-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання
Закупівля здійснюється згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» на 2024 рік.
Завершена
3 130 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 654.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 654.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2023 14:28 - 25.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
На дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
5322822b946949ff8169cb7e0f904274
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-013366-a.a2
Назва:
На дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до вимог, які викладені в ДОДАТКУ 1 до тендерної документації замовник зазначає, що:
2.1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник має надати: 2.1.1. Довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника на момент подачі пропозиції щонайменше 27 працівників відповідної кваліфікації, з якими оформлені відносини згідно чинного трудового законодавства України.
Крім вищевказаної довідки, Учасник, який подає тендерну пропозицію, надає копію посвідчення керівника підприємства або уповноваженої посадової особи учасника про перевірку знань Закону України «Про охорону праці».
2.1.2. Копію «Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб» за ідентифікаторами форм J0500109 (для юридичних осіб) та F0500109 (для фізичних осіб) за 3 квартал 2023 року з відміткою відповідного органу державної податкової служби України або копію відповідної квитанції (квитанція № 2), що надана органом податкової служби України, якщо звітність будо подано у електронному вигляді. У додатку 4 ДФ до цього розрахунку за номером місяця в кварталі – 3 (вересень 2023 року) сума значень рядків 04 «Працювало за трудовими договорами (контрактами) (ознака 101)» та 05 «Працювало за цивільно-правовими договорами (ознака 102)» не може бути меншою за 27.
По перше.
Законодавство не обмежує підприємства залучати до виконання послуг працівників згідно договорів цивільно правового характеру. Разом с тим, вимога щодо оформлення відносин, згідно чинного трудового законодавства України, щонайменше 27 працівників відповідної кваліфікації порушує принципи загальні принципи публічних закупівель.
По друге.
На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників, з якими оформлені відносини згідно чинного трудового законодавства України надається підтвердження щодо працівників які працювали за цивільно-правовими договорами: «… та 05 «Працювало за цивільно-правовими договорами (ознака 102)» не може бути меншою за 27».
Ми вважаємо, що в кваліфікаційних критеріях замовник зазначив дискримінаційні вимоги щодо кількості працівників та документів які підтверджують їх наявність
Таким чином, зазначені вимоги тендерної документації в наявній редакції грубо порушують вимоги ст.5 Закону та призведуть до не максимальної економії та не ефективності. Замовник створив не рівні умови участі, дискримінує наше підприємство та інших потенційних учасників.
На підставі викладеного ми вимагаємо викласти зазначену вимогу тендерної документації в наступній редакції:
2.1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник має надати: 2.1.1. Довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника на момент подачі пропозиції щонайменше 27 працівників відповідної кваліфікації, з якими оформлені відносини згідно чинного трудового або цивільного законодавства України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 24.12.2023 12:33
Дата подачі:
21.12.2023 18:27
Вирішення:
Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу щодо дискримінаційних вимог, встановлених Замовником до учасників, по предмету закупівлі «Послуги з прибирання», яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2023-12-20-013366-A.А2, повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу 7 п. 28 ПКМУ від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості), у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно з п. 2 ч. 2. статті 16 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами), одним із кваліфікаційний критеріїв, який установлює замовник є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Крім того, звертаємо вашу увагу, що замовник не обмежує види оформлення трудових відносин з персоналом учасників, які будуть задіяні при наданні послуг. Відповідно до п. п. 2.1.2. п.1. «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації замовника, учасник підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, оформленням трудових відносин як працівниками за трудовими договорами (контрактами), так і кількістю осіб, які працювали за цивільно-правовими договорами.
При розгляді даної вимоги по суті, потенційний учасник вимагає викласти вимогу тендерної документації в наступній редакції: «2.1. На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасник має надати: 2.1.1. Довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника на момент подачі пропозиції щонайменше 27 працівників відповідної кваліфікації, з якими оформлені відносини згідно чинного трудового або цивільного законодавства України.». Тобто, потенційний учасник ФОП Ліхневський Максим Валерійович (РНОКПП 3630204213), готовий надати довідку в довільній формі, що містить інформацію про наявність в Учасника на момент подачі пропозиції щонайменше 27 працівників відповідної кваліфікації, з якими оформлені відносини згідно чинного трудового або цивільного законодавства України, але не готовий надати документи, які підвереджують справжність інформації наведеної в цій довідці.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 42 Особливостей, замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовник, враховуючи вищевикладене, доводи учасника щодо дискримінаційних вимог за предметом закупівлі «Послуги з прибирання», яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2023-12-20-013366-A, вважає безпідставними та не задовольняє вимогу потенційного учасника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.12.2023 00:01
Вимога
Залишено без розгляду
На вимоги тендерної документації які обмежують конкуренцію та призводять до закупівлі послуг за найвищою цінною
Номер:
5b70f6da55f84403bea80f340d4aff80
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-013366-a.b1
Назва:
На вимоги тендерної документації які обмежують конкуренцію та призводять до закупівлі послуг за найвищою цінною
Вимога:
Відповідно до вимог, які викладені в ДОДАТКУ 2 до тендерної документації замовник зазначає, що кількість необхідного обслуговуючого персоналу для прибирання адміністративних приміщень і прибудинкових територій повинна відповідати Міжгалузевим нормам чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 № 105, але не менше 23 ставок мінімальних заробітних плат.
