• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015:90520000-8:Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з поводження з медичними відходами)

Завершена

1 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 750.00 UAH
Період оскарження: 20.12.2023 16:32 - 25.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимагаємо видалити дискримінаційний текст та вимогу із видом поводження з небезпечними медичними відходами "видалення".

Номер: eb9e11a6df834f87a0ea091047d2b840
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-20-018937-a.c2
Назва: Вимагаємо видалити дискримінаційний текст та вимогу із видом поводження з небезпечними медичними відходами "видалення".
Вимога:
П. 1.1. Додатку 4 до тендерної документації присутній текст: Виконавець, відповідно до ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, що утворюються в результаті господарської діяльності Замовника, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. П. 3.13 Додатку 2 до тендерної документації присутня вимога: Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі. Вказаний текст та вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов Документації як дискримінаційна з наступних підстав. Законом України "Про відходи" визначає правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України. Зокрема, статтею 1 вказаного Закону наведено визначення "утилізація відходів" - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів" . Водночас, згідно до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами затверджених МОЗ 08 червня 2015 року ( у редакції наказу № 1602 від 06.09.2022) суб’єкт господарювання, що отримав ліцензію на операції у сфері поводження з небезпечними відходами здійснює лише операції: Інсенірації та Кремації. За визначенням, наведеним у ст.6 розділу 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами вказано, що: Інсенірація – контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі. Кремація – контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорії). Також, Замовником у відповіді на аналогічну вимогу до закупівлі зазначено наступне: "медичні заклади мають проявляти обачність, уважність та принциповість у виборі суб’єкта господарювання у сфері поводження з відходами, що полягає у наступному: - перевірки наявності у суб’єкта господарювання відповідної ліцензії на поводження з небезпечними відходами; - перевірки наявності у суб’єкта господарювання необхідної матеріально-технічної бази для надання відповідних послуг, зокрема сміттєспалювальної печі температурою спалювання не менше ніж 1100 °C; - перевіряти наявність у суб’єкта господарювання кваліфікованого персоналу та здатність безперебійно надавати послуги поводження з небезпечними відходами.", тоді як Постановою КМУ "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами" від 13.07.2016 р. № 446 визначено, що ці ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Відповідно до Закону України "Про відходи" наведено визначення, зокрема: утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; Тобто "утилізація" та "видалення" відходів це дві операції поводження з відходами, які виключають одна одну. Додатково, Міністерством охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 не встановлено ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ наявності видалення відходів, а лише перелік операції поводження з небезпечними відходами, тож обґрунтованою є наявність Ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення знешкодження, видалення АБО утилізація. Отже, із аналізу наведених норм, вбачається, що до операцій у сфері поводження з небезпечними відходами така операція як "Утилізація та видалення" до категорії медичних відходів не застосовується, а тому, враховуючи, що предмет даної закупівлі "Код ДК 021:2015:90520000-8:Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з поводження з медичними відходами)" визначена Замовника вимога щодо наявності в учасника ліцензії з серед інших видів послуг з видалення є необґрунтованою та безпідставною, що штучно обмежує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Також це підтверджується Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2836-р/пк-пз від 08.03.2023 скарги від 26 лютого 2023 № UA-2023-02-22-001854-a.a11 закупівлі UA-2023-02-22-001854-a. Тож вимагаємо видалити дискримінаційний текст та вимогу із видом поводження з небезпечними медичними відходами "видалення".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник! У відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (ПОСТАНОВА КМУ № 446 від 13 липня 2016 року), поводження з небезпечними відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення. Також, відповідно до п.4 ДЕРЖАВНИХ САНІТАРНО-ПРОТИЕПІДЕМІЧНИХ ПРАВИЛ І НОРМ щодо поводження з медичними відходами, затверджених згідно Наказ Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, встановлено, що Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія). Враховуючи зазначене, вимога щодо наявності у складі пропозиції «Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, виданої Міністерством екології та природних ресурсів України з відповідним переліком необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі. Інформація про зазначену діючу ліцензію повинна бути наявною у переліку ліцензіатів на провадження господарської діяльності із здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами, який розміщений на веб-сайті Міністерства екології та природних ресурсів України. У випадку наявності рішення/наказу Міністерства екології та природних ресурсів України про анулювання зазначеної ліцензії, вона є такою, що не надає права на надання послуг з предмету закупівлі.» - повністю відповідає внутрішньому законодавству України. Окрім цього, згідно редакції ЗУ «Управління про відходи», видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; зберігання відходів - утримання відходів на об’єктах збирання, у тому числі до їх оброблення, протягом не більше одного року з моменту їх утворення, що є безпечним для здоров’я людей та навколишнього природного середовища відповідно до екологічних та санітарно-епідеміологічних вимог; збирання відходів - операція, що полягає у вилученні, купівлі, накопиченні та зберіганні відходів суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, включаючи роздільне збирання, з метою подальшого перевезення відходів на об’єкти оброблення відходів; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій, і на сам кінець операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів. Отже такі операції з поводження з відходами як збирання, зберігання, оброблення, видалення, утилізація, знешкодження передбачені чинним законодавством та повністю відповідають предмету закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога про наявність інсинераторного комплексу є дискримінаційною

Номер: 86cc1a014f0c464fb94d8ad4adabe784
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-20-018937-a.a1
Назва: Вимога про наявність інсинераторного комплексу є дискримінаційною
Вимога:
Відповідно до Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3888 -р/пк-пз від 29.03.2023 (скарга UA-2023-03-16-009852-a.b3; закупівля UA-2023-03-16-009852-a) вимога про наявність інсинераторного комплексу є дискримінаційною. Вами вимагається: Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а також наявність демеркуризатору для переробки люмінесцентних ламп. Вимагаємо негайного видалення вимоги, яка обмежує коло учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! У відповідь на вашу вимогу зазначаємо наступне. Відповідно до ч.3 ст. 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В свою чергу, згідно ч.2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, у тому числі стосовно наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Замовником є медичними об’єднанням, яке надає велику кількість медичних послуг, як наслідок має велику кількість небезпечних медичних відходів. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» держава забезпечує планомірне науково обгрунтоване попередження, лікування, локалізацію та ліквідацію масових інфекційних захворювань. В свою чергу, відповідно до ст. 31 ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб» обов'язковій госпіталізації у спеціалізовані лікарні підлягають хворі на особливо небезпечні та небезпечні інфекційні хвороби, а також особи з симптомами таких хвороб, саме такі хворі є пацієнтами нашої лікарні, що передбачає наявність у Учасника власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу). Замовник не може допустите накопичення зазначених відходів у місті. Також, звертаємо увагу, що предметом закупівлі є «Обладнання, систем освітлення, елементи живлення, прилади і обладнання, що містять важкі метали, предмети що містять ртуть». Відповідно до Наказу МВС № 340 від 26.04.2018 р., демеркуризація - видалення ртуті (її сполук) із забруднених поверхонь, а також зниження концентрації парів ртуті в приміщеннях до гранично допустимої. Методи демеркуризації: механічний - механічне видалення ртуті із забруднених поверхонь; хімічний - оброблення ртутного забруднення поверхні демеркуризаторами (хімічними реагентами); термічний - видалення ртуті за допомогою нагрівання забруднених поверхонь. З наведеного вбачається, що категорія відходів, які містить ртуть – може бути знищена лише за допомогою такого обладнання як демеркуризатор. Таким чином, вимоги тендерної документації стосовно наявності обладнання сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу), а також наявність демеркуризатору для переробки люмінесцентних ламп є цілком обґрунтованою та законною.
Статус вимоги: Відхилено