандартами та нормативно-правовими актами, є тотожними у своїх основних принципах і процедурах. Система НАССР ґрунтується на універсальних принципах ідентифікації та управління ризиками, які застосовуються до різних видів продукції.
Виходячи з цього, можна стверджувати, що скаржник виконав вимоги тендерної документації, надавши необхідні документи, що підтверджують впровадження системи НАССР, та відповідно до законодавства України, немає підстав для відхилення його пропозиції на підставі невідповідності цим вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження_АМКУ_дискваліфікація2.pdf 12.01.2024 17:31
- рішення від 16.01.2024 № 840.pdf 16.01.2024 18:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.01.2024 № 1391.pdf 24.01.2024 13:18
- рішення від 23.01.2024 № 1391.pdf 26.01.2024 16:57
- Пояснення замовника 18.01.2024 17:18
- Пояснення замовника 18.01.2024 17:18
- Протокол 29.01.2024 08:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.01.2024 17:35
Дата розгляду скарги:
23.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.01.2024 18:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.01.2024 16:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Колегії №1391-р/пк-пз від 23.01.2024, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", уповноваженою особою вирішено скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЛАДДЕН" та рішення про визначення ФОП Харчевський Олег Петрович переможцем за процедурою закупівлі — «Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 - 15540000-5 - Сирні продукти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-20-020717-a
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА про скасування незаконного рішення щодо прийняття рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та прийняття рішення про відхилення його тендерної пропозиції в закупівлі – відкриті торги по предмету: ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти (Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-020717-a)
Номер:
8cf4bdc422394bb38b8faee7b246b97f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-020717-a.c1
Назва:
ВИМОГА про скасування незаконного рішення щодо прийняття рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та прийняття рішення про відхилення його тендерної пропозиції в закупівлі – відкриті торги по предмету: ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти (Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-020717-a)
Вимога:
Частиною 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.»
Я, ФОП Харчевський Олег Петрович є учасником закупівлі, що оголошена Відділом освіти Жашківської міської ради, код за ЄДРПОУ 41779881 по предмету: по предмету: ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти (Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-020717-a). Ознайомившись із прийнятим рішенням Замовника щодо визначення переможцем закупівлі – ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 я встановив порушення законодавства в сфері проведення закупівель, що позбавляє нас можливості укласти Договір про закупівлю.
На наш погляд тендерна пропозиція учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 не відповідає умовам тендерної документації і повинна бути відхилена.
Так пунктом 41 Постанови про особливості унормовано: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.».
Пунктом 43 Постанови про особливості визначено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Частиною 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено: «1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
1.4.Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником (відповідно до вимог частини 7 цього розділу та Додатку №4).»
Так додатком 4 тендерної документації встановлено вимоги до предмету закупівлі - «Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 - 15540000-5 - Сирні продукти, зокрема технічну специфікацію, а також спосіб підтвердження вказаних вимог учасниками закупівлі.
Серед таких вимог зокрема наявна наступна вимога: «Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.»
На виконання вказаної вимоги учасником ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 надано файли з наступними іменами: «Сертифікат 22000_ВЛАДДЕН (1).pdf»; «щодо усунення вимог Документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві..pdf».
За змістом даних файлів встановлено, що ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 отримав Сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів стосовно виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) м’яса і м’ясних продуктів (далі - Сертифікат). Вказаний Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи керування безпечністю харчових продуктiв. Вимоги до будь-якої органiзацiї в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT) органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ».
Однак вказаний документ не відповідає умовам тендерної документації з наступних причин:
По-перше: Буквальне вивчення змісту Сертифікату дає можливість встановити, що в ньому відсутня інформація стосовно впровадження саме системи НАССР. Варто зазначити, що умовами тендерної документації чітко було визначено: «документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві».
По-друге: Вказана вимога була частиною підтвердження технічної специфікації до предмета закупівлі, що обумовлено складанням Додатку 4 тендерної документації. Зауважимо, що предметом закупівлі є саме «Сирні продукти (Сирні продукти (сир кисломолочний, сир твердий)». Поряд з цим наданий учасником-переможцем Сертифікат стосується проходження ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 сертифікації виключно щодо такої групи товарів як м’яса і м’ясних продуктів, але не сирних продуктів, що є невідповідністю вимогам тендерної документації саме в частині підтвердження відповідності учасника технічним умовам до предмету закупівлі.
Отже, враховуючи невиконання учасником ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 саме вимог тендерної документації його пропозиція повинна бути відхилена з урахуванням двох підстав:
Підпункт 1 пункту 44 Постанови про особливості:
«учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості:
«тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 повинна бути відхилена, а рішення про визначення вказаного Товариства переможцем закупівлі – скасовано. В протилежному випадку будуть порушені наші права на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій у закупівлі, а також власне принципи та положення законодавства у сфері закупівель.
Враховуючи вищезазначене, вимагаю скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та відхилити вказаного учасника з підстав, які описані за даною Вимогою.
В протилежному випадку змушений буду звернутись до Органу оскарження - Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 08.01.2024 10:07
- Протокол 09.01.2024 13:49
Дата подачі:
08.01.2024 10:07
Вирішення:
Доброго дня, вашу вимогу розглянуто
Статус вимоги:
Задоволено