Учасник процедури закупівлі – це підприємство яке надає послуги за договором та не є обслуговуючим персоналом. Є вимоги до складу послуг, контракт (договір), термін його дії та умови оплати.
Працівники учасників не є робітниками, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації). Працівники учасника – це особи які виконують обсяг робіт за винагороду (згідно договорів цивільно-правового характеру), або отримують заробітну плату згідно штатного розкладу (згідно трудового договору з роботодавцем).
Згідно положень наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 № 105 нормативи чисельності призначено для визначення оптимальної чисельності робітників, зайнятих обслуговуванням будинків управлінь та будинків конструкторських та проектних організацій за професіями: гардеробник, слюсар-сантехнік, електромонтер з обслуговування та ремонту електроустаткування, слюсар з контрольно-вимірювальних приладів та автоматики, столяр, ліфтер, сторож, прибиральник службових приміщень, двірник, робітник зеленого будівництва, робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків.
Тобто дії цих нормативів не поширюються на підприємства, які надають послуги згідно цивільно-правового договору або мають працівників які працевлаштовані за іншою посадою.
Разом з тим, замовник в тому ж додатку зазначає, що калькуляція витрат на послуги має розраховуватися з урахуванням мінімальної заробітної плати в 2024 році, включаючи всі податки та збори встановлені чинним законодавством України в розрахунку на одного прибиральника.
Це ще одна явна дискримінація потенційних учасників.
Зазначення кількості ставок та урахування мінімальної заробітної плати в 2024 році, є дискримінаційною вимогою по відношенню до потенційних учасників, оскільки працівники нашого підприємства працюють згідно угод цивільно-правового характеру та не перебувають на ставці.
Таким чином, зазначені вимоги тендерної документації в наявній редакції грубо порушують вимоги ст.5 Закону та призведуть до не максимальної економії та не ефективності.
Замовник створив не рівні умови участі, дискримінує наше підприємство та інших потенційних учасників, які претендують на перемогу в закупівлі.
На підставі викладеного ми вимагаємо виключити зазначені вимоги з умов тендерної документації, як такі які містять ознаки навмисного звуження конкуренції та не має відношення до складу надання послуг, оскільки Учасники процедури закупівлі та їх працівники не обслуговуючим персоналом!
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 24.12.2023 12:28
Дата подачі:
21.12.2023 17:59
Вирішення:
Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу щодо дискримінаційних вимог, встановлених Замовником до учасників, по предмету закупівлі «Послуги з прибирання», яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2023-12-20-013366-A.B1, повідомляємо наступне.
Відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (будівлі управлінь, конструкторські і проектні організації), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 № 105 (далі - Норми), Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово – комунального господарства України від 25.12.2013 № 603 «Про затвердження Норм часу та матеріально – технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудинкових територій» (далі - Наказ), орієнтовна кількість працівників, які мають бути задіяні під час надання послуг виконавцем, зважаючи на площу приміщень, яку необхідно утримувати відповідно до вимог санітарних норм (14 198,98 кв. м.) та площу земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні (12 664,60 кв. м), складає 31 особа. Замовник припускає, що під час надання послуг, виконавцем можуть бути застосовані передові, сучасні технології, які потенційно можуть дозволити, без погіршення якості наданих послуг, залучити до виконання послуг 27 осіб. Беручи до уваги те, що частково залучені до надання послуг працівники виконавця послуг, можуть бути задіяні на не повний робочий день, замовник обмежує мінімальні витрати на заробітну платню персоналу 23 ставками мінімальних заробітних плат. На думку замовника, залучення меншої кількості персоналу призведе до погіршення якості надання послуг.
Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIIІ «Про публічні закупівлі» (зі змінами), тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. На думку замовника, мінімальні витрати на заробітну платню персоналу є вимогами, які передбачені Нормами та Наказом.
Крім того, звертаємо вашу увагу, що замовник не обмежує види оформлення трудових відносин з персоналом учасників, які будуть задіяні при наданні послуг. Відповідно до п. п. 2.1.2. п.1. «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» додатку 1 до тендерної документації замовника, учасник підтверджує наявність працівників відповідної кваліфікації, оформленням трудових відносин як працівниками за трудовими договорами (контрактами), так і кількістю осіб, які працювали за цивільно-правовими договорами.
Замовник, враховуючи вищевикладене, доводи учасника щодо дискримінаційних вимог за предметом закупівлі «Послуги з прибирання», яка зареєстрована за ідентифікатором UA-2023-12-20-013366-A, вважає безпідставними та не задовольняє вимогу потенційного учасника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.12.2023 00:01