-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Молоко пастеризоване жирністю 2,5%
Завершена
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2023 14:08 - 25.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
e12bb92506004a499e503b2b30a34a53
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-012469-a.b1
Назва:
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:Протокол 10.01.2024 14:32
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:1. Додаток № 4 до тендерної документації
Замовник торгів встановив надання документів згідно наступної вимоги, а саме:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата).
Таким чином Замовник торгів встановив вимогу щодо надання підтверджуючих документів щодо впровадження системи НАССР на підприємстві та зазначив можливі види документів які можуть бути наданні на підтвердження а саме сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Скаржник в складі пропозиції надав файл «Додаток 4 гарантійний лист.pdf» сторінка 4 в якому міститься акт, складений Держпродспоживслужбою від 11.02.2022 №10-36-36.1-09/5 який підтверджує впровадження системи НАССР. Цей документ відповідає зазначеним вимогам тендерної документації, оскільки його форма та зміст відповідають зазначеному вимогам замовника.
Таким чином Скаржник надав документ який був прямо передбачений вимогами тендерної документації.
Хочемо наголосити, що Замовник торгів не встановлював обмежень щодо видів кодів КВЕД які мають бути зазначені в даному акті. Згідно вимоги Замовника торгів його прямо цікавило саме наявність впровадження системи НАССР, наданий документ підтверджує наявність впровадженої системи НАССР на підприємстві Скаржника.
В контексті Закону України "Про публічні закупівлі", дотримання прозорості та чіткості вимог до учасників є ключовим аспектом для забезпечення справедливого та конкурентного процесу закупівель. Таким чином, подання відповідних документів, що відповідають встановленим вимогам, є суттєвим для оцінки пропозицій учасників.
В той же час Скаржник на виконання вимоги про усунення недоліків надає наступні документи файл:
- Сертифікат 22000_ВЛАДДЕН (1).pdf
Цей сертифікат виявився важливим документом, оскільки він підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві скаржника. Важливо зазначити, що замовник торгів не встановлював конкретних обмежень щодо видів кодів КВЕД, які мають бути зазначені в цьому сертифікаті. Основна увага замовника була зосереджена на перевірці наявності впровадженої системи НАССР, яка є ключовою для визначених умов закупівлі. Наданий скаржником документ чітко підтверджує наявність такої системи на підприємстві.
Додатково, скаржник надав таблицю, яка деталізує значення кодів, що дозволяє ідентифікувати вид діяльності підприємства, а саме виробництво харчових продуктів. Ця інформація безпосередньо відповідає умовам закупівлі та вимогам замовника.
Хочемо наголосити, що Замовник торгів не встановлював обмежень щодо видів кодів які мають бути зазначені в даному Сертифікаті. Згідно вимоги Замовника торгів його прямо цікавило саме наявність впровадження системи НАССР, наданий документ підтверджує наявність впровадженої системи НАССР на підприємстві Скаржника.
Також згідно наданої таблиці кодів можна прямо побачити наявність виду, а саме виробництво харчових продуктів, що прямо відповідає умовам закупівлі.
Враховуючи вищесказане, учасником виконано вимогу замовника, що відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, не існує законної підстави для відхилення пропозиції учасника на основі Закону України "Про публічні закупівлі". Подання відповідних документів, що відповідають встановленим критеріям, забезпечує дотримання принципів справедливості, прозорості та конкурентоспроможності у процесі публічних закупівель.
В той же час щодо кодів діяльності м’яса хочемо зазначити наступне системи НАССР для м'яса та молока не мають відмінностей. Система НАССР (Аналіз Небезпек та Критичні Контрольні Точки) - це загальноприйнята система управління безпекою харчових продуктів, яка базується на ідентифікації та контролі небезпек на всіх етапах виробництва продуктів харчування, від сировини до споживача. Основні принципи та підходи системи НАССР є універсальними і застосовуються до різних видів продукції, включаючи м'ясо та молока.
Основні моменти, які підтверджують схожість систем НАССР для м'яса та молока:
1. Стандартизований Підхід: Система НАССР базується на стандартизованому підході до ідентифікації, оцінки та управління ризиками, що стосуються безпеки продуктів харчування. Цей підхід є однаковим незалежно від типу продукції.
2. Аналіз Небезпек: І м'ясо, і молоко вимагають ретельного аналізу потенційних небезпек, які можуть включати мікробіологічні, хімічні та фізичні ризики. Процес ідентифікації цих небезпек є подібним для обох типів продукції.
3. Документація та Записи: Жорсткі вимоги до документації та ведення записів є загальними для систем НАССР, незалежно від виду продукції. Це включає записи про моніторинг ККТ, дії у випадку відхилень та інші важливі процедури.
4. Постійна Верифікація та Оновлення: Системи НАССР передбачають постійну верифікацію та оновлення, щоб впоратися з будь-якими змінами у виробничих процесах або новими інформаціями про небезпеки. Цей процес є ідентичним для всіх харчових продуктів.
Отже, основні принципи та структура системи НАССР є однаковими. Важливим є універсальний підхід до управління безпекою харчових продуктів, який може бути ефективно адаптований до різних видів продукції.
В той же час керуючись Законом України "Про основні засади та вимоги до безпеки та якості харчових продуктів який встановлює основні вимоги до безпеки харчових продуктів встановлює однакові умови для всіх видів продуктів харчування.
Згідно із законодавством України, зокрема з Законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України №1178, замовник має право вимагати від учасників торгів надання документів, які підтверджують відповідність продукції або послуг встановленим вимогам. У даному випадку, замовник висунув вимогу про підтвердження впровадження системи НАССР, яку скаржник належно виконав.
Важливо також відмітити, що замовник торгів не встановив специфічних вимог до кодів діяльності, пов'язаних із системою НАССР. Відсутність таких вимог додатково підкріплює аргумент скаржника щодо відповідності поданих документів.
Що стосується систем НАССР для споріднених продуктів, вони, згідно із міжнародними стандартами та нормативно-правовими актами, є тотожними у своїх основних принципах і процедурах. Система НАССР ґрунтується на універсальних принципах ідентифікації та управління ризиками, які застосовуються до різних видів продукції.
Виходячи з цього, можна стверджувати, що скаржник виконав вимоги тендерної документації, надавши необхідні документи, що підтверджують впровадження системи НАССР, та відповідно до законодавства України, немає підстав для відхилення його пропозиції на підставі невідповідності цим вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. --- (відсутні)
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження АМКУ дискваліфікація2 UA-2023-12-20-012469-a молоко.pdf 15.01.2024 14:00
- рішення від 17.01.2024 № 959.pdf 17.01.2024 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.01.2024 № 1486.pdf 25.01.2024 14:46
- рішення від 24.01.2024 № 1486.pdf 29.01.2024 14:33
- Пояснення на скаргу 19.01.2024 14:59
- Пояснення на скаргу 19.01.2024 14:59
- Протокол 29.01.2024 15:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2024 14:04
Дата розгляду скарги:
24.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.01.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.01.2024 14:33
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Колегії №1486-р/пк-пз від 24.01.2024, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", уповноваженою особою прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЛАДДЕН" та рішення про визначення ФОП Білоус Ніна Євтухівна переможцем за процедурою закупівлі — «Молоко пастеризоване жирністю 2,5%» (ДК 021:2015 код 15510000-6 Молоко та вершки), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-20-012469-a