• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, (поточний ремонт з відновлення піщано-щебеневої основи, асфальтобетонного покриття проїзної частини вулиць, тротуарів або ФЕМового покриття, дорожньої розмітки, елементів благоустрою покриття, прибирання проїзної частини, знімання нальоднів та посипання піскосоляною сумішшю та сіллю після усунення власними силами Замовника пошкоджень на водопровідних мережах, що перебувають на балансі ПрАТ «АК «Київводоканал» в Печерському районі в м. Києві)

На 2024 рік. Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

4 686 442.48 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 46 864.42 UAH
Період оскарження: 20.12.2023 13:15 - 30.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів

Номер: f36feacabc224972829283f6e62db379
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-20-010540-a.b1
Назва: Скарга щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
1. Замовник торгів встановив вимогу щодо надання технічних, якісних документів, а саме: «11.1. Учасник надає цінову пропозицію (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів), яка розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 і надається у форматі imd програмного комплексу «АВК-5», а також підписану та завірену печаткою Учасника торгів в електронному вигляді»(цитата). У контексті діючого законодавства України, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі" та Постанови Кабінету Міністрів України №1178, необхідно розглянути випадок, де замовником торгів було встановлено чітку вимогу щодо надання технічних та якісних документів. Ця вимога включала подання цінової пропозиції, розрахованої відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятої Міністерством розвитку громад та територій України, та поданої у специфічному форматі програмного комплексу «АВК-5», з підписом та печаткою учасника торгів. Відповідно до Додатку № 4.1 встановлений коефіцієнт виконання робіт К=1,06. Проте відкривши файл «Кошторис Печерський.rar» в якому знаходиться «.imd» ми бачимо, що Переможець торгів застосував коефіцієнт 1.00. Це порушення є суттєвим, оскільки не дотримання встановлених коефіцієнтів призводить до некоректного розрахунку вартості робіт, що є ключовим аспектом у процесі публічних закупівель. Відповідно до принципів справедливості, прозорості та конкурентності, закріплених у зазначеному законодавстві, замовник має відхилити пропозицію учасника, якщо вона не відповідає встановленим умовам тендерної документації. Таким чином, невідповідність коефіцієнта, застосованого учасником торгів, встановленому замовником стандарту, є підставою для відхилення їх пропозиції на підставі Закону України "Про публічні закупівлі". Важливо, щоб всі учасники торгів дотримувалися встановлених правил та умов, аби забезпечити справедливий та прозорий процес закупівель. Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Замовник торгів встановив вимогу щодо надання технічних, якісних документів, а саме: «11.1. Учасник надає цінову пропозицію (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів), яка розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 і надається у форматі imd програмного комплексу «АВК-5», а також підписану та завірену печаткою Учасника торгів в електронному вигляді»(цитата). В технічному завданні Замовник торгів передбачив певні роботи та вид, марку модель техніки якою має бути вони виконанні, а саме: - Навантаження піску на автомобілі-самоскиди, Т-156 - Прибирання проїжджої частини за допомогою машини вакуумної підмітально- прибиральної типу "МАЗ-5337-280Р1". Переможець надає файл «Кошторис Печерський.rar» в якому знаходиться підсумкова відомість ресурсів в якій відсутні дані будівельні машини та механізми. Підсумкова відомість ресурсів є ключовим документом у процесі планування та виконання будівельних робіт, зокрема у сфері публічних закупівель. Цей документ відображає детальний перелік усіх ресурсів, необхідних для виконання проекту. Підсумкова відомість ресурсів служить для детального опису всіх необхідних ресурсів проекту. Вказівка конкретної марки та моделі обладнання Замовником забезпечує точність і специфікацію необхідного обладнання, уникаючи можливих непорозумінь або заміни на невідповідне обладнання. Вартість конкретної марки та моделі може суттєво відрізнятися від вартості альтернативних варіантів. Відображення точної марки та моделі у відомості дає змогу точно розрахувати вартість цих ресурсів. Використання конкретних марок та моделей може бути обумовлено певними стандартами якості, характеристиками або специфікаціями проекту. Це забезпечує, що обладнання, що використовується, відповідає очікуванням замовника і стандартам проекту. Включення точних даних про марку та модель у підсумкову відомість ресурсів забезпечує прозорість та відповідальність в управлінні проектом, дозволяючи замовнику перевіряти відповідність ресурсів вимогам проекту. Таким чином відсутність таких механізмів як: - автомобілі-самоскиди, Т-156 - машини вакуумної підмітально- прибиральної типу "МАЗ-5337-280Р1". В підсумковій відомості ресурсів прямо вказує на не відповідність технічному завданню так як фактично Переможець не закладав в ціну пропозиції ці механізми для виконання умов технічного завдання. Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». 3. Замовник торгів встановив вимогу щодо надання технічних, якісних документів, а саме: «11.1. Учасник надає цінову пропозицію (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів), яка розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 і надається у форматі imd програмного комплексу «АВК-5», а також підписану та завірену печаткою Учасника торгів в електронному вигляді»(цитата). Формою Додатку № 30 до пункту 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281 передбачено, що до договірної ціни по пункту 13 включення витрат «Витрати на придбання та доставку устаткування на будову». Тобто як вбачається з вище викладеного, кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, повинні бути обов’язковою включені до Договірної ціни згідно положень Настанови, а саме пункту 5.1 Настанови, та Додатку 30 Настанови (Форми договірної ціни). Переможець надає файл «Кошторис Печерський.rar» в якому знаходиться договірна ціна без включення витрат на придбання та доставку устаткування на будову, що не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року №281. Також додатково повідомляємо, що не включення до договірної ціни коштів на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, було визнано причиною для відхилення тендерної пропозиції в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - Рішення № 3636-р/пк-пз від 23.03.2023; - Рішення № 7247-р/пк-пз від 24.05.2023; - Рішення № 10237-р/пк-пз від 10.07.2023. Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». 4. Замовник торгів встановив вимогу щодо надання технічних, якісних документів, а саме: «11.1. Учасник надає цінову пропозицію (договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів), яка розраховується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, прийнятої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 і надається у форматі imd програмного комплексу «АВК-5», а також підписану та завірену печаткою Учасника торгів в електронному вигляді»(цитата). Переможець надає файл «Кошторис Печерський.rar» в якому знаходиться Договірна ціна на по предмету закупівлі оскільки в ній вказано, що роботи будуть виконуватись в 2023 році. Учасником на виконання даної вимоги було надано кошторисну документацію файл ДЦ, яка НЕ ВІДПОВІДАЄ зазначеним вимогам, а саме в кошторисному розрахунку Договірна ціна не зазначено вірно інформацію про рік виконання. В той же час у відповідності до Тендерної документації строк виконання робіт встановлено на 2024 рік. Таким чином, кошторисна документація Переможця НЕ підтверджує повну вiдповiднiсть пропозиції технічним, якісним та інших характеристикам предмета закупівлі згідно вимог Додатку № 4 до тендерної документації Замовника, не містить інформацію про те, будівництво здійснюється в 2024 році. Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Отже, Учасником не виконана вимога Замовника, що не відповідає умовам тендерної документації Замовника і є підставою для відхилення пропозиції Учасника на підставі Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону щодо визначення тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації,, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 22.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.01.2024 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.01.2024 12:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження.
Автор: Комунальне підприємство "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Печерського району" м. Києва, Зьола Ігор Дмитрович 380442800391 tender_deu_pechersk@ukr.net